E-36 Coupe M50B30 Turbo

E-36 Coupe M50B30 Turbo

Postprzez Juras » N lut 11, 2018 23:23

M4 jest git, ale mam potrzebę zamiatania na jakimś bardziej bezkompromisowym patencie.

Od dawna chodziła mi po głowie budowa grubszego projektu e36. Dzisiaj wróciłem do domu wymarzonym coupe. Samochód nie ma grama rdzy, mimo że podwozie nie jest zakonserwowane - wszystko widać jak na tacy. Miało podobno jakąś niewielką przygodę z przodu, ale podłoga jest 100% oryginalna, nigdy nie naprawiana, to samo podłużnice, dno bagażnika cacy. Cały samochód ma drugi lakier: wiadomo to nie to samo co pierwszy, ale lepszy taki niż poobijany i obłażący. Zwłaszcza, że wszystko w okolicach 140-2xx mikronów. Jedyne miejsce gdzie znaleźliśmy szpachlę to tylny lewy błotnik - podobno przed malowaniem był tam wspawany kawałek poszycia bo wychodziła rdza. Pewnie tam też była lekko stuknięta.

318is, 1996r bez szyberdachu, Technoviolet. W bonusie wpadł pełen M pakiet na zewnątrz i w środku, climatronic i czarna decha z poduszką pasażera. Do wstawienia duże OBC.

Plany: na początek szukam M50B25, zrobimy kapitalny remont + stroker na częściach z M54B30 na 3 litry + wydech + strojenie. Po drodze wpadną nowe hamulce od e46 330 + nowe przewody miedziane poprowadzone w środku + hydrołapa. Celem ma być drift + street, więc zawias ISC + komplet poliuretanów + wzmocnienia wózka. Środek wypruty, pomalowany na czarno + kubły + szelki + short-shifter.

Jakiś czas chcę polatać na takim setupie, 240-260KM przy ~1200kg. Za rok z kolei obspawamy całą budę, wrzucimy klatkę i turbo celując w ok. 450-500KM. Taki setup powinien obejść się bez kucia. Na cwhilę obecną nie ma planów na więcej, taki zestaw i tak powinien wystarczająco zamiatać. Ale jak to mówią, apetyt rośnie w miarę jedzenia.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Juras
 
Posty: 116
Dołączył(a): Pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI Manual

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Postprzez Przemooo » N lut 11, 2018 23:43

Laski pod Disco będą już teraz zachwycone :D
Przemooo
 
Posty: 284
Dołączył(a): Pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Postprzez Juras » Pn lut 12, 2018 08:19

Zgadza sie. Potencjał do zadawania szyku pod remizami jest już w tym momencie ogromny. Sam kolor jest OK ale nazwa techno Violet jasno to podkreśla :twisted: :D
Avatar użytkownika
Juras
 
Posty: 116
Dołączył(a): Pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI Manual

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Postprzez Juras » Pt lut 16, 2018 23:59

Właśnie się dowiedziałem, że zarówno cały M pak i klimatronik są fabryczne :twisted:
Choć pewnie w związku z przygodą jaką miała z przodu zderzak został wymieniony na taki bez szczebelków. Trzeba sprawdzić czy w ogóle jest oryginalny.

VIN: WBABE71060ES36363
Type code: BE71
Model: 318IS (EUR)
E-F-R series: E36 2
Series: 3
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M44
Displacement: 1.90
Power: 103 (140 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 299 - TECHNO-VIOLETT METALLI
Upholstery code: Z1XX - SONDERPOLSTERUNG
Prod.date: 1996-03-06

S214 Automatic stability control (ASC+T)
S243 Airbag for front passenger
S246 Manually adjust. steering column
S255 Sports leather steering wheel
P337 M Sports package
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S481 Sports seat
S498 Headrests mechanically adjustable, rear
S510 Headlight vertical aim control
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S556 Outdoor temperature indicator
S669 Radio BMW Business RDS
S676 HiFi speaker system
S704 M Sports suspension
S756 BMW LA wheel, round spoke, individual
L801 National version Germany/Austria
S806 Third stoplamp
S818 Battery master switch

Zaczynamy kompletowanie części. Dzisiaj przyszła hydrołapa oraz short shifter Swagier. Rozwazałem oryginał z Z3M ale podobno wcale nie jest taki krótki. Chiniola nie zaryzykuję. Dodatkowo nie mam przekonania, ale chcę spróbować z dłuższą dzźwignią. Jak nie siądzie to się obetnie i nagwintuje od nowa. Oprócz tego z jednej strony przykręca się go do tunelu, a z drugiej można wciąż go schować w jego plastikowej, oryginalnej części i zasłonić mieszkiem. Kompaktowa hydrołapa o podobnej długości.

ObrazekObrazek

Oprócz tego trwają poszukiwania M50B25, jest kilka opcji. Tłumik przygotuje MG Motorsport. W związku z przelotem od kolektorów do końcowego, zakładałem zamówienie go ze sterowanymi klapami. Ale gdy okazało się, że kosztują one 2 razy tyle co sam tłumik i miałbym zapłacić w sumie 3k zamiast 1k to podziękuję. W międzyczasie przyszły nowe kierunki Depo Smoke oraz nowe lampy tylne Depo z białym kierunkiem.

ObrazekObrazek

Mam też wstępnie namierzone używane zaciski z 330 e46. Pójdą do całkowitej renowacji + malowanie proszkowe. Do tego wybór padł na ATE Power Disc + klocki ceramiczne:
Obrazek

Obecne przednie lampy Depo są fatalne. Spróbujemy je uratować wywalając ringi i robiąc BH, ale nie wiem jaki będzie tego rezultat. Jak nie wyjdzie to zadowalająco to namierzyłem nowe Bosche. Myślałem, że już nie da się kupić nowych. http://www.high-tech-tuning.pl/pl/p/BMW ... arelli/124

W przyszłym tygodniu spawamy dyfer. Póki co obecny na małej głowie. Duża wleci później, pewnie razem z turbo w przyszłym roku. Chyba, że wcześniej zmieli małą. Niedługo trzeba będzie zamówić kompletny zawias ISC przód-tył. Przy okazji wytargamy całe przednie zawieszenie. Wahacze zostaną wypiaskowane, pomalowane i dostaną nowe tuleje - acentryczne. Na przód jeszcze wleci adapter skrętu i tyle. Tylne wahacze z malowaniem i poliuretanami poczekają na kolejny sezon. Jak wleci klatka to trzeba będzie obspawać budę. Wtedy wstawimy wzmocnienia pod tylny wózek i wtedy dopiero przy okazji skończymy tylny zawias wraz z odmalowaniem na poliuretanach, żeby nie rozbierać go dwa razy. Jestem na tropie jakichś fajnych felg - póki co o normalnej szerokości i et, miałem namierzone fajne sznycle 18", ale 2 okazały się krzywe. Na chwilę obecną mocnym kandydatem jest wz-72. Mam namierzone proste, nieprostowane, niespawane, polakierowane proszkowo. Być może dojdą na przyszły tydzień. W tym momencie szukam jakichś sensownych opon. Na przód kupię jakieś nowe koty, a tył i tak będzie rotował :P CDN.
Avatar użytkownika
Juras
 
Posty: 116
Dołączył(a): Pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI Manual

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Postprzez Juras » So lut 24, 2018 00:47

Wyglada na to, ze jest silnik. Jutro jestem umowiony na odbior calej e36 w sedanie. Stala 8 lat, z czego 4 lata w jednym miejscu bez przestawiania. W kola wrosly krzaki. Zdekompletowana. Szrot calkowity. Natomiast silnik na 4cyl. kompresja 14, na 2cyl. 14,5. Przecieralismy oczy. Po odpaleniu nic niepokojacego nie bylo slychac. Nie bylo mozliwosci sie przejechac. Jest jakies ryzyko, ze zamiast plynu chlodniczego byla woda, ktora mogla nie byc dobrze spuszczona. Jesli to zamarzlo, to moglo rozwalic blok. Na zewnatrz, od srodka nie bo nie byloby kompresji. Dlatego 15% ceny wstrzymane do momentu ustalenia czy blok jest caly. W cenie komplet z osprzetem, wiazka i skrzynia. Za dodatkowe cale 100 PLN mozemy wyciagnac wal, dyfer z wozkiem, polosiami i calym zawiasem. Po wypatroszeniu bez pospiechu buda wraca na zlom, a silnik zostanie rozebrany do ostatniej srubki i przejdzie kompletny remont bez zadnego oszczedzania. Wszystko co ma sens wleci nowe, cala reszta do regeneracji. Calosc silnika ma byc jak nowa. Auto ma dawac max radosc z jazdy, a nie rozkminki co sie tym razem wysra. Przy okazji stroker, wiec zaczynam poszukiwania dolu od M54. Przyszly tarcze, klocki i zaciski. Te ostatnie w przyszlym tygodniu jada do kompleksowej regeneracji.
Avatar użytkownika
Juras
 
Posty: 116
Dołączył(a): Pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI Manual


Powrót do Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość