Nierówna praca na wolnych obrotach
Nierówna praca na wolnych obrotach
Witam
Auto mam od niedawna, ale w zasadzie dopiero bede rejestrowac tak wiec nie bylo okazji zeby dluzej pojezdzic.
Autem na wolnych obrotach delikatnie trzesie, jest to najbardziej wyczuwalne siedzac w srodku. tak samo przy dodawaniu gazu od 0, jest jak by takie milisekundowe zadlawienie.
Jak narazie wymienilem swiece na ngk, przy okazji sprawdzona kompresja na zagrzanym silniku, wykrecone wszystkie swiee i gaz w podlodze przy kreceniu, pokazalo w zasadzie na kazdym cylindrze 14-14,5bar . sprawdzilem cewki (jest duza reakcja w pracy silnika na odpiecie kazdej), wszystkie oleje i filtry nowe. niedawno zdejmowalem airboxa, podcisnienia wszystkie w bardzo ladnym stanie, wyczyscilem przepustnice, silniczek krokowy, odme
Na zegarach 150tys przebiegu, ale silnik wyglada jak nowka.
Inpa nie pokazuje zadnych bledow, misfire.
W zasadzie to kolejnym krokiem ktory chcialem zrobic to wymiana przeplywki (nowy bosch w sumie nie drogi a warto miec to z glowy) sprawdzenia czujnikow polozenia przepustnic i ewentualnie sprawdznie poduszek silnika
Jak by ktos mial jakies pomysly to chetnie wyslucham
Auto mam od niedawna, ale w zasadzie dopiero bede rejestrowac tak wiec nie bylo okazji zeby dluzej pojezdzic.
Autem na wolnych obrotach delikatnie trzesie, jest to najbardziej wyczuwalne siedzac w srodku. tak samo przy dodawaniu gazu od 0, jest jak by takie milisekundowe zadlawienie.
Jak narazie wymienilem swiece na ngk, przy okazji sprawdzona kompresja na zagrzanym silniku, wykrecone wszystkie swiee i gaz w podlodze przy kreceniu, pokazalo w zasadzie na kazdym cylindrze 14-14,5bar . sprawdzilem cewki (jest duza reakcja w pracy silnika na odpiecie kazdej), wszystkie oleje i filtry nowe. niedawno zdejmowalem airboxa, podcisnienia wszystkie w bardzo ladnym stanie, wyczyscilem przepustnice, silniczek krokowy, odme
Na zegarach 150tys przebiegu, ale silnik wyglada jak nowka.
Inpa nie pokazuje zadnych bledow, misfire.
W zasadzie to kolejnym krokiem ktory chcialem zrobic to wymiana przeplywki (nowy bosch w sumie nie drogi a warto miec to z glowy) sprawdzenia czujnikow polozenia przepustnic i ewentualnie sprawdznie poduszek silnika
Jak by ktos mial jakies pomysly to chetnie wyslucham
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Nierówna praca na wolnych obrotach
Hmmm
1) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... 7621/kL/sN
2) pompa paliwa się wiesza
3) przekaznik pompy paliwa - za Pasarzwrem po prawej stronie ściance
1) https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... 7621/kL/sN
2) pompa paliwa się wiesza
3) przekaznik pompy paliwa - za Pasarzwrem po prawej stronie ściance
Re: Nierówna praca na wolnych obrotach
Plastikowa część wiskozy. Jak brakuje którejś łopatki to masz takie objawy. Pokręć też nią na zgaszonym silniku. Jak w którymś momencie dotyka osłony plastikowej to poduszki pod silnikiem i ten plastikowy wentylator do wymiany.
Re: Nierówna praca na wolnych obrotach
A korekcja w INPIe na cylindrach? Jest mniej więcej równa dla wszystkich?
Jak z luzem zaworowym, kiedy był sprawdzany?
Jak z luzem zaworowym, kiedy był sprawdzany?
Re: Nierówna praca na wolnych obrotach
Kompresja 14-14,5? Dziwnie wysoka ,to ponad 200psi z tego co czytałem norma mieści się w granicach 160-190 psi , u mnie było 180-185 psi.
Re: Nierówna praca na wolnych obrotach
Co do ukladu paliwowego oprocz zmieny filtra paliwa i zalania vervy 98 nic nie robilem, tak jak pisalem auto jeszcze jest nie rejestrowane tak wiec na kolach nie zrobilem wiecej jak 5km
Visko w calosci, ale sprawdze czy rzeczywiscie gdzeis nie dotyka podczas pracy, bo poduszki mialem w planie sprawdzac w niedlugiej przyszlosci
Korekcje w inpie o dziwo sie nie wyswietlaja, inne dane typu sondy sa na zielonych polach, luz zaworowy jest w planach na najblizsza przyszlosc bo to nie wiadomo.
Z ta kompresja mierzone na dosc starym mierniku z wygladu, tak wiec mozliwe ze sa jakies odchylki ale tak jak pisalem wczesniej motor wyglada jak by byl wymieniany na nowy tutaj kilka fotek jak auto zjechalo z lawety i kiedy zrzucilem airboxa.
Ogolnie auto kupione ze stanow z aukcji z histori jaka udalo mi sie ustalic w carfax i po vinie to miala 2 wlascicieli jeden sprzedal ja po 3 latach od zakupu nowej, drugi trzymal do konca, w aso jest historia do 2014roku, raczej jakies pierdoly typu wymiana aribaga czy kodowanie modołów,w carfax ma wpisane takie rzeczy jak wymiana sprzegla i klockow w zeszlym roku. Filtr powietrza i swiece byly dosc zajechane, za to srodek mega zadbany nawet jak na europejskie standardy







Visko w calosci, ale sprawdze czy rzeczywiscie gdzeis nie dotyka podczas pracy, bo poduszki mialem w planie sprawdzac w niedlugiej przyszlosci
Korekcje w inpie o dziwo sie nie wyswietlaja, inne dane typu sondy sa na zielonych polach, luz zaworowy jest w planach na najblizsza przyszlosc bo to nie wiadomo.
Z ta kompresja mierzone na dosc starym mierniku z wygladu, tak wiec mozliwe ze sa jakies odchylki ale tak jak pisalem wczesniej motor wyglada jak by byl wymieniany na nowy tutaj kilka fotek jak auto zjechalo z lawety i kiedy zrzucilem airboxa.
Ogolnie auto kupione ze stanow z aukcji z histori jaka udalo mi sie ustalic w carfax i po vinie to miala 2 wlascicieli jeden sprzedal ja po 3 latach od zakupu nowej, drugi trzymal do konca, w aso jest historia do 2014roku, raczej jakies pierdoly typu wymiana aribaga czy kodowanie modołów,w carfax ma wpisane takie rzeczy jak wymiana sprzegla i klockow w zeszlym roku. Filtr powietrza i swiece byly dosc zajechane, za to srodek mega zadbany nawet jak na europejskie standardy







Re: Nierówna praca na wolnych obrotach
pojezdzilem troche i wyskoczyly 2 bledy na inpie
232 Tank Vent Valve Function Check - gdzies wyczytalem ze ten zaworek moze miec wplyw na wolne obroty, mial ktos z tym jakies doswiadczenia?
no i drugi
94 internal index 241

wyszukalem gdzies w googlach i gosc ktory mial taki sam problem, dis pokazywal mu

wyglada na to ze musze sprawdzic test vanosa w dis
232 Tank Vent Valve Function Check - gdzies wyczytalem ze ten zaworek moze miec wplyw na wolne obroty, mial ktos z tym jakies doswiadczenia?
no i drugi
94 internal index 241

wyszukalem gdzies w googlach i gosc ktory mial taki sam problem, dis pokazywal mu

wyglada na to ze musze sprawdzic test vanosa w dis
Re: Nierówna praca na wolnych obrotach
Problem wyjasniony, nierowna praca byla przyczyna wylamana lopatka na wiatraku wiskozy
a problem vanosa przez wyrwane srubki na kole zebatym walka ssacego
a problem vanosa przez wyrwane srubki na kole zebatym walka ssacego