E-36 Coupe M50B30 Turbo

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt lip 10, 2018 23:41

Jak to przy projektach bywa - z poslizgliem ale najwazniejsze, ze w koncu sa efekty. Jeszcze troche przed nami. Konczymy silnik, tlumik zrobilo MG ale trzeba pospawac reszte wydechu, brakuje akumulatora i kilku detali. Niestety nie udalo sie zmontowac fajnego fotostory krok po kroku :? ale lepsze takie foto niz zadne. Co jak co - srodek zamiata i wyszedl dokladnie tak jak chcialem, choc musze ostatecznie skontrolowac na zywo. Zaciski nie są różowe jak wyszły na foto tylko fiolet zbliżony do nadwozia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr lip 11, 2018 13:35

Obrazek Obrazek Obrazek

Nie wyszlo chyba najgorzej. Zarowki trzeba wymienic na srebrne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr lip 18, 2018 19:43

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Juz podobno w samochodzie. Czekam na finalizacje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob lip 28, 2018 13:37

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nareszcie widac koniec. Niestety wciaz jeszcze cos tu i tam do poprawki i w efekcie samochod wciaz nieodebrany. Spasy lampy + kierunki wolaja o pomste do nieba. Albo da sie to poprawic, albo taka lampa / kierunek (dziwne, bo oba depo, wiec powinno lepiej spasowac, moze i chiniol ale na fotkach w sieci nie ma takiego balaganu w szparach). Tak czy inaczej trzeba to rozwiazac nawet jesli bede mial kupic nowe elementy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob sie 04, 2018 15:17

Obrazek Obrazek

W międzyczasie padła pompa paliwa więc została zakupiona nowa, przy okazji wleciały nowe przewody paliwowe oraz nowe okablowanie samej pompy. Wyrąbał się wysprzęglik, więc został podmieniony na inny oraz musiał zostać rozebrany mechanizm wycieraczek, które odmówiły posłuszeństwa. Do tego doszedł problem z wiązką jednej z tylnych lamp ale już jest niby ok. Klimatyzacja nie działa, trzeba kupić nowy osuszacz ale tym zajmie się już zakład klimatyzacji. Wlecą też nowe oringi, sprawdzimy szczelność, jeśli wszystko będzie ok, to do nabicia i jazda. Most został na małej głowie z iS + spaw. Jak się rozleci to będę myślał co i jak, a szansa jest, że jeśli został dobrze pospawany to jakiś czas wytrzyma. Przełożenie 3,45 (ori 325 to 3,15) więc samochód powinien dodatkowo lepiej się zbierać.

W późniejszym terminie, wiadomo:
- klatka (rollbar? :roll: )
- turbo

Z rzeczy do zrobienia / poprawek po tym jak w końcu odbiorę i się chwilę nacieszę:
- klima j.w. + rozważam zakup drugiego kompresora po/do regeneracji, dla św. spokoju
- zabezpieczenie podłogi + wzmocnienie mocowań tylnego wózka
- tylny zawias (obecny jest sztywny, nie stuka, ale chce wsadzić odmalowane proszkowo wahacze i poskładać wszystko na poliuretanach)
- spasowanie przednich lamp/kierunków
- zaślepki halogenów
- carbonowa konsola środkowa (mieszek z alcantary już jest, oczywiście przeszyty żółtą nicią)
- lusterka ACS
- usunięcie błędów OBC - ze względu na brak postojówek przednich (ringi są pomalowane na czarno i odpięte), o dziwo tylne depo też wywalają jakiś błąd :roll:
- póki co po wycięciu katów (prosta rura) został wykorzystany stary układ wydechowy z M50B25 (+ oczywiście nowy końcowy MG). Wizualnie od spodu wygląda to kiepsko, swoją rolę ma jednak podobno spełniać. Kusi mnie wywalenie tego złoma i zrobienie reszty układu w MG, ale chyba wstrzymam się do turbo - wystarczy że drugi raz będę musiał zapłacić za końcowy.
- klepanie tylnego rantu + dystans
- obniżenie obecnie nie jest zbyt duże - mniej więcej na równo błotnik z górą opony. Jak to nowy gwint - pewnie coś jeszcze siądzie. Jak się uleży to zdecyduję czy zjedziemy jeszcze w dół.
- hamownia - ma mieć minimum taką moc jak M54B30, czyli 231 KM. Górna granica to niby 260 ale nie ma się co nastawiać. 240 będzie już super.
- podstawowy detailing + kwarc
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt sty 15, 2019 22:34

W końcu. Jeszcze trochę trudu mnie czeka przy tym samochodzie, m.in. jak opisane wyżej. Tuż po pierwszej przejażdżce, z silnikiem który wydaje się chodzić ok. Niezbyt długiej bo wszystko zasypane więc jeszcze będę ją testować nim odtrąbię sukces. Za całość mógłbym kupić e46 M3 UK. Czy był to właściwy wybór - czas pokaże. Natomiast realizacja takiego e36, która od wielu lat nie dawała mi spokoju - bezcenna. Podobnie jak stracone przy niej nerwy.... :573:

Obrazek
Koleżanka obok całkiem sympatyczna.

CDN.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pt sty 18, 2019 08:49

Ciąg dalszy testów raczej pozytywny ale nie bezbłędny. Ogólnie daje radę, może i mieć te zakładane na chwilę obecną 230KM, hamownia prawdę powie. Frajda jest ogromna. Zaspawany most sprawdza się świetnie i nie wiąże się z dużymi niedogodnościami, trzeba uważać w ciasnym manewrowaniu. Dźwięk jest początkowo ok ale przy deptaniu i wkręcaniu wyżej jest zbyt metaliczny i brzęczący. To przez brak kata i w ogóle jest to na razie stara zardzewiała rura środkowa, czekam na termin w MG. Wysiadła hydrołapa, coś brzęczy z tyłu, nie wiem czy to od wydechu czy gdzie indziej. Działamy z poprawkami.

Obrazek
Obrazek

Jak beda lepsze warunki i wroci z porzadnego mycia to wrzuce jakies lepsze zdjecia.
Obrazek

Przemooo
Posty: 325
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Przemooo » ndz sty 20, 2019 10:56

Zawsze byłem zdania, że poprawki najlepiej sie robi w trakcie jazd, a nie jak auto stoi.
Szerokości.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » ndz sty 20, 2019 12:42

Pytanie czy w ogóle da radę je zrobić jak stoi ;)
Dzięki.
Obrazek

Przemooo
Posty: 325
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Przemooo » śr sty 23, 2019 00:50

W życiu robiłem tylko dwa SWAPy i składałem na szybko, poprawiałem w trakcie i w sumie efekt finalny był niezły, ale mo dobry znajomek nie wyjedzie dopuki nie zrobi wszytkiego na tip top i potem... trwa to długie miesiace, a nawet lata, a częto projekt kończy w dziale giełda...

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 318
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; M50B30 E36coupe

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr sty 23, 2019 09:07

Zakładam, że jeszcze trochę się z nią pobawię, żeby na wiosnę była gotowa. Sporo pracy przed nami jeszcze, żeby doprowadzić ją do zakładanego stanu. Mam nadzieję, że się uda. Jak ją kupiłem dotychczasowe prace miały trwać 3 miesiące a trwały 10.
Obrazek

ODPOWIEDZ