Miniprojekt: uliczne M3, dobór kół, zawieszenia- pytania
: wt mar 21, 2017 20:04
Cześć,
Jestem świeżym nabywcą M3 e46. Chciałbym zrobić z niej typowy wieczorowo-weekendowy fun car na miasto i boczne drogi- tzn nie gleba, stance i jazda tylko po równym; ma być stabilny również na nierównych drogach, koleinach itd.
Z obecnych modów jest tylko pełen wydech Scorpion.
Plany:
-lekkie koła. Obecnie stoi na BBS CH 19'' 8,5 i 10 ET20- wygląda świetnie, ale jedno koło z oponą mniejszą niż seryjna waży ponad 24kg. Wrzuciłem styling 32 18"x8,5 na wyścigowej deszczówce Hankooka i na tylnej osi udało się zejść 12kg (!!!) co przełożyło się na okolicę sekundy szybciej 100-160, ogólną zrywność i lepsze zachowanie na dziurach. Niestety ET 47 i ogólny design felg to nie jest to co chciałbym widzieć w tym samochodzie.
Chcę wrzucić lekkie BBS RK 18' 8,5'' na Super Sportach 225/45 i 255/40 albo 235/40 przód i tył, ale boję się, że mogą trzeć o nadkola- mają ET 13, czyli w stosunku do obecnego zestawu na przodzie będzie 7mm do zewnątrz i 2cm średnicy więcej. Ktoś przerabiał temat? Może jakaś inna felga wchodzi w grę? Chciałbym, żeby tył nie był cięższy niż 11kg.
Obecnie wygląda to mniej więcej tak:


Zawieszenie:
Zestaw Bilstein B12 albo B8+ niebieskie sprężyny H&R (taki zestaw mam w rajdówce E36 i zachowuje się świetnie na nierównym), czy może gwint?
Jeśli tak to jaki? KW V1-2, ISC, BC, D2, może coś innego? Wysokość zbliżona do serii, nie za twardy, żeby go nie wyrzucało na uskokach i podbiciach.
Sworznie, końcówki itd zamienniki z wyższej półki, ewentualnie miękki poliuretan, regeneracja magla.
Hamulce:
Seria na stalowym oplocie. Do tego myślałem o zestawie tarcz DBA 4000 T3 oraz klocków Ferodo DS2500. Powinno wystarczyć.
Moc:
Obecny skorpion ze zmienionym dolotem, tylko jakim? Replika CSL, może http://www.shop.rajdy-najda.com/index.p ... uct,6,201/ , czy jeszcze coś innego? + strojenie
Może kiedyś turbo/kompresor, ale boję się, że zepsuje to charakterystykę samochodu, szczególnie balans (dużo masy na przodzie dochodzi)...
Jestem świeżym nabywcą M3 e46. Chciałbym zrobić z niej typowy wieczorowo-weekendowy fun car na miasto i boczne drogi- tzn nie gleba, stance i jazda tylko po równym; ma być stabilny również na nierównych drogach, koleinach itd.
Z obecnych modów jest tylko pełen wydech Scorpion.
Plany:
-lekkie koła. Obecnie stoi na BBS CH 19'' 8,5 i 10 ET20- wygląda świetnie, ale jedno koło z oponą mniejszą niż seryjna waży ponad 24kg. Wrzuciłem styling 32 18"x8,5 na wyścigowej deszczówce Hankooka i na tylnej osi udało się zejść 12kg (!!!) co przełożyło się na okolicę sekundy szybciej 100-160, ogólną zrywność i lepsze zachowanie na dziurach. Niestety ET 47 i ogólny design felg to nie jest to co chciałbym widzieć w tym samochodzie.
Chcę wrzucić lekkie BBS RK 18' 8,5'' na Super Sportach 225/45 i 255/40 albo 235/40 przód i tył, ale boję się, że mogą trzeć o nadkola- mają ET 13, czyli w stosunku do obecnego zestawu na przodzie będzie 7mm do zewnątrz i 2cm średnicy więcej. Ktoś przerabiał temat? Może jakaś inna felga wchodzi w grę? Chciałbym, żeby tył nie był cięższy niż 11kg.
Obecnie wygląda to mniej więcej tak:


Zawieszenie:
Zestaw Bilstein B12 albo B8+ niebieskie sprężyny H&R (taki zestaw mam w rajdówce E36 i zachowuje się świetnie na nierównym), czy może gwint?
Jeśli tak to jaki? KW V1-2, ISC, BC, D2, może coś innego? Wysokość zbliżona do serii, nie za twardy, żeby go nie wyrzucało na uskokach i podbiciach.
Sworznie, końcówki itd zamienniki z wyższej półki, ewentualnie miękki poliuretan, regeneracja magla.
Hamulce:
Seria na stalowym oplocie. Do tego myślałem o zestawie tarcz DBA 4000 T3 oraz klocków Ferodo DS2500. Powinno wystarczyć.
Moc:
Obecny skorpion ze zmienionym dolotem, tylko jakim? Replika CSL, może http://www.shop.rajdy-najda.com/index.p ... uct,6,201/ , czy jeszcze coś innego? + strojenie
Może kiedyś turbo/kompresor, ale boję się, że zepsuje to charakterystykę samochodu, szczególnie balans (dużo masy na przodzie dochodzi)...