E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline
Re: E-38 740iA
Prawda, spawy nie wyszly za dobrze a ta rura zardzewiala w srodkowej sekcji wyglada fatalnie. Przynajmniej to ostatnie bedzie niedlugo jeszcze poprawione.
Re: E-38 740iA
Nowa:



Stara:


Siadlo:


Przedliftowe, prosto z ASO. Ryzykowalem troche ale sie udalo. Maja inne zaczepy choc w tych samych miejscach, balem sie czy nie beda luzne ale wrecz przeciwnie. Plastik jęknął troche co prawda jak to tam upychalem ale nic nie pękło i siedzi aż za dobrze. Poliftowych nie ma nigdzie, szukalem od miesiecy, bylem gotow kupic ja nawet razem z lampa, nic. Raz przez chwile z Litwy ktos wystawial na ebayu ale za 100 eur. Nie wzialem a pozniej zalowalem. Tu za 200 pln i temat zalatwiony. Minus jest taki, ze prawa, oryginalna z polifta jest perforowana ale dopoki sie nie kucnie to tego w ogole nie widac bo perforacja jest w tym zaglebieniu.








Re: E-38 740iA
Wydech:
1 część w rzeczywistości trochę ciszej, 2 brzmi właśnie tak, 3 kompletnie nie oddaje niczego, brzmi DUŻO głośniej:
https://www.youtube.com/watch?v=VK1gZ9ITzp4










Ponownie zdjęcia stwarzają złudzenie perfekcyjnego lakieru. Daleka droga. Najgorzej (co nie znaczy znowu, że jakoś dramatycznie) z bliska wyglądają maska i klapa bagażnika [EDIT: klapa zrobiona]. Rys w sumie niewiele, tu detailing zrobił robotę, choć kilka oczywiście pozostało. Ale zaprawek jest sporo, odprysków też kilka. Dach trochę lepszy ale też ma taki trądzik. Tu z kolei gorzej malować, zobaczymy, ale oczywiście tamte dwa elementy chodzą mi po głowie.
Nie ma zwalniania tempa: jutro wyklejanie dekorów dokładki zderzaka a w przyszłym tygodniu w końcu wlecą przednie dystanse - właśnie doszły nowe, dłuższe śruby. Lubię komplety więc identyczne Eibachy z tyłem.
M4 może przez chwilę odetchnąć, bo nie wybiera się w najbliższym czasie na przejażdżkę w innym celu niż serwisowe rozprostowanie opon
1 część w rzeczywistości trochę ciszej, 2 brzmi właśnie tak, 3 kompletnie nie oddaje niczego, brzmi DUŻO głośniej:
https://www.youtube.com/watch?v=VK1gZ9ITzp4










Ponownie zdjęcia stwarzają złudzenie perfekcyjnego lakieru. Daleka droga. Najgorzej (co nie znaczy znowu, że jakoś dramatycznie) z bliska wyglądają maska i klapa bagażnika [EDIT: klapa zrobiona]. Rys w sumie niewiele, tu detailing zrobił robotę, choć kilka oczywiście pozostało. Ale zaprawek jest sporo, odprysków też kilka. Dach trochę lepszy ale też ma taki trądzik. Tu z kolei gorzej malować, zobaczymy, ale oczywiście tamte dwa elementy chodzą mi po głowie.
Nie ma zwalniania tempa: jutro wyklejanie dekorów dokładki zderzaka a w przyszłym tygodniu w końcu wlecą przednie dystanse - właśnie doszły nowe, dłuższe śruby. Lubię komplety więc identyczne Eibachy z tyłem.
M4 może przez chwilę odetchnąć, bo nie wybiera się w najbliższym czasie na przejażdżkę w innym celu niż serwisowe rozprostowanie opon

Re: E-38 740iA
Re: E-38 740iA
17.06, 307kkm ustawiona geometria, przy okazji wysrodkowana kierownica, ktora byla lekko przekrecona. Prowadzi sie niemozliwie, tym bardziej jak na swoj wiek. Jedzie jak po torach, mozna puscic kierownice, nawet podczas hamowania wtedy sunie prosto, nigdzie nie sciaga. Hamulce nowe, wiec nic nie bije, felgi idealnie wywazone wiec na kierownicy tez gladko przy kazdej predkosci. Na dziurach trzeba na felgi uwazac ale dopoki nie wjedzie sie w cos skrajnego to dalej czuc, ze jazda jest komfortowa a zawieszenie sprezyste.




S500 stan perfekt, 2006, 130kkm oryginalny przebieg, 100% bezwypadek, salon PL.






S500 stan perfekt, 2006, 130kkm oryginalny przebieg, 100% bezwypadek, salon PL.


Re: E-38 740iA
W jednej chwili zapalila sie kontrlolka dsc, abs oraz recznego, przestal tez dzialac predkosciomierz i ekonomizer. Najpewniej padl czujnik abs w tylnym lewym kole. Zdiagnozujemy to jeszcze na bank ale nowy czujnik i tak nie zaszkodzi. Bosch, 0.2k.

Zamowilem tez dwie uzywane przekladnie slimakowe. Kazda po stowce. Idea jest taka, by wyslac obie na regeneracje i niech oni zdecyduja, ktora jest w lepszym stanie wyjsciowym. Regeneracja to kilkaset do ok 1k pln wiec kupujac druga za ulamek tej kwoty zwiekszam szanse, ze wszystko wyjdzie jak nalezy. Oczywiscie moznaby regenerowac obecna ale zablokowalbym stanowisko na warsztacie i unieruchomil auto. A tak - bez zadnego cisnienia. Podmiana na inna zregenerowana to juz tylko chwila.

Zamowilem tez dwie uzywane przekladnie slimakowe. Kazda po stowce. Idea jest taka, by wyslac obie na regeneracje i niech oni zdecyduja, ktora jest w lepszym stanie wyjsciowym. Regeneracja to kilkaset do ok 1k pln wiec kupujac druga za ulamek tej kwoty zwiekszam szanse, ze wszystko wyjdzie jak nalezy. Oczywiscie moznaby regenerowac obecna ale zablokowalbym stanowisko na warsztacie i unieruchomil auto. A tak - bez zadnego cisnienia. Podmiana na inna zregenerowana to juz tylko chwila.
Re: E-38 740iA
Re: E-38 740iA
Co jest lepsze od V8? Dwie V8:







Podziekowania dla SzymonaBezM za mozliwosc przejazdzki emka, o ile mnie pamiec nie myli to jako kierowca e92 pierwszy raz. S65 na dlubnietym wydechu robi robote. Przegazowki przy redukcjach i kopanie po plecach przy zmianach biegu rozwala system. Polatane po Katowicach, dwie V8 na glosnych trybach zdarły dzis tynk w tunelu pod rondem








Podziekowania dla SzymonaBezM za mozliwosc przejazdzki emka, o ile mnie pamiec nie myli to jako kierowca e92 pierwszy raz. S65 na dlubnietym wydechu robi robote. Przegazowki przy redukcjach i kopanie po plecach przy zmianach biegu rozwala system. Polatane po Katowicach, dwie V8 na glosnych trybach zdarły dzis tynk w tunelu pod rondem

- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: E-38 740iA
Haha tak wypatruje ostatanio tych e92 w Katowicach, ale to już egzotyczny widok, chyba robi się youngtimer
Teraz tylko F i G seria na ulicach. Aż tu nagle w sobotę, stojąc na parkingu pod Lidlem patrzę, a tu białe e92 (chyba comp.) Piękny widok!
Który to rok i ile auto ma nalotu, że tak Cię kopało po plecach?
P.S. Jak te JR-y nie masz żadnych wibracji przy tym kole i tych dystansach?

Teraz tylko F i G seria na ulicach. Aż tu nagle w sobotę, stojąc na parkingu pod Lidlem patrzę, a tu białe e92 (chyba comp.) Piękny widok!
Który to rok i ile auto ma nalotu, że tak Cię kopało po plecach?

P.S. Jak te JR-y nie masz żadnych wibracji przy tym kole i tych dystansach?
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: E-38 740iA
Niestety faktycznie nie widuje sie ich juz zbyt czesto. 2010, 90kkm, felgi sa ori nie JR, z przodu jest dystans ale nie ma zadnych wibracji. 

- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: E-38 740iA
Nie zrozumieliśmy się, mi chodziło o Twoje dystanse w e38? 
Skąd je zamawiałeś?
Ta e92 to nie czasem byłe auto Mateusza z Bawarii tylko wtedy było totalnie seryjne?

Skąd je zamawiałeś?
Ta e92 to nie czasem byłe auto Mateusza z Bawarii tylko wtedy było totalnie seryjne?
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: E-38 740iA

Re: E-38 740iA
No i dystanse. Tyl ok, na budzie nic nie czuc. Kierownica drgala od przodow. Po sciagnieciu gladko, az niemozliwe jak na wiek auta i parametry kol. Ale teraz felga jest znow zapadnieta. Jakies eibachy albo hr niosa mniejsze ryzyko wibracji czy jeden pies?
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: E-38 740iA
Dlatego właśnie byłem ciekaw jak te JR'y są wykonane i jak się to sprawuje bo marka niezbyt zachęca do pakowania tego pod BMW.
Przerobiłem trochę H&R'ów w życiu, w różnych wariantach i grubościach od 10 do 25, z różną wielkością obręczy od 17 do 19 cali i z tego co pamiętam to na nich nigdy drgań nie było więc chyba warto spróbować.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: E-38 740iA
Dzięki za info. Zobaczę jeszcze czy w takim razie HR czy Eibach. Mam te drugie w M4 15mm x4 i są ok.Oleg pisze: ↑czw lip 21, 2022 11:13Dlatego właśnie byłem ciekaw jak te JR'y są wykonane i jak się to sprawuje bo marka niezbyt zachęca do pakowania tego pod BMW.
Przerobiłem trochę H&R'ów w życiu, w różnych wariantach i grubościach od 10 do 25, z różną wielkością obręczy od 17 do 19 cali i z tego co pamiętam to na nich nigdy drgań nie było więc chyba warto spróbować.
Tak, to byłe auto Mateusza z Bawarii.