Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Panowie,
W skrócie o co chodzi: Przy obecnych temp ok 8-9*C wkręcaniu auta na obwodnicy (lecąc te 100-130km/h) do ok 5-6k rpm i trzymaniu go na takich obrotach olej rośnie do ok 105-107*C. Schodzę z obrotów i temperatura spada do ok 95-100*C. Chłodziwo cały czas lekko odchylone w lewo (czyt. kierunku niebieskiego pola).
Problem mam w zasadzie od wielu miesięcy. Na torze temperatura podchodziło mi nawet do 125-128*C (wtedy odpuszczałem dalsze gazowanie).
LECZ takie temperatury na torze miałem na poprzednim silniku. Ostatni pomimo nowych panewek King Racing dokonał swojego żywota po zgaśnięciu na torze przy temp oleju ok 120*C...
Co robiłem żeby zbić temperaturę:
> Czyszczenie chłodnicy oleju => na początku była cała zawalona w środku syfem
> Czyszczenie podstawy filtra oleju
> Montaż divertera wymuszającego obieg oleju przed chłodnicę
> Montaż innych przewodów i zew termostatu
Teraz z nowym silnikiem mam:
> Inny czujnik temperatury oleju (choć widzialem ze sama guma wtyczki jest lekko rozerwana)
> Inna podstawę filtra z oemowym termostatem (przyszły z tym drugim silnikiem) - wyczyszczone
> wymienione panewki na ACL Race
Aktualny setup jest w zupełnie OEM'owy.
Znalazłem gdzieś w necie temat, że pare osób miało podobny problem i rozwiązaniem okazała się wymiana czujnika temperatury zewnętrznej - u mnie nie pomogła.
W zasadzie jedyny wspólny element jaki mam pomiędzy poprzednimi setupami, a obecnym to ta sama chłodnica oleju. Na pewno będę chciał lepiej się jej przyjrzeć ale może macie jakieś uwagi/sugestie gdzie szukać przyczyny rosnącej temperatury, bo wiem, że prawidłowo działającym aucie powinna trzymać się równo na 100*C.
Dzięki!
Karol
W skrócie o co chodzi: Przy obecnych temp ok 8-9*C wkręcaniu auta na obwodnicy (lecąc te 100-130km/h) do ok 5-6k rpm i trzymaniu go na takich obrotach olej rośnie do ok 105-107*C. Schodzę z obrotów i temperatura spada do ok 95-100*C. Chłodziwo cały czas lekko odchylone w lewo (czyt. kierunku niebieskiego pola).
Problem mam w zasadzie od wielu miesięcy. Na torze temperatura podchodziło mi nawet do 125-128*C (wtedy odpuszczałem dalsze gazowanie).
LECZ takie temperatury na torze miałem na poprzednim silniku. Ostatni pomimo nowych panewek King Racing dokonał swojego żywota po zgaśnięciu na torze przy temp oleju ok 120*C...
Co robiłem żeby zbić temperaturę:
> Czyszczenie chłodnicy oleju => na początku była cała zawalona w środku syfem
> Czyszczenie podstawy filtra oleju
> Montaż divertera wymuszającego obieg oleju przed chłodnicę
> Montaż innych przewodów i zew termostatu
Teraz z nowym silnikiem mam:
> Inny czujnik temperatury oleju (choć widzialem ze sama guma wtyczki jest lekko rozerwana)
> Inna podstawę filtra z oemowym termostatem (przyszły z tym drugim silnikiem) - wyczyszczone
> wymienione panewki na ACL Race
Aktualny setup jest w zupełnie OEM'owy.
Znalazłem gdzieś w necie temat, że pare osób miało podobny problem i rozwiązaniem okazała się wymiana czujnika temperatury zewnętrznej - u mnie nie pomogła.
W zasadzie jedyny wspólny element jaki mam pomiędzy poprzednimi setupami, a obecnym to ta sama chłodnica oleju. Na pewno będę chciał lepiej się jej przyjrzeć ale może macie jakieś uwagi/sugestie gdzie szukać przyczyny rosnącej temperatury, bo wiem, że prawidłowo działającym aucie powinna trzymać się równo na 100*C.
Dzięki!
Karol
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
z doswiadczenia w moim aucie temp nigdy nie jest na rowno na 100 st., na torze spokojnie przekracza 100, ale nie wchodzi nigdy na czerwone pole.
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
A czerwone pole to od jakiego momentu jest? 150*C? ;p
Piszę tu bo wiem że to co się u mnie dzieje nie jest normalne. Rozumiem ciśnienie auta na torze non-stop 5-8k RPM w ciepły dzień... ale podkręcanie do 5-6k bez buta w podłodze i hamowanie silnikiem z tych 6k... i temp idzie powyżej 100?!?
Na razie z chłopakami z warsztatu mamy plan podpięcia zew chłodnicy oleju poza autem i test... Jesji będzie dobrze to chłodnica do wymiany.
Piszę tu bo wiem że to co się u mnie dzieje nie jest normalne. Rozumiem ciśnienie auta na torze non-stop 5-8k RPM w ciepły dzień... ale podkręcanie do 5-6k bez buta w podłodze i hamowanie silnikiem z tych 6k... i temp idzie powyżej 100?!?
Na razie z chłopakami z warsztatu mamy plan podpięcia zew chłodnicy oleju poza autem i test... Jesji będzie dobrze to chłodnica do wymiany.
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
a pompe oleju ktos sprawdzal? Cisnienie oleju?
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Pompa jest już inna bo była z drugim silnikiem
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Co nie znaczy, ze w drugim silniku nie byla zepsuta. Zacznij od wymiany chlodnicy oleju, skoro to jedyna "stara" rzecz.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
ok, czerwone pole to jest przy temp wody
max na wskazniku to jest rzeczywiscie 150, no wiec u mnie to do 125 nawet nie dochodzi - ale nie stoi tez na 100.

Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Sprawdź kolego jeszcze temperature oleju innym czujnikiem, albo pirometrem żeby wyeliminować błędy w zegarach.
Ja u siebie w zeszłym roku na ringu przeżywałem ten dramat z gotującym się autem i winny był właśnie czujnik temperatury zewnętrznej a właściwie jego brak po przygodach na torze poznań. Zegary biorą poprawkę na temperaturę zewnętrzną przy wskazaniach temperatury wody i oleju. Przy braku czujnika widzą -40 stopni. W moim silniku wszystko było ok a na zegarach gotowało. Pisałeś że wymieniałeś czujnik więc zakładam że dobrze pokazuje temperaturę na konsoli.
No chyba że pisząc o innym czujniku temperatury oleju masz na myśli jakiś aftermarket.
Ja u siebie w zeszłym roku na ringu przeżywałem ten dramat z gotującym się autem i winny był właśnie czujnik temperatury zewnętrznej a właściwie jego brak po przygodach na torze poznań. Zegary biorą poprawkę na temperaturę zewnętrzną przy wskazaniach temperatury wody i oleju. Przy braku czujnika widzą -40 stopni. W moim silniku wszystko było ok a na zegarach gotowało. Pisałeś że wymieniałeś czujnik więc zakładam że dobrze pokazuje temperaturę na konsoli.
No chyba że pisząc o innym czujniku temperatury oleju masz na myśli jakiś aftermarket.
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Hej,
Tak, kontrolnie ostatnio wymieniłem czujnik temp. zewnętrznej na nowy. Jeszcze przed wymianą sprawdziłem odczyt - było ok 13*C. Odpiąłem go to pokazało 50*C. Podpiąłem nowy - pokazalo 19*C i powoli zaczęło spadać. Także ten czujnik eliminuję.
Zegary chyba też mogę wyeliminować bo w zeszłym roku miałem zmieniane. Na starych był ten sam cyrk.
Jeszcze gdzieś tam w necie wyczytałem, że komuś się gotowało bo miał problem selenoidą od Vanosów ale wtedy wyskakiwał mu też check engine. U mnie pusto.
Jak to nie chłodnica oleju to już nie mam pojęcia
Tak, kontrolnie ostatnio wymieniłem czujnik temp. zewnętrznej na nowy. Jeszcze przed wymianą sprawdziłem odczyt - było ok 13*C. Odpiąłem go to pokazało 50*C. Podpiąłem nowy - pokazalo 19*C i powoli zaczęło spadać. Także ten czujnik eliminuję.
Zegary chyba też mogę wyeliminować bo w zeszłym roku miałem zmieniane. Na starych był ten sam cyrk.
Jeszcze gdzieś tam w necie wyczytałem, że komuś się gotowało bo miał problem selenoidą od Vanosów ale wtedy wyskakiwał mu też check engine. U mnie pusto.
Jak to nie chłodnica oleju to już nie mam pojęcia

Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Śledzę temat i proszę abyś nie zapomniał wrzucić tu info jak sprawa dociągnie finału. Interesująca sprawa i jestem ciekawy.
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Przeczytalem cały temat i chyba w miare uważnie i moim zdaniem nie ma kluczowej informacji... jaki masz zalany olej? Kiedys scigalem sie z kumplem po miecie i caly czas but u mnie temp. 110max przy temp zenętrznej ok. 30st.na oleju LM. U niego na motulu podchodzilo pod 120 a nawet wiecej i obaj stwierdzilismy ze to musi byc temat oleju.
U mnie przed wymianą oleju zaraz po zakupie temp. oleju tez swirowała ale nie wiem co wtedy było zalane...
U mnie przed wymianą oleju zaraz po zakupie temp. oleju tez swirowała ale nie wiem co wtedy było zalane...
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Hej,
To mały update w temacie bo niestety nie został jeszcze rozwiązany.
OLEJ to: Liqui Moly 10W-60
Jakis miesiąc temu były takie testy przy użyciu pirometru:
> Sprawdzenie kiedy otwiera się termostat oleju (kiedy chłodnica zaczyna się nagrzewać) => 95*C
> Podpięcie inne chłodnicy oleju (jakaś ta aftermarketowa ale nie dedykowana), trzymanie na jakiś tam wyższych obrotach na postoju, na zegarach 105*C, chłodnica miała 105*C. Więc zegary i wskazania są OK.
> Wrzucenie divertera (zaślepki wymuszającej obieg oleju w 100% przez OEM chłodnicę) => na postoju i trzymaniu na obrotach było ok 100*C
=> Teoretycznie można by wyeliminować chłodnicę oleju bo test na postoju z aftermarketową chłodnicą zwrócił podobny wynik. Polewanie ich wodą również za duzo nie zmieniło.
> Po sugestiach w temacie mojego auta na FB, że może przyciął sie zawór regulujacy ciśnienie w pompie oleju została sprawdzona i.... okazało się ze jest b.złym stanie. Wymieniłem pompę na nową.
Po wymianie i zalaniu olejem zauważyłem, że auto ma te parę stopni niższą temperaturę. Początkowo nawet ładnie trzymało ok 100*C ale nie pałowałem go. Polatałem parę dni... olej jednak nadal potrafił przy dłuższym ciśnieciu do odcinki na obwodnicy dochodzić do ok 110*C (przy temp. zew. ok 7*C). Zauważyłem, że olej jest czarny a wcześniej był 2 razy zmieniany. Obstawiam, że nowa pompa ruszyła jakiś muł w silniku. Zalany został płukanką, a następnie nowym olejem.
Kolejne testy: po rozgrzaniu oleju do ok 90-95*C, ogien na obwodnicy 100.... 220... i olej prawie 110*C.
Ręce opadają....
Dla świętego spokoju za tydzień wymieniam zawór regulacji ciśnienia oleju (oil pressure valve / CPV). Mój był przekładany ze starego silnika ale to prosta kulka na sprężynce która chodziła więc to na 90% nie to ale wole dla spokoju wymienić.
Serio jestem w kropce. Nie wiem czy to wina, termostatu, że tak późno się otwiera czy czego. Ogólnie przy normalniej dynamicznej jeździe po mieście jest w miarę ok. Potrafi pójść na takie 100-105*C ale jednak zależy mi, żeby było jak fabryka to zaprojektowała.
Może, ktoś chciałby się złapać i zrobić test pirometrem jaką temperaturę po wspólnej jeździe ma chłodnica czy rurki itd... ???
To mały update w temacie bo niestety nie został jeszcze rozwiązany.
OLEJ to: Liqui Moly 10W-60
Jakis miesiąc temu były takie testy przy użyciu pirometru:
> Sprawdzenie kiedy otwiera się termostat oleju (kiedy chłodnica zaczyna się nagrzewać) => 95*C
> Podpięcie inne chłodnicy oleju (jakaś ta aftermarketowa ale nie dedykowana), trzymanie na jakiś tam wyższych obrotach na postoju, na zegarach 105*C, chłodnica miała 105*C. Więc zegary i wskazania są OK.
> Wrzucenie divertera (zaślepki wymuszającej obieg oleju w 100% przez OEM chłodnicę) => na postoju i trzymaniu na obrotach było ok 100*C
=> Teoretycznie można by wyeliminować chłodnicę oleju bo test na postoju z aftermarketową chłodnicą zwrócił podobny wynik. Polewanie ich wodą również za duzo nie zmieniło.
> Po sugestiach w temacie mojego auta na FB, że może przyciął sie zawór regulujacy ciśnienie w pompie oleju została sprawdzona i.... okazało się ze jest b.złym stanie. Wymieniłem pompę na nową.

Po wymianie i zalaniu olejem zauważyłem, że auto ma te parę stopni niższą temperaturę. Początkowo nawet ładnie trzymało ok 100*C ale nie pałowałem go. Polatałem parę dni... olej jednak nadal potrafił przy dłuższym ciśnieciu do odcinki na obwodnicy dochodzić do ok 110*C (przy temp. zew. ok 7*C). Zauważyłem, że olej jest czarny a wcześniej był 2 razy zmieniany. Obstawiam, że nowa pompa ruszyła jakiś muł w silniku. Zalany został płukanką, a następnie nowym olejem.
Kolejne testy: po rozgrzaniu oleju do ok 90-95*C, ogien na obwodnicy 100.... 220... i olej prawie 110*C.
Ręce opadają....
Dla świętego spokoju za tydzień wymieniam zawór regulacji ciśnienia oleju (oil pressure valve / CPV). Mój był przekładany ze starego silnika ale to prosta kulka na sprężynce która chodziła więc to na 90% nie to ale wole dla spokoju wymienić.
Serio jestem w kropce. Nie wiem czy to wina, termostatu, że tak późno się otwiera czy czego. Ogólnie przy normalniej dynamicznej jeździe po mieście jest w miarę ok. Potrafi pójść na takie 100-105*C ale jednak zależy mi, żeby było jak fabryka to zaprojektowała.
Może, ktoś chciałby się złapać i zrobić test pirometrem jaką temperaturę po wspólnej jeździe ma chłodnica czy rurki itd... ???
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Widzę że od groma chętnych
Ok 8.05 będę w PL, to mogę sprawdzić u siebie jak to wygląda.

Ok 8.05 będę w PL, to mogę sprawdzić u siebie jak to wygląda.
Re: Wysoka temperatura oleju w m3 e46
Ze mna tez nie ma problemu chetnie sie ustawie.