Evolve - remap do E46 i E39
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Evolve - remap do E46 i E39
A seria jak wychodziła?
Re: Evolve - remap do E46 i E39
A tego nie sprawdzaliśmy, przebiegu 220xxx km, przed modyfikacją jakoś nie wspominam nienaturalnie czy na -/+ osiągów tego autka.
Jedno jest pewne, i tak nie mogłobyć najszybsze, bo najszybsze jest tylko jedno.
Jedno jest pewne, i tak nie mogłobyć najszybsze, bo najszybsze jest tylko jedno.
Re: Evolve - remap do E46 i E39
A jak ogolne wrazenia(e39)? Dzisiaj zrobilem test na przeplywki i wychodzi kolo 120 l/h, wiec za chwile bedzie trzeba myslec o wymianie i evolve byloby w sam raz. Same zwiekszenie obrotow maksymalnych mnie nie interesuje. Bardziej mysle o codziennym uzytkowaniu- elastycznosc, spalanie itd.
Wtedy czuję, że żyje 

-
- Posty: 94
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
- Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Re: Evolve - remap do E46 i E39
Troche nie o to chodzi z tym "prostactwem". Chodzi o to aby wyciąć sygnał z przepływomierza, a zostawić sygnał z bardzo ważnego czujnika który się w niej znajduje - czujnika temperatury powietrza zasysanego przez silnik. To nie moje gdybania tylko oficjalna informacja od kogoś z Evolve.kostek_ja pisze:Venom nie wiem za bardzo na czym polega alpha-N ale chyba mnie źle zrozumiałeś. Mówię o wgraniu oprogramowania alpha-N i do tego takie trochę prostackie wycięcie przepływki.
Ogólnie chciałbym się pozbyć przepływki, ale nie chcę inwestować w dolot, tylko w sam program.
Program + wycięcie przepływki wystarczy czy nie?
Re: Evolve - remap do E46 i E39
No czekamy cierpliwie od kwietnia na jakies konkrety, mam nadzieje,ze sie w koncu doczekamy 
Oby były jednak jakies pomiary przed i po, poniewaz same wyniki " po " modyfikacji niewiele mowią.
Swoją drogą skoro E39 robi 100-200 w 9.8-10.4, a Maros pisał , iz E61 M5 robił 10.0 a po programie 9.7, to cos jest chyba nie w porzadku

Oby były jednak jakies pomiary przed i po, poniewaz same wyniki " po " modyfikacji niewiele mowią.
Swoją drogą skoro E39 robi 100-200 w 9.8-10.4, a Maros pisał , iz E61 M5 robił 10.0 a po programie 9.7, to cos jest chyba nie w porzadku

Re: Evolve - remap do E46 i E39
brus_ik, takie samo info miałem od ESS i rozumiem o co chodzi. Pytanie polegało na fakcie czy wówczas jest to prawdziwe alpha N czy nie, gdyż szczerze nie wiem czym się różni system alpha N od seryjnego softu poza tym że nie używa przepływki 

- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Evolve - remap do E46 i E39
No tak, ale jak się okazuje E61 jest sporo wolniejsze od E60. Przynajmniej moje było. Seryjne E60 powinno zrobić 100-200 w okolicach 8.8-9s.Frank pisze:No czekamy cierpliwie od kwietnia na jakies konkrety, mam nadzieje,ze sie w koncu doczekamy
Oby były jednak jakies pomiary przed i po, poniewaz same wyniki " po " modyfikacji niewiele mowią.
Swoją drogą skoro E39 robi 100-200 w 9.8-10.4, a Maros pisał , iz E61 M5 robił 10.0 a po programie 9.7, to cos jest chyba nie w porzadku
Re: Evolve - remap do E46 i E39
Jakie to jest prawdziwe alpha-n ?kostek_ja pisze:brus_ik, takie samo info miałem od ESS i rozumiem o co chodzi. Pytanie polegało na fakcie czy wówczas jest to prawdziwe alpha N czy nie, gdyż szczerze nie wiem czym się różni system alpha N od seryjnego softu poza tym że nie używa przepływki
Typowy sterownik żeby prawidłowo sterować silnikiem korzysta sobie przynajmniej z kilku czujników.
przepływki, lambdy, temp wody, cps + położenie wału, iat. żeby było ekonomicznie i ekologicznie.
usunięcie przepływomierza bez zmiany oprogramowania popsuje cały algorytm jakim posługuje się sterownik, i nici z ekonomii i ekologii.
iat + barometryczny czujnik (obecny w wiekszosci lepszych/nowych sterownikow) to dodatkowe elementy tej układanki, bez których szanse na kulturalne sterowanie silnikiem są średnio możliwe, w szczególności bez obciążenia.
alpha-stała, jest dlatego, że sterownik nie korzysta z odczytu maf, tylko ma na stałe (przez tjunera inżyniera domorosłego czy też z dyplomem) zdefiniowane ilości powietrza dla danego uchylenia tps i prędkości wału.
zmienia to tyle, że zamiast coś odczytywać/obliczać, jest to "alpha" stałe, więc wpływa bezpośrednio na reakcje sterownika i dalej silnika na zabawy z gazem. tylko duża rozdzielczość mapek w nowych sterownikach (s65 np, s85) pozwala na taką precyzje, żeby w rzeczywistości auto reagowało na tyle kulturalnie żeby dało się codziennie jeździć bez narzekania (zyciowy przyklad s50 alpha-n ktore nie ma baro i bardzo to widać w codziennym uzytkowaniu takiego softu w dni o roznych cisnieniach vs s65 ktore juz z fabryki jest bez mafu) że szarpie prycha i strzela z wydechu
sama kwestia jak uzyskane są ekstra moce - wystrojenia - w wolnossacym silniku sa dość ograniczone ale minimalnie jak widać i to można polepszyć (kosztem potencjalnej bezawaryjnosci) to druga kwestia bezpośrednio nie związana z tym czy używa się mafu, czy się go nie używa.
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Evolve - remap do E46 i E39
Dokładnie jak Rypik pisze nie zdecydował bym się na Alpha N przy aucie do codziennego użytku.
Widziałem 2x s50 i jedno s54 zmodyfikowane w ten sposób. Wszystkie przy niskich obrotach strzelały w wydech i poszarpywały ogólnie reakcja na gaz była opóźniona dopiero od 3000-3500obr/min silnik pracował poprawnie. S54 wypluło co prawda prawie 370KM ale nie chciał bym tak wystrojonego auta chyba,że na tor czy jako inny fun car.
Coś jak tu tyle,że tu dużo bardziej to słychać.
http://www.youtube.com/watch?v=WU6Y0kC1rZc
http://www.youtube.com/watch?v=FvhtV_hBkQA
Widziałem 2x s50 i jedno s54 zmodyfikowane w ten sposób. Wszystkie przy niskich obrotach strzelały w wydech i poszarpywały ogólnie reakcja na gaz była opóźniona dopiero od 3000-3500obr/min silnik pracował poprawnie. S54 wypluło co prawda prawie 370KM ale nie chciał bym tak wystrojonego auta chyba,że na tor czy jako inny fun car.
Coś jak tu tyle,że tu dużo bardziej to słychać.
http://www.youtube.com/watch?v=WU6Y0kC1rZc
http://www.youtube.com/watch?v=FvhtV_hBkQA
Re: Evolve - remap do E46 i E39
Najlepszym rozwiązaniem jest jak M3 CSL,jest alpha-n i czujnik temperatury lecz za niskie i średnie obroty zamiast przepływki (MAF-sensor) odpowiada MAP-sensor żeby auto można było używać do jazdy na co dzień.
Re: Evolve - remap do E46 i E39
No wlasnie dlatego bede bardzo wdzieczny za opinie kogos, kto w Polsce przetestowal ten wynalazek. Na m5board sa same pochwaly zwracajace uwage na bardzo duza plynnosc reakcji na gaz- duza wieksza niz w serii.rypik pisze: Dokładnie jak Rypik pisze nie zdecydował bym się na Alpha N przy aucie do codziennego użytku.
Wtedy czuję, że żyje 

Re: Evolve - remap do E46 i E39
--maly-- o ile w przypadku S50B30 (S50B32, S54B32 nie miałem okazji) jest mniej więcej tak jak piszesz, o tyle w przypadku S62 nie jest tak nerwowo (rozchodzi się o rozdzielczość różnych mapek w sterowniku która nie jest taka malutka jak w przypadku starego S50B30 (bo B32 ma już nowocześniejszy o dekadę sterownik)
domeqctr - to o czym piszesz (pochwały) nie ma bezpośredniego związku znowu z AlphaN.
W S62B50 na seryjnym sofcie (a i tak jest różnica czy soft stary przedlift czy polift) w trybie SPORT przepustnice nie ruszają się całkowicie liniowo w funkcji TPS. Coś jak parabola ucieka w górę, przez co SPORT przez niektórych nie jest lubiany.
Evolve jak przysyła soft, albo inaczej, jak się zamawia soft, to jest opcja "throttle mapping" która zmienia (a zmienić w S62 i nowszych może bo przepustnica nie jest mechaniczna na linkę tylko elektryczna) sposób albo raczej liniowość tego co dzieje się z przepustnicami w stosunku do wyhylenia potencjometrów w prawym pedale. i to owa zmiana wpływa na efekt wow.
domeqctr - to o czym piszesz (pochwały) nie ma bezpośredniego związku znowu z AlphaN.
W S62B50 na seryjnym sofcie (a i tak jest różnica czy soft stary przedlift czy polift) w trybie SPORT przepustnice nie ruszają się całkowicie liniowo w funkcji TPS. Coś jak parabola ucieka w górę, przez co SPORT przez niektórych nie jest lubiany.
Evolve jak przysyła soft, albo inaczej, jak się zamawia soft, to jest opcja "throttle mapping" która zmienia (a zmienić w S62 i nowszych może bo przepustnica nie jest mechaniczna na linkę tylko elektryczna) sposób albo raczej liniowość tego co dzieje się z przepustnicami w stosunku do wyhylenia potencjometrów w prawym pedale. i to owa zmiana wpływa na efekt wow.
Re: Evolve - remap do E46 i E39
Rypik- dzieki za opis. Twoim zdaniem alpha-n ma sens w s62 po lifcie ? Patrzac na to, ze znika problem z Maf-sensorem + efekt wow (chociaz podchodze do niego dosc sceptycznie) wydaje sie to byc sensowne.
Wtedy czuję, że żyje 

Re: Evolve - remap do E46 i E39
Moim zdaniem jeden lubi rude, drugi lubi brunetki a trzeci chłopców. Trudne pytanie zadałeś. Moim zdaniem:
Gdybym znów miał E39, i miał zepsute przepływki - kupiłbym przepływki (bo ich cena teraz jest spoko).
Gdybym znów miał E39 i chciał remap - to czy miałby on być pozbawiony maf, czy też nie - miałoby znaczenie zupełnie drugoplanowe.
Jeżeli jeździsz seryjnym wozem, gdybyś na 15 minut zamienił się na taki zmodyfikowany - napewno odczujesz różnicę. Natomiast po 15 dniach o tej różnicy pewnie zapomnisz. W serii S62 jest tak fajnym agregatem, że trudno wiele złego o nim mówić - więc te wszystkie ulepszenia traktuj w skali mikro - uczciwie mówiąc.
Jasne, że jest różnica, natomiast każdy inaczej to wartościuje. Dla jednego mikro zmiana zmienia wiele, dla innego jest w zasadzie bezcelowa bo stawia na swoje umiejętności a nie zadziorność wozu.
Gdybym znów miał E39, i miał zepsute przepływki - kupiłbym przepływki (bo ich cena teraz jest spoko).
Gdybym znów miał E39 i chciał remap - to czy miałby on być pozbawiony maf, czy też nie - miałoby znaczenie zupełnie drugoplanowe.
Jeżeli jeździsz seryjnym wozem, gdybyś na 15 minut zamienił się na taki zmodyfikowany - napewno odczujesz różnicę. Natomiast po 15 dniach o tej różnicy pewnie zapomnisz. W serii S62 jest tak fajnym agregatem, że trudno wiele złego o nim mówić - więc te wszystkie ulepszenia traktuj w skali mikro - uczciwie mówiąc.
Jasne, że jest różnica, natomiast każdy inaczej to wartościuje. Dla jednego mikro zmiana zmienia wiele, dla innego jest w zasadzie bezcelowa bo stawia na swoje umiejętności a nie zadziorność wozu.
- --==maly==----
- Posty: 2509
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Evolve - remap do E46 i E39
Czyli ten program trochę oszukuje użytkownika zmieniając sposób działania przepustnic tak,że robi dużo większe wrażenie niż rzeczywiste korzyści.