E28 M535i
Re: E28 M535i
Oj pogubiłem się - to były M535i i M5 e28 ? Czym się różniły te modele ?
Ładny klasyk, powodzenia w renowacji.
Ładny klasyk, powodzenia w renowacji.
Re: E28 M535i
Fajne auto od zawsze lubie e28 i powodzenia w pracach
Re: E28 M535i
Tylko 7 Jesteś pewien, że dłużej mnie nie dręczyłeśBart E28 pisze:Auto kupiłem po 7 miesięcznym poszukiwaniu
Dodaj kurs do Szwajcarii i ten pierwszy do Niemiec i będziesz miał "drobne" min. 8 tysiBart E28 pisze:Drobne 3650km i auto stanęło w moim garażu.
Pominąłeś dwa malutkie, absolutnie nieistotne, szczególiki - bezwypadkowe i niemalowaneBart E28 pisze:Wytyczne były proste: musi mieć manualną skrzynie, 218KM i jak najlepszy stan
Dżizes... postawić sobie takie kryteria, szukając tak starego auta... to już szybciej trafi się 6-tke w tota
Ile człowiek był "molestowany" przez to, że przyszły posiadacz DC71 zapodał sobie tak wysoko poprzeczkę
Rok czasu...Bart E28 pisze:Na dzień dzisiejszy trwa remont silnika
Przypuszczalnie 11 listopada przeniosą na ten dzień, w którym ów "szaleniec" wyjedzie swoim DC71 na pierwszą przejażdżkę - to będzie po prostu jak największe święto narodowe - gwarantujeBart E28 pisze:Na dzień dzisiejszy trwa remont silnika i jest wielka szansa że auto zagada na sezon.
Nie bądź taki skromny i rozwiń temat... bo potrwa to na pewno znowu następny rok...Bart E28 pisze:Buda może na przyszły rok pojedzie na usunięcie wszelkich usterek i porządny lakier
ONLY ///M
Re: E28 M535i
Pieknie je robisz. Tez juz sie zabieram za moje e28;)
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: E28 M535i
M5 to byl M Power 3.5 24 zawory - czyli najprawdziwsze M5Idzik pisze:Oj pogubiłem się - to były M535i i M5 e28 ? Czym się różniły te modele ?
Ładny klasyk, powodzenia w renowacji.
M535 nie jest emką.
Byl to model ktory zostal wyprodukowany w ograniczonej liczbie egzemplarzy, w pakiecie M - zawieszenie, szpera, srodek , ospojlerowanie itd.
SILNIK ZWYKŁE M30.
Jest to swietny samochod. Gratulacje dla Wlasciciela. Piekny kolor!
Re: E28 M535i
Między innymi dlatego zadałem moje pytanie w dziale old school....Pawel_M3GT pisze: M535 nie jest emką.
dla jednych to auto jest emka dla innych nią nie jest.Co ciekawe prowadzi się lepiej od M5 z uwagi na lżejszy przód...
E28 z serii M to :
-M5 euro 286KM
-M5 usa 256KM
-M535i 218KM
-M535i kat 185KM
M535i miały seryjne silniki M30.Na wzór pierwszej limuzyny z serii M (E12 M535i).Modyfikacje polegały na zmienionym zawieszeniu (sprężyny M technik + amortyzatory Bilstein B6), pakiecie aerodynamicznym (zderzaki,progi,spojler na klapie), wnętrzu (fotele i kierownica ze znaczkiem M) i komplecie kół M z metrycznymi oponami.
Remont trwa długo ale niestety nie mam zaufania do mechaników więc oddanie auta w obce ręce nie wchodzi w grę i niestety oprócz hobby mam jeszcze pracę i rodzinę Koszty są też spore i mnóstwo rzeczy do zrobienia.Jeśli chodzi o remont blacharski to zostanie wykonany również na oryginalnych częściach z wymianą uszkodzonych i wątpliwych elementów a na to przyjdzie lakier Glasurita innej opcji nie ma
Puki co auto muszę postawić mechanicznie na nogi trochę się nim nacieszyć
Kolor dość rzadki (zarezerwowany tylko dla wersji z silnikiem 3,5)
Siwy to jasne że bez Ciebie by się nie udało
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E28 M535i
No i ujrzalem ja Prezentuje sie pieknie. Wielki szacunek za prace jakie sa w trakcie i jakie planujesz wykonac. To jest cos co bardzo cieszy. Hobby i pasja - sa najwazniejsze.
Fajne fotki z remontu silnika. Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.
Zycze powodzenia w dalszych pracach
Fajne fotki z remontu silnika. Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.
Zycze powodzenia w dalszych pracach
Re: E28 M535i
Nie jest, ale... na BMW M Registry jest potraktowane na równo z np. E31 850CSi, E30 320is, E24 M635CSi, E10 2002 turbo, E09 3.0 CSL czy nawet E23 745i SA (M88)Pawel_M3GT pisze:M535 nie jest emką.
Mógłby być problem z ilością wolnego miejsca na serwerze...Venom pisze:Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.
ONLY ///M
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E28 M535i
No z tego co widze to bardzo duzo nowych czesci. Koszty musialby byc spore ale zapewne bedzie dlugo i bezawaryjnie jezdzilosiwy pisze:Mógłby być problem z ilością wolnego miejsca na serwerze...Venom pisze:Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.
Re: E28 M535i
KLIKVenom pisze:No z tego co widze to bardzo duzo nowych czesci. Koszty musialby byc spore
ONLY ///M
Re: E28 M535i
Lista problemów zaczęła się od tego tego jak to auto postawić pod domem.Mianowicie ostatnie tablice rejestracyjne i mały brief oddano do urzędu w czerwcu 1998r i od tamtego czasu auto czekało na lepsze czasy.W końcu udało się i zabrałem się za "odkurzenie" silnika.Z każdą śrubką było coraz gorzej i żadnej pewności co jest dalej.W końcu zdecydowałem się wyciągnąć całkowicie silnik i to był strzał w dziesiątkę.Przez kisiel w układzie chłodzenia, sparciałe elementy gumowe i cieknące zimeringi po zakatowane panewki.Najprawdopodobniej auto w trakcie postoju kilka razy dość gwałtownie zostało wyprowadzone na spacer na starym oleju...Wtedy przypomniało mi się że dzwoniły mi panewki w Niemczech jak ją sprawdzałem.Ale to prosty silnik i naprawdę zrobił swoje 200tyś o czym świadczy zużycie elementów(prawie niezauważalne).Kolejny temat to podejście mechaników i serwisów do takich aut...Wręczając specowi od silników nowe oryginalne panewki słyszę " a co to? tańszych nie było?" to wierzcie mi poziom wzrasta mi tak że moja połowa dokańcza transakcje...Zakupy robię w Gdyńskiej Focie (z wyjątkami w postaci zamienników)do której jak mam jechać to też robi mi się ciepło.Jeszcze nigdy nie dostałem 100% tego co zamówiłem.Zawsze coś i ceny z kosmosu a sensownego rabatu wywalczyć się nie da.Venom pisze:Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.
Lista wymienionych części i ich pochodzenie to już bardziej moje podejście.Nie mam zamiaru oszczędzać kilkuset złotych żeby jedna lub dwie części spaprały końcowy efekt.Wiadomo że to z czasem przeradza się w obsesje bo zużytych części jest coraz dłuższa lista ale wyjmowanie oryginałów z pudełeczek i przykręcanie rekompensuje dziurę budżetową...
Kupując to auto wiedziałem że w Niemczech nie ma okazji.Każde stare mocne i wyjątkowe Bmw wystawione na sprzedaż za rozsądne pieniądze(a znikają mimo wszystko w tempie piorunującym) ma defekt lub ukryte wady.Pytanie tylko jak poważne.U mnie są dwa lakierowane elementy które robią wrażenie odświeżanych elementów (dzwona nie widać), rdza z uwagi na wilgoć w pomieszczeniu jakim stała i wgniecione podłużnice ktoś przejechał się po krawężniku lub czymś wystającym (oczywiście wszystko zatajone przez poprzedniego właściciela). Budę ruszę może w przyszłym roku.
W tym wszystkim zaletą jest to że wszystkie części mechaniczne i blacharskie są dostępne w ASO. Niezbędne gadżety to już ebay.
Ale "prawie M" raczej nie przystało zaśmiecać tego forum...
Re: E28 M535i
No i spłoszyliście zioma... tak jak pisałemBartE28 pisze:Ale "prawie M" raczej nie przystało zaśmiecać tego forum...
ONLY ///M
Re: E28 M535i
Nie rozumiem gdzie zostalo napisane cos nie tak? I chyba nie ma powodu dla ktorego mialby sie kolega Bart E28, sploszyc. Wrecz przeciwnie jak dla mnie. Ciekawy temat i ciekawe auto jedyne na forum a moze i w PL. I chetnie bede sledzil losy tego rodzynka w drodze do stanu jak z tasmy.siwy pisze:BartE28 napisał/a:
Ale "prawie M" raczej nie przystało zaśmiecać tego forum...
No i spłoszyliście zioma... tak jak pisałem
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: E28 M535i
Mateush spłoszył go lekko zamykając jego temat w dziale "Old school ///M". Przecież powinniście wiedzieć czym jeździcie i skąd wzięło się w ogóle owo ///M. Wydaje mi się nieistotny fakt wieku jakiegokolwiek "eMdrajwera"... znajomość historii w tym przypadku to wg mnie jak znajomość początku inwokacji w przypadku każdego polaka.Dino444 pisze:Nie rozumiem gdzie zostalo napisane cos nie tak?
Właśnie dlatego Bart założył tamten temat, żeby zobaczyć jakie jest podejście na forum do takich spraw...
Nadmienię... Bart przez dwa lata był swojego czasu jedynym moderatorem działu "Old & Youngtimer" na BKP... ale po "rewolucji" na koniec 2006 dał se spokój...
Ale... nvm.... ja już dostałem za swoje, że go tu "przytargałem".
W PL na pewno nie. Na www.e12-e28.pl znajdziesz tego trochę więcej... ale gwarantuje, że za dwa lata będzie to jedyny taki egzemplarz w Polsce - tzn. egzemplarz E28 ///M535i DC71 w stanie "ponad kolekcjonerskim"... i z Master Card to nawet nie będzie sensu podjeżdżać, bo auto dla niego będzie bezcenne... a wartość remontu wraz z zakupem przekroczy cenę niejednej oferowanej za 2 lata M3 E46 - gwarantuje.Dino444 pisze:Ciekawy temat i ciekawe auto jedyne na forum a moze i w PL.
ONLY ///M