Eksploatacja M3 e46

2000-2006 | silnik: S54
adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

Eksploatacja M3 e46

Post autor: adim3 » sob wrz 03, 2011 05:58

moze troche dziwne pytanie, ale czy po zgasnieciu kontrolek na obrotomierzu(tych od rozgrzania slinika) można normalnie szalec czy lepiej go powoli rozgrzac do tych 90 C ?
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Hubert_e36
Posty: 193
Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:46
Lokalizacja: Wyszków/WMA
Kontakt:

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: Hubert_e36 » sob wrz 03, 2011 08:41

ja zawsze rozgrzewam , do tej kropki miedzy 50 a 100 stopni :razz:

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: Oleg » sob wrz 03, 2011 08:57

Zawsze się rozgrzewa i nie patrz na wodę tylko na olej, bo ten potrzebuje więcej czasu na nagrzanie.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2509
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: --==maly==---- » sob wrz 03, 2011 10:26

Dokładnie olej tak minimum z 70 stopni i dopiero można ostrzej jechać.
Ja nigdy nie kręce auta wysoko dopóki olej nie ma minimum 70 stopni a woda ok 90.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: kostek_ja » sob wrz 03, 2011 13:01

--==maly==---- pisze:a woda ok 90.
adim3 pisze:do tych 90 C ?
woda 90 stopni to już dosyć dużo. BMW podaje  że powinna mieć między 75 a 95 (zakres między kropkami) i tego należy się trzymać. Tym bardziej że i tak woda się rozgrzewa dużo szybciej niż olej więc nie ma co na nią specjalnie patrzeć. Ja 90 stopni to mam tylko na torze w upalny dzień i włączonej klimie. Normalnie u mnie jest 80-83. W duże mrozy spada czasami do 78.

Wskazówka stoi prosto między 84 a 94 jeżeli dobrze pamiętam.

Ja osobiście jeżdżę maksymalnie do 3k rpm dopóki wskazówka oleju nie dojdzie do kropki po lewo, a potem to robię co chcę. Instrukcja mówi że olej powinien mieć temp. miedzy 80 a 120

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2509
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: --==maly==---- » sob wrz 03, 2011 13:16

Dokładnie tak jak Kostek piszesz jak olej przekracza te 70-80 stopni to i tak woda ma już dobrą temperaturę. Ogólnie najważniejszy jest olej mnie osobiście trochę dziwi po co BMW tak ustawiło te lampki pokazujące nagrzewanie auta jak one źle pokazują.

adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: adim3 » sob wrz 03, 2011 14:04

ogólnie chodzilo mi o 90 stopni na wskazniku temp. oleju, mały nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jak zgasna te kontrolki to dopiero samochod moze normalnie przyspieszac ( przed szarpie i nie da rady ). Wydaje mi się że m3 ma taki motor który należy odpowiednio rozgrzać i dopiero można "ruszac"powiedzmy ( 70-80 C), a te kontrolki są bardziej dla ew. nabywców M3 którzy nie mają pojęcia o tym.Bądź poprostu zrobili taki bajer który ma tylko M seria. Mi osobiscie te kontrolki nawet się podobają, bo juz nie chodzi o odpalanie na zimnym, ale powiedzmy zostawiamy auto na 2- 3 - 4 godziny i wsiadając nie patrząc na temp oleju widzimy odrazu powiedzmy jedną albo dwie lampki(te kwadraciki) i odrazu wiadome że trzeba auto przez jakis czas lagodnie traktować. Ogólnie można przyjąć że zgaśnięcie tych kontrolek to takie Minimum jeżeli chodzi o jazde normalna ,a jeżeli chodzi o szybszą jazde należy patrzeć na temp. oleju (tak jak mówicie).
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2509
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: --==maly==---- » sob wrz 03, 2011 14:42

Auto szarpie nie do czasu zgaśnięcia tych kontrolek tylko do póki chodzi pompa dogrzewająca wtedy faktycznie jazda jest mało płynna.
Tak mają chyba wszystkie M3 E46 ja miałem do czynienia z 4 egzemplarzami i w każdym było tak samo.
Ja zazwyczaj odpalam auto daje mu chwile pochodzić i jak pompa się wyłączy dopiero ruszam po woli.

adim3
Posty: 30
Rejestracja: sob cze 12, 2010 21:05
Lokalizacja: Warszawa BeMoWo
Kontakt:

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: adim3 » sob wrz 03, 2011 14:54

to ta pompa u mnie chodzi mniej wiecej do czasu kiedy jeszcze te dwie ostatnie kontrolki nie znikneły, to ile czasu mniej wiecej czekasz ? ja odpalam i w sumie zawsze zaraz ruszałem praktycznie bez dodawania gazu. Są dwie szkoły jedni mówią że dobrze jest poczekać te pare min. po odpaleniu a inni że można po chwili ruszać , tylko najlepiej przez jakis 1 Km tak wlec sie troche na 2 biegu. to Co lepsze?
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka ;)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2509
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: --==maly==---- » sob wrz 03, 2011 16:03

Najlepiej jest odpalić na chwilę 20-30s i ruszyć ale w M3 nie robię tego bo auto ma ciężko jechać właśnie przez tą pompę. Ogólnie u mnie ta pompa pracuje około 2minut po odpaleniu przy tej pogodzie. Zazwyczaj odpalam auto na minutę i ruszam 5km/h bo mam szutrowej drogi 200m od domu więc akurat jak dojadę do ulicy to już pompa nie działa i można delikatnie normalnie jechać.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: kostek_ja » sob wrz 03, 2011 20:11

adim3 pisze:to Co lepsze?
Jak sam powiedziałeś są 2 szkoły i obydwie mają swoje racje. Ja kiedyś rozgrzewałem samochód na postoju. Teraz od razu ruszam gdyż w sumie nie wiadomo co lepsze, a tak jest wygodniej i tak też twierdzi instrukcja:
Do not allow the engine to warm up by leaving it running while the vehicle remains stationary. Instead, drive off immediately at a moderate engine speed

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: Eksploatacja M3 e46

Post autor: Dakic » ndz wrz 04, 2011 22:50

szkola ktora twierdzi ze nalezy grzac silnik na postoju nieuwzglednia ukosowania sie tlokow ktore zwlaszcza gdy nierozgrzane pracuja luzniej w tulei i niema dostatecznej sily ktora dociska plaszcz tloka do gladzi cylindra skutek??

ODPOWIEDZ