E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pt kwie 21, 2023 11:03

Juras pisze:
pt lut 18, 2022 10:58
Co prawda miałem już jakiś pomysł jak to rozwiązać ale skoro ktoś już taką uszczelkę skądś dobrze dopasował, to nie będę na nowo koła wymyślać. Ebay.de.

Obrazek

Chodzi oczywiście o tę między chromeline a słupkiem. Jak dojdzie i założę to wkleję zdjęcia przed i po. 220 PLN za obie razem z przesyłką.
Choc tak wychodzily fabrycznie to te krotkie cos mi nie leza. Zamowilem wiec dlugie, ktore ida az do konca slupka A. Dzis to zaloze to sie okaze jak sie sprawdzaja.

http://alternative-parts.eu/en/

Obrazek
0.3k

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

E-38 740iA

Post autor: Juras » czw kwie 27, 2023 16:46

Shadowline. Poki co - caly wyklejony. Robota tip top wiec gora zostaje. Ale listwy boczne sa srednie i widac to przez folie wiec tu chcialbym zamienic je na nowe, cale czarne OEM. Do zalozenia jeszcze uszczelka z posta powyzej.

Obrazek

Obrazek

Wahalem sie ale jak tylko zobaczylem po wszystkim na zywo to zdecywanie to jest to. Bardziej gladko, jednolicie.

EDIT: "siekierki" zalozone. Dlugie, od slupka C do samego przodu do A. Z jednej strony dobrze, ze sa w ofercie i nie trzeba biegac po Castoramach itp. i zastanawiac sie, ktore podejda. Z drugiej strony to nie jest wcale takie proste je wcisnac w te szpare w slupku A, ktora jest duzo wezsza. Instrukcja wprowadza tutaj w blad a na uwagi o tym brak odpowiedzi sprzedajacego. Szybka wysylka. Cena powiedzmy, ze ok ale jak komus by sie chcialo szukac i dobierac to takie cos oczywiście taniej da sie wyrwac. Jak juz sie udalo to upchac to przylega idealnie. Folia, którą wybrałem na shadow ma identyczny kolor jak uszczelka nad nią.

Obrazek

1.3k oklejenie i 0.3k długie uszczelki

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Juras » pt maja 05, 2023 18:35

Myjnia byla ale po trasie widac rozwalone insekty. Najdluzsza od roku. Wszystko tip-top, sunie po autostradzie, V8 murczy, skrzynia wspolpracuje idealnie, wszystko dziala jak nalezy, zaden demon predkosci ale idzie gladko do 200, powyzej tym razem nie sprawdzalem. Az niemozliwe ze ma 25 lat. Na miejscu zaparkowana daleko i za slupem, tak zeby nikt nie stanal obok i nie obil 8) Fajny wypad - sorry M4, moze nastepnym razem :P

Dyfuzor oklejony w czarny mat. Średnio siadl ale celowo zostal wyklejony w 3 czesciach. Gdyby zerwac caly srodek to wciaz zostana cienkie obwodki wokol wydechow.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Juras » pn maja 22, 2023 19:15

Obrazek
Zaskakująco praktyczny, normalny samochód. Nawet całkiem wygodny pomimo cyrków z kołami i zawieszeniem. Wszystko działa, 99% cała elektryka (moduł drzwi pasażera do wymiany - lusterko :wink: ) [EDIT: nie moduł drzwi ale zrobione - więc 100%], klima też, nic nie stuka, całość płynie, bagażnik większy niż w moim codziennym Audi (wiem, wstyd... opracowuję plan naprawczy... :wink: ). Tylko żal tłuc kilometry gdzie celem nie jest sama jazda dla przyjemności, zimą w ogóle nie ma mowy.

W brzmieniu rzucam wyzwanie innym 740i - wg mnie z tym wydechem brzmi po prostu fenomenalnie, większość M6x brzmi albo jak OEM albo jak muscle V8. Tu jest dominująca nuta egzotyki, która brzmi dość gładko i soczyście, przy tym 0 drone, 0 rasp - ten środkowy tryb jest dość wyjątkowy. W sumie są 3 tryby więc jest z czego wybierać (w najgłośniejszym jest i rasp i drone i to w prawie w całym zakresie :wink: ). Co nie znaczy, że nie ma planu na poprawę - jakości całego wydechu oraz doprawienia tego środkowego trybu. Wydech jest słabo pospawany wizualnie. Trzeba to będzie poprowadzić od nowa. Przy okazji zamówię testowo z USA cieńszą wersję obecnych tłumików środkowych, tzw. butelkowe. Widzę tam spory potencjał. M62 to jest zwierz jeśli chodzi o dźwięk ale trzeba świadomie rzeźbić bo inaczej wychodzi lipa.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Przemooo » wt maja 23, 2023 19:50

Wśród M62 to jest dzik.
Jednak pozostanę przy S62 ;)
https://youtu.be/IEMN4kgJ81Y

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Juras » wt maja 23, 2023 20:00

S62 to obiektywnie inna liga i po odpowiedniej kuracji potrafi brzmiec niemozliwie. Ale akurtat porownujac do linka, ktorego wkleiles (chyba seria?), subiektywnie bardziej mi pasuje to, zwlaszcza od 13 sek :wink:

https://youtu.be/VK1gZ9ITzp4

Filmik nie oddaje brzmienia na zywo. Oczywiscie to rowniez dotyczy Twojego linka.

Ostatni tryb brzmi totalnie inaczej na zywo, na yt wyszedl prawie tak samo jak drugi.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Przemooo » śr maja 24, 2023 00:23

Dla mnie najważniejsze jak brzmi wewnątrz, stąd tylko jeden stary film mam akustyki zewnętrznej.
https://www.youtube.com/watch?v=00zWCO_3waI
Seria - no gdzie tam :D


Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Przemooo » śr maja 24, 2023 08:46

No gdzie tam, Twoje podejście do aut z galerii to jest klasa :564:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Juras » śr maja 24, 2023 08:55

Przemooo pisze:
śr maja 24, 2023 08:46
No gdzie tam, Twoje podejście do aut z galerii to jest klasa :564:
:564:


galazka_m3
Posty: 109
Rejestracja: czw lip 13, 2017 23:24
Auto: BMW M3 E92

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: galazka_m3 » pn maja 29, 2023 10:11

Jakbym miał powiedzieć jak miałaby wyglądać zajebista e38, to właśnie tak jak Twoja 8)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Juras » pn maja 29, 2023 12:28

galazka_m3 pisze:
pn maja 29, 2023 10:11
Jakbym miał powiedzieć jak miałaby wyglądać zajebista e38, to właśnie tak jak Twoja 8)
Lol, dzięki :wink:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Juras » śr lip 19, 2023 16:44

Ogarniętych kilka pierdół:

- wymiana i kodowanie modułu komfortu - wg. mnie jest poprawa w pracy servotronica, który ciężko pracował. Może nie trzeba wymieniać przekładni, którą i tak mam zregenerowaną w bagażniku
- wymiana mechanizmu lusterka pasażera, w końcu się opuszcza przy wstecznym i reaguje na pamięć. Dziwne ale nie był to moduł drzwi.
- nowy kierunkowskaz lewy przód Depo, w poprzednim odkleiła się dolna uszczelka
- wymieniona góra puszki filtra powietrza na nowo pomalowaną, poprzednia miała dość
- pouzupełnianych kilka brakujących śrubek i gumek
- wymiana tej listwy krawędziowej na szczycie drzwi, lewy tył, nr 13:
Obrazek
Obrazek

Całość 2kPLN wraz z zakupem całego używanego prawego lusterka oraz resztą ww. części. Nieaktualny chromeline ale foto całkiem ok:
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

Post autor: Juras » czw paź 19, 2023 13:17

- Hamulce piszczaly wiec zostaly rozebrane, przeczyszczone, klocki z tylu nasmarowane.
- Przy okazji wyszedl slaby stan recznego wiec zostal on poddany pelnemu serwisowi na nowych czesciach z ASO
- Czasami po wrzuceniu skrzyni biegow na D wskakiwala sama w tryb sportowy S. Wystarczylo poprawic prowadzenie jednego z przewodow
- Naprawiona strzelona linka klamki tylnych lewych drzwi, ktore przestaly sie przez to z zewnatrz otwierac
- Odpięty podgrzewacz katalizatorów, który włącza się na chwilę tuż po uruchomieniu auta. Ale jego dmuchawa zaczęła hałasować za bardzo a i tak nie ma czego podgrzewać. Nie wyrzuciło to żadnego błędu na desce, choć domyślam się, że po podpięciu kompa będzie to widać.

Sprawdzona szczelnosc ukladu chlodzenia - sucho. Ale podobno jest zapocenie od oleju pod pokrywa zaworow. Jesli zostala ona wczesniej pomalowana zgodnie ze sztuka to bedzie to kwestia samej wymiany uszczelki. Nie spieszy sie, pewnie ogarne to przy jakiejs okazji przed kolejnym sezonem. Pod autem sucho.

Robota plus czesci 1.4k.

ODPOWIEDZ