Remap

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Remap

Post autor: kostek_ja » pt mar 27, 2009 17:56

W temacie o kompresorach pojawiła się podobna dyskusja. Zakładam ten temat gdyż chciałbym się dowiedzieć o tym więcej. Rozumiem że remap ma za zadanie stworzyć program sterujący silnikiem dokładnie pod daną jednostkę. Pytanie tylko gdzie można to zrobić w naszych silnikach?

Ktoś na forum zapodał taką stronę:
http://www.44tuning.pl/

Mają w cenniku i S54 jakby robili ten silnik i piszą o sporym doświadczeniu. Wiadomo pisać każdy może ;)

Pytanie tylko czy są gdzieś niedaleko od granicy jacyś porządni, znani fachowcy którzy ogarniają temat?

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remap

Post autor: mateush » pt mar 27, 2009 19:20

Zglebialem temat i ja bym robil (i byc moze zrobie) remap tu:
http://www.thorneymotorsport.co.uk/
No ale wycieczka osobiscie raczej odpada, raczej wyslanie kompa.

W DE mozna polecic:
http://www.nowack-tuning.de/
oraz
http://www.kelleners-sport.com/

W UK jeszcze polecaja:
http://www.ca-automotive.co.uk/
http://www.dmsautomotive.com/

W Polsce nikomu bym nie oddal (brak doswiadczenia).
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: Venom » pt mar 27, 2009 20:24

Napisales w innym temacie...
kostek_ja pisze:Procesy termodynamiczne są we wszystkich silnikach benzynowych takie same. Trzeba też zauważyć że remap jest z powodzeniem stosowany np. w evo i sti.
I mysle ze troche jest w tym racji... Choc te procesy termodynamiczne (jak to ladnie nazwales) i ich kontrola to wlasnie najtrudniejsza sprawa jesli chodzi o sterowanie silnikiem.

I pamietaj ze w EVO / STI nie sa silniki atmosferyczne - co diametralnie zmienia podejscie do sprawy :)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remap

Post autor: Marcin_Os » pt mar 27, 2009 21:45

A myśleliście o tym http://www.wetterauer.pl/
http://www.wetterauer.pl/w_datasheet/da ... php?id=156
Jakby co to znam kolesia który rozprowadza to w PL, pewnie da radę załatwić lepszą cenę.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remap

Post autor: Koki » sob mar 28, 2009 01:09

Marcin_Os pisze:A myśleliście o tym http://www.wetterauer.pl/
http://www.wetterauer.pl/w_datasheet/da ... php?id=156
Jakby co to znam kolesia który rozprowadza to w PL, pewnie da radę załatwić lepszą cenę.
Chłopaki z e34m5.de chwalą sobie tego tunera.
Dla mnie najwiekszym problemem jest odległość , jakoś nie wierzę we wgrywanie programu poprzez wysyłkę ECU. Moim zdaniem to nie to samo co strojenie z wykorzystaniem hamowni.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remap

Post autor: Marcin_Os » sob mar 28, 2009 01:13

Koki pisze:
Marcin_Os pisze:A myśleliście o tym http://www.wetterauer.pl/
http://www.wetterauer.pl/w_datasheet/da ... php?id=156
Jakby co to znam kolesia który rozprowadza to w PL, pewnie da radę załatwić lepszą cenę.
Chłopaki z e34m5.de chwalą sobie tego tunera.
Dla mnie najwiekszym problemem jest odległość , jakoś nie wierzę we wgrywanie programu poprzez wysyłkę ECU. Moim zdaniem to nie to samo co strojenie z wykorzystaniem hamowni.
Nie zdziwiłbym się jakby tam na miejscu wgrali gotowy program bez żadnej hamowni.
Koki, jak dobrze myślę, to jest na tej samej zasadzie co seryjne ECU, każde jest identyczne, REMAP czy jak to tam zwał, jest też każdy taki sam.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: allcar » sob mar 28, 2009 01:32

tak tak, bo termodynamika to matka silnika spalinowego, cisnienie, temperatura, objętość, bla bla bla ....
Owszem Kostek, miałbyś racje jakbyś napisał że są bardzo podobne a nie takie same....
Jakby wszystko było takie proste to dlaczego dla przykładu silnik Toyoty Supry 3.0 BiTurbo ma 330KM, a silnik E46M3 bez doładowania, a o pojemności 3,2 ma ich o 13 więcej :?:
A no aby uzyskac jak najefektowniejszą wartośc współczynnika napełnienia cylindra trzeba albo ładować cylindrem nadciśnieniem, albo wydłużyć mu czas ładownia powietrzem zasysanym, do odpowiednio naładowanego cylindra zostaje już "tylko" podac odpowiednia ilośc benzyny. Aby uzyskać bardzo efektowny współczynnik napełniena trzeba zrobić "coś" co pozwoliłoby na dłuższe i w lepszym momencie (w stosunku do położenia tłoka) napełnianie cylindra powietrzem, BMW ten "patent" nazywa Vanosem, czyli mechanizmem regulacji faz rozrządu (wcześniejszym otwarciem i późniejszym zamknięciem zaworów w procesie ładowania i wydechu w stosunku do położenia tloka). Cały naładowany cylinder trzeba juz tylko "zapalic" w odpowiednim momencie, tak aby jak największa energia powstala na skutek zaplonu mieszanki i jej rozprężenia, nacisnęła na tłok w odpowiednim momencie jego położenia, wtedy uzyskujemy największą ilość ciepła zamieniona na "energie na kołach".
To tak bardzo powierzchownie i po łebkach, aby było wiadomo o co chodzi dalej.
Jak juz wiemy, czips tuning polega na zmianie map wtrysku i zaplonu, owszem racja. Tutaj należy wziąść pod uwage to że większość silników projektowanych jest dla benzyny mniej oktanowej, średnio pomiędzy 89-92, jeździmy teoretycznie na 95-100 oktanow, więc sa warunki sprzyjające do poprawienia map pod to paliwo, ale jako że przyrost mocy jest po takim zabiegu minimalny to i po co to robić. Jeżeli modyfikujemy układ dolotowy powietrza (na łatwiejszy) i podobnie układ wydechowy, wtedy wskazana jest taka ingerencja, czyli czips, a no po to aby dostroić silnik. Tutaj pojawia się pewny problem jeżeli chodzi o eMki, jako że niektóre silniki kręcą się na 8000obr/min i mają luz zaworowy regulowany, vanos steruje zaworami na pograniczu mijania się zaworów z tlokami, to taka ingerencja spowodować może troszke malo ciekawych rezultatów.

Dlatego też popieram opinię mateusha, owszem robić, ale u kogoś, tj. w jakiejs firmie co ma zaplecze bogate w doświadczenie i stać ją na to aby taki silnik jak np S54 kupic sobie do badań, aby znać go na wylot, wtedy i owszem mogą robic profesjonalne "strojenia" innym, nie dał bym nawet świec wymienić.... a co do grzebania w vanosach, to niestety mój przypadek jest tutaj dobrym przykładem.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remap

Post autor: Koki » sob mar 28, 2009 01:36

Masz rację Marcin, ale miałem na myśli ' lepsze " dobranie parametrów poprzez napisanie / zmodyfikowanie programu pod konkretny egzemplarz.
Wiadomo że nowe silniki spełniają założone osiągi , ale jak to jest w przypadku starszych jednostek z większym przebiegiem ?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: Maros » sob mar 28, 2009 02:27

Zgadzam się z Allcarem, że chips do seryjnego, wolnossącego auta mija się z celem. Wydech + chip już ma większy sens, a dolot + wydech + chips to już wogóle.

Co do wgrywania gotowców to niestety w przypadku seryjnych silników w większości przypadkó tak właśnie jest. Nie ma sensu siedzieć nad silnikiem i go stroić na hamowni jeżeli miałoby to dać dodaktowo 3-5 KM. Oczywiście można, ale wtedy taki zabieg odpowiednio więcej kosztuje, a co za tym idze wskaźnik KM/pln staje się mocno niekorzystny.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: kostek_ja » sob mar 28, 2009 03:20

MaRoS pisze:chips do seryjnego, wolnossącego auta mija się z celem. Wydech + chip już ma większy sens, a dolot + wydech + chips to już wogóle.
Ja też serii nie mam zamiaru ruszać żeby uzyskać nawet te 37KM które podają, chociaż to już moim zdaniem bynajmniej trochę fikcyjne ;) Mówię właśnie już po przeróbkach.
allcar pisze:Owszem Kostek, miałbyś racje jakbyś napisał że są bardzo podobne a nie takie same....
Czepiasz się słówek, a i tak nie masz racji. Napisałem że procesy są takie same (pomijając siniki diesla, gdyż tam są inne procesy ;) ). Oczywiście w różnych silnikach zachodzą w różnych warunkach ;)
allcar pisze:vanos steruje zaworami na pograniczu mijania się zaworów z tlokami, to taka ingerencja spowodować może troszke malo ciekawych rezultatów.
Według BMW vanos nie jest w stanie (pod względem mechanicznym) na tyle przesunąć rozrządu żeby zawory się spotkały z tłokami. Więc moim zdaniem można śmiało eksperymentować. Chyba że chodziło ci o coś innego.
mateush pisze:raczej wyslanie kompa.
Ale czy właśnie nie o to nam chodzi żeby dostosować ECU do indywidualnego egzemplarza?

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: allcar » sob mar 28, 2009 08:47

kostek_ja pisze:Czepiasz się słówek, a i tak nie masz racji. Napisałem że procesy są takie same (pomijając siniki diesla, gdyż tam są inne procesy ). Oczywiście w różnych silnikach zachodzą w różnych warunkach
Nie no nie czepiam się słówek, luzik, co najwyżej może ne znam się aż tak jak mi się wydawało, OK, ja w kwestaich silnikowych pasuję....
kostek_ja pisze:Według BMW vanos nie jest w stanie (pod względem mechanicznym) na tyle przesunąć rozrządu żeby zawory się spotkały z tłokami. Więc moim zdaniem można śmiało eksperymentować. Chyba że chodziło ci o coś innego
To co takiego tykało w Twoim poprzednim silniku silniku i co spowodowało minimalne podgięcie zaworów :?:

A czy Ktoś zainteresowany kontaktował się z VTG w kwestii programu :?: Może robili już jakieś M3, są dość znani, mają duże doświadczenie w "dłubnięciu" silników, więc może i S54 jest im znany :?:
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: kostek_ja » sob mar 28, 2009 14:19

allcar pisze:co najwyżej może ne znam się aż tak jak mi się wydawało, OK, ja w kwestaich silnikowych pasuję....
Podroczyć się z tobą nie można :razz:
allcar pisze:To co takiego tykało w Twoim poprzednim silniku silniku i co spowodowało minimalne podgięcie zaworów :?:
Z z przyjemnością podyskutuje z tobą na ten temat przy następnym spotkaniu ;)

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: Bombel » sob mar 28, 2009 20:13

kostek_ja pisze:Podroczyć się z tobą nie można :razz:
Forum nie sluzy do droczenia sie :roll:
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
buni
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 21, 2007 19:23
Auto: Lotus Exige
Lokalizacja: wawa

Re: Remap

Post autor: buni » ndz mar 29, 2009 07:22

chlopaki.. ja bede robilk remap u siebie w najblizszym miesiacu... w PL
bede to robil do seryjnego auta.... pokazemy jaki jest sens... :wink:

dam znać jak wyszlo ,jak bedzie dobrze to podam co i jak i gdzie ....

pozdr
RWD

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: PAKO » ndz mar 29, 2009 13:38

a ja czekam aż dolar stanieje i kompresor kupie i tu bedzie przyrost mocy zauważalny jeśli chodzi o remapy i inne tego typu mody to nie polecam tak jak napisał maros za dużo kasy zapłacicie a przyrosty nie odczuwalne a wiem cos na ten temat moze nie w bmw ale miałem wczesniej vw passata 2.8 v6 4x4 wiele zrobiłem zeby byl mocniejszy tzn dolot wydech strojenie i co?? hamownia pokazała prawde przed modami 185KM (serja ma 192KM ale troche zgubił mocy przez 5 lat) a po 194KM!! spalanie wzrosło o jakies 2 litry kasy poszło w pizdu a mocy ok 9KM hahahahahah smiechu warte!! uwierzcie mi nic nie odczuwalem ze jest mocniejszy tylko czesciej odwiedzalem stacje paliwową!! jedyny plus to dzwiek sie poprawil :sad: :!: wiec sprzedałem i kupiłem bmw i jesli cos bede kopal to tylko kompresor!!!!!

ODPOWIEDZ