Eksploatacja M3 e46
Eksploatacja M3 e46
moze troche dziwne pytanie, ale czy po zgasnieciu kontrolek na obrotomierzu(tych od rozgrzania slinika) można normalnie szalec czy lepiej go powoli rozgrzac do tych 90 C ?
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka 

-
- Posty: 193
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:46
- Lokalizacja: Wyszków/WMA
- Kontakt:
Re: Eksploatacja M3 e46
ja zawsze rozgrzewam , do tej kropki miedzy 50 a 100 stopni 

- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Eksploatacja M3 e46
Zawsze się rozgrzewa i nie patrz na wodę tylko na olej, bo ten potrzebuje więcej czasu na nagrzanie.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Eksploatacja M3 e46
Dokładnie olej tak minimum z 70 stopni i dopiero można ostrzej jechać.
Ja nigdy nie kręce auta wysoko dopóki olej nie ma minimum 70 stopni a woda ok 90.
Ja nigdy nie kręce auta wysoko dopóki olej nie ma minimum 70 stopni a woda ok 90.
Re: Eksploatacja M3 e46
--==maly==---- pisze:a woda ok 90.
woda 90 stopni to już dosyć dużo. BMW podaje że powinna mieć między 75 a 95 (zakres między kropkami) i tego należy się trzymać. Tym bardziej że i tak woda się rozgrzewa dużo szybciej niż olej więc nie ma co na nią specjalnie patrzeć. Ja 90 stopni to mam tylko na torze w upalny dzień i włączonej klimie. Normalnie u mnie jest 80-83. W duże mrozy spada czasami do 78.adim3 pisze:do tych 90 C ?
Wskazówka stoi prosto między 84 a 94 jeżeli dobrze pamiętam.
Ja osobiście jeżdżę maksymalnie do 3k rpm dopóki wskazówka oleju nie dojdzie do kropki po lewo, a potem to robię co chcę. Instrukcja mówi że olej powinien mieć temp. miedzy 80 a 120
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Eksploatacja M3 e46
Dokładnie tak jak Kostek piszesz jak olej przekracza te 70-80 stopni to i tak woda ma już dobrą temperaturę. Ogólnie najważniejszy jest olej mnie osobiście trochę dziwi po co BMW tak ustawiło te lampki pokazujące nagrzewanie auta jak one źle pokazują.
Re: Eksploatacja M3 e46
ogólnie chodzilo mi o 90 stopni na wskazniku temp. oleju, mały nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jak zgasna te kontrolki to dopiero samochod moze normalnie przyspieszac ( przed szarpie i nie da rady ). Wydaje mi się że m3 ma taki motor który należy odpowiednio rozgrzać i dopiero można "ruszac"powiedzmy ( 70-80 C), a te kontrolki są bardziej dla ew. nabywców M3 którzy nie mają pojęcia o tym.Bądź poprostu zrobili taki bajer który ma tylko M seria. Mi osobiscie te kontrolki nawet się podobają, bo juz nie chodzi o odpalanie na zimnym, ale powiedzmy zostawiamy auto na 2- 3 - 4 godziny i wsiadając nie patrząc na temp oleju widzimy odrazu powiedzmy jedną albo dwie lampki(te kwadraciki) i odrazu wiadome że trzeba auto przez jakis czas lagodnie traktować. Ogólnie można przyjąć że zgaśnięcie tych kontrolek to takie Minimum jeżeli chodzi o jazde normalna ,a jeżeli chodzi o szybszą jazde należy patrzeć na temp. oleju (tak jak mówicie).
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka 

- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Eksploatacja M3 e46
Auto szarpie nie do czasu zgaśnięcia tych kontrolek tylko do póki chodzi pompa dogrzewająca wtedy faktycznie jazda jest mało płynna.
Tak mają chyba wszystkie M3 E46 ja miałem do czynienia z 4 egzemplarzami i w każdym było tak samo.
Ja zazwyczaj odpalam auto daje mu chwile pochodzić i jak pompa się wyłączy dopiero ruszam po woli.
Tak mają chyba wszystkie M3 E46 ja miałem do czynienia z 4 egzemplarzami i w każdym było tak samo.
Ja zazwyczaj odpalam auto daje mu chwile pochodzić i jak pompa się wyłączy dopiero ruszam po woli.
Re: Eksploatacja M3 e46
to ta pompa u mnie chodzi mniej wiecej do czasu kiedy jeszcze te dwie ostatnie kontrolki nie znikneły, to ile czasu mniej wiecej czekasz ? ja odpalam i w sumie zawsze zaraz ruszałem praktycznie bez dodawania gazu. Są dwie szkoły jedni mówią że dobrze jest poczekać te pare min. po odpaleniu a inni że można po chwili ruszać , tylko najlepiej przez jakis 1 Km tak wlec sie troche na 2 biegu. to Co lepsze?
jedno życie , jedna marka WiaDomo jaka 

- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Eksploatacja M3 e46
Najlepiej jest odpalić na chwilę 20-30s i ruszyć ale w M3 nie robię tego bo auto ma ciężko jechać właśnie przez tą pompę. Ogólnie u mnie ta pompa pracuje około 2minut po odpaleniu przy tej pogodzie. Zazwyczaj odpalam auto na minutę i ruszam 5km/h bo mam szutrowej drogi 200m od domu więc akurat jak dojadę do ulicy to już pompa nie działa i można delikatnie normalnie jechać.
Re: Eksploatacja M3 e46
Jak sam powiedziałeś są 2 szkoły i obydwie mają swoje racje. Ja kiedyś rozgrzewałem samochód na postoju. Teraz od razu ruszam gdyż w sumie nie wiadomo co lepsze, a tak jest wygodniej i tak też twierdzi instrukcja:adim3 pisze:to Co lepsze?
Do not allow the engine to warm up by leaving it running while the vehicle remains stationary. Instead, drive off immediately at a moderate engine speed
Re: Eksploatacja M3 e46
szkola ktora twierdzi ze nalezy grzac silnik na postoju nieuwzglednia ukosowania sie tlokow ktore zwlaszcza gdy nierozgrzane pracuja luzniej w tulei i niema dostatecznej sily ktora dociska plaszcz tloka do gladzi cylindra skutek??