E-36 Coupe M50B30 Turbo

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob lut 20, 2021 20:07

saron22 pisze:
czw lut 11, 2021 19:29
Zróbcie blachę na profi a zabezpieczenie antykorozyjne na podwójne profi.
Prosze. Moja nowa koncepcja podwojnego profi antykorozyjnego:

Nawiazalem kontakt z Marcinem, ktory ma fenomenalny projekt i strone: http://240z.pl/ Poddal on Datsuna kataforezie, ktora bardzo zachwala. To obecnie najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Kosztuje to ok 5k PLN (do niedawna trzeba bylo albo miec wejscie do fabryki samochodow albo jechac np. do uk gdzie kasowali tez 5k, tyle ze gbp) i robia to od jakiegos czasu pod Plockiem: http://www.3s-ktl.com/

Rozmawialem z nimi i jestesmy wstepnie umowieni po skonczonej blacharce za pare tygodni. Sam proces kataforezy wyglada tak:
https://youtu.be/IrMqzr28cBY
Zadna technologia warsztatowa nie ma z tym najmniejszych szans. Powloka jest supersolidna, rownomierna, dociera do najmniejszych zakamarkow, w tym wszystkich profili zamknietych, itp. Nie rozwiazuje niestety do konca problemu rdzy w tych profilach. Oprocz tego maska, drzwi i klapa bagaznika zostaly juz zapodkladowane wiec nie bedziemy teraz tego juz zdzierac - pojdzie sama kasta a jak w przyszlosci zacznie sie cos dziac z tymi elekentami to zawsze mozna je wtedy zanurzyc.

Ponizej Datsun w trakcie i po kataforezie (http://240z.pl/malowanie-ktl/):


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

CDN.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt lut 23, 2021 20:49

Ale wpadl mi w rece klasyk: zdjecie z ogloszenia mojej pierwszej e36 przed zakupem z poczatku lat 2000. Dokladka zderzaka byla lipna ale cala reszta nienajgorsza. Pozniej okazalo sie, ze ma obciete sprezyny z tylu i wkladki gumowe miedzy zwoje :lol: no ale cel wczesniejszy wlasciciel mial szczytny - upchnac mega felge, acs type I 3101a, 8.5" et13. Tak, 3tlg tez robia robote wizualnie i nie sa ograniczone do 17" ale ta jest genialna w swojej prostocie. Gdyby byly w innych parametrach to juz bym je dawno mial jako zapasowy komplet.

Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr mar 03, 2021 19:21

Lampy zostaly jeszcze raz rozebrane i srebrna obwodka wokol soczewki zostala jednak pomalowana jak nalezy na czarno. Ale to nie koniec jeszcze. Koniec bedzie jak zamontujemy ksenony (te same, ktore juz byly) a na calosc pojdzie przezroczysta folia ochronna.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob mar 06, 2021 17:22

Myslalem, ze bedzie wiecej zakupow nowych elementow blacharskich. Ale po kolei:

Wpadly nowe łączniki progow z wneka kola z ASO. Spoza ASO wpadly juz wczesniej oczywiscie progi. Zastanawialem sie tez nad nowym prawym kielichem z ASO ale po konsultacji okazalo sie, ze jego stan nie jest na tyle zly, zeby go rozpruwac. Poza tym jest tylko kilka dziur w podlodze, ktore po prostu trzeba zaspawac i tyle, z tego co wiem tutaj nic z ASO nie podejdzie. Zapadla tez decyzja, ze reparataurka tylnego lewego kola jest zrobiona na tyle dobrze, ze nie ma sensu jej ruszac - przez dobrych kilka lat nie bylo tez ani sladu rdzy. Myslalem o zrobieniu tego ponownie na cynie ale cyna gryzie sie z kataforeza, splynelaby po prostu w piecu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: listek » wt mar 09, 2021 22:01

jak będziesz miał wycięty ten element to zrób fotke jak to wygląda w środku i wstaw lub wyślij na pw. jestem ciekaw bo miałem podobny problem i blacharz wstawił mi łatkę a patrząc na to że dostałeś gotowy element to pluję sobie w brodę, że tego nie kupiłem i nie kazałem mu wstawić ale w przyszłości może
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt mar 09, 2021 22:48

listek pisze:
wt mar 09, 2021 22:01
jak będziesz miał wycięty ten element to zrób fotke jak to wygląda w środku i wstaw lub wyślij na pw. jestem ciekaw bo miałem podobny problem i blacharz wstawił mi łatkę a patrząc na to że dostałeś gotowy element to pluję sobie w brodę, że tego nie kupiłem i nie kazałem mu wstawić ale w przyszłości może
ok

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » czw kwie 08, 2021 19:45

Ponizej postepy z prac. Mialo juz byc praktycznie gotowe ale potrzeba na to jeszcze min. 2 tyg:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
listek pisze:
wt mar 09, 2021 22:01
jak będziesz miał wycięty ten element to zrób fotke jak to wygląda w środku i wstaw lub wyślij na pw. jestem ciekaw bo miałem podobny problem i blacharz wstawił mi łatkę a patrząc na to że dostałeś gotowy element to pluję sobie w brodę, że tego nie kupiłem i nie kazałem mu wstawić ale w przyszłości może
Sorry kolego, prosilem ale zapomnieli.

Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: listek » czw kwie 08, 2021 20:49

trudno, ale sporo było czyszczenia tam w środku?
po za tym nie rozumiem gebelsa, który wpadł na pomysł aby odpływy z szybra były wpuszczone w progi, może przy nowym aucie to nie było problemu bo są odpływy ale po latach to i one giną.
ps. sprawdź u siebie czy wszystkie będą po konserwacji, bo zalepią i robota na nic, u mnie wstawiali nowe progi w których takich odpływów nie było (bo nie ori :D ), trzeba było zrobić samemu
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » czw kwie 08, 2021 21:00

listek pisze:
czw kwie 08, 2021 20:49
trudno, ale sporo było czyszczenia tam w środku?
po za tym nie rozumiem gebelsa, który wpadł na pomysł aby odpływy z szybra były wpuszczone w progi, może przy nowym aucie to nie było problemu bo są odpływy ale po latach to i one giną.
ps. sprawdź u siebie czy wszystkie będą po konserwacji, bo zalepią i robota na nic, u mnie wstawiali nowe progi w których takich odpływów nie było (bo nie ori :D ), trzeba było zrobić samemu
Ale u mnie nie ma szybra wiec chyba i odplywow brak :wink:

Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: listek » pt kwie 09, 2021 15:48

ale odpływy wody np. z podłużnic lub progów powinieneś mieć i o nie dbaj
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pt kwie 09, 2021 17:07

listek pisze:
pt kwie 09, 2021 15:48
ale odpływy wody np. z podłużnic lub progów powinieneś mieć i o nie dbaj
Ok, dzieki za wskazowke, dopytam.

Awatar użytkownika
listek
Posty: 459
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0, M3 E46
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: listek » sob kwie 10, 2021 17:47

nawet te elementy blaszane łączniki które kupiłeś mają wytłoczone po 3 odpływy, widać na fotce
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob maja 01, 2021 21:29

Odplywy ok. Tymczasem prawie wszystko pospawane. Pozostalo wyszlifowac wyciecia tylnych rantow, wspawac wzmocnienia przednich kielichow i skonczyc obspawanie. Poczatek obspawania ponizej. Beda obspawane newralgiczne miejsca z przodu, m.in. kielichy, w srodku sciana grodziowa, mocowania foteli, itp. Tyl nie bedzie obspawany, solidny, rozbudowany rollbar, ktory tam jest w zupelnosci wystarczy do usztywnienia i trzymania budy w jednym kawalku. Niedlugo wycieczka do Plocka na kataforeze... 8)
Tuz przed porobie wiecej zdjec.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przymiarki przed wspawaniem wzmocnien kielichow:
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2021 20:56 przez Juras, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » czw maja 13, 2021 20:55

Blacharka gotowa, buda wzmocniona i obspawana. No i super istotny moment: jestem umowiony na kataforeze calej kasty w srode 19.05... Jestem bardzo ciekaw czy wszystko pojdzie zgodnie z planem.

Jest to dosc wyjatkowy proces, nie tylko ze wzgledu na swoje topowe wlasciwosci antykorozyjne ale rowniez ze wzgledu na rzadkosc stosowania, nawet wsrod prokektow grubszych niz ten.

Wiecej zdjec blacharki wrzuce po przeszlifowaniu kilku elementow tuz przed wyjazdem. Poki co ponizej rama wyspawana specjalnie do kataforezy pod e36:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr maja 19, 2021 15:22

Do idealu doczyszczenia pewnie troche zabraklo. Pozniej na lawete i pakowanie auta w folie i pokrowiec.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dostawa:
https://youtube.com/shorts/WX2k2RmWceA?feature=share

Ostatnie szlify na miejscu przed zanurzeniem:
Obrazek

ODPOWIEDZ