Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Witam, jestem całkowicie nowym użytkownikiem, więc na początek dzień dobry
Jeżdżę BMW co najmniej 20 lat, jednak praktycznie zawsze były to auta nowe, co za tym idzie pewne problemy i pytania mnie nie dotyczyły. Zresztą nigdy nie były to eMki. Teraz postanowiłem kupić coś fajnego, klasycznego i doszedłem do wniosku, że może dobrym wyborem będzie M3 E46. W moim przypadku nie będzie to auto użytkowane na codzień, jednak też nie raz w miesiącu. Zanim zdecydowałem się napisać troszkę poczytałem, ale pytań mam sporo, postaram się je wypunktować
1.Kiedy dokładnie był lift, czym się dokładnie auta przed i po liftowe różnią ?
2.Czy panewki obracają sie tylko w przed liftowych ?
3.Była podobno akcja serwisowa związana z panewkami, czy można jakoś takie auta rozpoznać ?
4.Czy SMG to rzeczywiście tak kiepska ( wolna ) skrzynia ?
5.Czy Cabrio ma jakieś istotne minusy względem coupe, poza sztywnością nadwozia oczywiście ?
6.Czym rożni się wersja CS i CSL od zwykłej ?
7. Na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie, typowe przypadłości itd.
8.Koszty utrzymania takiego auta, czytałem, że części jest bardzo dużo a wysokiej jakości zamienniki sa relatywnie niedrogie.
9. Czy to abstrakcja czy takie auto musi tyle kosztować :https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m3-e4 ... 21cf91bb33
10. Czy importowane z Japonii rzeczywiście mają w pełni europejską specyfikację ?
Trochę sporo tych pytan, więc z góry dziękuję za odpowiedz chociaż na kilka z nich.
Jeżdżę BMW co najmniej 20 lat, jednak praktycznie zawsze były to auta nowe, co za tym idzie pewne problemy i pytania mnie nie dotyczyły. Zresztą nigdy nie były to eMki. Teraz postanowiłem kupić coś fajnego, klasycznego i doszedłem do wniosku, że może dobrym wyborem będzie M3 E46. W moim przypadku nie będzie to auto użytkowane na codzień, jednak też nie raz w miesiącu. Zanim zdecydowałem się napisać troszkę poczytałem, ale pytań mam sporo, postaram się je wypunktować
1.Kiedy dokładnie był lift, czym się dokładnie auta przed i po liftowe różnią ?
2.Czy panewki obracają sie tylko w przed liftowych ?
3.Była podobno akcja serwisowa związana z panewkami, czy można jakoś takie auta rozpoznać ?
4.Czy SMG to rzeczywiście tak kiepska ( wolna ) skrzynia ?
5.Czy Cabrio ma jakieś istotne minusy względem coupe, poza sztywnością nadwozia oczywiście ?
6.Czym rożni się wersja CS i CSL od zwykłej ?
7. Na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie, typowe przypadłości itd.
8.Koszty utrzymania takiego auta, czytałem, że części jest bardzo dużo a wysokiej jakości zamienniki sa relatywnie niedrogie.
9. Czy to abstrakcja czy takie auto musi tyle kosztować :https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m3-e4 ... 21cf91bb33
10. Czy importowane z Japonii rzeczywiście mają w pełni europejską specyfikację ?
Trochę sporo tych pytan, więc z góry dziękuję za odpowiedz chociaż na kilka z nich.
Ostatnio zmieniony pt kwie 19, 2019 21:02 przez JarekN, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Niestety Twoje pytania jasno pokazuja, ze przeczytales co najwyzej wikipedie.
1. Ogolny lift 04/2003, ale zmian na przestrzeni lat bylo duzo wiecej, przeszukaj forum, znajdziesz wszystkie
2. Nie
3. Historia ASO
4. Na dzisiejsze standardy tak, ale i osiagi na dzisiejsze standardy nie powalaja, wiec nalezy te auta traktowac jako youngtimery, ktorymi na codzien nie zawojujesz miasta spod swiatel
5. Ciezsze, wolniejsze, moim zdaniem brzydsze
6. Odsylam do google. To podstawowe pytanie. CSL kosztuje te kwoty w EUR co zwykla w PLN, nie ma jej w cabrio, ale jak przeraza Cie kwota 119 za zwykla to tym bardziej przerazi 300, czy 400 za CSL
7. Podloga moim zdaniem i blacharka, resztw naprawisz mniejszym lub wiekszym nakladem finansowym
8. Jak nie zarabiasz sredniej krajowej, a ciut wiecej to Ci styknie, ale wiedz, ze w starych wozach ciagle sie cos psuje, jak nie przyjanuszujesz przy i po zakupie to i M3 nie zrujnuje Twojego budzetu
9. Cena jest realna jak na rynek, o ile auto jest bez wiekszej historii powypadkowej i faktycznie ma taki przebieg
10. Nie maja. Roznia sie paroma drobiazgami, np. maja lampy RHD, czesto inne lusterka, brak spryskiwaczy do ksenonow.
1. Ogolny lift 04/2003, ale zmian na przestrzeni lat bylo duzo wiecej, przeszukaj forum, znajdziesz wszystkie
2. Nie
3. Historia ASO
4. Na dzisiejsze standardy tak, ale i osiagi na dzisiejsze standardy nie powalaja, wiec nalezy te auta traktowac jako youngtimery, ktorymi na codzien nie zawojujesz miasta spod swiatel
5. Ciezsze, wolniejsze, moim zdaniem brzydsze
6. Odsylam do google. To podstawowe pytanie. CSL kosztuje te kwoty w EUR co zwykla w PLN, nie ma jej w cabrio, ale jak przeraza Cie kwota 119 za zwykla to tym bardziej przerazi 300, czy 400 za CSL
7. Podloga moim zdaniem i blacharka, resztw naprawisz mniejszym lub wiekszym nakladem finansowym
8. Jak nie zarabiasz sredniej krajowej, a ciut wiecej to Ci styknie, ale wiedz, ze w starych wozach ciagle sie cos psuje, jak nie przyjanuszujesz przy i po zakupie to i M3 nie zrujnuje Twojego budzetu
9. Cena jest realna jak na rynek, o ile auto jest bez wiekszej historii powypadkowej i faktycznie ma taki przebieg
10. Nie maja. Roznia sie paroma drobiazgami, np. maja lampy RHD, czesto inne lusterka, brak spryskiwaczy do ksenonow.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
QUIZ KURWA 100 LECIA POGRATULOWAĆ PYTAJĄCEMU I ODPOWIADAJĄCYM
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Zrelaksuj sie. Po to chyba jest to forum czy nie? Ktos pyta to odpowiedz albo zignoruj. Jak komus te pytania wydaja sie trywialne to niech sobie przypomni gdy sam nie byl az tak wielkim uber-ekspertem od emek. Widze, ze jest tu kilku specjalistow, ktorzy nie tylko wiedza wszystko ale tez i od zawsze. Niektorzy pewnie juz boja sie zapytac tutaj o cokolwiek. Nie pamieta wół...
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Ogolnie Bombel odpisal na wszystko ja tylko dodam w kwestji pakietu CS
Czyli w sklad tego pakietu wchodzi:
-Kola CSL styling 163
-hamulce CSL z dwuczesciowymi tarczami
-przekladania kierownicza z CSL 14,5:1
-Tryb M track mode
-kierownica CSL obszyta alkantara to samo wstawki na galce i recznym
-listwy dekoracyjne z wzorem alu
-Lakier Interlagos dostepny w opcji tylko do competition
Czyli w sklad tego pakietu wchodzi:
-Kola CSL styling 163
-hamulce CSL z dwuczesciowymi tarczami
-przekladania kierownicza z CSL 14,5:1
-Tryb M track mode
-kierownica CSL obszyta alkantara to samo wstawki na galce i recznym
-listwy dekoracyjne z wzorem alu
-Lakier Interlagos dostepny w opcji tylko do competition
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Santino felgi nie do końca bo CS ma węższy o 0.5 cala przód od CSLa ale wzór/styling ten sam.
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
dokładnie , felgi styling 127 a drugie styling 163--==maly==---- pisze: ↑wt kwie 23, 2019 07:41Santino felgi nie do końca bo CS ma węższy o 0.5 cala przód od CSLa ale wzór/styling ten sam.
różnice są też w et i jak wiadomo wagowo :
CS - et47
CSL - et44
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Generalnie nie przeraża mnie kwota 119 tysi, bardziej usiłuje ustalić jak kształtują się ceny dobrze utrzymanych egzemplarzy z niskim przebiegiem.
I zastanawiam się czy biorąc pod uwagę takie auto za 77 tysi: http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=46&t=28441 warto zapłacić 40 kafli więcej za to z Alpinecars. Różnica w przebiegu jest znaczna, ale... Oczywiście zakup CSLa za 80-100 tys euro nie wchodzi w rachubę, chce tym samochodem jeździć, w CSLu liczył bym pewnie ile tracę z każdym kilometrem przebiegu
To jest jak rozumiem oryginalny CS ?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... b92384a491
Jeszcze drobne pytanie dotyczące CS, czy ta wersja jest jakoś oznaczona w dokumentach, czy to tylko pakiet stylistyczny za dopłatą i jeśli ktoś dokupił później w/w elementy poza kolorem oczywiście nie da się ich odróżnić ?
Generalnie nie przeraża mnie kwota 119 tysi, bardziej usiłuje ustalić jak kształtują się ceny dobrze utrzymanych egzemplarzy z niskim przebiegiem.
I zastanawiam się czy biorąc pod uwagę takie auto za 77 tysi: http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=46&t=28441 warto zapłacić 40 kafli więcej za to z Alpinecars. Różnica w przebiegu jest znaczna, ale... Oczywiście zakup CSLa za 80-100 tys euro nie wchodzi w rachubę, chce tym samochodem jeździć, w CSLu liczył bym pewnie ile tracę z każdym kilometrem przebiegu
To jest jak rozumiem oryginalny CS ?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... b92384a491
Jeszcze drobne pytanie dotyczące CS, czy ta wersja jest jakoś oznaczona w dokumentach, czy to tylko pakiet stylistyczny za dopłatą i jeśli ktoś dokupił później w/w elementy poza kolorem oczywiście nie da się ich odróżnić ?
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
z tego co zauwazylem to ceny sa rozne, ale raczej zaleza od rynku, rok temu gadalem z Niemcem na zlocie mial ladna poszanowana i odnowiona m3 mowil ze w DE nie ma co podchodzic do tematu bez 25k euro
U nas jest jeden CS wystawiony w kórniku w interlagos, z tego co widzialem juz naparwiony po imporcie z USA, na mobile jak sledze od pol roku, kiedy to kupilem swoja cs, to przewaznie jest to okolo 6-8 sztuk, ale to raczej sie ceny zaczynaja od 35k euro
U nas jest jeden CS wystawiony w kórniku w interlagos, z tego co widzialem juz naparwiony po imporcie z USA, na mobile jak sledze od pol roku, kiedy to kupilem swoja cs, to przewaznie jest to okolo 6-8 sztuk, ale to raczej sie ceny zaczynaja od 35k euro
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
1. Skup się na wersji UE jeżeli auto ma trzymać wartość, być może nawet wzrastać.
2. Jeżeli chcesz to traktować jako dupowóz i normalnie tym jeździć to nie patrz na przebieg i czy jest fabryczny lakier na błotniku, bo nalot i tak wzrośnie do wartości obniżających kolekcjonerską wartość, a element zgnije albo ktoś Ci go zarysujesz lub będzie stłuczka. Powiem więcej - na sam dupowóz to może lepiej za czymś niespawanym z USA się rozejrzeć. Ew. angol po przekładce jak Tobie to nie przeszkadza.
3. Nie podniecaj się przereklamowanymi wisielcami, które co miesiąc spadają z ceny o 10%. Weź miernik lakieru i oglądaj auta ze spokojną głową. Jak buda się trzyma kupy to targuj cenę na poprawki mechaniczne/wizualne/duperele.
4. Jeżeli nie masz DOBRZE udokumentowanej historii serwisowej to miej w zanadrzu średnio 15 tys. pln na wkład startowy - płyny, panewki, podłoga, vanos. Jak będziesz miał pecha i dojdzie UPG, hamulce i sprzęgło to około 25 kpln warto mieć.
5. Jeżeli nie chcesz tym stać w korkach itp. to szukaj manuala - lepiej trzyma/rośnie wartość, no i nie jest taki upierdliwy w serwisowaniu. Jako weekend/fun car też da więcej radochy. Tylko musisz się liczyć z tym, że M3 E46 to surowy wóz, sztywny i twardy. Jako daily nie każdemu podejdzie. SMG na pewno poprawi komfort codziennej jazdy umiejętnie obchodząc się z nim (przy mocnej jeździe "kopie").
6. Skup się na coupe. Cabrio w M3 to jest jakieś nieporozumienie jak dla mnie. Z resztą za tym też idzie wartość.
7. Polift/przedlit to głównie kwestia rocznika i ceny. Te auta i tak już są stare, czy będzie miało 14 lat czy 17. Liczy się stan i historia serwisowa.
2. Jeżeli chcesz to traktować jako dupowóz i normalnie tym jeździć to nie patrz na przebieg i czy jest fabryczny lakier na błotniku, bo nalot i tak wzrośnie do wartości obniżających kolekcjonerską wartość, a element zgnije albo ktoś Ci go zarysujesz lub będzie stłuczka. Powiem więcej - na sam dupowóz to może lepiej za czymś niespawanym z USA się rozejrzeć. Ew. angol po przekładce jak Tobie to nie przeszkadza.
3. Nie podniecaj się przereklamowanymi wisielcami, które co miesiąc spadają z ceny o 10%. Weź miernik lakieru i oglądaj auta ze spokojną głową. Jak buda się trzyma kupy to targuj cenę na poprawki mechaniczne/wizualne/duperele.
4. Jeżeli nie masz DOBRZE udokumentowanej historii serwisowej to miej w zanadrzu średnio 15 tys. pln na wkład startowy - płyny, panewki, podłoga, vanos. Jak będziesz miał pecha i dojdzie UPG, hamulce i sprzęgło to około 25 kpln warto mieć.
5. Jeżeli nie chcesz tym stać w korkach itp. to szukaj manuala - lepiej trzyma/rośnie wartość, no i nie jest taki upierdliwy w serwisowaniu. Jako weekend/fun car też da więcej radochy. Tylko musisz się liczyć z tym, że M3 E46 to surowy wóz, sztywny i twardy. Jako daily nie każdemu podejdzie. SMG na pewno poprawi komfort codziennej jazdy umiejętnie obchodząc się z nim (przy mocnej jeździe "kopie").
6. Skup się na coupe. Cabrio w M3 to jest jakieś nieporozumienie jak dla mnie. Z resztą za tym też idzie wartość.
7. Polift/przedlit to głównie kwestia rocznika i ceny. Te auta i tak już są stare, czy będzie miało 14 lat czy 17. Liczy się stan i historia serwisowa.
palantini3
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Witam, z cyklu jestem zielon. Pytanie co do kół. Jak seryjnie wychodziło m3 przód ile cali tył ile cali? I czy słyszeliście o firmie APEX produkująca felgi sa warte zakupu czy nie?
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
Styling 67 w 18 calach - 8 cali przod et 47 i 9 cali tyl et 26
styling 67 w 19 calach - 8 cali przod et 47 i 9,5 cali tyl et 27
styling 127 w 19 calahc 8,5 et 44 i 9,5 et27
styling 163 w 19 calach 8 et 47 i 9,5 et 27
apex todobra firma, robia bardzo lekkie felgi, duzo ludzi lata na nich po torze
styling 67 w 19 calach - 8 cali przod et 47 i 9,5 cali tyl et 27
styling 127 w 19 calahc 8,5 et 44 i 9,5 et27
styling 163 w 19 calach 8 et 47 i 9,5 et 27
apex todobra firma, robia bardzo lekkie felgi, duzo ludzi lata na nich po torze
Re: Zakup pierwszej M3, kilka pytań laika.....
oki dziekuje za inrormacje