Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
-
- Posty: 52
- Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
- Lokalizacja: EU
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Witam .
Jestem nowym użytkownikiem tego forum.
Mam kilka pytań związanych z regulacją zaworów w M3 E46.
Żeby dokonać wymiany płytek na inną grubość muszę rozpiąć łańcuch rozrządu i podnieść wałki rozrządu?
Czy może istnieje jakiś cwany przyrząd za pomocą, którego można zmienić płytki?
Od jakiego auta pasują płytki regulacyjne?
Według mnie nie jest to takie proste jak inni opisują tym bardziej , że mamy tu Vanosa.
Chyba tylko Ci co nie znają się twierdzą, że to proste.
Mechanik, którego znam od lat i którego uważam za dobrego fachowca i wielbiciela BMW nie chciał się podjąć regulacji.
Proszę o pomoc i poradę.
Z góry dziękuję za pomoc.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum.
Mam kilka pytań związanych z regulacją zaworów w M3 E46.
Żeby dokonać wymiany płytek na inną grubość muszę rozpiąć łańcuch rozrządu i podnieść wałki rozrządu?
Czy może istnieje jakiś cwany przyrząd za pomocą, którego można zmienić płytki?
Od jakiego auta pasują płytki regulacyjne?
Według mnie nie jest to takie proste jak inni opisują tym bardziej , że mamy tu Vanosa.
Chyba tylko Ci co nie znają się twierdzą, że to proste.
Mechanik, którego znam od lat i którego uważam za dobrego fachowca i wielbiciela BMW nie chciał się podjąć regulacji.
Proszę o pomoc i poradę.
Z góry dziękuję za pomoc.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Tu znajdziesz wszystkie odpowiedzi na swoje pytania, a nawet duzo wiecej:robert2309 pisze:Witam .
Jestem nowym użytkownikiem tego forum.
Mam kilka pytań związanych z regulacją zaworów w M3 E46.
Żeby dokonać wymiany płytek na inną grubość muszę rozpiąć łańcuch rozrządu i podnieść wałki rozrządu?
Czy może istnieje jakiś cwany przyrząd za pomocą, którego można zmienić płytki?
Od jakiego auta pasują płytki regulacyjne?
Według mnie nie jest to takie proste jak inni opisują tym bardziej , że mamy tu Vanosa.
Chyba tylko Ci co nie znają się twierdzą, że to proste.
Mechanik, którego znam od lat i którego uważam za dobrego fachowca i wielbiciela BMW nie chciał się podjąć regulacji.
Proszę o pomoc i poradę.
Z góry dziękuję za pomoc.
DIY Valve Adjustment Information
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
- Pawel_M3GT
- Posty: 2066
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Jasne , chetnie pomoge w razie czegoWolvi pisze:Paweł chyba bedziemy musieli usiąsc w pubie przy piwkuPawel_M3GT pisze: Te 40 tys to wlasnie przy spokojnym uzytkowaniu , jezeli wogole wytepuje takie pojecie jesli mowimy o autach M..
Zapytaj Myszkiera, jezeli nie bedzie mial czasu czy checi to poleci podejrzewam kogos kompetentnego.zebys mi to spokojnie wszystko wytłumaczył

-
- Posty: 52
- Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
- Lokalizacja: EU
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Dzięki.
Teraz muszę walić do tłumacza.
Teraz muszę walić do tłumacza.

- robert///m3
- Posty: 193
- Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
a po co ci regulować samemu? chyba że chcesz robić to usługowo? W serwisie nie pamiętam ale jak mi robili nie była to jakaś to wielka suma i zawsze gwarancja jakości z ich strony. Zresztą robi się to pewnie nie wcześniej niż 120 tyś km mi rozrebrali przy ok. 60 tyś km i stwierdzieli że nic nie trzeba regulować tylko że się uparłem by nie robić przy 120 tyś i zamówili płytki pod moje auto i regulowali. Po odbiorze różnica żadna tylko kasa wydana w błoto tak więc lepiej jak nie masz dużego przebiegu nic nie grzeb bo można pogorszyć 

prawdziwa BMK-a to M-ka
-
- Posty: 52
- Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
- Lokalizacja: EU
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Sam łapek tam nie wetknę.
Ale nie mam w okolicy fachowca a serwis BMW w Białymstoku też nie chce się tego podjąć bo nie mają płytek.
Dalatego pytałem ale do tej pory nikt nic konkretnego nie napisał i mam wrażenie, że wszyscy wiedzą, że zawory w tym aucie są, że reguluje się płytkami ale czy trzeba rozpinać rozrząd i skąd wziąć tańsze płytki bo ponoć można zastąpić tańszymi, to nikt nie ma bladego pojęcia.
U mnie coś cyka jakby właśnie zawór.
Ale nie mam w okolicy fachowca a serwis BMW w Białymstoku też nie chce się tego podjąć bo nie mają płytek.
Dalatego pytałem ale do tej pory nikt nic konkretnego nie napisał i mam wrażenie, że wszyscy wiedzą, że zawory w tym aucie są, że reguluje się płytkami ale czy trzeba rozpinać rozrząd i skąd wziąć tańsze płytki bo ponoć można zastąpić tańszymi, to nikt nie ma bladego pojęcia.

U mnie coś cyka jakby właśnie zawór.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Nie trzeba.robert2309 pisze:ale czy trzeba rozpinać rozrząd
A co do tańszych zamienników to nie wiem ile jest silników kręcących się do 8tys regulowanych płytkowo i to w takim samym rozmiarze

-
- Posty: 52
- Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
- Lokalizacja: EU
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
No właśnie. Będą sprawdzane luzy a jak będzie trzeba zmienić płytkę to coś wymyślę.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
W Radomiu jest koleś co robi to bardzo dokładnie i za grosze w porównaniu do Inchcape 

-
- Posty: 52
- Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
- Lokalizacja: EU
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Piątnica -Radom = 260 km
Radom - Piątnica= 260 km
------------
520 km
Trochę dużo, jak na regulacje. Będę szukał czegoś w okolicy. Już chyba nawet znalazłem, tylko od czego płytki można dopasować?
Może ktoś z Was wie?
Radom - Piątnica= 260 km
------------
520 km
Trochę dużo, jak na regulacje. Będę szukał czegoś w okolicy. Już chyba nawet znalazłem, tylko od czego płytki można dopasować?
Może ktoś z Was wie?
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Same plytki chyba mozna kupic na sztuki w ASO? Zgadza sie Os?robert2309 pisze:Trochę dużo, jak na regulacje. Będę szukał czegoś w okolicy. Już chyba nawet znalazłem, tylko od czego płytki można dopasować?
Mi powiedzieli ze przy regulacji dojdzie ewentualnie "koszt plytek".
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Regulacja w ///M z Vanosem:
Co potrzeba:
1) kpl. uszczelek na pokrywę zaworów
2) płytki, ale to po pomiarze będzie wiadomo dokładnie jakie - koszt w ASO około 30-40zł za sztuke w zależności od grubości.
Demontujemy wszystko co potrzeba żeby zdjąć pokrywę zaworów, tutaj w serii3 całą obudowę filtr kabinowego, następnie demontujemy cewki i świece zapłonowe.
Teraz potrzeba nam jedynie ze trzy różnej grubości bardzo porządne wkrętaki płaskie, szczelinomierz oraz jakiś "coś" co wkładamy przez otwór na świecę na tłok, aby wiedzieć w jakim jest położeniu.
Auto na VI bieg i popychamy, jednocześnie obserwująć aby doszło do takiej sytuacji że tłok jest w dolnym położeniu a krzywki wałka tak ułożone aby nie naciskały na szklankę, najlepiej na samej górze, następnie sprawdzamy szczelinomierzem luz pomiędzy krzywką a szklanką, zapisujemy wartość zmierzoną do tego momentarz czy np. listek 0,25 jest ciasno, normalnie czy luźno, później podkładamy wkrętak pod wałek tak, aby jego krawędzią zakręcając nacisnąc na szklankę, ale nie na płytkę, jak mamy wciśniętą szklankę to podważamy i wyjmujemy płytkę, na wewnętrznej jej strony będzie napisane jaka ma grubość, ale z racji tego że się zużywa, proponuje dokonac pomiaru jakimkolwiek urządzeniem pomiarowym z dokładnościa 0,01mm.
Zapisujemy grubośc płytki, mamy zmierzony luz i wtedy dokładnie wiemy jaką płytkę potrzebujemy kupic.
To tak z grubsza, jak macie życzenie to gotową receptę mogę napisac ale nie wiem kiedy bo ostatnio mam bardzo mało wolnego czasu.
Jak ktoś twierdzi że jest to łatwe to znaczy że nie ma o tym zielonego pojęcia, to raz.
Dwa, jak ktoś chce montować fiatowskie płytki do silnika ///M to mu gratuluję! Bo źle dobrany materiał płytki do materiału wałka to porażka i albo będziemy mieli zabity wałek, albo zdarta płytkę.
Zawory za ścisłe najlepiej to można zaobserwować za pomocą analizatora spalin, za dużo HC w spalinach, oraz będzie zbyt duża prędkość i temperatura spalin, odczuwalne po przyłożeniu dłoni do wydechu, jak na wolnych obrotach kopie to znaczy że komora spalania jest nie szczelna, ponadto spaliny wtedy będa bardzo gorące. Czasami potrafi prychnąć w kolektor ssący.
Jak zawory za luźne, to przy dodawaniu gazu powiedzmy z 2-2,5tobr/min mozna usłyszeć dzwonienie, jakby luźne śrubki, cos niedokręcone itp. Silnik słabszy, jakby mniej nerwowy.
Co potrzeba:
1) kpl. uszczelek na pokrywę zaworów
2) płytki, ale to po pomiarze będzie wiadomo dokładnie jakie - koszt w ASO około 30-40zł za sztuke w zależności od grubości.
Demontujemy wszystko co potrzeba żeby zdjąć pokrywę zaworów, tutaj w serii3 całą obudowę filtr kabinowego, następnie demontujemy cewki i świece zapłonowe.
Teraz potrzeba nam jedynie ze trzy różnej grubości bardzo porządne wkrętaki płaskie, szczelinomierz oraz jakiś "coś" co wkładamy przez otwór na świecę na tłok, aby wiedzieć w jakim jest położeniu.
Auto na VI bieg i popychamy, jednocześnie obserwująć aby doszło do takiej sytuacji że tłok jest w dolnym położeniu a krzywki wałka tak ułożone aby nie naciskały na szklankę, najlepiej na samej górze, następnie sprawdzamy szczelinomierzem luz pomiędzy krzywką a szklanką, zapisujemy wartość zmierzoną do tego momentarz czy np. listek 0,25 jest ciasno, normalnie czy luźno, później podkładamy wkrętak pod wałek tak, aby jego krawędzią zakręcając nacisnąc na szklankę, ale nie na płytkę, jak mamy wciśniętą szklankę to podważamy i wyjmujemy płytkę, na wewnętrznej jej strony będzie napisane jaka ma grubość, ale z racji tego że się zużywa, proponuje dokonac pomiaru jakimkolwiek urządzeniem pomiarowym z dokładnościa 0,01mm.
Zapisujemy grubośc płytki, mamy zmierzony luz i wtedy dokładnie wiemy jaką płytkę potrzebujemy kupic.
To tak z grubsza, jak macie życzenie to gotową receptę mogę napisac ale nie wiem kiedy bo ostatnio mam bardzo mało wolnego czasu.
Jak ktoś twierdzi że jest to łatwe to znaczy że nie ma o tym zielonego pojęcia, to raz.
Dwa, jak ktoś chce montować fiatowskie płytki do silnika ///M to mu gratuluję! Bo źle dobrany materiał płytki do materiału wałka to porażka i albo będziemy mieli zabity wałek, albo zdarta płytkę.
Zawory za ścisłe najlepiej to można zaobserwować za pomocą analizatora spalin, za dużo HC w spalinach, oraz będzie zbyt duża prędkość i temperatura spalin, odczuwalne po przyłożeniu dłoni do wydechu, jak na wolnych obrotach kopie to znaczy że komora spalania jest nie szczelna, ponadto spaliny wtedy będa bardzo gorące. Czasami potrafi prychnąć w kolektor ssący.
Jak zawory za luźne, to przy dodawaniu gazu powiedzmy z 2-2,5tobr/min mozna usłyszeć dzwonienie, jakby luźne śrubki, cos niedokręcone itp. Silnik słabszy, jakby mniej nerwowy.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
allcar, a co jest w tym trudnego? Nawet z twojego opisu wynika że nie ma w tym nic z czym nie poradziłby sobie średnio inteligenty człowiek z kilkoma podstawowymi narzędziami. Oczywiście że jest w tym niesamowicie dużo dłubaniny, pierdzielenia się i komuś kto nie ma wprawy zajmie to pewnie cały dzień, albo i dłuzej. Jedyną trudność jaką ja dostrzegam to właśnie posługiwanie się szczelinomierzem.allcar pisze:Jak ktoś twierdzi że jest to łatwe to znaczy że nie ma o tym zielonego pojęcia, to raz.
Osobiście uważam że nic nie jest proste, szczególnie jak się to robi pierwszy raz. Do wszystkiego potrzeba trochę wprawy, a bądźmy szczerzy prawie w każdym serwisie będą to robili po raz pierwszy i się uczyli, więc nie wiem czy nie warto samemu poświęcić trochę czasu

W Inschape już na moim tyle razy ćwiczyli że chyba mają wprawę

Chociaż nie jestem pewny czy to reklama czy antyreklama

-
- Posty: 52
- Rejestracja: czw maja 07, 2009 22:46
- Lokalizacja: EU
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
Trochę pojęcia o regulacji mam.
Wiosen na karku też.
Regulacja jak regulacja. Sposób zawsze jest taki sam. Zmierzyć, wyregulawać i po krzyku.
Jest to do zrobienia, bo ludzie to jednak robią.
Dziwi mnie jednak fakt, że serwis BMW w Białymstoku nie chce się tego podjąć, tym bardziej, że to ja za wszystko płacę. Za robociznę i ilość płytek potrzebną do wymiany.
Nie karzę im ściągać całego kompletu płytek co 0,01 mm i na komplet wentyli ale tyle ile potrzeba i w określonym rozmiarze. Dziwna sprawa, że nie chcą zarobić wiedząc, że klient na pewno się nie wycofa.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Wiosen na karku też.
Regulacja jak regulacja. Sposób zawsze jest taki sam. Zmierzyć, wyregulawać i po krzyku.
Jest to do zrobienia, bo ludzie to jednak robią.
Dziwi mnie jednak fakt, że serwis BMW w Białymstoku nie chce się tego podjąć, tym bardziej, że to ja za wszystko płacę. Za robociznę i ilość płytek potrzebną do wymiany.
Nie karzę im ściągać całego kompletu płytek co 0,01 mm i na komplet wentyli ale tyle ile potrzeba i w określonym rozmiarze. Dziwna sprawa, że nie chcą zarobić wiedząc, że klient na pewno się nie wycofa.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe
kostek_ja, Troche smiesznie piszesz. Bo skoro to nie taka trudna sprawa to dlaczego wykwalifikowani ludzie z serwisow nie chca sie tego podjac?? Jakby nie patzrec to jest kilka godzin roboty i spokojnie wychodzi to minimum ze 100zl na godz. No i chyba gdyby byloby to tak proste jak piszesz to po pierwsze tyle by nie kosztowalo a po drogie nie bylo by broblemu nastawienia tych zaworow gdziekolwiek. Ale jestes b odwazna osoba zostawiajac swoje auto do nauki dla zielonych mechanikow.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??