Remap
Re: Remap
Nie przeczytasz bo jest to na tyle trudne że nikt się tym nie chce zająć, przynajmniej z ludzi których jest szansa ściągnąć na to forum żeby coś napisali, nie dociera do Ciebie ten prosty fakt?
A jeszcze prostszy do ogarnięcia powinien być drugi fakt który sprowadza się do tego że jak już komuś się uda to zrobić to na pewno nie opisze tego na forum na tyle szczegółowo żebyś Ty czy inne dzieci neostrady mogły a) załapać OCB b) zrobić to samo u byle tunera.
A jak masz ochotę przestać pierdolić tylko zrobić sobie konkretne auto to byłem wczoraj w Tomaracing i Adam (Sportmile) pokazał mi M3 E46 z kompresorem które własnie skończył robić dla kogoś z Poznania. Oraz jego wykres z hamowni (VTG), 470 koni 480 niutów. Nie wiem na jakich gratach ani kto i co robił z elektroniką ale pewno możesz się go o to zapytać.
A jeszcze prostszy do ogarnięcia powinien być drugi fakt który sprowadza się do tego że jak już komuś się uda to zrobić to na pewno nie opisze tego na forum na tyle szczegółowo żebyś Ty czy inne dzieci neostrady mogły a) załapać OCB b) zrobić to samo u byle tunera.
A jak masz ochotę przestać pierdolić tylko zrobić sobie konkretne auto to byłem wczoraj w Tomaracing i Adam (Sportmile) pokazał mi M3 E46 z kompresorem które własnie skończył robić dla kogoś z Poznania. Oraz jego wykres z hamowni (VTG), 470 koni 480 niutów. Nie wiem na jakich gratach ani kto i co robił z elektroniką ale pewno możesz się go o to zapytać.
Re: Remap
Większość ludzi która ma naprawdę dużą wiedzę na dany temat i wie o czym mówi jest w stanie wyjaśnić nawet laikowi o co w tym chodziKeepsake pisze:nie opisze tego na forum na tyle szczegółowo żebyś Ty czy inne dzieci neostrady mogły a) załapać OCB
Jeżeli jest tutaj ktoś taki to prosimy o wypowiedź, a to czy ktoś to zrozumie czy nie to już raczej jego sprawa
Nie zauważyłem żebym gdzieś pisał że chcę to zrobić jak najtaniej. Po prostu chciałem w tym temacie zebrać ogólne informacje. Wówczas ja i inni użytkownicy forum mogliby zdecydować na ile się im to opłaca robić na N/A, na ile jak założą kompresor np. ESS, albo będą się bawić w własne projekty. I jeżeli już to gdzie to zrobić.Keepsake pisze:b) zrobić to samo u byle tunera.
Jak na razie jedyne co jest sensowne w tym wątku to podanie kilku właściwie światowej sławy tunerów. Poza tym zauważyłem że część userów nie dysponująca żadną wiedzą na ten temat niż przeciętne "dziecko neostrady", wypowiada się w taki sposób jakby projektowali silniki odrzutowe dla NASA, a reszta po prostu i tak by nie zrozumiała tego co mają na ten temat do powiedzenia.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Remap
Mysle ze napierw wypadaloby zunifikowac pojecia jakimi wladamy
Wg mnie remap to nie jest tworzenie sterowania, lecz tylko korekta istniejacych juz map silnika. Jezeli silnik seryjnie jest doladowany to jego ECU posiada wszystkie niezbedne mapy i parametry do sterowania jego praca. Remap w taki wypadku sprowadza sie do zmiany wartosci w mapach lub zmian parametrow, tudziez przesuniecia roznych limitacji, co faktycznie nalezy do prostszych czynnosci (nie mowie tutaj ze jest to proste) z tego obszaru (pomijam trudnosci z wlamianiem sie do seryjnej ECU).
Inna sprawa, trudniejsza, to stworzyc program od podstaw (base calibration) - np w przypadku zaturbiania silnika ktory pierwotnie byl atmosferyczny. Tutaj nie da sie zremapowac np cisnienia doladowania - bo seryjna ECU takiej mapy najzwyczaniej nie ma. Nalezy albo dolozyc nowa czesc sterowania ktora wspolpracowalaby z seryjnym sterownikiem, bazujac na tym co w nim siedzi + dokladajac extra mapy, albo seryjna ECU zastapic inna otwarta centralka (ktorych notabene na rynku jest sporo).
Nowoczesny seryjny samochod posiada skomplikowany sterownik nad ktorym pracuje sztab ludzi - wiec nie jest to prosta sprawa (dla przykladu powiem ze instrukcja do sterownika moze miec nawet 10000 stron i wiecej).
W samochodach sportowych natomiast sterownik jest bardzo prosty i posiada raptem kilkanascie lub kilkadziesiat map. Wszystko ma dzialac prosto i niezawodnie. Kalibrowanie sa zazwyczaj tylko mapy pelnego obciazenia, bo silnik w takich warunkach najczesciej pracuje.
Pamietajmy ze np Lancia Delta HF Integrale to auto z czasow w ktorych komputery byly srednio zaawansowane. Auto mialo turbo i z powodzeniem bylo nawet tuningowane. Cale sterowanie w tym aucie opiera sie na kilku mapach i tez to jezdzi. Nie spelnia praktycznie zadnych norm emisji spalin - nie liczac EVO2 haha i latwo np upalic tlok.
Jesli sie myle w tym co napisalem, to niech mnie ktos poprawi.
Wg mnie remap to nie jest tworzenie sterowania, lecz tylko korekta istniejacych juz map silnika. Jezeli silnik seryjnie jest doladowany to jego ECU posiada wszystkie niezbedne mapy i parametry do sterowania jego praca. Remap w taki wypadku sprowadza sie do zmiany wartosci w mapach lub zmian parametrow, tudziez przesuniecia roznych limitacji, co faktycznie nalezy do prostszych czynnosci (nie mowie tutaj ze jest to proste) z tego obszaru (pomijam trudnosci z wlamianiem sie do seryjnej ECU).
Inna sprawa, trudniejsza, to stworzyc program od podstaw (base calibration) - np w przypadku zaturbiania silnika ktory pierwotnie byl atmosferyczny. Tutaj nie da sie zremapowac np cisnienia doladowania - bo seryjna ECU takiej mapy najzwyczaniej nie ma. Nalezy albo dolozyc nowa czesc sterowania ktora wspolpracowalaby z seryjnym sterownikiem, bazujac na tym co w nim siedzi + dokladajac extra mapy, albo seryjna ECU zastapic inna otwarta centralka (ktorych notabene na rynku jest sporo).
Nowoczesny seryjny samochod posiada skomplikowany sterownik nad ktorym pracuje sztab ludzi - wiec nie jest to prosta sprawa (dla przykladu powiem ze instrukcja do sterownika moze miec nawet 10000 stron i wiecej).
W samochodach sportowych natomiast sterownik jest bardzo prosty i posiada raptem kilkanascie lub kilkadziesiat map. Wszystko ma dzialac prosto i niezawodnie. Kalibrowanie sa zazwyczaj tylko mapy pelnego obciazenia, bo silnik w takich warunkach najczesciej pracuje.
Pamietajmy ze np Lancia Delta HF Integrale to auto z czasow w ktorych komputery byly srednio zaawansowane. Auto mialo turbo i z powodzeniem bylo nawet tuningowane. Cale sterowanie w tym aucie opiera sie na kilku mapach i tez to jezdzi. Nie spelnia praktycznie zadnych norm emisji spalin - nie liczac EVO2 haha i latwo np upalic tlok.
Jesli sie myle w tym co napisalem, to niech mnie ktos poprawi.
Re: Remap
Venom, dziękuję za wypowiedź która coś wnosi do tematu
Poruszyłeś temat map. Jestem niemalże kompletnie zielony w tym temacie. Ale to nie jest tak że silnik posiada jedną mapę, aczkolwiek jest ona wielowymiarowa (nie wiem czy to prawidłowe określenie) i w silnikach drogowych zawiera sporo więcej parametrów?
Ponadto z tego co rozumiem w silnikach wyczynowych mapy są chyba prostsze ze względu na takie rzeczy jak np. brak zmiennych faz rozrządu itp.?
Poruszyłeś temat map. Jestem niemalże kompletnie zielony w tym temacie. Ale to nie jest tak że silnik posiada jedną mapę, aczkolwiek jest ona wielowymiarowa (nie wiem czy to prawidłowe określenie) i w silnikach drogowych zawiera sporo więcej parametrów?
Ponadto z tego co rozumiem w silnikach wyczynowych mapy są chyba prostsze ze względu na takie rzeczy jak np. brak zmiennych faz rozrządu itp.?
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Remap
Cale sterowanie silnika jest dosyc skomplikowane. Sprowadza sie do map, wektorow, parametrow no i schemematu ktory laczy to w calosc.
mapa - inaczej macierz, jest to tablica wartosci danego parametru w z=f(x,y) czyli zmienna przestrzenna w funkcji dwoch innych parametrow. Mozna ja zobrazowac w 3D, 2D albo 1D czyli jako tabeli.
wektor - jest to zmiena y=f(x). Zazwyczaj pokazana w 1D, bo co tu wiecej ogladac Przykadow nie podaje bo chyba to jest jasne.
paramtery - i tutaj nie wiem jak to latwo wytlumaczyc, ale sprobuje. Moga byc stale lub zmienne. Te stale wprowadza sie do sterownika a zmienne to zazwyczaj wartosci przeliczane. Parametry moga byc typu rzeczywistego lub zapisane w systemie binarnych czy tez szesnastkowym - wszystko zalezy od inwencji tworzacego software.
Dodatkowo w ECU zapisane sa charakterystyki wszystkich czujnikow, wtryskiwaczy, zaworow itp. Zazwyczaj sa to wektory lub mapy. Nowoczesny sterownik posiada kilka tysiecy zmienyych, kilkaset map i wektorow.
Najtrudniejsza wg mnie sprawa jest polaczenie tego w calosc. Kazda mapa jest jak maly element wielkiego mechanizmu. Pracuje lambda, mamy tez sygnaly z przeplywomierza, trzeba by z tego zrobic dawke wtrysku, do niej dobrac kat wyprzedzenia... Pozniej przydalby sie zaplon i w odpowiednim momencie... Pozornie to jest bardzo proste ale... heheh wiadomo ze tylko pozornie.
Kazdy silnik ma charakterystyke uniwersalna i zewnetrzna. Nas jako zapalencow tuningu interesuje tylko ta druga. Dlatego tuning jest duzo prostszy w porownaniu z kalibrowaniem aut seryjnych. Tunungowcy zajmuja sie tylko malym obszarem pracy silnika
Dla przykladu podaje screeny mapy doladowania pokazanej na 3 rozne sposoby.
I jakies wybrane mapy z wolnossacego silnika Corvetty.
Poogladaj i pomysl
Pisac mozna o tym duzo... Temat rzeka, a wiedza malutka
mapa - inaczej macierz, jest to tablica wartosci danego parametru w z=f(x,y) czyli zmienna przestrzenna w funkcji dwoch innych parametrow. Mozna ja zobrazowac w 3D, 2D albo 1D czyli jako tabeli.
wektor - jest to zmiena y=f(x). Zazwyczaj pokazana w 1D, bo co tu wiecej ogladac Przykadow nie podaje bo chyba to jest jasne.
paramtery - i tutaj nie wiem jak to latwo wytlumaczyc, ale sprobuje. Moga byc stale lub zmienne. Te stale wprowadza sie do sterownika a zmienne to zazwyczaj wartosci przeliczane. Parametry moga byc typu rzeczywistego lub zapisane w systemie binarnych czy tez szesnastkowym - wszystko zalezy od inwencji tworzacego software.
Dodatkowo w ECU zapisane sa charakterystyki wszystkich czujnikow, wtryskiwaczy, zaworow itp. Zazwyczaj sa to wektory lub mapy. Nowoczesny sterownik posiada kilka tysiecy zmienyych, kilkaset map i wektorow.
Najtrudniejsza wg mnie sprawa jest polaczenie tego w calosc. Kazda mapa jest jak maly element wielkiego mechanizmu. Pracuje lambda, mamy tez sygnaly z przeplywomierza, trzeba by z tego zrobic dawke wtrysku, do niej dobrac kat wyprzedzenia... Pozniej przydalby sie zaplon i w odpowiednim momencie... Pozornie to jest bardzo proste ale... heheh wiadomo ze tylko pozornie.
Kazdy silnik ma charakterystyke uniwersalna i zewnetrzna. Nas jako zapalencow tuningu interesuje tylko ta druga. Dlatego tuning jest duzo prostszy w porownaniu z kalibrowaniem aut seryjnych. Tunungowcy zajmuja sie tylko malym obszarem pracy silnika
Dla przykladu podaje screeny mapy doladowania pokazanej na 3 rozne sposoby.
I jakies wybrane mapy z wolnossacego silnika Corvetty.
Poogladaj i pomysl
Pisac mozna o tym duzo... Temat rzeka, a wiedza malutka
Re: Remap
Yhy kostek pewnie dlatego auta mocno zmodzone sa sterowane SA bo maja prostsze mapy. Czlowieku komputery w autach wyzylowanych sa bardziej skomplikowane, posiadaja wiecej ustawien i mozliwosci regulacji.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Remap
Wybacz ale troche nie rozumiem co wnosi Twoj post.Camil pisze:Yhy kostek pewnie dlatego auta mocno zmodzone sa sterowane SA bo maja prostsze mapy. Czlowieku komputery w autach wyzylowanych sa bardziej skomplikowane, posiadaja wiecej ustawien i mozliwosci regulacji.
chip tuning cd.
Panowie, zastanawiam sie nad taka usluga http://www.44tuning.pl/bmw/chip-tuning-bmw-m3-e46.html
Wiem ,ze temat byl juz poruszany..poczytalem ale jakos dalej nic nie wiem. Czy od tego czasu ktos juz skorzystal z uslug tej firmy i czy wszystko ok?
Ogolnie pomysl mam taki ,aby chip-tuning dzialal tylko przy nacisnieciu przycisku Sport, kiedy kazdy KM jest na wage zlota ,a przy wylaczonym seryjna moc.
Wiem ,ze lepszym rozwiazaniem bylby kompressor czy turbo ,ale nie stac mnie w chwili obecnej na takie rozwiazanie.
Jak wyglada sprawa zuzycia silnika ?
Wiem ,ze temat byl juz poruszany..poczytalem ale jakos dalej nic nie wiem. Czy od tego czasu ktos juz skorzystal z uslug tej firmy i czy wszystko ok?
Ogolnie pomysl mam taki ,aby chip-tuning dzialal tylko przy nacisnieciu przycisku Sport, kiedy kazdy KM jest na wage zlota ,a przy wylaczonym seryjna moc.
Wiem ,ze lepszym rozwiazaniem bylby kompressor czy turbo ,ale nie stac mnie w chwili obecnej na takie rozwiazanie.
Jak wyglada sprawa zuzycia silnika ?
Re: Remap
ja w takie bajki nie wierze.... programem w silniku bez doładowania uzyskać ponad 30KM BAJKA ROKU 2009 szkoda kasy kolego silniki wolnossące bez doładowania to tylko jeśli tanim kosztem to proponuje zmniejsz wage auta lub dolot i wydech ale to również wiąże sie z dużymi kosztami.....
Re: Remap
Z tego co przeczytalem to przed i po robia pomiary mocy wiec cos tam pewnie prawdy w tym jest. Mozna ewentualnie zrobi pomiar na innej hamowni ,ale jesli to ma byc 10KM wiecej to raczej nie warto sie za to zabierac
Re: chip tuning cd.
Trzymaj sie jak najdalej od firm ktore wypisuja takie bzdury. Taki przyrost mocy jest nie do osiagniecia zmieniajac tylko elektronike.alwi pisze:Panowie, zastanawiam sie nad taka usluga http://www.44tuning.pl/bmw/chip-tuning-bmw-m3-e46.html
Wiem ,ze temat byl juz poruszany..poczytalem ale jakos dalej nic nie wiem. Czy od tego czasu ktos juz skorzystal z uslug tej firmy i czy wszystko ok?
Ogolnie pomysl mam taki ,aby chip-tuning dzialal tylko przy nacisnieciu przycisku Sport, kiedy kazdy KM jest na wage zlota ,a przy wylaczonym seryjna moc.
Wiem ,ze lepszym rozwiazaniem bylby kompressor czy turbo ,ale nie stac mnie w chwili obecnej na takie rozwiazanie.
Jak wyglada sprawa zuzycia silnika ?
Realne maksimum mocy do osiagniecia po remapie nie podnoszac przy tym rev limitera to ok 10km.
A co od przycisku Sport to niestety, ale tak to nie dziala.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Remap
Jak widać wszystkie firmy tuningowe w PL są do dupy i piszą bzdury.
Poznańskie M3 E46 też sie wysrało i zmieniło silnik na drugi- może to wadliwy soft a może motor
Skoro istnieje możliwość w PL tworzenia takich zestawów to dlaczego by nie poprosić kolegów np. z Danii żeby mogli to dla nas stroić jeżeli w PL nikt tego nie ogarnie.
Wychodziło by i tak pewnie taniej niż gotowy kit zza granicy
Poznańskie M3 E46 też sie wysrało i zmieniło silnik na drugi- może to wadliwy soft a może motor
Skoro istnieje możliwość w PL tworzenia takich zestawów to dlaczego by nie poprosić kolegów np. z Danii żeby mogli to dla nas stroić jeżeli w PL nikt tego nie ogarnie.
Wychodziło by i tak pewnie taniej niż gotowy kit zza granicy
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.
Re: Remap
To na to wychodzi,ze nawet jak uzbieram kase na turbo lub kompresor to i tak mi w Polsce nikt tego porzadnie nie zamontuje
Re: Remap
Kupujac kit kompresora np ESS kazdy w miare ogarniety mechanik go zlozy. Apropos co do kitow kompresora to slyszalem, ze wlodar ma problemy bo IC nie bylo w komplecie i motor po dwoch kolkach traci moc masakrycznie.