Remap

2000-2006 | silnik: S54
Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Remap

Post autor: Mario » pn mar 30, 2009 00:09

Napisałem ostatnio post do ESS i powiedzieli że nie zrobią remapu ecu pod zestaw kompresora M3 E46 który chciałem zbudować.
Powiedzieli że trzeba kupić u nich cały zestaw a to ciekawe bo niby oferują strojenie customowe :grin:
Unitronic stroi M3 po kablu tylko ciekawe czy z wanosem sobie poradzą.
Można zawsze kupić zestaw oryginalny od ESS porównać mapy w zremapowanym ecu i oryginalnym i będzie wszystko wiadomo o co biega (oczywiście dla fachowca) a w sprawie pozostałych podzespołów wykonać ich kopie i finisz.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: Maros » pn mar 30, 2009 01:10

Ja mam teraz soft CA Automotive a tak naprawde to niejakiego Rubena z Danii i oni napewno to zrobią. Mogą nawet przyjechać do klienta, tylko wtedy to już kosztuuuuuje ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: kostek_ja » pn mar 30, 2009 01:20

MaRoS pisze:Ja mam teraz soft CA Automotive
Wyszła jakaś różnica na hamowni?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: Maros » pn mar 30, 2009 09:35

Nie, bo nie hamowałem auta na sofcie ESS

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remap

Post autor: Marcin_Os » pn mar 30, 2009 19:32

Jetronic ma sobie dać radę z moim Vanosem i seryjnym komputerem, zobaczymy co z tego wyjdzie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: Maros » pn mar 30, 2009 20:10

No ciekawy jestem... robili już kiedyś vanosa?? Bo z tego co pamiętam to PMN w Jettronicu stroił auto ale on miał vanosa wywalonego...

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remap

Post autor: Marcin_Os » pn mar 30, 2009 20:25

MaRoS pisze:No ciekawy jestem... robili już kiedyś vanosa?? Bo z tego co pamiętam to PMN w Jettronicu stroił auto ale on miał vanosa wywalonego...
Miał Vanosa tyle że strasznie pokombinowanego.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
*MATI*
Posty: 173
Rejestracja: sob maja 03, 2008 12:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: *MATI* » czw kwie 16, 2009 11:19

Witam, od pewnego czasu interesuje mnie zwiekszenie mocy w e46 przez tzw chip-tuning i tutaj moje pytanie czy jest w pl ktos kto zrobi to z głowa oraz czy jest sens :?:

Podobno wiele firm ma gotowe programy z niemiec ktore daja moc podobna do csl czy wiecie cos na ten temat :?:

Dziekuje za odpowiedz :wink:
Pozdrawiam
Profesjonalny Serwis Samochodowy oraz Pomoc Drogowa www.MatCars.pl

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: kostek_ja » czw kwie 16, 2009 17:00

*MATI*, czytałeś w ogóle ten temat, czy po prostu skopiowałeś posta z tematu który ci zamknął mateush?

Zamknął go nie bez powodu.

CSL ma 17KM więcej, ale co ważniejsze jest ponad 100kg lżejszy. Wątpie żeby te 17KM były jakoś odczuwalne. A te 100kg na pewno :-)

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Remap

Post autor: tom_kulturysci » czw kwie 16, 2009 17:30

pozbyc sie 100kg w e46 to najmniejszy z problemów....

Awatar użytkownika
Marcin86
Posty: 190
Rejestracja: czw gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: Marcin86 » czw kwie 16, 2009 20:19

wzrost o 17KM to wzrost mocy o 5%, będzie odczuwalne na plecach. Obniżenie wagi M3 E46 o 100kg da 6,8% mniej masy...

PMN
Posty: 60
Rejestracja: czw gru 14, 2006 22:59
Lokalizacja: Waw

Re: Remap

Post autor: PMN » wt maja 26, 2009 01:04

Marcin_Os pisze:
MaRoS pisze:No ciekawy jestem... robili już kiedyś vanosa?? Bo z tego co pamiętam to PMN w Jettronicu stroił auto ale on miał vanosa wywalonego...
Miał Vanosa tyle że strasznie pokombinowanego.
Vanosa wywalonego miałem jakieś 5silników temu...

Ostatnie próby były z pozostawionym Vanosem - turbo znacznie wcześniej wstaje.
Nie był kombinowany jedynie ze sterowaniem jest problem.
Moje auto strojone jest SA (Autronic SM4), który nie jest przystosowany do obsługi tego mechanizmu.
To nie Vanos z M50 typu 0/1. Więc regulacja nim jest zupełnie inna - płynna. I nie polega na zmianie sygnału...

Mateush, jak uznasz za stosowne to wyedytuj, ale...
IMO to forum na wysokim poziomie, a kiedy czytam niektóre posty to mam wrażenie, że onetowi wyjadacze się tu pojawiają.

"Strojenie S54 to prosta sprawa. Firma X robi remapy przez OBD" - a ja się pytam, gdzie byli rodzice tej remapy???

Proszę Was, dorobić mocowanie kompresora kupionego w USA mogę sobie sam na frezarce. I nawet śrubki dobiorę odpowiednie. I zrobi to każdy średnio manualnie rozwinięty, jak chyba wcześniej słusznie zauważono.

Zdumiewa mnie tylko poziom pewności siebie osób, które nie wiedzą o czym piszą w kwestii elektroniki.
Wgrać zmodyfikowany seryjny program do auta tzw.chip, potrafi większość firm tym się zajmujących.
No popatrzcie, Masters skupiający się na dieslach był w stanie bez problemu zrobić remap M5 E60 Okrucha. Dlaczego więc nie "zremapował" mojego małpioprostego S50 tyle, że z Turbo? I zaręczam, że nie pomógłby Okruchowi, gdyby ten doładował auto.
Bo to zupełnie różne tematy!

Kiedy ktoś pisze, że może zrobić zestaw "taki jak" i zostanie "tylko" (sic!) strojenie, ogarnia mnie pusty śmiech. Wszystko zrobione "tylko wystroić", ale to przecież łatwe, bo firma znana i na stronie piszą,że mogą. Mogą chipować, czyli remapować, czyli stroić, czyli proste.
Powodzenia!

Wspomnę jeszcze, że duża część wspomnianych wcześniej silników zakończyła żywot nie przez złe złożenie, a przez "głupią prostą elektronikę".
Już widzę, jak doładowane M3 podjeżdża do cziptunera, ten podpina kabel OBD i po 10min. szczęśliwy klient wyrusza upalać beemę.

Obrazek
ET 10.2s; 1.406s 60ft - streetlegal M3Turbo

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: kostek_ja » wt maja 26, 2009 15:32

Ogólnie cały powyższy post to wyśmiewanie wszystkiego bez żadnego konkretu, czy jakiejkolwiek wartości merytorycznej.

Np.
PMN pisze:Mogą chipować, czyli remapować, czyli stroić, czyli proste.
Z przyjemnością przeczytam długiego posta w czym tkwi różnica.

Dalej uważam że jak ktoś umie stroić silnik to wystroi każdy silnik. Ale jak znam życie niewielu faktycznie potrafi.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: Maros » wt maja 26, 2009 15:37

Kostek, słuchaj starszych i bardziej doświadczonych kolegów... wiedzą co mówią w przeciwieństwie do Ciebie, któremu się ciągle wydaje. Nie jesteś taki mundry jak by Ci się mogło zdawać, masz tylko przerośnięte ego... także ćśśśśś, czytaj i się ucz.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remap

Post autor: kostek_ja » wt maja 26, 2009 15:43

MaRoS pisze:także ćśśśśś, czytaj i się ucz.
Z przyjemnością. Tylko niech ci "starsi i bardziej doświadczeni koledzy" napiszą coś z sensem a nie same teksty w stylu:

-"to nie jest takie łatwe"
-"nie ma nikogo w Polsce kto mógłby to zrobić"

I ogólnie jechanie po wszystkim i wszystkich.

Z przyjemnością przeczytam długiego posta który wyjaśnia wszelakie problemy i różnice w tym temacie, a chociażby ich część. A nie tylko niesamowicie długie rozwinięcie zdania "To jest trudne".

ODPOWIEDZ