moc moc

2000-2006 | silnik: S54
Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Krystian » wt maja 22, 2012 23:59

Lassie pisze:Kostek, czy E92 jest faktycznie odczuwalnie szybsza od E46? W Pozku jakoś nie odczułem...
mnie też zaskoczyły stosunkowo słabe czasy E92 na Poznaniu, bo w zeszłym roku, kompletnie seryjną moją E46 na słabej, zużytej i niemłodej bo z 2006r oponie drogowej robiłem czasy o około 0,8 sek lepsze od najlepszego czasu E92 na ostatnim track day'u w poznaniu

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Bombel » śr maja 23, 2012 00:00

Kierowca.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Krystian » śr maja 23, 2012 00:03

Bez przesady, w końcu ze mnie żaden kozak

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: kostek_ja » śr maja 23, 2012 00:28

Prosta, prostą ale na zakrętach e46 ma większy potencjał. Oczywiście nie twierdzę że seryjne e46 jest w czymkolwiek lepsze od e92 poza takimi rzeczami jak doznania które są subiektywne.

Ale jak spojrzymy na czasy torowych wersji to CSL na Nurburgringu ma 7:50 a GTS 7:48. 2s różnicy na tak długim torze, a GTS jest zdecydowanie szybszy na prostej. W dodatku klasa gratów w GTSie jest nieporównywalna do tych w CSLu. Różnica w heblach i zawieszeniu potężna. CSL ze zrobionym zawiasem i heblami wykręcił 7:36. Samochód wolniejszy na prostej jest szybszy o 12s :)

Zwrócę też uwagę iż aktualnie e46 jeżdżą często na lepszych oponach niż egzemplarze testowe swoich czasów.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Maros » śr maja 23, 2012 11:01

Krystian pisze:Bez przesady, w końcu ze mnie żaden kozak
Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak ludzie potrafią albo nie potrafią jeździć ;)

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Krystian » śr maja 23, 2012 12:46

nie spotkałem jeszcze takiego faceta co by powiedział że źle jeździ (kobietę tak ;) )
:mrgreen:

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: m!xeR » śr maja 23, 2012 15:39

To niech każdy facet który uważa, że dobrze jeździ weźmie auto marzeń i zrobi czas 7.xx na ringu ;]
Zresztą co stanowi kryterium bycia bądź nie dobrym kierowcą, ja porównując się do mojej byłej która miała problem z utrzymaniem stałego toru jazdy na winklu jestem mistrzem kierownicy a w porównaniu z większością z Was jestem zapewne mocno przeciętnym drajwerem. Bezwypadkowa jazda ? Również bzdurne kryterium...Zbyt dużo czynników do uwzględnienia żeby móc samemu stwierdzić, że jest się bądź nie dobrym kierowcą a pomijam kwestie tego, że ocena jest subiektywna, często bardzo mocno.

Tak sobie myślę, że przykleję na eMke duże zielone liście na szybę :D kiedyś zrobiłem taki myk w AMG, miny niektórych kierowców widzących zielony listek i E55 AMG - bezcenne :D

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Maros » czw maja 24, 2012 11:56

Ale mówiliśmy raczej o umiejętności jazdy po torze a nie na drodze ;)
I o tym, że jesli ktoś tam zrobi gorszy czas teoretycznie szybszym autem to nie koniecznie to wina auta ;)

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: moc moc

Post autor: Tomcio » pt maja 25, 2012 21:08

też chciałbym wiedzieć to co Pako czyli czy ktoś robił, ma, takie przełożenie w swojej M3 e46?
Co daje a co odbiera?
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: PAKO » pn maja 28, 2012 23:43

Jak zawsze dużo gadania mało konkretów! Teoretycznie to moge lecieć na ksieżyc:-)

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: m!xeR » pn maja 28, 2012 23:56

praktycznie też jeżeli masz wystarczająco zasobny portfel ; )

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: kostek_ja » wt maja 29, 2012 01:13

PAKO, a o czym chcesz tutaj rozmawiać. Akurat zmiana przełożenia jest tak prosta i ogólnie znana w motoryzacji że właściwie nie ma o czym rozmawiać.

Skrócenie przełożenia poprawia nam przyśpieszenie kosztem prędkości maksymalnej, wydłużenie odwrotnie.

Oczywiście ma to swoje wady, takie jak częstsze zmiany biegów podczas jazdy po mieście, czy większy hałas w trasie ze względu na wyższe obroty. Ale akurat zmiana z 3,62 na 3,91 pod tym katem będzie prawie niezauważalna. Zmiana przyśpieszenia w porównaniu do serii jest zauważalna, ale czy jadąc samemu za kółkiem ją odczujemy? Ciężko powiedzieć. Tutaj masz porównanie serii do 3,91 i 4,1:
http://www.youtube.com/watch?v=JdpsY-OL2JU

Ja się bawiłem przełożeniem w enduro, duża zmiana, jestem bardzo zadowolony. W M3 się nie bawię przełożeniem z kilku powodów. Po pierwsze trochę to kosztuje a nie da się tego zrobić przy okazji, bez dodatkowych kosztów jak w motocyklu, po drugie jeżdżę tym samochodem w trasy a już jest na granicy tolerancji pod kątem hałasu. I tak jak w NA ma to sens do mojego użytku, tak nie wiem czy przy kompresorze nie będzie za krótko. Wolę najpierw założyć kompresor i dopiero później kombinować z przełożeniem.

Jeżeli chcesz opinii ludzi na tym jeżdżących to poczytaj zagraniczne fora. Ja mocno tematu nie zgłębiałem, ale z tego co czytałem w NA sobie chwalą. Przy kompresorze jak u ciebie już nie tak bardzo gdyż skrócenie przełożenia zwiększa nam moment na kołach co nam pogarsza trakcję z którą na kompresorze i tak jest problem.

Wszystko zależy od zastosowania.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Camil » wt maja 29, 2012 06:50

PAKO pisze:Ktoś w pl ma zrobione w e46 przełożenia 3.91? Bo piszą wszyscy o tym a nikt tego chyba nie ma .:-) jak wygląda awaryjność reszty podzespołow po takiej zmianie?
Kostek, glownie chodzi o to, a nie o kolejny teoretyczny wywod z wikipedii.

lysyidea
Posty: 44
Rejestracja: śr mar 18, 2009 21:42
Lokalizacja: małopolska

Re: moc moc

Post autor: lysyidea » wt maja 29, 2012 07:52

Krystian pisze:
Lassie pisze:Kostek, czy E92 jest faktycznie odczuwalnie szybsza od E46? W Pozku jakoś nie odczułem...
mnie też zaskoczyły stosunkowo słabe czasy E92 na Poznaniu, bo w zeszłym roku, kompletnie seryjną moją E46 na słabej, zużytej i niemłodej bo z 2006r oponie drogowej robiłem czasy o około0,8 sek lepsze od najlepszego czasu E92 na ostatnim track day'u w poznaniu


To pochwal się jaki miałeś czas? Na ostatnim spotkaniu w poznaniu byłem e92 pierwszy raz na torze na zwykłych drogowych oponach(które wytrzymały tylko dwa przejazdy po 20min) zrobiłem 2.00.9.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: moc moc

Post autor: Krystian » wt maja 29, 2012 08:51

Chwalić to ja się nie lubię, ja skromny chłopak jestem :wink:

Na ostatnim miałem 1.55.6xx
Ale dla porównania w zeszłym sezonie jadąc na drogowych już kiepskich i starych oponach (z przeznaczeniem na zabicie) - 1.57.477

ODPOWIEDZ