Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
Witam wszystkich,
Mam na imię Konrad i jestem posiadaczem BMW E36 Coupe w dość rzadkiej wersji, powstało około 2500 szt.
318is/325i Coupé "Avus", Paket-Schl.-Nr. 766
Modell-Schlüssel-Nummer BE 51, BF 31
Fahrwerk:
M Sportfahrwerk mit Tieferlegung
LM-Räder 2-teiIig, M Kreuzspeiche (weitmaschig) geschraubt mit Schmiedestern, 7,5Jx17 mit Bereifung 235/40 ZR 17 (Reserverad Stahl 7Jx15 mit Reifen 205/60)
Exterieur:
M Aerodynamikpaket (Front-/Heckschürze, Seitenschweller)
Auspuffendrohre mit Chromblenden poliert
Türgriffe mit "BMW Motorsport"-Einprägung
Seitenstoßleiste mit BMW Motorsport International-Logo
Frontscheibe mit Grünkeil
Außenspiegel beheizt, inkl. Fahrertürschloss und Scheiben-waschdüsen
Nebelscheinwerfer (318is)
Lackierungen analog SA 715, d.h. alpinweiß, hellrot, cosmosschwarz-met., arktissilber-met., calypsorot-met, bostongrün-met., mauritiusblau-met., zusätzlich schwarz
Interieur:
BMW Sportsitze
Stoff Flachgewebe in 2 Serienfarben (anthrazit, grau), SA Stoff-/Lederkombination in 3 Serienfarben (anthrazit, türkis, klassischrot), SA Leder Montana in 3 Serienfarben (schwarz, hellgrau, kiassischrot), Sonder-SA "Millpoint" anthrazit/rot (Schl.-Nr. 0616)
Dachhimmel schwarz inkl. A-/C-Säule und Kantenschutz
Sport-Lederlenkrad II mit Airbag, Schaltbalg und Handbremsgriff/-balg Leder schwarz
Einstiegsleisten mit BMW Motorsport International-Logo
Plakette an Blende über Handschuhkasten mit BMW Motorsport International-Logo
VIN long WBABE51060JG30394
Kod produkcji BE51
Model 318is (EUR)
Typoszereg E36 (2)
Seria 3
Nadwozie COUPE
Układ kierowniczy LL
Ilość drzwi 2
Silnik M42
Pojemność skokowa 1.80
Moc 103kW (140KM)
Napęd Heck
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka Anthrazit (0506)
Prod. dnia 24.06.1994
OPIS WYPOSAŻENIA
255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
314 Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, lusterka zewnętrzne, zamek drzwi kierowcy
354 Zielony pasek szyby przedniej
401 Dach przesuwano-uchylny, elektryczny
415 Roleta szyby tylnej
428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
473 Podłokietnik, przód
481 Fotel sportowy kierowcy i pasażera
498 Zagłówki kanapy tylnej
510 Regulacja wysokości świateł
520 Reflektory przeciwmgłowe
537 Postojowa wentylacja wnętrza
554 Komputer pokładowy
704 Zawieszenie sportowe M
715 Pakiet aerodynamiczny M
766 Seria indywidualna "AVUS EDITION"
779 Wyposażenie wewnętrzne z włókna węglowego
801 Wersja krajowa Niemcy/Austria
900 Elektroniczny immobilizer zgodny z AZT/TUV
915 Brak konserwacji pokrycia zewnętrznego
960 Ograniczenie kąta skrętu kierownicy
Tutaj kilka fotek...
Samochód mam od sierpnia 2010
W ostatnim czasie zaszło kilka drobnych zmian...
Cały nowy zawias, z przodu Bilsteiny B8 Sprint, zregenerowane, utwardzone i skrócone o 6 cm (4 cm tłok i 2 cm skok) w serwisie Bilsteina (zerkopol) twarde jak beton... tył FK Hitec Sport, skrócone lekko twarde (jak dla mnie) do tego sprężyny obniżające FK 75/55 (katalogowo) ale auto nie zeszło tyle...
do tego oczywiście komplet nowych osłon i odbojów SACHS + poduszki tylnych amorów MEYLE-HD
wszystkie metalowo-gumowe elementy zawieszenia... poduszki i tuleje... wymienione na poliuretany... zestaw ponad 30 elementów... przy okazji została wymieniona pęknięta łapa pod silnikiem
na przednich kielicha została zamontowana stalowa rozpórka, niemieckiego producenta D&W
wymieniony został czujnik temperatury wody, trochę z tym było roboty bo trzeba było zdejmować część kolektora dolotowego, w końcu wskazówka temperatury wody prawidłowo pokazuje pion
została usunięta nagrzewnica przepustnicy i kolektora dolotowego, a obwód został zamknięty jednym wężem
układ chłodzenia został zalany nowym płynem DYNAGEL 2000 o temperaturze wrzenia 130*C
uzupełniłem też olej w skrzyni biegów... dolany został Castrol (czerwony), z tego co zauważyłem to taki sam był pierwotnie...
oprócz usunięcia wygłuszenia maski i grzanych spryskiwaczy... (wygłuszenie było pogryzione przez kuny, a jeden sprysk już nie działał) zdemontowane zostały przednie halogeny... jeden i tak jest do wymiany, a ramki są popękane... przy okazji dokręciłem trójkąty łączące zderzak z plastikowym wkładem nadkola...
najbliższe plany...
rozpórka krzyżowa tzw. X-Brace na dół pod silnik + jakaś stalowa rozpórka na tylne kielichy
żółte halogeny, albo zostawie bez jak w E36 LTW
GT Eckeny pod przedni zderzak
jakiś końcowy tłumik z nierdzewki na styl DTM
skrzydło na tylną klapę - M Class 2 lub M3 GT, ewentualnie spojler BMW Motorsport
lusterka M Technic (prawdopodobnie auto miało takie pierwotnie, bo te co są na pewno były kiedyś czerwone )
to tak w skrócie... po głowie chodzi mi jeszcze zostawienie jednej wycieraczki na wzór DTM
poważnie się jeszcze zastanawiam nad poduszkami od M3 3.0 lub Camber-Plate
zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie...
poza tym muszę jeszcze ogarnąć blacharkę... prawy tylny błotnik został zaatakowany przez rdzę... z tego co zauważyłem to prawdopodobnie było tam zmieniane poszycie i ktoś spitolił robotę...
felgi wiadomo... prawdopodobnie jakieś Motorsporty...
jeśli chodzi o silnik.... to może kiedyś zawita S50B30, to już będzie prawie ///M-ka
albo uturbimy IS-a
Gdzieś trzeba był przetestować nowy zawias...
Więc kilka fotek z BMW Winter Cup 2011, który odbył się na początku marca na torze Wyrazów
i kilka szybszych ujęć...
wnioski... generalnie odczuwam potrzebę twardszych stabilizatorów... zobaczymy jak będzie na 17", bo zimówki się strasznie kładą...
Mam na imię Konrad i jestem posiadaczem BMW E36 Coupe w dość rzadkiej wersji, powstało około 2500 szt.
318is/325i Coupé "Avus", Paket-Schl.-Nr. 766
Modell-Schlüssel-Nummer BE 51, BF 31
Fahrwerk:
M Sportfahrwerk mit Tieferlegung
LM-Räder 2-teiIig, M Kreuzspeiche (weitmaschig) geschraubt mit Schmiedestern, 7,5Jx17 mit Bereifung 235/40 ZR 17 (Reserverad Stahl 7Jx15 mit Reifen 205/60)
Exterieur:
M Aerodynamikpaket (Front-/Heckschürze, Seitenschweller)
Auspuffendrohre mit Chromblenden poliert
Türgriffe mit "BMW Motorsport"-Einprägung
Seitenstoßleiste mit BMW Motorsport International-Logo
Frontscheibe mit Grünkeil
Außenspiegel beheizt, inkl. Fahrertürschloss und Scheiben-waschdüsen
Nebelscheinwerfer (318is)
Lackierungen analog SA 715, d.h. alpinweiß, hellrot, cosmosschwarz-met., arktissilber-met., calypsorot-met, bostongrün-met., mauritiusblau-met., zusätzlich schwarz
Interieur:
BMW Sportsitze
Stoff Flachgewebe in 2 Serienfarben (anthrazit, grau), SA Stoff-/Lederkombination in 3 Serienfarben (anthrazit, türkis, klassischrot), SA Leder Montana in 3 Serienfarben (schwarz, hellgrau, kiassischrot), Sonder-SA "Millpoint" anthrazit/rot (Schl.-Nr. 0616)
Dachhimmel schwarz inkl. A-/C-Säule und Kantenschutz
Sport-Lederlenkrad II mit Airbag, Schaltbalg und Handbremsgriff/-balg Leder schwarz
Einstiegsleisten mit BMW Motorsport International-Logo
Plakette an Blende über Handschuhkasten mit BMW Motorsport International-Logo
VIN long WBABE51060JG30394
Kod produkcji BE51
Model 318is (EUR)
Typoszereg E36 (2)
Seria 3
Nadwozie COUPE
Układ kierowniczy LL
Ilość drzwi 2
Silnik M42
Pojemność skokowa 1.80
Moc 103kW (140KM)
Napęd Heck
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka Anthrazit (0506)
Prod. dnia 24.06.1994
OPIS WYPOSAŻENIA
255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
314 Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, lusterka zewnętrzne, zamek drzwi kierowcy
354 Zielony pasek szyby przedniej
401 Dach przesuwano-uchylny, elektryczny
415 Roleta szyby tylnej
428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
473 Podłokietnik, przód
481 Fotel sportowy kierowcy i pasażera
498 Zagłówki kanapy tylnej
510 Regulacja wysokości świateł
520 Reflektory przeciwmgłowe
537 Postojowa wentylacja wnętrza
554 Komputer pokładowy
704 Zawieszenie sportowe M
715 Pakiet aerodynamiczny M
766 Seria indywidualna "AVUS EDITION"
779 Wyposażenie wewnętrzne z włókna węglowego
801 Wersja krajowa Niemcy/Austria
900 Elektroniczny immobilizer zgodny z AZT/TUV
915 Brak konserwacji pokrycia zewnętrznego
960 Ograniczenie kąta skrętu kierownicy
Tutaj kilka fotek...
Samochód mam od sierpnia 2010
W ostatnim czasie zaszło kilka drobnych zmian...
Cały nowy zawias, z przodu Bilsteiny B8 Sprint, zregenerowane, utwardzone i skrócone o 6 cm (4 cm tłok i 2 cm skok) w serwisie Bilsteina (zerkopol) twarde jak beton... tył FK Hitec Sport, skrócone lekko twarde (jak dla mnie) do tego sprężyny obniżające FK 75/55 (katalogowo) ale auto nie zeszło tyle...
do tego oczywiście komplet nowych osłon i odbojów SACHS + poduszki tylnych amorów MEYLE-HD
wszystkie metalowo-gumowe elementy zawieszenia... poduszki i tuleje... wymienione na poliuretany... zestaw ponad 30 elementów... przy okazji została wymieniona pęknięta łapa pod silnikiem
na przednich kielicha została zamontowana stalowa rozpórka, niemieckiego producenta D&W
wymieniony został czujnik temperatury wody, trochę z tym było roboty bo trzeba było zdejmować część kolektora dolotowego, w końcu wskazówka temperatury wody prawidłowo pokazuje pion
została usunięta nagrzewnica przepustnicy i kolektora dolotowego, a obwód został zamknięty jednym wężem
układ chłodzenia został zalany nowym płynem DYNAGEL 2000 o temperaturze wrzenia 130*C
uzupełniłem też olej w skrzyni biegów... dolany został Castrol (czerwony), z tego co zauważyłem to taki sam był pierwotnie...
oprócz usunięcia wygłuszenia maski i grzanych spryskiwaczy... (wygłuszenie było pogryzione przez kuny, a jeden sprysk już nie działał) zdemontowane zostały przednie halogeny... jeden i tak jest do wymiany, a ramki są popękane... przy okazji dokręciłem trójkąty łączące zderzak z plastikowym wkładem nadkola...
najbliższe plany...
rozpórka krzyżowa tzw. X-Brace na dół pod silnik + jakaś stalowa rozpórka na tylne kielichy
żółte halogeny, albo zostawie bez jak w E36 LTW
GT Eckeny pod przedni zderzak
jakiś końcowy tłumik z nierdzewki na styl DTM
skrzydło na tylną klapę - M Class 2 lub M3 GT, ewentualnie spojler BMW Motorsport
lusterka M Technic (prawdopodobnie auto miało takie pierwotnie, bo te co są na pewno były kiedyś czerwone )
to tak w skrócie... po głowie chodzi mi jeszcze zostawienie jednej wycieraczki na wzór DTM
poważnie się jeszcze zastanawiam nad poduszkami od M3 3.0 lub Camber-Plate
zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie...
poza tym muszę jeszcze ogarnąć blacharkę... prawy tylny błotnik został zaatakowany przez rdzę... z tego co zauważyłem to prawdopodobnie było tam zmieniane poszycie i ktoś spitolił robotę...
felgi wiadomo... prawdopodobnie jakieś Motorsporty...
jeśli chodzi o silnik.... to może kiedyś zawita S50B30, to już będzie prawie ///M-ka
albo uturbimy IS-a
Gdzieś trzeba był przetestować nowy zawias...
Więc kilka fotek z BMW Winter Cup 2011, który odbył się na początku marca na torze Wyrazów
i kilka szybszych ujęć...
wnioski... generalnie odczuwam potrzebę twardszych stabilizatorów... zobaczymy jak będzie na 17", bo zimówki się strasznie kładą...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
Fajne auto i bardzo żadka wersja, już chyba nie wiele ich kompletnych zostało. No ale z tym silnikiem musisz coś zrobić .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
Swoja emką zrobiłem już trochę kilometrów "na ostro" i też podjąłem decyzję o zmianie stabilizatorów na twardsze, z tym że dalej zostają seryjne sprężyny.Co z tego wyjdzie.. to się okaże , osobiście uważam że fabryczne są całkiem ok pod warunkiem że jeżdzimy na zwykłej oponie , wtedy wszystko zachowuje się harmonijnie, ale po założeniu sportowej opony nadwozie zaczyna sie o wiele bardziej przechylać i zaczynają się niepotrzebne akcje , szczególnie przy gwałtownych manewrach.Sam już nie mogę się doczekać nowego sezonu żeby sprawdzić to i owo w bojowych warunkach
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
cieszę się, że auto się podoba... długo szukałem tej wersji bo chciałem mieć tą konkretna... fajnie by było jakby znalazła się M50B25, ale tej to już ze świecą szukać, bo był ich ułamek z całej edycji...Marcin_Os pisze:Fajne auto i bardzo żadka wersja, już chyba nie wiele ich kompletnych zostało. No ale z tym silnikiem musisz coś zrobić .
za to w styczniu tego roku znalazłem drugą 318is, tyle że ma jeszcze spojler BMW Motorsport + lustra M, klima i nie ma szybra... kupiła ją sobie moja kobieta... efekt... dwa prawie identyczne samochody pod domem... niestety jest kilka mankamentów do zrobienia... na szczęście tylko detale...
ja jeszcze nie jestem pewien na 100% najpierw zobaczę co się będzie działo na letnich kołach...jgw pisze:też podjąłem decyzję o zmianie stabilizatorów na twardsze:
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
trochę fotek tego co się pozmieniało...
Tłumik końcowy na wzór DTM... końcówki zostały wycięte z puszki którą dostałem od kumpla, było to pod M50B25 więc trzeba było przerobić i cała puszka jest nowa... niestety nie jest z nierdzewki i chyba będę ją musiał lepiej zabezpieczyć przed zimą...
Stalowa rozpórka D&W
Nowe dywaniki...
Kierownica M Technic II
I kilka fotek z początku grudnia...
Generalnie to instalacja nowych spowalniaczy Po za tym jakieś tam pierdoły... Typu zamontowanie prawego tunelu który zgubiłem kilka miesięcy temu... Poprawienie mocowania nadkola... Zostały też wymienione obie końcówki drążków kierowniczych (Meyle) i zrobiona zbieżność + zmiana negatywów na -2*41' bo -3*35' za bardzo cięło opony...
a dosłownie kilka dni temu... zakupiłem sobie na zimę specjalny zestaw mini spychaczy bocznych coby sobie śnieg odgarniać na podjeździe... a tu dupa śniegu nima
ma ktoś może pomysł jak to coś wykorzystać inaczej ?
Tłumik końcowy na wzór DTM... końcówki zostały wycięte z puszki którą dostałem od kumpla, było to pod M50B25 więc trzeba było przerobić i cała puszka jest nowa... niestety nie jest z nierdzewki i chyba będę ją musiał lepiej zabezpieczyć przed zimą...
Stalowa rozpórka D&W
Nowe dywaniki...
Kierownica M Technic II
I kilka fotek z początku grudnia...
Generalnie to instalacja nowych spowalniaczy Po za tym jakieś tam pierdoły... Typu zamontowanie prawego tunelu który zgubiłem kilka miesięcy temu... Poprawienie mocowania nadkola... Zostały też wymienione obie końcówki drążków kierowniczych (Meyle) i zrobiona zbieżność + zmiana negatywów na -2*41' bo -3*35' za bardzo cięło opony...
a dosłownie kilka dni temu... zakupiłem sobie na zimę specjalny zestaw mini spychaczy bocznych coby sobie śnieg odgarniać na podjeździe... a tu dupa śniegu nima
ma ktoś może pomysł jak to coś wykorzystać inaczej ?
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
Witaj,
Super jest to autko, pamiętam jak oglądałem tę wersję przed zakupem compacta...
niestety okazała się śmietnikiem.
Piękne auto, w super wersji, jednak najbardziej mnie jara kierunek w którym idziesz,
wszystko stonowane, w wyścigowym klimacie.
Nie myślałeś o dwuczęściowym spoilerze z M3GT?
Pozdr!
Super jest to autko, pamiętam jak oglądałem tę wersję przed zakupem compacta...
niestety okazała się śmietnikiem.
Piękne auto, w super wersji, jednak najbardziej mnie jara kierunek w którym idziesz,
wszystko stonowane, w wyścigowym klimacie.
Nie myślałeś o dwuczęściowym spoilerze z M3GT?
Pozdr!
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
bardzo się ciesze, że komuś się podobaPatu pisze: Piękne auto, w super wersji, jednak najbardziej mnie jara kierunek w którym idziesz,
wszystko stonowane, w wyścigowym klimacie.
Nie myślałeś o dwuczęściowym spoilerze z M3GT?
spojler... ach ten spojler... śni mi się po nocach... na pewno kiedyś będzie... zobaczymy co się trafi... bo były 3 wersje dwuskrzydłowego spojlera...
skrzydło M3 GT http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60
skrzydło Class II http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60
skrzydło indyw. serii "Clubsport" http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60
to ostatnie skrzydło z dodatkowym światłem hamowania, występowało jeszcze w Evolution Imola Individual (M3 GT2)
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
Oj tak, mi też się śnił aż go w końcu dorwalem do siebie- Class II.
Zajebisty był jeszcze ten z M3 LTW, podwyzszany.
AH...
Zajebisty był jeszcze ten z M3 LTW, podwyzszany.
AH...
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION
ten podwyższany w M3 LTW to jest ten sam co w M3 GT, te wstawki podwyższające można dokupić... spora część właścicieli M3 GT właśnie tak robi... nie wygląda już tak ładnie, ale na pewno daje większy docisk...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva