To w ogóle nie jest zapięte. Tylko pamiętaj że 90 to nie jest duża temp. i może się trochę później zapina. W dodatku 90 jest na wyjściu z silnika i to załącza elektryczny wiatrak, ale może termostat otwiera się tylko delikatnie i visco nie dostaje wystarczająco ciepła żeby się załączyć. Zobacz czy wąż na wejściu do chłodnicy jest gorący.PAKO pisze:visco owszem kręci się ale ręką bez problemu moge go zatrzymać
Układ chłodzenia
Re: Układ chłodzenia
Re: Układ chłodzenia
Mam takie wrażenie że silnik chłodzi ten elek wiatrak on pracuje mocno wręcz wyje a visco troche.
Nigdy nie miałem problemu że w trakcie jazdy temp rośnie, zawsze wskazówka wskazywała "pion"
Nigdy nie miałem problemu że w trakcie jazdy temp rośnie, zawsze wskazówka wskazywała "pion"
Re: Układ chłodzenia
Sprawdź wąż na wejściu do chłodnicy. Jak jest gorący to visco, a jak nie to termostat.
Re: Układ chłodzenia
z wisko jedna uwaga: jeżeli spina zbyt mocno, to może się zdarzyć to co u mnie w e36:
- maj: ukręcony wałek napędowy pompy wodnej
- sierpień: urwane w jednej chwili wszystkie łopatki nowego wiatraka wisko
fakt, że auto używane sportowo, ale mimo wszystko
na tanim wisko (nowym) z IC wskazówka stała tuż przed środkową kreską nawet przy max. obciążaniu silnika, ale wisko było mocno spięte cały czas
na nowym wisko z BMW wskazówka czasem dochodzi na postoju po ostrej jeździe do kolejnej białej kreski w prawo od środka skali
liczę, że oryginalne wisko plus oryginalny wiatrak wytrzymają długo
- maj: ukręcony wałek napędowy pompy wodnej
- sierpień: urwane w jednej chwili wszystkie łopatki nowego wiatraka wisko
fakt, że auto używane sportowo, ale mimo wszystko
na tanim wisko (nowym) z IC wskazówka stała tuż przed środkową kreską nawet przy max. obciążaniu silnika, ale wisko było mocno spięte cały czas
na nowym wisko z BMW wskazówka czasem dochodzi na postoju po ostrej jeździe do kolejnej białej kreski w prawo od środka skali
liczę, że oryginalne wisko plus oryginalny wiatrak wytrzymają długo
Re: Układ chłodzenia
Visco z bimetalem można regulować i fakt że nikt tego nie robi powoduje problemy z visco a nie visco samo w sobie.
Moje visco jest ciaśniejsze i jak jest rozpięte jest spięte zdecydowanie bardziej niż oryginalne rozpięte visco, za to na pewno się nie uślizguje po spięciu. W efekcie wskazówka na drodze jest prawie zawsze odchylona w lewo, ale jak się ostrzej pojedzie to się prostuje. Na torze w upał przy klimie chodzącej na maksa mialęm maksymalnie chyba 91 stopni.
Mam tylko nadzieję że nie okupię tego podobnymi usterkami.
Moje visco jest ciaśniejsze i jak jest rozpięte jest spięte zdecydowanie bardziej niż oryginalne rozpięte visco, za to na pewno się nie uślizguje po spięciu. W efekcie wskazówka na drodze jest prawie zawsze odchylona w lewo, ale jak się ostrzej pojedzie to się prostuje. Na torze w upał przy klimie chodzącej na maksa mialęm maksymalnie chyba 91 stopni.
Mam tylko nadzieję że nie okupię tego podobnymi usterkami.
Re: Układ chłodzenia
Termostat,visco-które wymieniłem na zamiennik jakieś 3lata temu kupiłem teraz ori w aso koszt 680zł w sobote wymienie i jeszcze przy okazji wymienie płyn w chłodnicy, jaki jest zalecany płyn do e46 m3?
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Układ chłodzenia
Płyn do chłodnic kup w ASO. Dostępny w 1,5 litrowych butelkach. Rozcieńczasz go z wodą demineralizowaną 1:1.PAKO pisze:Termostat,visco-które wymieniłem na zamiennik jakieś 3lata temu kupiłem teraz ori w aso koszt 680zł w sobote wymienie i jeszcze przy okazji wymienie płyn w chłodnicy, jaki jest zalecany płyn do e46 m3?
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Układ chłodzenia
po doświadczeniu z ceną oleju do dyfra ze szperą (z dodatkiem "przeciwbuczącym") myślę,Oleg pisze:Płyn do chłodnic kup w ASO. Dostępny w 1,5 litrowych butelkach. Rozcieńczasz go z wodą demineralizowaną 1:1.PAKO pisze:Termostat,visco-które wymieniłem na zamiennik jakieś 3lata temu kupiłem teraz ori w aso koszt 680zł w sobote wymienie i jeszcze przy okazji wymienie płyn w chłodnicy, jaki jest zalecany płyn do e46 m3?
że to będzie jedna z droższych opcji...
do tych silników potrzeba ok. 10 litrów, dobry płyn można kupić za ok. 50zł / 5 litrów, więc co najwyżej 100 za całość
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Układ chłodzenia
Olej do dyfra jest ekstremalnym przykładem naciągactwa BMW. W przypadku płynu chłodniczego nie ma tragedii, butelka po jakimś kosmetycznym rabacie kosztuje - ~40zł/1,5l. Potrzebujemy 4 butelki. Więc cena jak na ASO nader przyzwoita i wg mnie nie ma sensu lać innego płynu.kons6 pisze:po doświadczeniu z ceną oleju do dyfra ze szperą (z dodatkiem "przeciwbuczącym") myślę,Oleg pisze:Płyn do chłodnic kup w ASO. Dostępny w 1,5 litrowych butelkach. Rozcieńczasz go z wodą demineralizowaną 1:1.PAKO pisze:Termostat,visco-które wymieniłem na zamiennik jakieś 3lata temu kupiłem teraz ori w aso koszt 680zł w sobote wymienie i jeszcze przy okazji wymienie płyn w chłodnicy, jaki jest zalecany płyn do e46 m3?
że to będzie jedna z droższych opcji...
do tych silników potrzeba ok. 10 litrów, dobry płyn można kupić za ok. 50zł / 5 litrów, więc co najwyżej 100 za całość
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Układ chłodzenia
Dokładnie 42zł ja kupiłem butelek 3
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Układ chłodzenia
można i tak... więcej wody dolejesz=wyższa temp. krzepnięcia płynu chłodzącegoPAKO pisze:ja kupiłem butelek 3
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: Układ chłodzenia
Pompe wody też przy okazji wymienie czyli
Visco
Pompa wody
Termostat
Płyn
Olej silnika również oraz filtry również.
Będe się starał zrobić to sam wiec co do visco płyny olej i filtry to poradze sobie sam
Zostaje pompa wody oraz termostat jak do tego się zabrać? Jakieś wskazówki?
Po wielu złych doświadczeniach z mechanikami staram sie ogarniać to auto samemu .
Visco
Pompa wody
Termostat
Płyn
Olej silnika również oraz filtry również.
Będe się starał zrobić to sam wiec co do visco płyny olej i filtry to poradze sobie sam
Zostaje pompa wody oraz termostat jak do tego się zabrać? Jakieś wskazówki?
Po wielu złych doświadczeniach z mechanikami staram sie ogarniać to auto samemu .
Re: Układ chłodzenia
PAKO, chcesz instrukcje serwisową BMW?
Re: Układ chłodzenia
Ja chcem
Re: Układ chłodzenia
Tak
Tylko jak by po polsku była to by był miód malina he he
Tylko jak by po polsku była to by był miód malina he he