E-36 Coupe M50B30 Turbo
- listek
- Posty: 459
- Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
- Auto: M3 3.0, M3 E46
- Lokalizacja: KOŁOBRZEG
- Kontakt:
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
zawsze rozwalała mnie cena za ten wlew paliwa, w wersji bez kata 320pln a z katem 1630pl (dochodzi jakiś dodatkowy wąż) a w sumie rdzewieje tylko ta metalowa obejma
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl
www. bmw-motorsport.pl
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Tak. Poczatkowo namordowalem sie i sciagnalem te przerdzewiala i chcialem ocynkowac bo nie chcialem zaplacic 1.6k ale pozniej sie kapnalem, ze bez kata cena nowej jest calkiem inna i zamowilem. Chore.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Nowe gabki do modulu nagrzewnicy, nowy zbiorniczek plynu hamulcowego e65 (ostatecznie bedzie kombo pompy e65 oraz podwojnego serwa e39, popularne w e39 m5 na niektorych forach, ta pompa ma w sumie 3 wyjscia zamiast 2 jak w e60 czy e39, na bbk ktory wpadnie z czasem ma stawac w miejscu) oraz niektore elementy nowej skrzynki bezpiecznikow.
Zamowilem tez nowa dmuchawe oraz parownik - oba Mahle. Calosc opisana w tym poscie to ok 2.5k pln.
Namierzylem tez nowy wymiennik ciepla Valeo (przeceniony z 560 na 450) . Mam nadzieje, ze wyjdzie z tego cos sensownego.
Zamowilem tez nowa dmuchawe oraz parownik - oba Mahle. Calosc opisana w tym poscie to ok 2.5k pln.
Namierzylem tez nowy wymiennik ciepla Valeo (przeceniony z 560 na 450) . Mam nadzieje, ze wyjdzie z tego cos sensownego.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Czytam od początku i mamy blisko 4 lata, a trochę jeszcze brakuje, zazdroszczę wytrwałości.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Dzieki. Tak, 4 lata, choc w tym czasie samochod byl skladany od podstaw prawie 2 razy. Mialem pecha do poprzednich warsztatow.
Z jednej strony mam dosc, z drugiej strony nie spoczne dopoki nie zrobie go tak dobrze jak tylko potrafie, nawet jesli mialoby to oznaczac kolejne 4 lata i drugie tyle wpakowanych pieniedzy.
Z jednej strony mam dosc, z drugiej strony nie spoczne dopoki nie zrobie go tak dobrze jak tylko potrafie, nawet jesli mialoby to oznaczac kolejne 4 lata i drugie tyle wpakowanych pieniedzy.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Nissens jako chlodnica dla mnie jest ok. Jesli strzeli to wymienie i tyle. Jakby strzelil wymiennik ciepla w nagrzewnicy to juz gorzej bo trzeba cala deske rozbierac. Wiec chcialem cos bardziej wylansowanego ale... nie ma. Za to cos przyoszczedzilem bo tylko 130 zeta nowka.
Strefa Rekinow doradzila (choc to byla gadka o parowniku, ktory w koncu wpadl Mahle wiec w ogole lux): bierz cokolwiek i sie ciesz, ze w ogole jeszcze robia, do e30 to jest dopiero problem bo nie ma nowych i tylko rzezba E36 tez powoli to dopadnie. To jest ostatni dzwonek na taki projekt bo juz widac, ze coraz gorzej z niektorymi czesciami z aso.
Strefa Rekinow doradzila (choc to byla gadka o parowniku, ktory w koncu wpadl Mahle wiec w ogole lux): bierz cokolwiek i sie ciesz, ze w ogole jeszcze robia, do e30 to jest dopiero problem bo nie ma nowych i tylko rzezba E36 tez powoli to dopadnie. To jest ostatni dzwonek na taki projekt bo juz widac, ze coraz gorzej z niektorymi czesciami z aso.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Nagrzewnica zmierza ku koncowi. Zostaly rozebrane dwie i wybrane najlepsze plastiki. Stare gabki glowne zostaly usuniete a calosc zostala dokladnie splukana i umyta gabka z mydlem a po wyschnieciu na nastepny dzien wszystkie niedomyte zakamarki doczyszczone mokrymi reczniczkami. Ponad 2h szorowania i pociete paluchy o ostre krawedzie plastikow.
Przed:
Na foto też nowy wymiennik ciepla. W niektorych miejscach bylo odbarwione albo wzarte na tyle, ze nie dalo sie nic z tym zrobic. Na szczescie tylko w kilku. Na tym foto odbija sie tez zolte swiatlo co na kilku krawedziach tez wyglada na brudne choc nie jest i pozostaly stare gabki na niektorych klapach. Z tym nic sie nie da juz raczej zrobic. Nie wiadomo tez jaka funkcje pelnia bo na pewno nie uszczelniaja. Moze cos tam wyciszaja? E39 juz tego nie ma:
To juz wklejalem wyzej ale chce to miec w jednym poscie (juz oddane wczesniej na warsztat wiec zabraklo do ulozenia z reszta odswiezonych elementow:
Mam nadzieje, ze na gruncie wysilku, czasu i kasy, ktore wkladam w taka pierdołę jak nagrzewnica, faktycznie wyjdzie ona sensownie.
Przed:
Na foto też nowy wymiennik ciepla. W niektorych miejscach bylo odbarwione albo wzarte na tyle, ze nie dalo sie nic z tym zrobic. Na szczescie tylko w kilku. Na tym foto odbija sie tez zolte swiatlo co na kilku krawedziach tez wyglada na brudne choc nie jest i pozostaly stare gabki na niektorych klapach. Z tym nic sie nie da juz raczej zrobic. Nie wiadomo tez jaka funkcje pelnia bo na pewno nie uszczelniaja. Moze cos tam wyciszaja? E39 juz tego nie ma:
To juz wklejalem wyzej ale chce to miec w jednym poscie (juz oddane wczesniej na warsztat wiec zabraklo do ulozenia z reszta odswiezonych elementow:
Mam nadzieje, ze na gruncie wysilku, czasu i kasy, ktore wkladam w taka pierdołę jak nagrzewnica, faktycznie wyjdzie ona sensownie.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Masz jakiś plan kiedy ten projekt ma wyjechać na ulice? Czy "jak skończysz to skończysz" po ch pytać
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Raczej to drugie troche mogloby sie to szybciej dziac, z drugiej strony cos tam im caly czas mieszam. A to z serwem, a to z odbudowa nagrzewnicy, tu czekamy na czesci, bo dostawca zamulil, tam cos nie podchodzi i trzeba wymienic, itp. Z reszta teraz mialbym z niej maly pozytek. Ale w sezonie w koncu bym cos polatal. Zobaczymy, juz sie nauczylem nie nastawiac.
Idac dalej, nudne do bolu ale z kronikarskiego poczucia obowiazku wklejam. Prawie kompletny zestaw drobiazgow do zamocowania na dole kolumny kierowniczej, elemeny 18-24:
Juz mnie wkur... powoli to zamawianie czesci. Poczatkowo bylo fajne kompletowanie tego wszystkiego, zwlaszcza tych glownych elementow jakies zawieszenia, wydechy, barany, fotele, shiftery, felgi, lampy, itp., dlugo by wymieniac. Mialem poczucie, ze w jakims sensie definiuje przez to ten samochod od nowa. Ale po calym tym czasie satysfakcja z zamawiania coraz to kolejnych srubek i regularnych wizyt w bawarii po jakies plasticzki powoli mi mija. Stalo sie to obowiazkiem, z ktorego majac na uwadze cel koncowy staram sie jak najlepiej wywiazac.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Mam tak samo zwłaszcza irytujące są te których potrzebujesz 1szt., a moq to 10szt.
Ale Bawaria ma fajny system online zamawiania i dostarczają pod dom wszystko
Ale Bawaria ma fajny system online zamawiania i dostarczają pod dom wszystko
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Nawet nie sprawdzalem bo jak jade do warsztatu to przejezdzam obok bawarii. Pewnie za wysylke cos by liczyli i zawsze przynajmnjej ten jeden dzien dluzej czekasz.
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo
Szlag mnie trafia z tym serwem. Pierwsze z e60 kupilem zle, bo do pompy vacum przez przypadek. Drugie myslalem, ze podejdzie git z e39, tez sie okazuje, ze chyba jednak za duza kombinacja.
Jakie serwo tutaj kupic? Ktos moze cos podpowiedziec? Jest jakies sensowne podwojne? Jak nie podwojne to z e46 podejdzie bez rzezby? Czy bez rzezby tylko do e36? To ma byc docelowo pod BBK.
Jakie serwo tutaj kupic? Ktos moze cos podpowiedziec? Jest jakies sensowne podwojne? Jak nie podwojne to z e46 podejdzie bez rzezby? Czy bez rzezby tylko do e36? To ma byc docelowo pod BBK.