M5 E60 LCI

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 799
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: M5 E60 LCI

Post autor: Juras » czw mar 18, 2021 08:04

Najlepiej brzmiacy silnik bmw i jeden z najlepiej brzmiacych w ogole. Otwarte klapy idealnie to podkreslaja.

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 141
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 LCI

Post autor: e39540 » sob kwie 03, 2021 10:20

Tymczasem przyszła kolej na wymiane przednich hebli. Wleciał komplet tarcze Zimmermann Formula Z plus klocki Hawk DTC-60. W sumie przekonała mnie opinia znajomego, który na takim samym setupie przelatał ostro kilknaście kkm zanim sprzedał auto i bardzo sobie chwalił (podobno dało się aktywować ABS przy 300 km/h :P ) Klocki już w zasadzie na wpół wyczynowe o cholernie wysokim wspołczynniku tarcia (chyba z półtora raza wyższym niż DS2500) i utrzymującym się do temp 900 stopni C - jednak podobno na daily też dają radę ;) Wczoraj trochę podocierałem na obwodnicy, łapią ładnie. Przy okazji kupiłem sobie zegar i pomierzyłem piasty - wygląda, że są idealne (max bicie 0,01 mm). Pojeździmy więcej i zobaczymy jak to się sprawuje.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 141
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 LCI

Post autor: e39540 » pt maja 07, 2021 18:43

Tym razem nastawnik przepustnic :D

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 799
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: M5 E60 LCI

Post autor: Juras » pt maja 07, 2021 20:02

Tam jest tylko jeden?

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 141
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 LCI

Post autor: e39540 » sob maja 08, 2021 11:38

Dwa nastawniki przepustnic plus dwa biegu jałowego niestety. Biegu jałowego już zmienione, tryb awaryjny dalej się pojawia :|

Każdy jeden ok 2k/szt, co i tak jest niezłą ceną, bo kilka lat temu nie można było kupić VDO Siemens bez znaczka BMW i wtedy to były okolice 4k/szt.

Przemooo
Posty: 396
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: M5 E60 LCI

Post autor: Przemooo » czw maja 13, 2021 21:08

A sytuacja się poprawiła z błędem silnika?

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 141
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 LCI

Post autor: e39540 » sob maja 15, 2021 11:59

Problem jest taki, że cały czas nastawnik przepsustnicy na bank 2 nie przechodzi testu. Z poziomu "ogólnych" błędów w ISTA cisza. Objawy typowe dla nastawników przepustnic lub biegu jałowego. Oba nastawniki biegu jałowego wymienione na nowe OEM. Pompa paliwa raczej ok, bo ciśnienie sprawdzanie na hamowni razem z AFR i wszystko jest ok, wręcz na bogato paliwa.

Przemooo
Posty: 396
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: M5 E60 LCI

Post autor: Przemooo » pt maja 21, 2021 13:15

Hmm, a czujniki położenia przepustnic występują u Ciebie, czy wszystko jest w nastawnikach?

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 141
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 LCI

Post autor: e39540 » ndz maja 23, 2021 17:52

Z tego co kojarzę to w nastawnikch. Zresztą to typowy problem silników S65 oraz S85

MatrixM5
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 19, 2021 08:08
Auto: M5

Re: M5 E60 LCI

Post autor: MatrixM5 » śr maja 26, 2021 07:59

Czujniki tps sa na 5 i 6 przepustnicy, nie ma ich w nastawnikach, jeden czujnik na caly rzad przepustnic przypada, na podsyawie jakich kodów błędów wymieniłeś nastawniki bez rezultatu?, silniki s85 i s65 bardzo dobrze sygnslizują gdzie leży problem jeśli występuje tryb awaryjny, wż dziwne że przy komplecie nowych nastawników brak efektów...

Przemooo
Posty: 396
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: M5 E60 LCI

Post autor: Przemooo » śr maja 26, 2021 13:32

U mnie ( w s62 ) co jakiś czas wyskakiwał problem z rozjazdem wartości pomiędzy lewym a prawym rzędem przepustnic, wymiana czujników położenia zakończyła problem.

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 141
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 LCI

Post autor: e39540 » ndz wrz 12, 2021 11:31

Tymczasm V10 wpadło w ręce zdolnego kolegi youtubera ;)

Około 26:40 w górę sporo dźwięku V10 pod obciążeniem

https://www.youtube.com/watch?v=GVMDL2h9kHo&t=1610s

ODPOWIEDZ