E-38 740iA /Alpina 21"/Eibach/Shadowline

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-38 740iA

Post autor: saron22 » śr lis 24, 2021 19:49

Ja prawdę mówiąc chyba nie jestem fanem tych pogrubionych kierownic. Jeśli chodzi o grubość wieńca to chyba bardziej skłaniam się ku wersji przed.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » czw lis 25, 2021 08:18

Cos w tym jest, skoro i w220 i w221 maja fabrycznie tez takie cienkie (nie wiem jak amg), widocznie klientela tej klasy takie woli (lub kiedys wolala, z nowych jezdzilem tylko g11 i miala troche grubsza niz ww). Tak czy inaczej jechalem z ta kiera wczoraj po raz pierwszy, jadac na przeglad, i absolutnie sie w niej zatracilem - i w dotyku jak i wizualnie.

Przeglad tip-top. Hamulce sa nowe ale byl problem z pokazaniem ich screena juz po przejezdzie. Wszystko gra, lapia rowno. Tylko zawias udalo sie ustrzelic. Wszystko ok. Jedynie podobno jakis lekki luz wyszedl na tylnych tulejach. Nie wiem czy to teraz ruszac bo jak zlece rozebranie tego to pojde z tym grubo robiac caly spod a chce tego tymczasowo uniknac. Choc nie ukrywam, ze czasami juz zastanawiam sie w jaki kolor proszku pojda wahacze ;-) chyba srebrny. Reszta wszystko git, sucha jak pieprz co nie jest zbyt czeste w starych e3x ale oczywiscie po zakupie byla troche uszczelniania.

Obrazek

Poczatkowo myslalem, ze fajne auto, ze pojezdze, podlubie i sprzedam (moze z zyskiem?). Obecnie totalnie zakrecila mi w glowie. Jest genialna, ze tak nieskromnie podsumuje. Zostanie ze mna na dlugo. Przez nią M4 stoi od kilku tygodni nieruszana, musiałem zejść, odpalić żeby chociaż chwilę pochodziła i przestawić żeby się opony nie odkształciły.

PS wlasnie zamowilem 2 przelotowe tlumilki koncowe z BAQ. Przelot 330/120. Zobaczymy czy nie za bardzo przytlumi.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn lis 29, 2021 23:23

Czy ktoś może polecić jakiś gwint do e38? Chodzą mi po głowie od dłuższego czasu same sprężyny Eibacha. Wiem, że będzie tanio i bez szczególnej utraty komfortu. Z drugiej strony gdyby miało nie siąść i będzie ciut za wysoko to lipa. Gwint wiadomo, że będzie droższy ale nie musi to być w końcu KW ani inne drogie wynalazki. Odpadają też jakieś cuda typu TA czy MTS. Priorytetem jest komfort i rozsądna cena. Kiedyś miałem w e90 gwint AP i raczej spełniał te warunki. Minęło jednak już trochę czasu, nie wiem też jak zachowa się w e38.

Ktoś to może potwierdzić?
Jakieś inne propozycje?

Rozważam też np. zakup Eibachów, obserwację sytuacji a następnie kupienie jakichś krótszych amorów bilsteina, żeby jeszcze lekko skorygować wysokość gdyby zaszła taka potrzeba. Jest jakiś konkretny model amora, który zachowując możliwie największy komfort jest w stanie w ten sposób zadziałać po dołożeniu do sprężyn? Tj. tylko nieznacznie dodatkowo obniżyć.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn gru 06, 2021 11:30

Takie cos przyszlo. Koncowki sa zrobione tak by chowaly sie na teraz nadal za zderzakiem ale w przyszlosci, zeby latwo bylo tez obciac kolanko i dospawac jakas podwojna koncowke. Dlatego juz na teraz na wyjsciu jest 80mm. Dwururki beda ostatecznie cos kolo tego.

Obrazek

Zobaczymy jak po zalozeniu. To jest 330/120 czyli ta sama pojemnosc co najkrotszy 250/160. Troche na chybil trafil to dobieralem ale i tolerancje dla efektu koncowego mam szersza wiec raczej nie ma opcji, zeby spudlowac. Jak juz to obawiam sie czy za bardzo nie wyciszy. Z drugiej strony jakies eisenmanny i inne supersprinty (nie przyrownujac) na pewno tlumia bardziej niz taki przelot a i tak bywaja glosne. Czw/pt montaz, do tego dojdzie nowa rura pomiedzy tymi koncowymi a xpipe tworzac caly nowy wydech cat-back.

Tlumiki zamowione w BAQ. Na starcie minus, ze uznali niestandardowa koncowke za wielki custom (ktora po przycieciu przywrocilaby tlumik do standardu) i kazali za calosc zaplacic z gory. Nie zgodzili sie nawet na 50/50. Inne firmy potrafia zrobic caly wydech customowy i platne jest oczywiscie w pelni po. To oni na tym zarabiaja wiec jakies ryzyko z tym zwiazane powinni tez poniesc a nie przerzucac je w calosci na klienta. Niepotrzebne zamieszanie powstalo tez wokol srednicy wyjscia, ale w koncu wyszlo tak jak chcialem. Na plus z kolei - wywiazali sie bardzo terminowo, jakosc wyglada ok i sympatyczna pani, ktora przejela ostatnia czesc komunikacji.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » wt gru 07, 2021 18:22

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przystaweczka przed wlasciwa sesja w nowym roku jak ogarne wszystkie detale.


saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-38 740iA

Post autor: saron22 » czw gru 23, 2021 10:47

Zadraszaczam takiego prezentu :grin:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » czw gru 23, 2021 11:43

Wczesniej z samym xpipe bylo przesadzone, na wysokich lekki klekot ale na filmiku nie slychac glownego problemu - dudniacego basu na niskich obrotach:

https://youtu.be/A_GPLkx0brc

Pozostaje sprawdzic jak brzmi teraz, jade odebrac :D

EDIT: odebrana. Na plus, ze zniknal ten rasp na gorze i jest caly nowy wydech od katow, ktory konczy sie przy zderzaku a nie pod autem. Na minus, ze na dole nadal dudni. Srednie i gorne ciszej troche i bardziej basowo, zobaczymy jak po przepaleniu. Poki co mam mieszane odczucia przez ten dol. Niewykluczone, ze jeszcze cos bede przy nim rzebil ale to na spokojnje musze przemyslec.

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-38 740iA

Post autor: saron22 » czw gru 23, 2021 18:41

Pojezdzij trochę i zobacz jak będzie. Ja jak swoją odebrałem z MG to przy odpalaniu w garażu ryk był nie do wytrzymania. Aż uszy bolały. Zadzwoniłem i mówie ze mialo byc znośnie a jest baardzo glośno. Mówili: pojeździj, będzie dobrze. Wyjeździłem kilka zbiorników i sytuacja się unormowała. Jest dość głośno ale na badaniu technicznym test głośności przechodzi ze wskazaniem lekko poniżej górnej granicy.
No i co ważne - mogę jechać spokojnie bez deptania to auto jest niewiele glośniejsze niż cywilne te lekko usportowione samochody. Ale jak prostuję prawą nogę to ryczy jak zły.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » czw gru 23, 2021 19:02

saron22 pisze:
czw gru 23, 2021 18:41
Pojezdzij trochę i zobacz jak będzie. Ja jak swoją odebrałem z MG to przy odpalaniu w garażu ryk był nie do wytrzymania. Aż uszy bolały. Zadzwoniłem i mówie ze mialo byc znośnie a jest baardzo glośno. Mówili: pojeździj, będzie dobrze. Wyjeździłem kilka zbiorników i sytuacja się unormowała. Jest dość głośno ale na badaniu technicznym test głośności przechodzi ze wskazaniem lekko poniżej górnej granicy.
No i co ważne - mogę jechać spokojnie bez deptania to auto jest niewiele glośniejsze niż cywilne te lekko usportowione samochody. Ale jak prostuję prawą nogę to ryczy jak zły.
Cenne info dające jakąś nadzieję, choć do tej pory miałem inne doświadczenia z kilkoma wydechami, które po dopaleniu były głośniejsze. Przy czym ten serio jak na moje ucho ogólnie nie jest głośny, bez przesady. Oprócz tego nieszczęsnego dudnienia do 2k obrotów, gdzie te tłumiki praktycznie nic nie zmieniły. Nie wiem, pojeżdżę, zobaczę. Zmęczyły mnie te ciągłe poprawki, muszę przez chwilę dać sobie z tym spokój. Jak się unormuje to git i zostaje jak jest. Jak nie to rozważam podjazd do BAQ i zamontowanie całego układu od nowa na klapach a ten sprzedam albo potnę i wykorzystamy niektóre jego elementy:

https://www.youtube.com/watch?v=u-vLQ_c5XiY

Chcę tylko rozwiać ewentualne wątpliwości, że jakiekolwiek komplikacje (tymczasowe lub nie) wynikające z obecnego setupu nie są winą ani Kainera ani BAQ. Oni tylko robili to o co prosiłem i wywiązali się z tego.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: E-38 740iA

Post autor: Oleg » pn gru 27, 2021 12:40

Juras pisze:
czw gru 23, 2021 19:02

Cenne info dające jakąś nadzieję, choć do tej pory miałem inne doświadczenia z kilkoma wydechami, które po dopaleniu były głośniejsze. Przy czym ten serio jak na moje ucho ogólnie nie jest głośny, bez przesady. Oprócz tego nieszczęsnego dudnienia do 2k obrotów, gdzie te tłumiki praktycznie nic nie zmieniły.

Chcę tylko rozwiać ewentualne wątpliwości, że jakiekolwiek komplikacje (tymczasowe lub nie) wynikające z obecnego setupu nie są winą ani Kainera ani BAQ. Oni tylko robili to o co prosiłem i wywiązali się z tego.
Niestety nieprzyjemne dudnienie przy tych prędkościach obrotowych (2-2,5k rpm) to zmora większości wolnossących motorów o dużej pojemności z uwolnionymi wydechami. Z doświadczenia Ci powiem ( zarówno przy R6 jak i V8), że sprawę dudunienia załatwią raczej tylko dodatkowe elementy dodane do układu jak np. tłumiki lub zmiana wydechu na "aktywny".

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn gru 27, 2021 13:01

Dzięki za podpowiedź. Rozważam 3 opcje obecnie: wymiana xpipe na xpipe rezonowany Magnaflow (czytałem o przypadku, że zadziałało bdb) i/lub dodanie rezonatorów Helmholtza (tzw. J-pipes, słyną ze skutecznej eliminacji problemu ale jest z tym trochę zabawy). Jak dalej mi nie podejdzie to zamówię cały aktywny układ od BAQ.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: E-38 740iA

Post autor: Oleg » pn gru 27, 2021 14:29

Juras pisze:
pn gru 27, 2021 13:01
Dzięki za podpowiedź. Rozważam 3 opcje obecnie: wymiana xpipe na xpipe rezonowany Magnaflow (czytałem o przypadku, że zadziałało bdb) i/lub dodanie rezonatorów Helmholtza (tzw. J-pipes, słyną ze skutecznej eliminacji problemu ale jest z tym trochę zabawy).
Dodatkowe puszki z komorami Helmholtza na pewno pomogą z dudnieniem, minusem tego rozwiązania będzie wyciszenie całego układu.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » pn gru 27, 2021 15:16

Oleg pisze:
pn gru 27, 2021 14:29
Juras pisze:
pn gru 27, 2021 13:01
Dzięki za podpowiedź. Rozważam 3 opcje obecnie: wymiana xpipe na xpipe rezonowany Magnaflow (czytałem o przypadku, że zadziałało bdb) i/lub dodanie rezonatorów Helmholtza (tzw. J-pipes, słyną ze skutecznej eliminacji problemu ale jest z tym trochę zabawy).
Dodatkowe puszki z komorami Helmholtza na pewno pomogą z dudnieniem, minusem tego rozwiązania będzie wyciszenie całego układu.
A ja słyszałem właśnie, że nie wycisza. Tak czy inaczej - rezonowany xpipe, który zrobię w pierwszej kolejności wyciszy niestety całość, działa jak dodatkowy tłumik ale wciąż będzie głośniejszy niż seryjny rezonator. Zobaczymy tylko co z basem.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-38 740iA

Post autor: Juras » wt sty 04, 2022 13:32

Idzie do mnie takie coś. Z UK więc chwilę to potrwa. Czy zadziała, zobaczymy.

Obrazek
Obrazek

EDIT: doszlo. W pn montaz. Chwile pojezdze i niezaleznie od rezultatu i tak pozniej testowo wyleca koncowe tlumiki. Wtedy bede dopiero mial lepszy poglad na sytuacje. Rozwazam dokupienie przepustnic.
Obrazek

Wiem, ze MF to nie jest jakas super marka ale z tymi spawami sie nie postarali jakos szczegolnie. Pierwsze zdjecie w tym poscie a to co przyszlo to tak troche jak:
Obrazek

ODPOWIEDZ