E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt cze 10, 2022 13:26

Prawda, spawy nie wyszly za dobrze a ta rura zardzewiala w srodkowej sekcji wyglada fatalnie. Przynajmniej to ostatnie bedzie niedlugo jeszcze poprawione.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt cze 10, 2022 21:01

Juras pisze:
ndz maja 22, 2022 21:10
Wymiana gumek chromline, te pieprzone przy reflektorach, których nigdzie za normalne pieniądze nie ma
Nowa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Stara:
Obrazek
Obrazek

Siadlo:
Obrazek
Obrazek

Przedliftowe, prosto z ASO. Ryzykowalem troche ale sie udalo. Maja inne zaczepy choc w tych samych miejscach, balem sie czy nie beda luzne ale wrecz przeciwnie. Plastik jęknął troche co prawda jak to tam upychalem ale nic nie pękło i siedzi aż za dobrze. Poliftowych nie ma nigdzie, szukalem od miesiecy, bylem gotow kupic ja nawet razem z lampa, nic. Raz przez chwile z Litwy ktos wystawial na ebayu ale za 100 eur. Nie wzialem a pozniej zalowalem. Tu za 200 pln i temat zalatwiony. Minus jest taki, ze prawa, oryginalna z polifta jest perforowana ale dopoki sie nie kucnie to tego w ogole nie widac bo perforacja jest w tym zaglebieniu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » wt cze 14, 2022 21:41

Wydech:
1 część w rzeczywistości trochę ciszej, 2 brzmi właśnie tak, 3 kompletnie nie oddaje niczego, brzmi DUŻO głośniej:
https://www.youtube.com/watch?v=VK1gZ9ITzp4

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ponownie zdjęcia stwarzają złudzenie perfekcyjnego lakieru. Daleka droga. Najgorzej (co nie znaczy znowu, że jakoś dramatycznie) z bliska wyglądają maska i klapa bagażnika [EDIT: klapa zrobiona]. Rys w sumie niewiele, tu detailing zrobił robotę, choć kilka oczywiście pozostało. Ale zaprawek jest sporo, odprysków też kilka. Dach trochę lepszy ale też ma taki trądzik. Tu z kolei gorzej malować, zobaczymy, ale oczywiście tamte dwa elementy chodzą mi po głowie.

Nie ma zwalniania tempa: jutro wyklejanie dekorów dokładki zderzaka a w przyszłym tygodniu w końcu wlecą przednie dystanse - właśnie doszły nowe, dłuższe śruby. Lubię komplety więc identyczne Eibachy z tyłem.

M4 może przez chwilę odetchnąć, bo nie wybiera się w najbliższym czasie na przejażdżkę w innym celu niż serwisowe rozprostowanie opon :D

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » śr cze 15, 2022 18:20

Po pierwszym myciu po ceramice. Wskoczyly dekory, ktore mi siadly i przyciemnione kierunki, ktore siadly srednio. Za ciemne wyszly, jasniejszej folii chwilowo nie mieli. Jak sie nie oswoje to zerwe albo zamienie na jasniejsza. [zerwane]

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » ndz cze 19, 2022 11:06

17.06, 307kkm ustawiona geometria, przy okazji wysrodkowana kierownica, ktora byla lekko przekrecona. Prowadzi sie niemozliwie, tym bardziej jak na swoj wiek. Jedzie jak po torach, mozna puscic kierownice, nawet podczas hamowania wtedy sunie prosto, nigdzie nie sciaga. Hamulce nowe, wiec nic nie bije, felgi idealnie wywazone wiec na kierownicy tez gladko przy kazdej predkosci. Na dziurach trzeba na felgi uwazac ale dopoki nie wjedzie sie w cos skrajnego to dalej czuc, ze jazda jest komfortowa a zawieszenie sprezyste.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
S500 stan perfekt, 2006, 130kkm oryginalny przebieg, 100% bezwypadek, salon PL.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » ndz cze 26, 2022 17:04

W jednej chwili zapalila sie kontrlolka dsc, abs oraz recznego, przestal tez dzialac predkosciomierz i ekonomizer. Najpewniej padl czujnik abs w tylnym lewym kole. Zdiagnozujemy to jeszcze na bank ale nowy czujnik i tak nie zaszkodzi. Bosch, 0.2k.

Obrazek

Zamowilem tez dwie uzywane przekladnie slimakowe. Kazda po stowce. Idea jest taka, by wyslac obie na regeneracje i niech oni zdecyduja, ktora jest w lepszym stanie wyjsciowym. Regeneracja to kilkaset do ok 1k pln wiec kupujac druga za ulamek tej kwoty zwiekszam szanse, ze wszystko wyjdzie jak nalezy. Oczywiscie moznaby regenerowac obecna ale zablokowalbym stanowisko na warsztacie i unieruchomil auto. A tak - bez zadnego cisnienia. Podmiana na inna zregenerowana to juz tylko chwila.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » wt cze 28, 2022 22:09

Czujnik wymieniony, wszystko ok. Założone dystanse na przód, czyli obecnie jest 4x10mm. Zdarłem jednak folię z kierunków, nie potrafiłem się przekonać. Na foto poniżej jeszcze z folią oraz z chwilowo ściągniętymi dystansami z tyłu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tu juz z kompletem dystansow:
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » ndz lip 03, 2022 15:58

Co jest lepsze od V8? Dwie V8:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podziekowania dla SzymonaBezM za mozliwosc przejazdzki emka, o ile mnie pamiec nie myli to jako kierowca e92 pierwszy raz. S65 na dlubnietym wydechu robi robote. Przegazowki przy redukcjach i kopanie po plecach przy zmianach biegu rozwala system. Polatane po Katowicach, dwie V8 na glosnych trybach zdarły dzis tynk w tunelu pod rondem 8)

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: E-38 740iA

Post autor: Oleg » pn lip 04, 2022 10:20

Haha tak wypatruje ostatanio tych e92 w Katowicach, ale to już egzotyczny widok, chyba robi się youngtimer :lol:
Teraz tylko F i G seria na ulicach. Aż tu nagle w sobotę, stojąc na parkingu pod Lidlem patrzę, a tu białe e92 (chyba comp.) Piękny widok!
Który to rok i ile auto ma nalotu, że tak Cię kopało po plecach? :)

P.S. Jak te JR-y nie masz żadnych wibracji przy tym kole i tych dystansach?

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn lip 04, 2022 10:41

Niestety faktycznie nie widuje sie ich juz zbyt czesto. 2010, 90kkm, felgi sa ori nie JR, z przodu jest dystans ale nie ma zadnych wibracji. :)

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: E-38 740iA

Post autor: Oleg » pn lip 04, 2022 12:37

Nie zrozumieliśmy się, mi chodziło o Twoje dystanse w e38? ;)
Skąd je zamawiałeś?
Ta e92 to nie czasem byłe auto Mateusza z Bawarii tylko wtedy było totalnie seryjne?

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn lip 04, 2022 12:44

:wink: przed założeniem dystansów było prawie idealnie gładko. Teraz po założeniu na przód jest nieznaczna wibracja przy 110-120kmh. Nic wielkiego ale jest. Chcę je jeszcze raz ściągnąć i założyć, żeby upewnić się że to faktycznie dystanse a nie utrata wyważenia kół po jeździe na niskim profilu po nierównościach. Oprócz tego prosiłem o przejechanie piast ściernicą ale mam wątpliwości czy to zrobili, pomimo że ja wcześniej ogarnąłem przylgnie felg.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » sob lip 16, 2022 11:45

Oleg pisze:
pn lip 04, 2022 12:37
Nie zrozumieliśmy się, mi chodziło o Twoje dystanse w e38? ;)
Skąd je zamawiałeś?
Ta e92 to nie czasem byłe auto Mateusza z Bawarii tylko wtedy było totalnie seryjne?
No i dystanse. Tyl ok, na budzie nic nie czuc. Kierownica drgala od przodow. Po sciagnieciu gladko, az niemozliwe jak na wiek auta i parametry kol. Ale teraz felga jest znow zapadnieta. Jakies eibachy albo hr niosa mniejsze ryzyko wibracji czy jeden pies?

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: E-38 740iA

Post autor: Oleg » czw lip 21, 2022 11:13

Juras pisze:
sob lip 16, 2022 11:45
Oleg pisze:
pn lip 04, 2022 12:37
Nie zrozumieliśmy się, mi chodziło o Twoje dystanse w e38? ;)
Skąd je zamawiałeś?
Ta e92 to nie czasem byłe auto Mateusza z Bawarii tylko wtedy było totalnie seryjne?
No i dystanse. Tyl ok, na budzie nic nie czuc. Kierownica drgala od przodow. Po sciagnieciu gladko, az niemozliwe jak na wiek auta i parametry kol. Ale teraz felga jest znow zapadnieta. Jakies eibachy albo hr niosa mniejsze ryzyko wibracji czy jeden pies?
Dlatego właśnie byłem ciekaw jak te JR'y są wykonane i jak się to sprawuje bo marka niezbyt zachęca do pakowania tego pod BMW.
Przerobiłem trochę H&R'ów w życiu, w różnych wariantach i grubościach od 10 do 25, z różną wielkością obręczy od 17 do 19 cali i z tego co pamiętam to na nich nigdy drgań nie było więc chyba warto spróbować.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » czw lip 21, 2022 11:45

Oleg pisze:
czw lip 21, 2022 11:13
Juras pisze:
sob lip 16, 2022 11:45
Oleg pisze:
pn lip 04, 2022 12:37
Nie zrozumieliśmy się, mi chodziło o Twoje dystanse w e38? ;)
Skąd je zamawiałeś?
Ta e92 to nie czasem byłe auto Mateusza z Bawarii tylko wtedy było totalnie seryjne?
No i dystanse. Tyl ok, na budzie nic nie czuc. Kierownica drgala od przodow. Po sciagnieciu gladko, az niemozliwe jak na wiek auta i parametry kol. Ale teraz felga jest znow zapadnieta. Jakies eibachy albo hr niosa mniejsze ryzyko wibracji czy jeden pies?
Dlatego właśnie byłem ciekaw jak te JR'y są wykonane i jak się to sprawuje bo marka niezbyt zachęca do pakowania tego pod BMW.
Przerobiłem trochę H&R'ów w życiu, w różnych wariantach i grubościach od 10 do 25, z różną wielkością obręczy od 17 do 19 cali i z tego co pamiętam to na nich nigdy drgań nie było więc chyba warto spróbować.
Dzięki za info. Zobaczę jeszcze czy w takim razie HR czy Eibach. Mam te drugie w M4 15mm x4 i są ok.
Tak, to byłe auto Mateusza z Bawarii.

ODPOWIEDZ