Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez Foinix » Pn mar 21, 2011 20:22

Witam wszystkich,

Mam na imię Konrad i jestem posiadaczem BMW E36 Coupe w dość rzadkiej wersji, powstało około 2500 szt.


318is/325i Coupé "Avus", Paket-Schl.-Nr. 766
Modell-Schlüssel-Nummer BE 51, BF 31

Fahrwerk:
 M Sportfahrwerk mit Tieferlegung
 LM-Räder 2-teiIig, M Kreuzspeiche (weitmaschig) geschraubt mit Schmiedestern, 7,5Jx17 mit Bereifung 235/40 ZR 17 (Reserverad Stahl 7Jx15 mit Reifen 205/60)

Exterieur:
 M Aerodynamikpaket (Front-/Heckschürze, Seitenschweller)
 Auspuffendrohre mit Chromblenden poliert
 Türgriffe mit "BMW Motorsport"-Einprägung
 Seitenstoßleiste mit BMW Motorsport International-Logo
 Frontscheibe mit Grünkeil
 Außenspiegel beheizt, inkl. Fahrertürschloss und Scheiben-waschdüsen
 Nebelscheinwerfer (318is)
 Lackierungen analog SA 715, d.h. alpinweiß, hellrot, cosmosschwarz-met., arktissilber-met., calypsorot-met, bostongrün-met., mauritiusblau-met., zusätzlich schwarz

Interieur:
 BMW Sportsitze
 Stoff Flachgewebe in 2 Serienfarben (anthrazit, grau), SA Stoff-/Lederkombination in 3 Serienfarben (anthrazit, türkis, klassischrot), SA Leder Montana in 3 Serienfarben (schwarz, hellgrau, kiassischrot), Sonder-SA "Millpoint" anthrazit/rot (Schl.-Nr. 0616)
 Dachhimmel schwarz inkl. A-/C-Säule und Kantenschutz
 Sport-Lederlenkrad II mit Airbag, Schaltbalg und Handbremsgriff/-balg Leder schwarz
 Einstiegsleisten mit BMW Motorsport International-Logo
 Plakette an Blende über Handschuhkasten mit BMW Motorsport International-Logo



VIN long WBABE51060JG30394


Kod produkcji BE51

Model 318is (EUR)

Typoszereg E36 (2)

Seria 3

Nadwozie COUPE

Układ kierowniczy LL

Ilość drzwi 2

Silnik M42

Pojemność skokowa 1.80

Moc 103kW (140KM)

Napęd Heck

Skrzynia biegów MECH

Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Tapicerka Anthrazit (0506)

Prod. dnia 24.06.1994


OPIS WYPOSAŻENIA

255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

314 Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, lusterka zewnętrzne, zamek drzwi kierowcy

354 Zielony pasek szyby przedniej

401 Dach przesuwano-uchylny, elektryczny

415 Roleta szyby tylnej

428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

473 Podłokietnik, przód

481 Fotel sportowy kierowcy i pasażera

498 Zagłówki kanapy tylnej

510 Regulacja wysokości świateł

520 Reflektory przeciwmgłowe

537 Postojowa wentylacja wnętrza

554 Komputer pokładowy

704 Zawieszenie sportowe M

715 Pakiet aerodynamiczny M

766 Seria indywidualna "AVUS EDITION"

779 Wyposażenie wewnętrzne z włókna węglowego

801 Wersja krajowa Niemcy/Austria

900 Elektroniczny immobilizer zgodny z AZT/TUV

915 Brak konserwacji pokrycia zewnętrznego

960 Ograniczenie kąta skrętu kierownicy





Tutaj kilka fotek...


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Samochód mam od sierpnia 2010

W ostatnim czasie zaszło kilka drobnych zmian...

Cały nowy zawias, z przodu Bilsteiny B8 Sprint, zregenerowane, utwardzone i skrócone o 6 cm (4 cm tłok i 2 cm skok) w serwisie Bilsteina (zerkopol) twarde jak beton... tył FK Hitec Sport, skrócone lekko twarde (jak dla mnie) do tego sprężyny obniżające FK 75/55 (katalogowo) ale auto nie zeszło tyle...

do tego oczywiście komplet nowych osłon i odbojów SACHS + poduszki tylnych amorów MEYLE-HD

wszystkie metalowo-gumowe elementy zawieszenia... poduszki i tuleje... wymienione na poliuretany... zestaw ponad 30 elementów... przy okazji została wymieniona pęknięta łapa pod silnikiem
Obrazek


na przednich kielicha została zamontowana stalowa rozpórka, niemieckiego producenta D&W

wymieniony został czujnik temperatury wody, trochę z tym było roboty bo trzeba było zdejmować część kolektora dolotowego, w końcu wskazówka temperatury wody prawidłowo pokazuje pion :D

została usunięta nagrzewnica przepustnicy i kolektora dolotowego, a obwód został zamknięty jednym wężem

układ chłodzenia został zalany nowym płynem DYNAGEL 2000 o temperaturze wrzenia 130*C

uzupełniłem też olej w skrzyni biegów... dolany został Castrol (czerwony), z tego co zauważyłem to taki sam był pierwotnie...

oprócz usunięcia wygłuszenia maski i grzanych spryskiwaczy... (wygłuszenie było pogryzione przez kuny, a jeden sprysk już nie działał) zdemontowane zostały przednie halogeny... jeden i tak jest do wymiany, a ramki są popękane... przy okazji dokręciłem trójkąty łączące zderzak z plastikowym wkładem nadkola...


najbliższe plany...

rozpórka krzyżowa tzw. X-Brace na dół pod silnik + jakaś stalowa rozpórka na tylne kielichy

żółte halogeny, albo zostawie bez jak w E36 LTW :-P

GT Eckeny pod przedni zderzak

jakiś końcowy tłumik z nierdzewki na styl DTM

skrzydło na tylną klapę - M Class 2 lub M3 GT, ewentualnie spojler BMW Motorsport

lusterka M Technic (prawdopodobnie auto miało takie pierwotnie, bo te co są na pewno były kiedyś czerwone :-P)



to tak w skrócie... po głowie chodzi mi jeszcze zostawienie jednej wycieraczki na wzór DTM

poważnie się jeszcze zastanawiam nad poduszkami od M3 3.0 lub Camber-Plate

zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie...


poza tym muszę jeszcze ogarnąć blacharkę... prawy tylny błotnik został zaatakowany przez rdzę... z tego co zauważyłem to prawdopodobnie było tam zmieniane poszycie i ktoś spitolił robotę...

felgi wiadomo... prawdopodobnie jakieś Motorsporty...

jeśli chodzi o silnik.... to może kiedyś zawita S50B30, to już będzie prawie ///M-ka :-P

albo uturbimy IS-a :-P



Gdzieś trzeba był przetestować nowy zawias...

Więc kilka fotek z BMW Winter Cup 2011, który odbył się na początku marca na torze Wyrazów


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i kilka szybszych ujęć...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


wnioski... generalnie odczuwam potrzebę twardszych stabilizatorów... zobaczymy jak będzie na 17", bo zimówki się strasznie kładą...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2

Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez Marcin_Os » Pn mar 21, 2011 21:45

Fajne auto i bardzo żadka wersja, już chyba nie wiele ich kompletnych zostało. No ale z tym silnikiem musisz coś zrobić :wink: .
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
Marcin_Os
 
Posty: 2704
Dołączył(a): Pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez jgw » Wt mar 22, 2011 01:25

Swoja emką zrobiłem już trochę kilometrów "na ostro" i też podjąłem decyzję o zmianie stabilizatorów na twardsze, z tym że dalej zostają seryjne sprężyny.Co z tego wyjdzie.. to się okaże , osobiście uważam że fabryczne są całkiem ok pod warunkiem że jeżdzimy na zwykłej oponie , wtedy wszystko zachowuje się harmonijnie, ale po założeniu sportowej opony nadwozie zaczyna sie o wiele bardziej przechylać i zaczynają się niepotrzebne akcje , szczególnie przy gwałtownych manewrach.Sam już nie mogę się doczekać nowego sezonu żeby sprawdzić to i owo w bojowych warunkach :twisted:
jgw
 
Posty: 44
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 21:19
Lokalizacja: z zamiłowania

Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez Foinix » Wt mar 22, 2011 09:20

Marcin_Os napisał(a):Fajne auto i bardzo żadka wersja, już chyba nie wiele ich kompletnych zostało. No ale z tym silnikiem musisz coś zrobić :wink: .


cieszę się, że auto się podoba... długo szukałem tej wersji bo chciałem mieć tą konkretna... fajnie by było jakby znalazła się M50B25, ale tej to już ze świecą szukać, bo był ich ułamek z całej edycji...

za to w styczniu tego roku znalazłem drugą 318is, tyle że ma jeszcze spojler BMW Motorsport + lustra M, klima i nie ma szybra... kupiła ją sobie moja kobieta... efekt... dwa prawie identyczne samochody pod domem... niestety jest kilka mankamentów do zrobienia... na szczęście tylko detale...

Obrazek
Obrazek




jgw napisał(a):też podjąłem decyzję o zmianie stabilizatorów na twardsze:


ja jeszcze nie jestem pewien na 100% najpierw zobaczę co się będzie działo na letnich kołach...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2

Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez Foinix » Cz sty 05, 2012 17:01

trochę fotek tego co się pozmieniało...

Tłumik końcowy na wzór DTM... końcówki zostały wycięte z puszki którą dostałem od kumpla, było to pod M50B25 więc trzeba było przerobić i cała puszka jest nowa... niestety nie jest z nierdzewki i chyba będę ją musiał lepiej zabezpieczyć przed zimą...
Obrazek
Obrazek



Stalowa rozpórka D&W
Obrazek



Nowe dywaniki...
Obrazek



Kierownica M Technic II
Obrazek



I kilka fotek z początku grudnia...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Generalnie to instalacja nowych spowalniaczy :P Po za tym jakieś tam pierdoły... Typu zamontowanie prawego tunelu który zgubiłem kilka miesięcy temu... Poprawienie mocowania nadkola... Zostały też wymienione obie końcówki drążków kierowniczych (Meyle) i zrobiona zbieżność + zmiana negatywów na -2*41' bo -3*35' za bardzo cięło opony...





a dosłownie kilka dni temu... zakupiłem sobie na zimę specjalny zestaw mini spychaczy bocznych coby sobie śnieg odgarniać na podjeździe... a tu dupa :( śniegu nima :(

ma ktoś może pomysł jak to coś wykorzystać inaczej ? :lol:




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek :lol:
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2

Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez Patu » Cz sty 05, 2012 17:29

Witaj,

Super jest to autko, pamiętam jak oglądałem tę wersję przed zakupem compacta...

niestety okazała się śmietnikiem.

Piękne auto, w super wersji, jednak najbardziej mnie jara kierunek w którym idziesz,

wszystko stonowane, w wyścigowym klimacie.

Nie myślałeś o dwuczęściowym spoilerze z M3GT?

Pozdr!
Patu
 
Posty: 405
Dołączył(a): Śr kwi 22, 2009 02:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez Foinix » Cz sty 05, 2012 17:48

Patu napisał(a):Piękne auto, w super wersji, jednak najbardziej mnie jara kierunek w którym idziesz,

wszystko stonowane, w wyścigowym klimacie.

Nie myślałeś o dwuczęściowym spoilerze z M3GT?


bardzo się ciesze, że komuś się podoba :)


spojler... ach ten spojler... śni mi się po nocach... na pewno kiedyś będzie... zobaczymy co się trafi... bo były 3 wersje dwuskrzydłowego spojlera...

skrzydło M3 GT http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60
skrzydło Class II http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60
skrzydło indyw. serii "Clubsport" http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60

to ostatnie skrzydło z dodatkowym światłem hamowania, występowało jeszcze w Evolution Imola Individual (M3 GT2)
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2

Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez Patu » Cz sty 05, 2012 18:47

Oj tak, mi też się śnił aż go w końcu dorwalem do siebie- Class II.

Zajebisty był jeszcze ten z M3 LTW, podwyzszany.

AH... :P
Patu
 
Posty: 405
Dołączył(a): Śr kwi 22, 2009 02:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Foinix - BMW Motorsport International AVUS EDITION

Postprzez Foinix » Cz sty 05, 2012 23:33

ten podwyższany w M3 LTW to jest ten sam co w M3 GT, te wstawki podwyższające można dokupić... spora część właścicieli M3 GT właśnie tak robi... nie wygląda już tak ładnie, ale na pewno daje większy docisk...
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2


Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości