Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic
: ndz lis 01, 2009 15:36
Wiem ze nie ma czym sie chwalic, ale postanowilem wrzucic to krotki opis mojego auta i jakies fotki -mysle ze to prznajmniej bedzie dla mnie mobilizacja do dalszej pracy.
A wiec tak, E30 kupilem juz dawno bo jakies 2 lata temu z seryjnym silnikiem M20b20 ze stukajaca panewka. Gdy silnik sie skonczyl postanowilem odwaznie wykonac swoj pierwszy mini remont polegajacy na zmianie motoru na 2.7 z glowica od 2.5 i wymianie panewek, zrobieniu glowicy, poskladaniu tego wlasnorecznie i wrzuceniu do budy. Wszystko sie udalo, uznaje to jako sukces tym bardziej ze nie mialem praktycznie pojecia o mechanice (moglem liczyc jedynie na porady telefoniczne i pomoc w kilku waznych sprawach). Auto pojezdzilo chwile jednak wywalilo pierscionki ktorych nie zrobilem. Silnik poszedl pod klucz po raz 2 i niedotarty zostal sprzedany bo w miedzyczasie kupilem uszkodzona M3 3.0.
Jak zapewnial chlopak ktory mi odsprzedal auto silnik po kapitalnym remoncie, dodatkowo zostal doprezony. Byc moze ktos kojarzy ten samochod i moze mi cos wiecej powiedziec na ten temat. Samochodem jezdzil jakis koles z Pruszkowa, mial zaszpachlowana tylna klape i ciemne lampy z tylu... Dla potwierdzenia sprzedajacy powiedzial ze moge zadzwonic smialo do serwisu w Łomiankach gdzie auto bylo robione. Faktycznie zadzwonilem, odziwo osoba ktora odebrala telefon kojarzyla samochod, stwierdzila ze w silniku zostalo zrobione wszystko a koszt to ok 12 tys PLN. Wydaje mi sie ze to mogla byc ustawiona sytuacja, ale podoba mi sie to jak motor pracuje, uwazam ze zrobilem dobry zakup.
E30 u mechanika zostawiona zostala w ubieglym roku, na pierwszy ogien poszlo zawieszenie, przelozylem z mki Bilsteina i hamulce przod, na tyl wlozylem Bilsteina z E30 i tylna belke od Compacta z tarczami, serwo od Swifta i tu jest moj blad, po pierwszych jazdach testowych okazalo sie ze po za niesamowitym przyspieszeniem auto wogole nie hamuje, jakbym jechal rowerem, nie ma mozliwosci zblokowania kol nawet na piasku. Po za tym pompka cieknie, zastanawiam sie czy po zalozeniu pompki od m3 do serwa Swifta cos sie zmieni.
SPECYFIKACJA:
Silnik:
-S50B30 na oryginalnych lapach, z wiskoza chlodnica od diesla + wiatrak elektryczny
Zawieszenie i hamulce:
-rozstaw 5X120
-przod hamulce od M3 E36
-amortyzatory Bilstein
-wahacze 3.2 plus tuleje acentryczne
-tyl wahacze od Compacta
-belka przerobiona na szpere z E34
Felgi:
-oryginalne 17 Motorsport w planie polerka
Karoseria:
-odswiezony lakier
-usuniete zbedne mocowania pod maska
-pakiet M Technic 2
Wnetrze:
-obszyte bedzie jasna skora
-podgrzewane sportsize
-kierownica m technic 2
-galka zmiany biegow M
-OBC2
-el szyby i szyber
Woz w tej chwili odebrany od lakiernika, gotowy do poskladania, w miedzyczasie mam jeszcze dostac pomalowane elementy takie jak: Maska, klapa tyl, szyber i caly pakiet M-Tech. W miedzyczasie zostalo jeszcze pare rzeczy do dociagniecia: poskladanie srodka, poprawienie hamowania, modyfikacja wydechu, obszycie srodka...
Dodam ze auto robione jest jak sobie, nie oszczedzam na niczym, wszystko co wymaga wymiany wymieniam.
Ponizej fotki...
Przed malowaniem:
Po malowaniu:
A wiec tak, E30 kupilem juz dawno bo jakies 2 lata temu z seryjnym silnikiem M20b20 ze stukajaca panewka. Gdy silnik sie skonczyl postanowilem odwaznie wykonac swoj pierwszy mini remont polegajacy na zmianie motoru na 2.7 z glowica od 2.5 i wymianie panewek, zrobieniu glowicy, poskladaniu tego wlasnorecznie i wrzuceniu do budy. Wszystko sie udalo, uznaje to jako sukces tym bardziej ze nie mialem praktycznie pojecia o mechanice (moglem liczyc jedynie na porady telefoniczne i pomoc w kilku waznych sprawach). Auto pojezdzilo chwile jednak wywalilo pierscionki ktorych nie zrobilem. Silnik poszedl pod klucz po raz 2 i niedotarty zostal sprzedany bo w miedzyczasie kupilem uszkodzona M3 3.0.
Jak zapewnial chlopak ktory mi odsprzedal auto silnik po kapitalnym remoncie, dodatkowo zostal doprezony. Byc moze ktos kojarzy ten samochod i moze mi cos wiecej powiedziec na ten temat. Samochodem jezdzil jakis koles z Pruszkowa, mial zaszpachlowana tylna klape i ciemne lampy z tylu... Dla potwierdzenia sprzedajacy powiedzial ze moge zadzwonic smialo do serwisu w Łomiankach gdzie auto bylo robione. Faktycznie zadzwonilem, odziwo osoba ktora odebrala telefon kojarzyla samochod, stwierdzila ze w silniku zostalo zrobione wszystko a koszt to ok 12 tys PLN. Wydaje mi sie ze to mogla byc ustawiona sytuacja, ale podoba mi sie to jak motor pracuje, uwazam ze zrobilem dobry zakup.
E30 u mechanika zostawiona zostala w ubieglym roku, na pierwszy ogien poszlo zawieszenie, przelozylem z mki Bilsteina i hamulce przod, na tyl wlozylem Bilsteina z E30 i tylna belke od Compacta z tarczami, serwo od Swifta i tu jest moj blad, po pierwszych jazdach testowych okazalo sie ze po za niesamowitym przyspieszeniem auto wogole nie hamuje, jakbym jechal rowerem, nie ma mozliwosci zblokowania kol nawet na piasku. Po za tym pompka cieknie, zastanawiam sie czy po zalozeniu pompki od m3 do serwa Swifta cos sie zmieni.
SPECYFIKACJA:
Silnik:
-S50B30 na oryginalnych lapach, z wiskoza chlodnica od diesla + wiatrak elektryczny
Zawieszenie i hamulce:
-rozstaw 5X120
-przod hamulce od M3 E36
-amortyzatory Bilstein
-wahacze 3.2 plus tuleje acentryczne
-tyl wahacze od Compacta
-belka przerobiona na szpere z E34
Felgi:
-oryginalne 17 Motorsport w planie polerka
Karoseria:
-odswiezony lakier
-usuniete zbedne mocowania pod maska
-pakiet M Technic 2
Wnetrze:
-obszyte bedzie jasna skora
-podgrzewane sportsize
-kierownica m technic 2
-galka zmiany biegow M
-OBC2
-el szyby i szyber
Woz w tej chwili odebrany od lakiernika, gotowy do poskladania, w miedzyczasie mam jeszcze dostac pomalowane elementy takie jak: Maska, klapa tyl, szyber i caly pakiet M-Tech. W miedzyczasie zostalo jeszcze pare rzeczy do dociagniecia: poskladanie srodka, poprawienie hamowania, modyfikacja wydechu, obszycie srodka...
Dodam ze auto robione jest jak sobie, nie oszczedzam na niczym, wszystko co wymaga wymiany wymieniam.
Ponizej fotki...
Przed malowaniem:
Po malowaniu: