ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
No troszkę zabawy przy tym jest do zdjęcia kanapa (chyba że dzielona i składana) tylne słupki i półka, potem głośniczki i o ile dobrze pamiętam trzeba wyjąć tylne nadkola No i oczywiście reszta na dole.
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Panowie bez przesady. To sie naprawde wszystko latwo robi o ile sruby nie pozapiekane(co sie tyczy elementow ktore sie zapiekaja chyba w kazdym aucie).
Piwerko+muzyczka i zejdzie na szybko.
Piwerko+muzyczka i zejdzie na szybko.
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Ja mam doswiadczenie jak sobie wymienilem wszystkie gumki na tyle, i jest tam od groma tematów które można spieprzyc, poczawszy od odpiecia wlewu paliwa, nadkoli, tapicerki - ładne jej wyjecie bez łamania mocowań etc.
Nie dam żadnemu badziewiarzowi przy tym grzebać na pewno
Nie dam żadnemu badziewiarzowi przy tym grzebać na pewno
Pozdrówka!
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Podzielam zdanie Camila. Tam nie ma dużo roboty. Najgorzej i najdłuzej wyjmuje się tylną półkę - niczego nie ułamać. Natomiast rozebranie i złożenie to 2 godziny strona, spokojnym tempem. Śruby od zawieszenia odkręca się wręcz bajecznie. W E39 jeszcze się nie spotkałem aby co kolwiek się urywało, pod warunkiem że są oryginalne nakrętki. Wahaczy zdejmować nie trzeba wystarczy wypiąć sworznie ze zwrotnicy. Wlewu również się nie demontuje. U OSa dojdzie jeszcze demontaż dwóch wielkich cewników z pod wzmocnienia tylnej półki
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Nie ma paniki. W 540 mój mechanik poradził sobie sam. Tym razem będę mu asystował, więc może i coś się nauczę
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Panowie dla porownania jak na kazdym aucie te sprezynki sie prezentuja to moze wtsawcie foty w tym lub innym temacie po skoncznonej wymianie.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Ode mnie foty będą na bank. Jestem umówiony wstępnie na wymianę w drugiej połowie najbliższego tygodniaDino444 pisze:Panowie dla porownania jak na kazdym aucie te sprezynki sie prezentuja to moze wtsawcie foty w tym lub innym temacie po skoncznonej wymianie.
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Mam już INTRAXy na aucie. Usiadło prawie wg producenta, ale muszę jeszcze dzisiaj ponownie pomierzyć. Ogólnie moim amatorskim zdaniem jeździ się zajebiście
reszta niebawem w mojej galerii
reszta niebawem w mojej galerii
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
W moim przypadku zakup wspólny sie nie udał,
znaczy otrzymałem zestaw sprężyn o nr 1313 - to znaczy do M3 e46.
W trakcie etapowego montażu okazało sie, że coś nie gra (pominąwszy masakrycznie "siądnięty przód" po wrzuceniu przednich springów).
Operacyjnie skończyło sie na kupieniu gwintu, bo stojące z rozłożonym tyłem auto musiałoby by mieć jeszcze dwukrotnie powtórzoną operacje (powrót do oryginału, założenie właściwych sprężyn obniżających) zakładania sprężyn jakby już dotarły właściwe, co czyniło całą akcje niewartą zachodu.
Co możemy zrobić w tej sytuacji ?
Bo delikatna lipa wyszła z wysyłką przez Intrax gratów...
znaczy otrzymałem zestaw sprężyn o nr 1313 - to znaczy do M3 e46.
W trakcie etapowego montażu okazało sie, że coś nie gra (pominąwszy masakrycznie "siądnięty przód" po wrzuceniu przednich springów).
Operacyjnie skończyło sie na kupieniu gwintu, bo stojące z rozłożonym tyłem auto musiałoby by mieć jeszcze dwukrotnie powtórzoną operacje (powrót do oryginału, założenie właściwych sprężyn obniżających) zakładania sprężyn jakby już dotarły właściwe, co czyniło całą akcje niewartą zachodu.
Co możemy zrobić w tej sytuacji ?
Bo delikatna lipa wyszła z wysyłką przez Intrax gratów...
Pozdrówka!
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Boogie,
A mógłbyś zdradzić jaki gwint założyłeś w M5? I jak wypada w porównaniu do seryjnego zawieszenia?
A mógłbyś zdradzić jaki gwint założyłeś w M5? I jak wypada w porównaniu do seryjnego zawieszenia?
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Mógłbym,
Wrzuciłem H&R
Seryjne zawieszenie to kupa w porównaniu do gwintu, który nie jest wcale strasznie twardy w tym wypadku. Układ jezdny reaguje natychmiastowo i bardzo precyzyjnie, bez wychylania.
Inne auto jest w prowadzeniu, nie giba sie wreszcie, taki zawias powinien być w serii żeby zachować powage podczas mówienia o sportowości M5.
Wrzuciłem H&R
Seryjne zawieszenie to kupa w porównaniu do gwintu, który nie jest wcale strasznie twardy w tym wypadku. Układ jezdny reaguje natychmiastowo i bardzo precyzyjnie, bez wychylania.
Inne auto jest w prowadzeniu, nie giba sie wreszcie, taki zawias powinien być w serii żeby zachować powage podczas mówienia o sportowości M5.
Pozdrówka!
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Jeżeli ori było stare to może tak.boogie pisze:
Seryjne zawieszenie to kupa w porównaniu do gwintu
ZJAR
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Hehe, nie wiem co znaczy stare, bo amorki były fabryczne, a były suche bez luzów, i ze sprawnością rzędu 70-80%, zaś inne elementy zawieszenia były wymieniane.
Cały zawias prócz sprężyn i amorków (?) jest taki sam jak w każdej e39 z V8. Tyle że M5 jest cięższa od tych e39 o 150-180 kg, dlatego zawias fabryczny nie wyrabia i jest pomyłką.
O tym zawiasie to mógłbym tu troche popisać, jak wygląda majtanie tyłem, o negatywie i pozytywie, wypadaniu przodu na zakrętach, wstawaniu przodu podczas butowania, kładzeniu się na torze itd.itp.
Poprzez księgowych i kompromisy do kaszany.
Oczywiście wiadomo, że to beemka więc, prowadzenie jest ok, ale od M5 wymaga sie wiecej, a po pewnym czasie użytkowania zaczyna pare rzeczy w zawieszeniu irytować.
Obniżenie środka ciężkości (i to b.ciężkiego środka) plus usztywnienie daje niezłe rezultaty.
Cały zawias prócz sprężyn i amorków (?) jest taki sam jak w każdej e39 z V8. Tyle że M5 jest cięższa od tych e39 o 150-180 kg, dlatego zawias fabryczny nie wyrabia i jest pomyłką.
O tym zawiasie to mógłbym tu troche popisać, jak wygląda majtanie tyłem, o negatywie i pozytywie, wypadaniu przodu na zakrętach, wstawaniu przodu podczas butowania, kładzeniu się na torze itd.itp.
Poprzez księgowych i kompromisy do kaszany.
Oczywiście wiadomo, że to beemka więc, prowadzenie jest ok, ale od M5 wymaga sie wiecej, a po pewnym czasie użytkowania zaczyna pare rzeczy w zawieszeniu irytować.
Obniżenie środka ciężkości (i to b.ciężkiego środka) plus usztywnienie daje niezłe rezultaty.
Pozdrówka!
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Amorytzatory w M5 są takie same jak w 540i wg bmwfans.info wiec nie może to być rewelacja.boogie pisze:Hehe, nie wiem co znaczy stare, bo amorki były fabryczne, a były suche bez luzów, i ze sprawnością rzędu 70-80%, zaś inne elementy zawieszenia były wymieniane.
Cały zawias prócz sprężyn i amorków (?) jest taki sam jak w każdej e39 z V8. Tyle że M5 jest cięższa od tych e39 o 150-180 kg, dlatego zawias fabryczny nie wyrabia i jest pomyłką.
O tym zawiasie to mógłbym tu troche popisać, jak wygląda majtanie tyłem, o negatywie i pozytywie, wypadaniu przodu na zakrętach, wstawaniu przodu podczas butowania, kładzeniu się na torze itd.itp.
Poprzez księgowych i kompromisy do kaszany.
Oczywiście wiadomo, że to beemka więc, prowadzenie jest ok, ale od M5 wymaga sie wiecej, a po pewnym czasie użytkowania zaczyna pare rzeczy w zawieszeniu irytować.
Obniżenie środka ciężkości (i to b.ciężkiego środka) plus usztywnienie daje niezłe rezultaty.
Zgadzam się w 100% - w poprzedniej M5 miałem gwint bilstein i była to przepaść w stosunku do serii. W M5 musi być inny zawias i już! Chyba ze ktoś nie ma pojęcia o jeździe to ok może się kulać na seryjnym zawiasie z włączonymi systemami
Kurcze zwinales mi go z przed nosa a czailem się na ten gwint H&R
Re: ZAKUP GRUPOWY - Sprężyny obniżające E39 M5
Kotlet jak cholera, ale może komuś zalega Intrax w garażu do e39 M5?