E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1078
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt sty 13, 2023 10:47

Czy ktos moze podpowiedziec cos w temacie konserwacji podlogi: od dluzszego czasu mysle o odrestaurowaniu spodu. Wszystko oprocz podlogi jest dosc oczywiste. Natomiast zastanawiam sie czy jest sens ja ruszac skoro nie ma tam zadnej widocznej rdzy. W gre wchodzi mechaniczne czyszczenie lub ewentualnie czyszczenie suchym lodem. Mam obawy natomiast skoro fabryczne (tak zakladam) powkoki zapewniaja dobra ochrone to czy jest sens ryzykowac kolejna powloka nakladana gdzies w warsztacie, ktora juz moze nie byc tak samo trwala i skuteczna?

A moze sa jakies sposoby oprocz myjki pod cisnieniem zeby po prostu podloge wyczyscic ale bez zdzierania warst ochronnych?

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-38 740iA

Post autor: Przemooo » pt sty 13, 2023 19:14

W 2016r oddałem auto na kompleksowa poprawkę zabezpieczenia antykorozyjnego, zdjęto wszystkie nadkola, kołki itd, wszystko woskami i mieszanką towotu i oleju, do dziś nic nie wyszło, a jak jest ciepło czasem coś z progu wyleci - fachman starej daty to robił.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1078
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt sty 13, 2023 22:12

Ale wyleci w sensie resztki tych srodkow czy rdza? Z tego co piszesz wynika jakbys nie zdzieral oryginalnych warstw tylko je poprawial?

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-38 740iA

Post autor: Przemooo » pt sty 13, 2023 22:24

Resztki tej mieszaniny którą zastosował przy wysokich temperaturach, niektórzy się śmieją z tej metody, ale działa. Koleś drogi, ma stare metody, ale po 6 latach widzę że działają, w dodatku zostawiasz auto we wtorek, w czwartek/piątek odbierasz umyte, wysprzątane, bo na warsztacie jest tylko jeden wóz - ten co robi.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1078
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt sty 13, 2023 22:27

Przemooo pisze:
pt sty 13, 2023 22:24
Resztki tej mieszaniny którą zastosował przy wysokich temperaturach, niektórzy się śmieją z tej metody, ale działa. Koleś drogi, ma stare metody, ale po 6 latach widzę że działają, w dodatku zostawiasz auto we wtorek, w czwartek/piątek odbierasz umyte, wysprzątane, bo na warsztacie jest tylko jeden wóz - ten co robi.
Ale nie zdzierałeś oryginalnej?

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-38 740iA

Post autor: Przemooo » pt sty 13, 2023 23:38

Miał sprawdzić tak swoim okiem czy nic tam się nie kryje w okolicy ori mastyk i tylko z zewnątrz zakonserwować, a on lubi tłusto :D Nie miał nic zdzierać.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1078
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » sob sty 14, 2023 09:22

Ok. Poprawic bym mogl bez stresu. Ale nie wiem czy jest sens je zdzierac. Nie wiem tez czy sa jakies metody czyszczenia bez zdzierania. :roll: Masz foto jak to wygladalo po skonczonej robocie od spodu?

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: E-38 740iA

Post autor: Oleg » pn sty 16, 2023 14:23

Juras pisze:
pt sty 13, 2023 10:47
Czy ktos moze podpowiedziec cos w temacie konserwacji podlogi: od dluzszego czasu mysle o odrestaurowaniu spodu. Wszystko oprocz podlogi jest dosc oczywiste. Natomiast zastanawiam sie czy jest sens ja ruszac skoro nie ma tam zadnej widocznej rdzy. W gre wchodzi mechaniczne czyszczenie lub ewentualnie czyszczenie suchym lodem. Mam obawy natomiast skoro fabryczne (tak zakladam) powkoki zapewniaja dobra ochrone to czy jest sens ryzykowac kolejna powloka nakladana gdzies w warsztacie, ktora juz moze nie byc tak samo trwala i skuteczna?

A moze sa jakies sposoby oprocz myjki pod cisnieniem zeby po prostu podloge wyczyscic ale bez zdzierania warst ochronnych?
Suchy lód - jak najbardziej tak - chyba najlepsza i najbardziej spektakularna metoda czyszczenia podwozia, która wyczyści je bezinwazyjnie, a jednocześnie pokaże czy gdzieś "jest problem?"
Zdzieranie wszystkiego do zera jeżeli:
a) nie ma rudego nalotu na zabezpieczeniu,
b) odpadających płatów konserwy z rdzą,
c) nie ma żadnych widocznych purchli i dziur w podłodze,
absolutnie mija się z celem i nie polecam robić czegoś takiego.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1078
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn sty 16, 2023 15:52

Oleg pisze:
pn sty 16, 2023 14:23
Juras pisze:
pt sty 13, 2023 10:47
Czy ktos moze podpowiedziec cos w temacie konserwacji podlogi: od dluzszego czasu mysle o odrestaurowaniu spodu. Wszystko oprocz podlogi jest dosc oczywiste. Natomiast zastanawiam sie czy jest sens ja ruszac skoro nie ma tam zadnej widocznej rdzy. W gre wchodzi mechaniczne czyszczenie lub ewentualnie czyszczenie suchym lodem. Mam obawy natomiast skoro fabryczne (tak zakladam) powkoki zapewniaja dobra ochrone to czy jest sens ryzykowac kolejna powloka nakladana gdzies w warsztacie, ktora juz moze nie byc tak samo trwala i skuteczna?

A moze sa jakies sposoby oprocz myjki pod cisnieniem zeby po prostu podloge wyczyscic ale bez zdzierania warst ochronnych?
Suchy lód - jak najbardziej tak - chyba najlepsza i najbardziej spektakularna metoda czyszczenia podwozia, która wyczyści je bezinwazyjnie, a jednocześnie pokaże czy gdzieś "jest problem?"
Zdzieranie wszystkiego do zera jeżeli:
a) nie ma rudego nalotu na zabezpieczeniu,
b) odpadających płatów konserwy z rdzą,
c) nie ma żadnych widocznych purchli i dziur w podłodze,
absolutnie mija się z celem i nie polecam robić czegoś takiego.
A suchy lód nie narusza warstw ochronnych? Czy zależy od ustawień maszyny?

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-38 740iA

Post autor: saron22 » pn sty 16, 2023 20:35

Zdzieranie oryginalnych powłok i mastyk mija się kompletnie z celem. Moim zdaniem aby pomóc to suchy lód a na to powłoka typu Teroson, Silka itp nakładane specjalnym pistoletem. W ten sposób zakonserwowałbym nadkola, podłużnice z zewnątrz, nadkola, wnęki nadkoli itp. A w profilem zamknięte preparaty na bazie wosku.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: E-38 740iA

Post autor: Oleg » wt sty 17, 2023 10:16

Juras pisze:
pn sty 16, 2023 15:52


A suchy lód nie narusza warstw ochronnych? Czy zależy od ustawień maszyny?
Nie, tylko cały nagromadzony latami syf.
Jeżeli podłoga jest całkowicie zdrowa to po suchym lodzie będzie wyglądała prawie jak nówka sztuka.


saron22 pisze:
pn sty 16, 2023 20:35
Zdzieranie oryginalnych powłok i mastyk mija się kompletnie z celem. Moim zdaniem aby pomóc to suchy lód a na to powłoka typu Teroson, Silka itp nakładane specjalnym pistoletem. W ten sposób zakonserwowałbym nadkola, podłużnice z zewnątrz, nadkola, wnęki nadkoli itp. A w profilem zamknięte preparaty na bazie wosku.
+1

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW


Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1078
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » śr mar 22, 2023 15:52

Zregenerowana przekladnia slimakowa. 650 z przesylka + 200 za 2 przekladnie uzywane, ktore zostaly rozebrane zeby wybrac najlepsza baze do regeneracji.

Razem z olejem i filtrem czeka na wymiane. Millers, ten co ostatnio.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1078
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » sob kwie 08, 2023 11:28

Oryginalny Lemforder? Potrzebuje wymienic te wahacze i tuleje. Namierzylem Lemfordera na Allegro, natomiast przed wysylka prosilem o potwierdzenie, ze w pudelkach jest to co ma byc i dostalem takie oto zdjecia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wg mnie wahacze ok, jest sowa w trojkacie wybita na wahaczu i na gumowej oslonie (to niby tez sie podrabia ale ani nie ma jak tego sprawdzic wtedy ani tez nie ma co popadac w paranoje). Dziwnie wyglada tylko ten gwint, jakby juz ktos cos tam nakrecal :roll:

Natomiast tuleja ma niby nr Lemfordera wybity ale pod nim w trojkacie zamiast sowy jest L. Niby tez jest na wahaczu L obok sowy ale poza trojkatem. Ktos cos?

[EDIT: podobno takie L nabija Lemforder w fabrykach np. w Brazylii]

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1078
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn kwie 17, 2023 17:18

Przebieg 309kkm. Serwis:

- olej + filtr. 500+170 wymiana
- pełen serwis klimy, z odgrzybieniem i uzupełnieniem czynnika + sprawdzenie i podładowanie akumulatora profesjonalnym prostownikiem. 300.
- wymiana wahaczy oraz tulei jw. Lemforder, nr OEM: 31121142087, 31121142088 i 31120006482
- zregenerowane wahacze OEM: 31121141721 i 3112114172. W sumie tu też bym widział Lemfordera ale ich wybicie wyszło w trakcie wymiany tych powyżej i po prostu zrobili.

Wahacze, tuleje 1k + regeneracja tych drugich i wymiana całości 900.

Obrazek
Obrazek
Pixle jak w każdym zadbanym starym BMW oczywiście kompletne ;)

ODPOWIEDZ