Turbina do M3 E46
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Turbina do M3 E46
kosiniak, czy mozesz mi odpowiedziec jaka bedzie roznica temp powietrza pomiedzy przemiana sprezania z 0,1MPa do 0,2MPa (mowie o cisnieniu absolutnym, bezwzglednym) uzywajac kompresara mechanicznego i turbosprezarki? Jakie rzedu sa te roznice?
Re: Turbina do M3 E46
niestety nie potrafie odpowiedziec na to pytanie bo nigdy tego nie mierzyłem
Re: Turbina do M3 E46
A teraz dowód na to że ESS ściemnia z wykresami:
Stosunkowo niedawno ESS wypuściło nową generację kompresorów do M3 e46.
Aktualnie jest dostępny tylko pierwszy poziom (sam kompresor z dolotem, bez IC). Początkowo była tylko wersja VT1-445 o takim wykresie:

Według oficjalnej strony ESS zakładają że straty układu napędowego to 15% (HPF zakłada tak samo, może to są założenia normy DIN) z wykresu nam wówczas wychodzi 377/0,85=444 na paliwie 91 (europejskie 95) i 401/0,85=471 na paliwie 93 (euro 98).
Ostatnio jednak wypuścili wersję VT1-455 która może jeździć tylko na paliwie 93 lub lepszym (doładowanie większe o 0,5psi). Z rzeczy które się nie zgadzają to:
1. Skoro słabszy zestaw osiągał 445KM na 91 i 470KM na 93 to ten powinien osiągać ponad 470KM (początkowo nie było wykresu do wersji 455)
2. Zadałem ESS pytanie na ten temat na innym forum i zapisałem powyższy wykres (na wszelki wypadek). Odpowiedzi nie dostałem, a na stronie ESS zawitały nowe wykresy, a dokładniej te same tylko oddzielnie. Wykres na paliwie 91 trafił do wersji VT1-445 a na 93 do wersji VT1-455.
PS
Zauważmy że mniejsze kółko (bo w sumie tylko tym się różnią te 2 zestawy), które powinno jak już to być tańsze niż droższe kosztuje dodatkowe 600$
Stosunkowo niedawno ESS wypuściło nową generację kompresorów do M3 e46.
Aktualnie jest dostępny tylko pierwszy poziom (sam kompresor z dolotem, bez IC). Początkowo była tylko wersja VT1-445 o takim wykresie:

Według oficjalnej strony ESS zakładają że straty układu napędowego to 15% (HPF zakłada tak samo, może to są założenia normy DIN) z wykresu nam wówczas wychodzi 377/0,85=444 na paliwie 91 (europejskie 95) i 401/0,85=471 na paliwie 93 (euro 98).
Ostatnio jednak wypuścili wersję VT1-455 która może jeździć tylko na paliwie 93 lub lepszym (doładowanie większe o 0,5psi). Z rzeczy które się nie zgadzają to:
1. Skoro słabszy zestaw osiągał 445KM na 91 i 470KM na 93 to ten powinien osiągać ponad 470KM (początkowo nie było wykresu do wersji 455)
2. Zadałem ESS pytanie na ten temat na innym forum i zapisałem powyższy wykres (na wszelki wypadek). Odpowiedzi nie dostałem, a na stronie ESS zawitały nowe wykresy, a dokładniej te same tylko oddzielnie. Wykres na paliwie 91 trafił do wersji VT1-445 a na 93 do wersji VT1-455.
PS
Zauważmy że mniejsze kółko (bo w sumie tylko tym się różnią te 2 zestawy), które powinno jak już to być tańsze niż droższe kosztuje dodatkowe 600$
