E-36 Coupe M50B30 Turbo

saron22
Posty: 394
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: saron22 » pn paź 26, 2020 22:31

Spróbuj w firmie Crystan w Toruniu na ul. Krętej. Oni produkują wały napędowe.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 542
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pn paź 26, 2020 22:42

saron22 pisze:
pn paź 26, 2020 22:31
Spróbuj w firmie Crystan w Toruniu na ul. Krętej. Oni produkują wały napędowe.
Dzieki za info ale poszedl jednak dzis lokalnie do Myslowic.

Poloski, ktore przyszly oczywiscie wbrew zapewnieniom mialy wyrabane przeguby wiec trafily wczoraj do kompleksowej regeneracji.

Tymczasem samochod wrocil juz z Ireco i od razu trafil na nastepujacy zakres prac:

1) zrzucenie wszystkiego od spodu, wypiaskowanie, sprawdzenie ewentualnych dziur/grubosci podlogi i konserwacja
2) przeczyszczenie juz wczesniej polakierowanych proszkowo elementow zawieszenia, zaciskow hamulcowych i gwintu, nowe oslony, przewody, uchwyty, sruby, itp.
3) wymiana napedu: wal, dyfer, skrzynia biegow, polosie
4) wymiana kilku zardzewialych elementow gumowo-metalowych zawieszenia z przodu (niby bylo wszystko wymieniane ale i tak niektore juz zaczely korodowac), z tylu poli jest git
5) maglownica + pompa wspomy do sprawdzenia szczelnosc/cisnienie, jak cos niehalo to mam juz namierzona nowa
6) wypiaskowanie/polakierowanie podlogi w srodku od nowa na czarno, klatka pod kolor nadwozia
7) kilka innych detali

Kolory beda inne ale w idealnym swiecie widzialbym tam taki poziom:

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2020 02:12 przez Juras, łącznie zmieniany 5 razy.
Obrazek

saron22
Posty: 394
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: saron22 » wt paź 27, 2020 19:27

Robiłem wiele razy. Tyle, że do trochę większych aut.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 542
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pn lis 02, 2020 10:09

Tak wyglada podloga po "pracy" poprzedniego "specjalisty". Dodam, ze bylo to rok temu a samochod prawie nie jezdzil. Bez komentarza. Za to proszkowe lakierowanie trzyma sie niezle, poli chyba tez ale zobaczymy czy nie trzeba bedzie czegos poprawic.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Skala partactwa okazuje sie byc porazajaca. I to nie tylko eksperta od zabezpieczenia antykorozyjnego ale i pierwszego specjalisty, ktory przedstawil wniosek z pierwszych ogledzin auta przed zakupem, ze samochod nie ma grama rdzy :lol: :573: w koncu nie jest to rdza, ktora powstala w 3 lata. Baranek nasmarkany, jak sie okazalo, miejscami bezposrednio na rdze tez nie pomogl, miala super warunki by kwitnac.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

https://youtu.be/tS7reF5cS4s

Jak juz robic to robimy po bandzie. Wywalamy silnik, zeby wypiaskowac to wszystko od spodu idealnie, przy okazji wypiaskujemy i polakierujemy komore silnika i wstawimy tez nowe progi bo te juz maja dosc. Na pocieszenie zregenerowane poloski.

Obrazek Obrazek
Obrazek

mati0618
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 19, 2015 13:01
Auto: e36, e46

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: mati0618 » pn lis 02, 2020 18:17

Jaki koszt regeneracji półosiek?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 542
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pn lis 02, 2020 20:51

mati0618 pisze:
pn lis 02, 2020 18:17
Jaki koszt regeneracji półosiek?
W ogóle chciałem podsumować cały napęd w ten sposób: chcąc zrobić wersję minimum, tj. kupić przy odrobinie szczęścia elementy do dużej głowy + ZF w dostatecznym lub dobrym stanie wychodzą następujące kwoty poza nawiasami. W nawiasach z kolei kwoty bazowe powiększone o koszt kompleksowej regeneracji:

Skrzynia biegów: 350 (2.350)
Wał: 400? (1.400) wał mam za darmo więc płacę tylko za regenerację 1k PLN, normalnie kilka stów, nie wiem ile, na olx jest nawet za 700.
Szpera: 2.000* (4.000)
Półośki 500 (1.500) - czyli regeneracja 1.000 ale to razem z przegubami a nie tylko odmalowanie i nowe gumki + smar, wtedy byłoby 500
Wybierak: 250 (250) - bankowo da się trochę taniej
TOTAL 3.500 (9.500)

Czyli jak widać dołożyłem 6.000 za kompleksową regenerację wszystkiego oprócz wybieraka, który tylko przeczyściłem (sam drążek i tak wyleci bo jest kupiony rok temu short shifter Schmiedmanna, który mi bardzo odpowiada. +550 PLN i do tego nowa, oryginalna gałka m pakiet +350, całość jak widać ponad 10.000), żeby wszystko było tip-top. Od kosztu całej operacji należy odjąć jakieś grosze, które dostane ze sprzedaży elementów małej głowy, 1k pln to będzie fuksem chyba, pewnie dostanę mniej. Do tego dochodzą koszty przesyłki, przerzucenie też dla mnie będzie jakimś kosztem ale rozłoży się to w tym wypadku inaczej bo do zrobienia podłogi i tak wszystko musi wylecieć.

*tu rynek oczywiście zgłupiał w ostatnim czasie, w ogóle jest ciężko znaleźć szperę z właściwym przełożeniem, równie dobrze może ona kosztować 2.500 PLN i więcej ale stan jest mega zagadką, dużo bardziej niż w przypadku skrzyni. Lipa, bo kiedyś tanie szpery po 0.6-1k PLN były mocnym punktem e36, teraz z tym koniec.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 542
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt lis 03, 2020 16:29

Mocowania wozka calkiem spoko. I wisienka na szczycie tortu: baranek nie dotarł pod osłone wydechu przykręcona na 2 śruby :lol: widac na jednym ze zdjec.

ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Pierwszy raz na zywo widzialem polklatke i sprzeglo:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Za wykonanie odpowiada zaprzyjaznione DML ProfiAuto Serwis.
Obrazek
https://m.facebook.com/profile.php?id=1 ... ent_filter
Obrazek

Przemooo
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Przemooo » wt lis 03, 2020 21:24

Tak patrzę, że w tym budżecie jakim działasz kupił byś już sympatycznego nietuzinkowego gotowca, a nie e36.

Awatar użytkownika
listek
Posty: 408
Rejestracja: pt paź 31, 2008 19:53
Auto: M3 3.0
Lokalizacja: KOŁOBRZEG
Kontakt:

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: listek » wt lis 03, 2020 22:05

to nie to samo, moge to potwierdzić na swoim przykładzie
zarejestruj swoje ///M na
www. bmw-motorsport.pl

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 542
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt lis 03, 2020 22:08

Przemooo pisze:
wt lis 03, 2020 21:24
Tak patrzę, że w tym budżecie jakim działasz kupił byś już sympatycznego nietuzinkowego gotowca, a nie e36.
Zgadza sie. Ale nie ta satysfakcja i nie ten sentyment do modelu :wink: poza tym budzet oczywiscie poczatkowo byl calkiem inny, po drodze wyszlo to to i to i tym sposobem jak powiedzialem A to teraz musze powiedziec B. Chce ja naprawde zrobic na wysokim poziomie. Np. dzisiaj była pierwsza rozkminka warsztatowa, czy nie pomalowac jej calej od nowa i bardzo mozliwe, ze tak bedzie.
Obrazek

saron22
Posty: 394
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: saron22 » wt lis 03, 2020 23:10

No rdzy to tam sporo...
Będziecie piaskować całą budę czy tylko podwozie?? Nie warto by było obspawać budę skoro już tyle macie wyjęte??
Czym będziecie konserwować?

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 542
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr lis 04, 2020 00:19

saron22 pisze:
wt lis 03, 2020 23:10
No rdzy to tam sporo...
Będziecie piaskować całą budę czy tylko podwozie?? Nie warto by było obspawać budę skoro już tyle macie wyjęte??
Czym będziecie konserwować?
Takie uroki e36. Ale nic czego nie da sie wyprowadzic na prosta. Najgorsze sa progi ale te beda wstawione nowe, podloga wbrew pozorom nie jest zla jako baza.

Podwozie, srodek i komore robimy na bank, jesli z kolei faktycznie zostanie podjeta ostateczna decyzcja o malowaniu gory to ten lakier oczywiscie zostanie zdarty, nie wiem tylko czy akurat przez piasek. Obspawanie jest do przedyskutowania ale nim przejdziemy do szczegolow to najpierw czekam na dodatkowy koszt lakierowania gory. Podwozie po wyczyszczeniu bedzie zaepoksydowane i zabezpieczone poliuretanem.
Obrazek

Przemooo
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Przemooo » śr lis 04, 2020 07:56

listek pisze:
wt lis 03, 2020 22:05
to nie to samo, moge to potwierdzić na swoim przykładzie
Owszem jeśli sam sporo robisz przy aucie, a u kolegi obstawiam usługi różnych warsztatów.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 542
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr lis 04, 2020 11:42

Przemooo pisze:
śr lis 04, 2020 07:56
listek pisze:
wt lis 03, 2020 22:05
to nie to samo, moge to potwierdzić na swoim przykładzie
Owszem jeśli sam sporo robisz przy aucie, a u kolegi obstawiam usługi różnych warsztatów.
Tak, satysfakcja robienia tego wlasnorecznie odpada. Ale mozliwosc decydowania o tych wszystkich detalach tez jest fajna. Podobnie jak posiadanie na koncu dokladnie takiego samochodu jaki od zawsze chodzil mi po glowie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 542
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: M4 LCI ZCP 6b; E36coupe M50B30

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pn lis 16, 2020 14:40

Wal po regeneracji. Co prawda lakierowanie proszkowe przeprowadzone jeszcze przed oddaniem do poskladania nie bylo najlepszym pomyslem, zwlaszcza niezbyt przemyslane ale mniejsza o szczegoly. Udalo sie je zachowac w miare, wal wyzwazony super, ma bicie na poziomie 3.3 przy normie fabrycznej 5. Pozostalo porobic zaprawki m.in w miejscach spawania blaszek.

ObrazekObrazek Obrazek

Polecam ten serwis, gosc wie co robi, maja dobra opinie na slasku i od poczatku do konca wszystko wg mnie ok.

Szpere Michal ma wyslac w srode.
Obrazek

ODPOWIEDZ