Evolve - remap do E46 i E39

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez --==maly==---- » Pn lis 19, 2012 22:18

A seria jak wychodziła?
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2306
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M3 E92 Competition Individual

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez rypik » Pn lis 19, 2012 22:52

A tego nie sprawdzaliśmy, przebiegu 220xxx km, przed modyfikacją jakoś nie wspominam nienaturalnie czy na -/+ osiągów tego autka.

Jedno jest pewne, i tak nie mogłobyć najszybsze, bo najszybsze jest tylko jedno.
Avatar użytkownika
rypik
 
Posty: 869
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez domeqctr » Pn lis 19, 2012 23:41

A jak ogolne wrazenia(e39)? Dzisiaj zrobilem test na przeplywki i wychodzi kolo 120 l/h, wiec za chwile bedzie trzeba myslec o wymianie i evolve byloby w sam raz. Same zwiekszenie obrotow maksymalnych mnie nie interesuje. Bardziej mysle o codziennym uzytkowaniu- elastycznosc, spalanie itd.
Wtedy czuję, że żyje :)
domeqctr
 
Posty: 83
Dołączył(a): N sie 16, 2009 09:57
Lokalizacja: W-wa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez brus_ik » Wt lis 20, 2012 17:25

kostek_ja napisał(a):Venom nie wiem za bardzo na czym polega alpha-N ale chyba mnie źle zrozumiałeś. Mówię o wgraniu oprogramowania alpha-N i do tego takie trochę prostackie wycięcie przepływki.

Ogólnie chciałbym się pozbyć przepływki, ale nie chcę inwestować w dolot, tylko w sam program.

Program + wycięcie przepływki wystarczy czy nie?


Troche nie o to chodzi z tym "prostactwem". Chodzi o to aby wyciąć sygnał z przepływomierza, a zostawić sygnał z bardzo ważnego czujnika który się w niej znajduje - czujnika temperatury powietrza zasysanego przez silnik. To nie moje gdybania tylko oficjalna informacja od kogoś z Evolve.
brus_ik
 
Posty: 94
Dołączył(a): Wt wrz 16, 2008 14:33
Lokalizacja: Starachowice
Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez Frank » Wt lis 20, 2012 21:04

No czekamy cierpliwie od kwietnia na jakies konkrety, mam nadzieje,ze sie w koncu doczekamy :)

Oby były jednak jakies pomiary przed i po, poniewaz same wyniki " po " modyfikacji niewiele mowią.

Swoją drogą skoro E39 robi 100-200 w 9.8-10.4, a Maros pisał , iz E61 M5 robił 10.0 a po programie 9.7, to cos jest chyba nie w porzadku :)
Frank
 
Posty: 52
Dołączył(a): Śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez kostek_ja » Śr lis 21, 2012 01:31

brus_ik, takie samo info miałem od ESS i rozumiem o co chodzi. Pytanie polegało na fakcie czy wówczas jest to prawdziwe alpha N czy nie, gdyż szczerze nie wiem czym się różni system alpha N od seryjnego softu poza tym że nie używa przepływki :)
Avatar użytkownika
kostek_ja
 
Posty: 2623
Dołączył(a): Pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez Maros » Śr lis 21, 2012 13:48

Frank napisał(a):No czekamy cierpliwie od kwietnia na jakies konkrety, mam nadzieje,ze sie w koncu doczekamy :)

Oby były jednak jakies pomiary przed i po, poniewaz same wyniki " po " modyfikacji niewiele mowią.

Swoją drogą skoro E39 robi 100-200 w 9.8-10.4, a Maros pisał , iz E61 M5 robił 10.0 a po programie 9.7, to cos jest chyba nie w porzadku :)


No tak, ale jak się okazuje E61 jest sporo wolniejsze od E60. Przynajmniej moje było. Seryjne E60 powinno zrobić 100-200 w okolicach 8.8-9s.
Avatar użytkownika
Maros
 
Posty: 2545
Dołączył(a): N paź 08, 2006 23:00
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M5F10, M3E92, M3E46

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez rypik » Śr lis 21, 2012 18:29

kostek_ja napisał(a):brus_ik, takie samo info miałem od ESS i rozumiem o co chodzi. Pytanie polegało na fakcie czy wówczas jest to prawdziwe alpha N czy nie, gdyż szczerze nie wiem czym się różni system alpha N od seryjnego softu poza tym że nie używa przepływki :)


Jakie to jest prawdziwe alpha-n ?
Typowy sterownik żeby prawidłowo sterować silnikiem korzysta sobie przynajmniej z kilku czujników.

przepływki, lambdy, temp wody, cps + położenie wału, iat. żeby było ekonomicznie i ekologicznie.

usunięcie przepływomierza bez zmiany oprogramowania popsuje cały algorytm jakim posługuje się sterownik, i nici z ekonomii i ekologii.

iat + barometryczny czujnik (obecny w wiekszosci lepszych/nowych sterownikow) to dodatkowe elementy tej układanki, bez których szanse na kulturalne sterowanie silnikiem są średnio możliwe, w szczególności bez obciążenia.

alpha-stała, jest dlatego, że sterownik nie korzysta z odczytu maf, tylko ma na stałe (przez tjunera inżyniera domorosłego czy też z dyplomem) zdefiniowane ilości powietrza dla danego uchylenia tps i prędkości wału.

zmienia to tyle, że zamiast coś odczytywać/obliczać, jest to "alpha" stałe, więc wpływa bezpośrednio na reakcje sterownika i dalej silnika na zabawy z gazem. tylko duża rozdzielczość mapek w nowych sterownikach (s65 np, s85) pozwala na taką precyzje, żeby w rzeczywistości auto reagowało na tyle kulturalnie żeby dało się codziennie jeździć bez narzekania (zyciowy przyklad s50 alpha-n ktore nie ma baro i bardzo to widać w codziennym uzytkowaniu takiego softu w dni o roznych cisnieniach vs s65 ktore juz z fabryki jest bez mafu) że szarpie prycha i strzela z wydechu

sama kwestia jak uzyskane są ekstra moce - wystrojenia - w wolnossacym silniku sa dość ograniczone ale minimalnie jak widać i to można polepszyć (kosztem potencjalnej bezawaryjnosci) to druga kwestia bezpośrednio nie związana z tym czy używa się mafu, czy się go nie używa.
Avatar użytkownika
rypik
 
Posty: 869
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez --==maly==---- » Śr lis 21, 2012 18:53

Dokładnie jak Rypik pisze nie zdecydował bym się na Alpha N przy aucie do codziennego użytku.
Widziałem 2x s50 i jedno s54 zmodyfikowane w ten sposób. Wszystkie przy niskich obrotach strzelały w wydech i poszarpywały ogólnie reakcja na gaz była opóźniona dopiero od 3000-3500obr/min silnik pracował poprawnie. S54 wypluło co prawda prawie 370KM ale nie chciał bym tak wystrojonego auta chyba,że na tor czy jako inny fun car.

Coś jak tu tyle,że tu dużo bardziej to słychać.
http://www.youtube.com/watch?v=WU6Y0kC1rZc
http://www.youtube.com/watch?v=FvhtV_hBkQA
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2306
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M3 E92 Competition Individual

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez szubi m5 » Śr lis 21, 2012 19:10

Najlepszym rozwiązaniem jest jak M3 CSL,jest alpha-n i czujnik temperatury lecz za niskie i średnie obroty zamiast przepływki (MAF-sensor) odpowiada MAP-sensor żeby auto można było używać do jazdy na co dzień.
szubi m5
 
Posty: 22
Dołączył(a): Pt paź 15, 2010 14:17
Lokalizacja: wyspa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez domeqctr » Śr lis 21, 2012 19:24

rypik napisał(a):Dokładnie jak Rypik pisze nie zdecydował bym się na Alpha N przy aucie do codziennego użytku.

No wlasnie dlatego bede bardzo wdzieczny za opinie kogos, kto w Polsce przetestowal ten wynalazek. Na m5board sa same pochwaly zwracajace uwage na bardzo duza plynnosc reakcji na gaz- duza wieksza niz w serii.
Wtedy czuję, że żyje :)
domeqctr
 
Posty: 83
Dołączył(a): N sie 16, 2009 09:57
Lokalizacja: W-wa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez rypik » Śr lis 21, 2012 20:13

--maly-- o ile w przypadku S50B30 (S50B32, S54B32 nie miałem okazji) jest mniej więcej tak jak piszesz, o tyle w przypadku S62 nie jest tak nerwowo (rozchodzi się o rozdzielczość różnych mapek w sterowniku która nie jest taka malutka jak w przypadku starego S50B30 (bo B32 ma już nowocześniejszy o dekadę sterownik)

domeqctr - to o czym piszesz (pochwały) nie ma bezpośredniego związku znowu z AlphaN.
W S62B50 na seryjnym sofcie (a i tak jest różnica czy soft stary przedlift czy polift) w trybie SPORT przepustnice nie ruszają się całkowicie liniowo w funkcji TPS. Coś jak parabola ucieka w górę, przez co SPORT przez niektórych nie jest lubiany.
Evolve jak przysyła soft, albo inaczej, jak się zamawia soft, to jest opcja "throttle mapping" która zmienia (a zmienić w S62 i nowszych może bo przepustnica nie jest mechaniczna na linkę tylko elektryczna) sposób albo raczej liniowość tego co dzieje się z przepustnicami w stosunku do wyhylenia potencjometrów w prawym pedale. i to owa zmiana wpływa na efekt wow.
Avatar użytkownika
rypik
 
Posty: 869
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez domeqctr » Śr lis 21, 2012 20:26

Rypik- dzieki za opis. Twoim zdaniem alpha-n ma sens w s62 po lifcie ? Patrzac na to, ze znika problem z Maf-sensorem + efekt wow (chociaz podchodze do niego dosc sceptycznie) wydaje sie to byc sensowne.
Wtedy czuję, że żyje :)
domeqctr
 
Posty: 83
Dołączył(a): N sie 16, 2009 09:57
Lokalizacja: W-wa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez rypik » Śr lis 21, 2012 20:51

Moim zdaniem jeden lubi rude, drugi lubi brunetki a trzeci chłopców. Trudne pytanie zadałeś. Moim zdaniem:

Gdybym znów miał E39, i miał zepsute przepływki - kupiłbym przepływki (bo ich cena teraz jest spoko).

Gdybym znów miał E39 i chciał remap - to czy miałby on być pozbawiony maf, czy też nie - miałoby znaczenie zupełnie drugoplanowe.

Jeżeli jeździsz seryjnym wozem, gdybyś na 15 minut zamienił się na taki zmodyfikowany - napewno odczujesz różnicę. Natomiast po 15 dniach o tej różnicy pewnie zapomnisz. W serii S62 jest tak fajnym agregatem, że trudno wiele złego o nim mówić - więc te wszystkie ulepszenia traktuj w skali mikro - uczciwie mówiąc.

Jasne, że jest różnica, natomiast każdy inaczej to wartościuje. Dla jednego mikro zmiana zmienia wiele, dla innego jest w zasadzie bezcelowa bo stawia na swoje umiejętności a nie zadziorność wozu.
Avatar użytkownika
rypik
 
Posty: 869
Dołączył(a): Pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Evolve - remap do E46 i E39

Postprzez --==maly==---- » Śr lis 21, 2012 21:05

Czyli ten program trochę oszukuje użytkownika zmieniając sposób działania przepustnic tak,że robi dużo większe wrażenie niż rzeczywiste korzyści.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2306
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M3 E92 Competition Individual

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zakupy grupowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość