E-36 Coupe M50B30 Turbo
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
A tarcze kotwiczne z tyłu i osłony tarcz z przodu?
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Lol, wiedzialem, ze ktos o to zapyta. Z tylu nie bedzie ze wzgledu na dodatkowe zaciski na hydro a z przodu hamulce sa tylko do momentu montazu turbo, pozniej wleci BBK wiec bez sensu bylo by kupowac teraz nowe, ktore w przyszlym roku i tak by wylecialy.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Splywaja jakies kolejne detale. Z roznych powodow calosc idzie powoli.
Poli Deuter ~700pln (jak cala reszta, ktora juz wczesniej byla na tyle). Listwy ASO na blotniki ok (~600-700?) ale na drzwi przyszly niewlasciwe. Mialy byc z emblematami, przez pomylke przyszly bez wiec dalej czekam ale i tak wleca dopiero po detailingu. Przyszły też przewody hamulcowe w stalowym oplocie Hel.
Poli Deuter ~700pln (jak cala reszta, ktora juz wczesniej byla na tyle). Listwy ASO na blotniki ok (~600-700?) ale na drzwi przyszly niewlasciwe. Mialy byc z emblematami, przez pomylke przyszly bez wiec dalej czekam ale i tak wleca dopiero po detailingu. Przyszły też przewody hamulcowe w stalowym oplocie Hel.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Przejrzałem sobie ostatnio cały temat. Ogrom pracy, szacun za konsekwencje w dążeniu do celu. W zasadzie, to już typowy custom build. Nieprawdopodobnie podoba mi się to co będzie widać od spodu: skrzynia, dyfer, przekładnia, elementy zawieszenia - jak nowe. W jaki sposób będziesz robił BBK do tego auta? I na jakiej pompie będziesz układ stawiał?
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Dzieki. Po 3.5 roku walki koncze to w ten sposob (a mety wciaz jeszcze nie widac):
https://youtu.be/N7BEHMvJ3jU
BBK chyba zlece przygotowanie zestawu w przyszlym roku Pizza Brakes ale jeszcze zobaczymy. Wczoraj zapadla decyzja o zakupie nowego serwo z e60, w miare bezproblemowo podchodzi wiec pompe pewnie tez wrzucimy do kompletu.
https://youtu.be/N7BEHMvJ3jU
BBK chyba zlece przygotowanie zestawu w przyszlym roku Pizza Brakes ale jeszcze zobaczymy. Wczoraj zapadla decyzja o zakupie nowego serwo z e60, w miare bezproblemowo podchodzi wiec pompe pewnie tez wrzucimy do kompletu.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Niestety firma znajomego, która miała to składać zakończyła swoją działalność. Dziś zabrałem silnik i całą resztę części (oprócz zawieszenia i budy dosłownie wywiozłem dzis vanem prawie całe e36 ) niedługo wpadam z lawetą po budę. Zrobiłem obecnie podział prac, ktoś inny będzie wsadzał napęd i wiązkę a ktoś inny zadba o detale. Dokładnie te osoby w takim podziale w tym projekcie chciałem już rok temu ale z przeróżnych przyczyn wtedy do tego nie doszło.
Stąd wszystko ponownie się przeciąga. Mam jakieś terminy z tyłu głowy ale jako, że rzadko się one realizują (niedługo będą 4 lata od zakupu...) napiszę tylko: będzie wtedy, kiedy będzie. Nad tym autem ewidentnie wisi jakieś fatum Poprzedniemu rok temu, w kilka miesiecy po odbiorze auta, poszedl z dymem caly warsztat z lakiernia i autami klientow.
Stąd wszystko ponownie się przeciąga. Mam jakieś terminy z tyłu głowy ale jako, że rzadko się one realizują (niedługo będą 4 lata od zakupu...) napiszę tylko: będzie wtedy, kiedy będzie. Nad tym autem ewidentnie wisi jakieś fatum Poprzedniemu rok temu, w kilka miesiecy po odbiorze auta, poszedl z dymem caly warsztat z lakiernia i autami klientow.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Zostały założone z powrotem do transportu BBSy 8.5" et38 i... pomimo takiego et, niższego niż seryjne, trze z przodu o gwint
Potrzeba jakiś dystans ale nie chcę ich za bardzo wysuwać, wg mnie w takim wypadku najlepszy powinien być 12mm, oczywiście z kołnierzem, jakiś Dystom np. To chyba najwęższy sensowny dystans z kołnierzem jaki wejdzie do e36. Czy ktoś ma jakieś inne sugestie rozmiar/marka?
Potrzeba jakiś dystans ale nie chcę ich za bardzo wysuwać, wg mnie w takim wypadku najlepszy powinien być 12mm, oczywiście z kołnierzem, jakiś Dystom np. To chyba najwęższy sensowny dystans z kołnierzem jaki wejdzie do e36. Czy ktoś ma jakieś inne sugestie rozmiar/marka?
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Ja u siebie mam dystans HR i sprawdza się doskonale. 15mm na stronę chyba. I są to dystansy przykręcane.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Dzięki Saron. Już zamówiłem Dyston 12mm. Firma ma opinie raczej dobre i połowa ceny HR, na które też patrzyłem. 12mm trochę dziwne, bo myślałem, że kołnierz auta ma więcej ale sporo osób tak jeździ i sporo firm ma 12mm z kołnierzem w swojej ofercie do e36 Przykręcanych nie chciałem bo to dodatkowa masa drugich śrub i podobno przez dodatkowe otwory mogą być słabsze niż przelotowe, choć tutaj nie wiem ile w tym prawdy.
Do tego w ramach zakupów, wszystko nowe z wyjątkiem nadkola:
- Pompa OEM i serwo TRW z e60 (ponad 800 komplet)
- Olej do skrzyni biegów LM MTF 75W-80 (170)
- Sworznie Meyle 316 010 4307 x2 i 316 010 4345 x2 (140)
- Uszczelki szyb przód/tył ASO (500)
- Obie dolne, zewnętrzne listwy tylnych bocznych szyb (~400)
- Szyba przód, zamiennik Pilkington z dostawą i montażem na miejscu (340+200 montaż)
- Komplet nowych osłon termicznych układu wydechowego ASO (~1600)
- Blendy klamek z uszczelkami ASO (180)
- Nity, spinki, klamry ASO (120)
- Zamiennik uszczelki nakładek progowych mpak (~70 z przesyłką)
- Używane oryginalne nadkole plastikowe (100, mam jeż jeden zamiennik, po którym wiele się nie spodziewam, zobaczymy jak leży jedno i drugie i czy w ogóle będą ze względu na skręt i będę wiedział czy i co zamówić na drugą stronę)
- Chłodnica Nissens (~600)
- Wisko (~400)
- Wiatrak chłodnicy (150)
- Klocki Zimmermann do kompletu na hydrołapę (ktoś kto zamawiał wcześniej komplet zamówił tylko do jednych zacisków na tył, a tu taka niespodzianka... )
Oczywiscie na takie rzeczy nie ma miejsca w tym projekcie wiec zostala zamowiona nowa (320 pln):
Ponizej foto wiekszosci ww czesci, widac tez swiezo powsadzane szyby na nowych uszczelkach tyl i przod, przednia jw. - nowa. Tylne lampy siedza, drzwi sa na ukonczeniu zbrojenia, na ostatnim foto widac pierwsze efekty pelnego detailingu komory silnika, praca wyjazdowa zaprzyjaznionej firmy detailingowej.
Do tego w ramach zakupów, wszystko nowe z wyjątkiem nadkola:
- Pompa OEM i serwo TRW z e60 (ponad 800 komplet)
- Olej do skrzyni biegów LM MTF 75W-80 (170)
- Sworznie Meyle 316 010 4307 x2 i 316 010 4345 x2 (140)
- Uszczelki szyb przód/tył ASO (500)
- Obie dolne, zewnętrzne listwy tylnych bocznych szyb (~400)
- Szyba przód, zamiennik Pilkington z dostawą i montażem na miejscu (340+200 montaż)
- Komplet nowych osłon termicznych układu wydechowego ASO (~1600)
- Blendy klamek z uszczelkami ASO (180)
- Nity, spinki, klamry ASO (120)
- Zamiennik uszczelki nakładek progowych mpak (~70 z przesyłką)
- Używane oryginalne nadkole plastikowe (100, mam jeż jeden zamiennik, po którym wiele się nie spodziewam, zobaczymy jak leży jedno i drugie i czy w ogóle będą ze względu na skręt i będę wiedział czy i co zamówić na drugą stronę)
- Chłodnica Nissens (~600)
- Wisko (~400)
- Wiatrak chłodnicy (150)
- Klocki Zimmermann do kompletu na hydrołapę (ktoś kto zamawiał wcześniej komplet zamówił tylko do jednych zacisków na tył, a tu taka niespodzianka... )
Oczywiscie na takie rzeczy nie ma miejsca w tym projekcie wiec zostala zamowiona nowa (320 pln):
Ponizej foto wiekszosci ww czesci, widac tez swiezo powsadzane szyby na nowych uszczelkach tyl i przod, przednia jw. - nowa. Tylne lampy siedza, drzwi sa na ukonczeniu zbrojenia, na ostatnim foto widac pierwsze efekty pelnego detailingu komory silnika, praca wyjazdowa zaprzyjaznionej firmy detailingowej.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Cos tam nabiera ksztaltu. Widac tez nowe uszczelki na tylnych bocznych szybach. O dziwo niewymienione przednie sa w rownie dobrym stanie. Takie projekty wizualnie z zewnatrz oprocz lakieru i dobrego spasowania (tu jeszcze wciaz przed) stoja takimi detalami jak nowe swiatla, uszczelki, plasticzki, spinki, itp. Komplet tych wszystkich rzeczy kosztuje wbrew pozorom w ASO sporo wiecej niz sam lakier. Krew mnie zalewa jak widze jak trudno o dobre uszczelki drzwi do coupe a cena nowych w ASO to 4.000 PLN. Poki co wciaz licze, ze trafi sie jakas sensowna uzywka. Uszczelki za polowe ceny zakupu samego auta... Jprdl
Poliuretany na tyle sa sprzed dwoch lat. Przbieg jakies 200km ale widac niestety slady baranka z poprzedniej "konserwacji podwozia". Na jednym z elementow zawieszenia tez z reszta Zabawnie wpisala sie kolorystyka gwintu wraz z logo KW. Gdy wybieralem kolor lakieru elementow od spodu i zolte poliuretany nie mialem pojecia, ze wpadnie KW. W zawieszeniu pozostalo zamontowac stabilizatory. Hamulce - brakuje pary jednych przewodow i oczywiscie cala zabawa z pompa i serwo przed nami, pedaly, hydrolapa, itp.
Widac cala komore po detailingu i z powloka ceramiczna (500 pln).
Poliuretany na tyle sa sprzed dwoch lat. Przbieg jakies 200km ale widac niestety slady baranka z poprzedniej "konserwacji podwozia". Na jednym z elementow zawieszenia tez z reszta Zabawnie wpisala sie kolorystyka gwintu wraz z logo KW. Gdy wybieralem kolor lakieru elementow od spodu i zolte poliuretany nie mialem pojecia, ze wpadnie KW. W zawieszeniu pozostalo zamontowac stabilizatory. Hamulce - brakuje pary jednych przewodow i oczywiscie cala zabawa z pompa i serwo przed nami, pedaly, hydrolapa, itp.
Widac cala komore po detailingu i z powloka ceramiczna (500 pln).
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Przed:
Przygotowanie do złożenia: oprócz wybieraka i mieszka, wszystkie części nowe ASO, kompletowane osobno bo tak wciąż było taniej niż jakieś gotowe zestawy z allegro, z którego kupilem tylko smar silikonowo-teflonowy. Wybierak po srebrnym proszku, Schmiedmann nadal na fali, teraz zauważyłem, ze góra ma takie prążki jak gdyby był kuty
Gumowa osłona lezy inaczej niż w ori ze względu na inną budowę drążka oraz konieczność zachowania dostępu zarówno do śruby do regulacji jego wysokości jak i do imbusa w kuli, który po poluzowaniu pozwala również na regulację długości skoku bez demontażu. Tak czy inaczej - rolę swoją spełnia.
Po:
Całość z proszkiem, gałką ori i mieszkiem niecale 2k pln.
To taki poboczny mini-projekt, obecnie czekam na drugą nagrzewnicę, gąbki i uszczelki z ASO, do tego chyba zamówię nową dmuchawę Mahle-Behr, ewentualnie nową chłodniczkę Nissens i chcę całkowicie odrestaurowaną jednostkę złożoną na najlepszych częściach wybranych z tych dwóch, nim wyląduje pod deską. Nie wyobrażam sobie, że w takim projekcie cokolwiek miałoby tu coś być nie tak, zwłaszcza, że dostęp do tego nie jest łatwy a teraz wszystko jest na wierzchu. Może i z tego niedługo wpadną jakieś foty.
Bedzie również całkiem nowa, kompletna skrzynka bezpieczników, do ktorej zostanie przerzucona cala wiązka. Wiązka raz, że jeszcze da radę, a dwa że i tak nie można kupić całej nowej. Skrzynka z bezpiecznikami poddała się i tym samym jej stan odbiegałby za bardzo od całej reszty, którą planuję pod maską.
Przygotowanie do złożenia: oprócz wybieraka i mieszka, wszystkie części nowe ASO, kompletowane osobno bo tak wciąż było taniej niż jakieś gotowe zestawy z allegro, z którego kupilem tylko smar silikonowo-teflonowy. Wybierak po srebrnym proszku, Schmiedmann nadal na fali, teraz zauważyłem, ze góra ma takie prążki jak gdyby był kuty
Gumowa osłona lezy inaczej niż w ori ze względu na inną budowę drążka oraz konieczność zachowania dostępu zarówno do śruby do regulacji jego wysokości jak i do imbusa w kuli, który po poluzowaniu pozwala również na regulację długości skoku bez demontażu. Tak czy inaczej - rolę swoją spełnia.
Po:
Całość z proszkiem, gałką ori i mieszkiem niecale 2k pln.
To taki poboczny mini-projekt, obecnie czekam na drugą nagrzewnicę, gąbki i uszczelki z ASO, do tego chyba zamówię nową dmuchawę Mahle-Behr, ewentualnie nową chłodniczkę Nissens i chcę całkowicie odrestaurowaną jednostkę złożoną na najlepszych częściach wybranych z tych dwóch, nim wyląduje pod deską. Nie wyobrażam sobie, że w takim projekcie cokolwiek miałoby tu coś być nie tak, zwłaszcza, że dostęp do tego nie jest łatwy a teraz wszystko jest na wierzchu. Może i z tego niedługo wpadną jakieś foty.
Bedzie również całkiem nowa, kompletna skrzynka bezpieczników, do ktorej zostanie przerzucona cala wiązka. Wiązka raz, że jeszcze da radę, a dwa że i tak nie można kupić całej nowej. Skrzynka z bezpiecznikami poddała się i tym samym jej stan odbiegałby za bardzo od całej reszty, którą planuję pod maską.