ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Mickey » Śr kwi 13, 2011 16:33

No troszkę zabawy przy tym jest do zdjęcia kanapa (chyba że dzielona i składana) tylne słupki i półka, potem głośniczki i o ile dobrze pamiętam trzeba wyjąć tylne nadkola :roll: No i oczywiście reszta na dole.
Avatar użytkownika
Mickey
 
Posty: 314
Dołączył(a): So lis 21, 2009 17:33
Lokalizacja: Puławy
Auto: M5 E39 LCI '01

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Camil » Śr kwi 13, 2011 17:02

Panowie bez przesady. To sie naprawde wszystko latwo robi o ile sruby nie pozapiekane(co sie tyczy elementow ktore sie zapiekaja chyba w kazdym aucie).
Piwerko+muzyczka i zejdzie na szybko.
Camil
 
Posty: 1181
Dołączył(a): Wt lip 08, 2008 13:32
Lokalizacja: Torun
Auto: e36s54

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez boogie » Śr kwi 13, 2011 19:18

Ja mam doswiadczenie jak sobie wymienilem wszystkie gumki na tyle, i jest tam od groma tematów które można spieprzyc, poczawszy od odpiecia wlewu paliwa, nadkoli, tapicerki - ładne jej wyjecie bez łamania mocowań etc.

Nie dam żadnemu badziewiarzowi przy tym grzebać na pewno
Pozdrówka!
Avatar użytkownika
boogie
 
Posty: 753
Dołączył(a): Cz cze 07, 2007 20:27
Lokalizacja: W-wa
Auto: M Sechs

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Konrad95x » Śr kwi 13, 2011 21:10

Podzielam zdanie Camila. Tam nie ma dużo roboty. Najgorzej i najdłuzej wyjmuje się tylną półkę - niczego nie ułamać. Natomiast rozebranie i złożenie to 2 godziny strona, spokojnym tempem. Śruby od zawieszenia odkręca się wręcz bajecznie. W E39 jeszcze się nie spotkałem aby co kolwiek się urywało, pod warunkiem że są oryginalne nakrętki. Wahaczy zdejmować nie trzeba wystarczy wypiąć sworznie ze zwrotnicy. Wlewu również się nie demontuje. U OSa dojdzie jeszcze demontaż dwóch wielkich cewników z pod wzmocnienia tylnej półki :-D
Konrad95x
 
Posty: 564
Dołączył(a): Wt sie 25, 2009 21:28
Lokalizacja: Wawa
Auto: M5

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Prezes » Śr kwi 13, 2011 22:05

Nie ma paniki. W 540 mój mechanik poradził sobie sam. Tym razem będę mu asystował, więc może i coś się nauczę :wink:
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka
Avatar użytkownika
Prezes
 
Posty: 227
Dołączył(a): Pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Dino444 » So kwi 16, 2011 21:25

Panowie dla porownania jak na kazdym aucie te sprezynki sie prezentuja to moze wtsawcie foty w tym lub innym temacie po skoncznonej wymianie.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Dino444
 
Posty: 1342
Dołączył(a): So maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Prezes » N kwi 17, 2011 02:13

Dino444 napisał(a):Panowie dla porownania jak na kazdym aucie te sprezynki sie prezentuja to moze wtsawcie foty w tym lub innym temacie po skoncznonej wymianie.

Ode mnie foty będą na bank. Jestem umówiony wstępnie na wymianę w drugiej połowie najbliższego tygodnia :-)
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka
Avatar użytkownika
Prezes
 
Posty: 227
Dołączył(a): Pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Prezes » Pt kwi 22, 2011 14:17

Mam już INTRAXy na aucie. Usiadło prawie wg producenta, ale muszę jeszcze dzisiaj ponownie pomierzyć. Ogólnie moim amatorskim zdaniem jeździ się zajebiście :twisted:

reszta niebawem w mojej galerii :razz:
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: •Czarna & •eMka & •Kalinka
Avatar użytkownika
Prezes
 
Posty: 227
Dołączył(a): Pn cze 18, 2007 18:06
Lokalizacja: WPR

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez boogie » Cz wrz 08, 2011 00:23

W moim przypadku zakup wspólny sie nie udał,

znaczy otrzymałem zestaw sprężyn o nr 1313 - to znaczy do M3 e46.

W trakcie etapowego montażu okazało sie, że coś nie gra (pominąwszy masakrycznie "siądnięty przód" po wrzuceniu przednich springów).

Operacyjnie skończyło sie na kupieniu gwintu, bo stojące z rozłożonym tyłem auto musiałoby by mieć jeszcze dwukrotnie powtórzoną operacje (powrót do oryginału, założenie właściwych sprężyn obniżających) zakładania sprężyn jakby już dotarły właściwe, co czyniło całą akcje niewartą zachodu.

Co możemy zrobić w tej sytuacji ?
Bo delikatna lipa wyszła z wysyłką przez Intrax gratów...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrówka!
Avatar użytkownika
boogie
 
Posty: 753
Dołączył(a): Cz cze 07, 2007 20:27
Lokalizacja: W-wa
Auto: M Sechs

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Greg » Pt wrz 09, 2011 20:25

Boogie,

A mógłbyś zdradzić jaki gwint założyłeś w M5? I jak wypada w porównaniu do seryjnego zawieszenia?
Avatar użytkownika
Greg
 
Posty: 166
Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez boogie » So wrz 10, 2011 00:54

Mógłbym,
Wrzuciłem H&R
Seryjne zawieszenie to kupa w porównaniu do gwintu, który nie jest wcale strasznie twardy w tym wypadku. Układ jezdny reaguje natychmiastowo i bardzo precyzyjnie, bez wychylania.
Inne auto jest w prowadzeniu, nie giba sie wreszcie, taki zawias powinien być w serii żeby zachować powage podczas mówienia o sportowości M5.
Pozdrówka!
Avatar użytkownika
boogie
 
Posty: 753
Dołączył(a): Cz cze 07, 2007 20:27
Lokalizacja: W-wa
Auto: M Sechs

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez jackson » So wrz 10, 2011 20:24

boogie napisał(a):
Seryjne zawieszenie to kupa w porównaniu do gwintu


Jeżeli ori było stare to może tak.
ZJAR
Avatar użytkownika
jackson
 
Posty: 360
Dołączył(a): Cz lis 15, 2007 00:56
Lokalizacja: Radom
Auto: M3 E92

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez boogie » So wrz 10, 2011 21:18

Hehe, nie wiem co znaczy stare, bo amorki były fabryczne, a były suche bez luzów, i ze sprawnością rzędu 70-80%, zaś inne elementy zawieszenia były wymieniane.
Cały zawias prócz sprężyn i amorków (?) jest taki sam jak w każdej e39 z V8. Tyle że M5 jest cięższa od tych e39 o 150-180 kg, dlatego zawias fabryczny nie wyrabia i jest pomyłką.
O tym zawiasie to mógłbym tu troche popisać, jak wygląda majtanie tyłem, o negatywie i pozytywie, wypadaniu przodu na zakrętach, wstawaniu przodu podczas butowania, kładzeniu się na torze itd.itp.
Poprzez księgowych i kompromisy do kaszany.
Oczywiście wiadomo, że to beemka więc, prowadzenie jest ok, ale od M5 wymaga sie wiecej, a po pewnym czasie użytkowania zaczyna pare rzeczy w zawieszeniu irytować.

Obniżenie środka ciężkości (i to b.ciężkiego środka) plus usztywnienie daje niezłe rezultaty.
Pozdrówka!
Avatar użytkownika
boogie
 
Posty: 753
Dołączył(a): Cz cze 07, 2007 20:27
Lokalizacja: W-wa
Auto: M Sechs

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez BKMM » So wrz 10, 2011 22:04

boogie napisał(a):Hehe, nie wiem co znaczy stare, bo amorki były fabryczne, a były suche bez luzów, i ze sprawnością rzędu 70-80%, zaś inne elementy zawieszenia były wymieniane.
Cały zawias prócz sprężyn i amorków (?) jest taki sam jak w każdej e39 z V8. Tyle że M5 jest cięższa od tych e39 o 150-180 kg, dlatego zawias fabryczny nie wyrabia i jest pomyłką.
O tym zawiasie to mógłbym tu troche popisać, jak wygląda majtanie tyłem, o negatywie i pozytywie, wypadaniu przodu na zakrętach, wstawaniu przodu podczas butowania, kładzeniu się na torze itd.itp.
Poprzez księgowych i kompromisy do kaszany.
Oczywiście wiadomo, że to beemka więc, prowadzenie jest ok, ale od M5 wymaga sie wiecej, a po pewnym czasie użytkowania zaczyna pare rzeczy w zawieszeniu irytować.

Obniżenie środka ciężkości (i to b.ciężkiego środka) plus usztywnienie daje niezłe rezultaty.


Amorytzatory w M5 są takie same jak w 540i wg bmwfans.info wiec nie może to być rewelacja.
Zgadzam się w 100% - w poprzedniej M5 miałem gwint bilstein i była to przepaść w stosunku do serii. W M5 musi być inny zawias i już! Chyba ze ktoś nie ma pojęcia o jeździe to ok może się kulać na seryjnym zawiasie z włączonymi systemami :)
Kurcze zwinales mi go z przed nosa a czailem się na ten gwint H&R ;)
BKMM
 
Posty: 51
Dołączył(a): Cz cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5

Postprzez Przemooo » Pn lip 29, 2013 18:08

Kotlet jak cholera, ale może komuś zalega Intrax w garażu do e39 M5?
Przemooo
 
Posty: 301
Dołączył(a): Pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Poprzednia strona

Powrót do Zakupy grupowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość