Sworznie przednich wahaczy
Sworznie przednich wahaczy
No właśnie, temat bolesny dla każdego posiadacza E46. Sworznie wybijają się dość szybko na polskich drogach i są połączone z wahaczem, więc do wymiany jest cały wahacz.
Pytanie - czy są do M3 jakieś zamienne wahacze z wymienialnymi sworzniami? (do zwykłych E46 chyba coś takiego już istnieje). Jeśli nie to gdzie polecacie kupić wahacze? Jakieś zamienniki istnieją?
Pytanie - czy są do M3 jakieś zamienne wahacze z wymienialnymi sworzniami? (do zwykłych E46 chyba coś takiego już istnieje). Jeśli nie to gdzie polecacie kupić wahacze? Jakieś zamienniki istnieją?
Re: Sworznie przednich wahaczy
Nie ma zamiennikow.
Nie spotkalem sie nawet z jakimis sportowymi zamiennikami, bo OEM jest na tyle dobry. Ale wydaje mi sie ze nie do konca o to chodzi.
Pamietaj ze kupiles M. Tanio nie bedzie.
Nie spotkalem sie nawet z jakimis sportowymi zamiennikami, bo OEM jest na tyle dobry. Ale wydaje mi sie ze nie do konca o to chodzi.
Pamietaj ze kupiles M. Tanio nie bedzie.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Sworznie przednich wahaczy
Wiem, że tanio nie będzie, zwykle nie szukam na siłę zamienników, ale to jest akurat najbardziej bezsensowny wydatek, który zawsze mnie wkurzał. Wybija się sworzeń, a trzeba płacić parę razy tyle za kawał aluminium, który jest dobry i mógłby zostać. W E46 wymieniałem wahacze chyba ze 3 razy na dystansie ok. 110 kkm i dopiero niedawno dowiedziałem się, że jest taki gdzie można wymieniać sworznie. Niestety Meyle nie robi wersji do M3 
Zamiennik jednak znalazłem:
http://www.car-stuff.com/carparts/bmwm3 ... 51587.html
Ale cholera wie co to za firma. Jeśli jednak te sworznie padają i tak, to nie wiem czy nie lepiej kupić takie coś i wymienić szybciej niż oryginał. Lemförder kosztuje ok. 1400 zł (lub £200 w UK) i k...ica mnie bierze gdy mam kupić takie dwa.
Za to myślę o Powerflexach (tuleje przednich wahaczy). Ktoś pisał coś chyba o utracie komfortu przy nich, nie mogę tego znaleźć teraz - to prawda?

Zamiennik jednak znalazłem:
http://www.car-stuff.com/carparts/bmwm3 ... 51587.html
Ale cholera wie co to za firma. Jeśli jednak te sworznie padają i tak, to nie wiem czy nie lepiej kupić takie coś i wymienić szybciej niż oryginał. Lemförder kosztuje ok. 1400 zł (lub £200 w UK) i k...ica mnie bierze gdy mam kupić takie dwa.
Za to myślę o Powerflexach (tuleje przednich wahaczy). Ktoś pisał coś chyba o utracie komfortu przy nich, nie mogę tego znaleźć teraz - to prawda?
Re: Sworznie przednich wahaczy
http://www.europeanautosource.com/index ... 67_315_366
Tutaj są rózne tuleje. Z tego co widziałem na forach USA goscie wymieniaja same tuleje na wahaczu http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... t=fcab%27s
A taki jak pokazałes w linku to w USA kosztuje ok $250-$270 fabryczny BMW. Może jak dolar troche poleci w doł bedzie sie oplacało kupic u nich.
Tutaj są rózne tuleje. Z tego co widziałem na forach USA goscie wymieniaja same tuleje na wahaczu http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... t=fcab%27s
A taki jak pokazałes w linku to w USA kosztuje ok $250-$270 fabryczny BMW. Może jak dolar troche poleci w doł bedzie sie oplacało kupic u nich.
Re: Sworznie przednich wahaczy
bienek, na obydwu linkach których zapodałeś nie ma sworzni. Są to tuleje które i w serii się normalnie wymienia.
Re: Sworznie przednich wahaczy
bienek - tak jak pisze kostek, to sa tylne tuleje, ktore tez musze wymienic i tu chce dac Powerflexy zamiast serii.
Co do ceny za oryginal w USA - fakt, taniej, ale wysylka zza oceanu jest strasznie droga - sama firma chce jakies 300 dolkow za szipping, a gdyby wyslal Ci to ktos znajomy zwykla poczta to tez ponad 100 wychodzi za jedna sztuke, wiec pomysl odpada.
Ogolnie troche odetchnalem, bo dostane je po niecale 1200 z faktura, co po wpisaniu w koszty da jakies 2/3 tej ceny, wiec przezyje i najwazniejsze, ze nie musze sie bawic w jakies Mevotechy
Co do ceny za oryginal w USA - fakt, taniej, ale wysylka zza oceanu jest strasznie droga - sama firma chce jakies 300 dolkow za szipping, a gdyby wyslal Ci to ktos znajomy zwykla poczta to tez ponad 100 wychodzi za jedna sztuke, wiec pomysl odpada.
Ogolnie troche odetchnalem, bo dostane je po niecale 1200 z faktura, co po wpisaniu w koszty da jakies 2/3 tej ceny, wiec przezyje i najwazniejsze, ze nie musze sie bawic w jakies Mevotechy

Re: Sworznie przednich wahaczy
Ostatnio kupiłem nowy przedni wahacz do M3 E46 za 700 zł oryginalny i tuleję za 100zł. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt na pw.
Re: Sworznie przednich wahaczy
Niestety i u mnie zaczely sie poszukiwania wahacza.
Standardowy nr OE BMW wahacza pasuje tylko do M3 i M3 CSL, zarowno Europa jak i USA.
Natomiast do wersji USA istnieje zestawy wahaczy z pakietu BMW PERFORMANCE.
2 takie wahacze kosztuja 1800zl.
Jednakze co mnie zastanawia, ETK przypisuje je tylko do M3 USA(na europe ten nr nigdy nie byl montowany) ale pasuje ten nr czesci rowniez do USA 325, 330 itd.
Opcja ta wystepuje jako wyposazenie dodatkowe dla mojego VIN'u czyli teoretycznie powinny byc to lepsze wahacze.
Jednakze czemu nie ma ich dla wersji Europejskich
Jak to jest mozliwe, ze wahacz ten nie wystepuje dla wersji Europejskiej i pasuje do M3 jak i do innych e46..
nr 31 12 0 429 578
Standardowy nr OE BMW wahacza pasuje tylko do M3 i M3 CSL, zarowno Europa jak i USA.
Natomiast do wersji USA istnieje zestawy wahaczy z pakietu BMW PERFORMANCE.
2 takie wahacze kosztuja 1800zl.
Jednakze co mnie zastanawia, ETK przypisuje je tylko do M3 USA(na europe ten nr nigdy nie byl montowany) ale pasuje ten nr czesci rowniez do USA 325, 330 itd.
Opcja ta wystepuje jako wyposazenie dodatkowe dla mojego VIN'u czyli teoretycznie powinny byc to lepsze wahacze.
Jednakze czemu nie ma ich dla wersji Europejskich

Jak to jest mozliwe, ze wahacz ten nie wystepuje dla wersji Europejskiej i pasuje do M3 jak i do innych e46..
nr 31 12 0 429 578
Freude am Fahren