Mam na imię Konrad i jestem posiadaczem BMW E36 Coupe w dość rzadkiej wersji, powstało około 2500 szt.
318is/325i Coupé "Avus", Paket-Schl.-Nr. 766
Modell-Schlüssel-Nummer BE 51, BF 31
Fahrwerk:
M Sportfahrwerk mit Tieferlegung
LM-Räder 2-teiIig, M Kreuzspeiche (weitmaschig) geschraubt mit Schmiedestern, 7,5Jx17 mit Bereifung 235/40 ZR 17 (Reserverad Stahl 7Jx15 mit Reifen 205/60)
Exterieur:
M Aerodynamikpaket (Front-/Heckschürze, Seitenschweller)
Auspuffendrohre mit Chromblenden poliert
Türgriffe mit "BMW Motorsport"-Einprägung
Seitenstoßleiste mit BMW Motorsport International-Logo
Frontscheibe mit Grünkeil
Außenspiegel beheizt, inkl. Fahrertürschloss und Scheiben-waschdüsen
Nebelscheinwerfer (318is)
Lackierungen analog SA 715, d.h. alpinweiß, hellrot, cosmosschwarz-met., arktissilber-met., calypsorot-met, bostongrün-met., mauritiusblau-met., zusätzlich schwarz
Interieur:
BMW Sportsitze
Stoff Flachgewebe in 2 Serienfarben (anthrazit, grau), SA Stoff-/Lederkombination in 3 Serienfarben (anthrazit, türkis, klassischrot), SA Leder Montana in 3 Serienfarben (schwarz, hellgrau, kiassischrot), Sonder-SA "Millpoint" anthrazit/rot (Schl.-Nr. 0616)
Dachhimmel schwarz inkl. A-/C-Säule und Kantenschutz
Sport-Lederlenkrad II mit Airbag, Schaltbalg und Handbremsgriff/-balg Leder schwarz
Einstiegsleisten mit BMW Motorsport International-Logo
Plakette an Blende über Handschuhkasten mit BMW Motorsport International-Logo
VIN long WBABE51060JG30394
Kod produkcji BE51
Model 318is (EUR)
Typoszereg E36 (2)
Seria 3
Nadwozie COUPE
Układ kierowniczy LL
Ilość drzwi 2
Silnik M42
Pojemność skokowa 1.80
Moc 103kW (140KM)
Napęd Heck
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka Anthrazit (0506)
Prod. dnia 24.06.1994
OPIS WYPOSAŻENIA
255 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
314 Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, lusterka zewnętrzne, zamek drzwi kierowcy
354 Zielony pasek szyby przedniej
401 Dach przesuwano-uchylny, elektryczny
415 Roleta szyby tylnej
428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
473 Podłokietnik, przód
481 Fotel sportowy kierowcy i pasażera
498 Zagłówki kanapy tylnej
510 Regulacja wysokości świateł
520 Reflektory przeciwmgłowe
537 Postojowa wentylacja wnętrza
554 Komputer pokładowy
704 Zawieszenie sportowe M
715 Pakiet aerodynamiczny M
766 Seria indywidualna "AVUS EDITION"
779 Wyposażenie wewnętrzne z włókna węglowego
801 Wersja krajowa Niemcy/Austria
900 Elektroniczny immobilizer zgodny z AZT/TUV
915 Brak konserwacji pokrycia zewnętrznego
960 Ograniczenie kąta skrętu kierownicy
Tutaj kilka fotek...





Samochód mam od sierpnia 2010
W ostatnim czasie zaszło kilka drobnych zmian...
Cały nowy zawias, z przodu Bilsteiny B8 Sprint, zregenerowane, utwardzone i skrócone o 6 cm (4 cm tłok i 2 cm skok) w serwisie Bilsteina (zerkopol) twarde jak beton... tył FK Hitec Sport, skrócone lekko twarde (jak dla mnie) do tego sprężyny obniżające FK 75/55 (katalogowo) ale auto nie zeszło tyle...
do tego oczywiście komplet nowych osłon i odbojów SACHS + poduszki tylnych amorów MEYLE-HD
wszystkie metalowo-gumowe elementy zawieszenia... poduszki i tuleje... wymienione na poliuretany... zestaw ponad 30 elementów... przy okazji została wymieniona pęknięta łapa pod silnikiem

na przednich kielicha została zamontowana stalowa rozpórka, niemieckiego producenta D&W
wymieniony został czujnik temperatury wody, trochę z tym było roboty bo trzeba było zdejmować część kolektora dolotowego, w końcu wskazówka temperatury wody prawidłowo pokazuje pion

została usunięta nagrzewnica przepustnicy i kolektora dolotowego, a obwód został zamknięty jednym wężem
układ chłodzenia został zalany nowym płynem DYNAGEL 2000 o temperaturze wrzenia 130*C
uzupełniłem też olej w skrzyni biegów... dolany został Castrol (czerwony), z tego co zauważyłem to taki sam był pierwotnie...
oprócz usunięcia wygłuszenia maski i grzanych spryskiwaczy... (wygłuszenie było pogryzione przez kuny, a jeden sprysk już nie działał) zdemontowane zostały przednie halogeny... jeden i tak jest do wymiany, a ramki są popękane... przy okazji dokręciłem trójkąty łączące zderzak z plastikowym wkładem nadkola...
najbliższe plany...
rozpórka krzyżowa tzw. X-Brace na dół pod silnik + jakaś stalowa rozpórka na tylne kielichy
żółte halogeny, albo zostawie bez jak w E36 LTW

GT Eckeny pod przedni zderzak
jakiś końcowy tłumik z nierdzewki na styl DTM
skrzydło na tylną klapę - M Class 2 lub M3 GT, ewentualnie spojler BMW Motorsport
lusterka M Technic (prawdopodobnie auto miało takie pierwotnie, bo te co są na pewno były kiedyś czerwone

to tak w skrócie... po głowie chodzi mi jeszcze zostawienie jednej wycieraczki na wzór DTM
poważnie się jeszcze zastanawiam nad poduszkami od M3 3.0 lub Camber-Plate
zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie...
poza tym muszę jeszcze ogarnąć blacharkę... prawy tylny błotnik został zaatakowany przez rdzę... z tego co zauważyłem to prawdopodobnie było tam zmieniane poszycie i ktoś spitolił robotę...
felgi wiadomo... prawdopodobnie jakieś Motorsporty...
jeśli chodzi o silnik.... to może kiedyś zawita S50B30, to już będzie prawie ///M-ka

albo uturbimy IS-a

Gdzieś trzeba był przetestować nowy zawias...
Więc kilka fotek z BMW Winter Cup 2011, który odbył się na początku marca na torze Wyrazów












i kilka szybszych ujęć...




wnioski... generalnie odczuwam potrzebę twardszych stabilizatorów... zobaczymy jak będzie na 17", bo zimówki się strasznie kładą...