Hamulce do M3

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Buczenie podczas naglego hamowania

Post autor: kostek_ja » pn mar 23, 2009 20:59

alwi pisze:Panowie nie chce zakladac nowego tematu...Od pewnego czasu mam dziwny objaw ,a ze jestem poczatkujacym emkowiczem prosze o rade: Mam nastepujacy problem...przy hamowaniu z wiekszej predkosci dajmy na to z ponad 200km/h po chwili slychac buczenie i to coraz glosniejsze oraz dziwny rezonans. Dzis kiedy mialem nagle hamowanie z ok 240 do 0 to pod koniec hamowania odnosilem wrazenie ,ze zaraz kola mi odpadna.
Ja ostatnio zauważyłem podobny problem u mnie. Wcześniej raczej nie jeździłem zbyt szybko a na lotniskach w stylu ułęż nie ma hamowania z naprawdę dużych prędkości. Problem pojawia się podczas drugiego hamowania z 200. Jak hamulce są zimne to wszystko jest ok. Szczególnie mnie to drażniło ostatnio w poznaniu.

Wcześniej ktoś pisał o klockach czy oponach. Ale klocki mam nowe. A nie wiem dlaczego opony po rozgrzaniu miałby zacząć huczeć. Mi się wydaje że problem leży w tych jednotłoczkowych zaciskach.

Maros, czy u ciebie problem zniknął po zmianie hamulców?

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Pablo » pn mar 23, 2009 21:13

Symptomy raczej wskazują na płyn hamulcowy. Według mnie do wymiany. Opony i klocki nie buczą.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » pn mar 23, 2009 21:19

Pablo pisze:Symptomy raczej wskazują na płyn hamulcowy.
Mam przejechane na nim 13 tyś i jakieś 4 miesiące, więc to też raczej nie to.

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Pablo » pn mar 23, 2009 21:21

To nie ma wielkiego znaczenia ile jest przejechane jeżeli sie zagotował.

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce do M3

Post autor: mateush » pn mar 23, 2009 21:26

Wg mnie krzywe tarcze.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » pn mar 23, 2009 21:27

To nie powinny też na zimno tłuc?

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Pablo » pn mar 23, 2009 21:28

mateush pisze:Wg mnie krzywe tarcze.
Krzywe tarcze oznaczały by duże drgania w czasie hamowania. Ja miałem buczenie jak cholera, tarcze proste, klocki nowe i jak wymieniłem płyn to przestało buczeć. No, ale oczywiście buczenia mogą być różne.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » pn mar 23, 2009 21:34

Pablo pisze:
Krzywe tarcze oznaczały by duże drgania w czasie hamowania.
Sory. Faktycznie kolega alwi pisał o buczeniu. U mnie są to drgania podczas hamowania. Ale jak już pisałem tylko po uprzednim hamowaniu z dużych prędkości >200

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Maros » pn mar 23, 2009 22:45

Jak Ci tarcze biją to znaczy, że są krzywe. Pewnie jak są zimne to się kurczą i jest to mniej odczuwalne.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Camil » pn mar 23, 2009 23:16

Krzywe na bank.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » wt mar 24, 2009 01:52

MaRoS, w takim razie jak mówiłeś że seryjne hamulce nie wyrabiają przy wielokrotnym hamowaniu z 200 to miałeś namyśli że po prosty słabiej hamują?

I też rozumiem że u innych użytkowników M3 e46 problem nie występuję przy podobnych okolicznościach?

Jeden użytkownik pisał kiedyś że u niego tarcze się krzywią praktycznie od razu i i biją. Więc pomyślałem że problemem są jednotłoczkowe zaciski, przy których po rozgrzaniu pojawiają się większe luzy na prowadnicach co skutkuje drganiami. Ale skoro problem nie występuje u wszystkich to moja teoria musi być błędna :-)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Camil » wt mar 24, 2009 08:03

Oczysciles piaste dobrze przy wymianie? To trzeba naprawde dokladnie zrobic.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » wt mar 24, 2009 11:14

Tarcze? Były zakładane w Fabryce, więc podejrzewam, że nowo wyprodukowana piasta jest raczej czysta :-)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: Maros » wt mar 24, 2009 11:57

No nie miałem na myśli drgań tylko to że słabiej hamują. A może to nie były hamulce tylko wtedy jeszcze płyn hamulcowy BMW...? A drgania to zupełnie inna sprawa. Tarcze są poprostu krzywe. Ale pociesze Cie, że nie jedna tarcza na pozaniu się skrzywiła.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulce do M3

Post autor: kostek_ja » śr mar 25, 2009 01:17

MaRoS pisze:No nie miałem na myśli drgań tylko to że słabiej hamują. A może to nie były hamulce tylko wtedy jeszcze płyn hamulcowy BMW...?
U mnie płyn + przewody rozwiązały ten problem :-)
MaRoS pisze:Ale pociesze Cie, że nie jedna tarcza na pozaniu się skrzywiła.
Tylko właśnie u mnie było tak że wszystko było w porządku, aż pewnej nocy jadąc wałem ponad 200 zahamowałem raz ostro, a przy następnym i jeszcze kolejnym zaczęły tłuc. Wcześniej nigdy tak ostro nie hamowałem z takiej prędkości i do tego tyle razy pod rząd. Tarcze do tej pory nigdy nie drgały. Później autostrada do poznania i tor poznań i problem ten sam. Najbardziej mnie zastanawia to że jak są zimne to nie ma kompletnie żadnych drgań, a jak złapią porządnej temperatury to napierdzielają naprawdę porządnie. A i jeszcze jedno. Siła hamowania nie spada. Najlepszy czas w poznaniu miałem na 6 kółku bez chłodzenia.

Ponadto w poznaniu wydawało mi się że ze 3 razy któreś koło słabiej hamowało przez co samochód wpadał w poślizg. Więc jak dla mnie dalej najbardziej prawdopodobne są zaciski. W końcu z jakiegoś powodu robi się zaciski wielotłoczkowe :-)

ODPOWIEDZ