BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Bumas62 » Pt cze 09, 2017 21:42

I stało się!
Jakiś czas temu przyłapało mi panewek na drugim cyl
Niestety wał nie wyszedł cało.
Teraz jest dylemat dać to do toczenia czy szukać nominalnego? Ż racji że silnik i tak rozkopalem chce dać blok do obróbki założyć nowe pierścienie rozrząd i oczywiście panewki główne i korbowe.
Robił ktoś z was już obróbkę bloku? Jak to wyszło?
Bumas62
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez RONIN » So cze 10, 2017 00:12

kolega moj robil remont s62b50
8 nowych tulei cylindrycznych pod seryjne tloki, blok splanowany, wal na pierwszy szlif wyosiowany, panewy. glowice pelny porting
tez nie powiem ci co i jak bo sam wiesz ze wzalezy co "sie wysralo" trzeba rozebrac i zobaczyc
odnosnie dostepu czesci to bezproblemowo kwestia zasobnosci portfela :D
pozro
Avatar użytkownika
RONIN
 
Posty: 58
Dołączył(a): Pt sty 31, 2014 22:53
Lokalizacja: UK/PL
Auto: E46 M3 smg/E30 cabrio 328i

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Bumas62 » So cze 10, 2017 10:59

Chodzi mu to bez problemy?
Tuleje robił pod wymiar?
Boję się.troche szlify wału a w zasadzie dokładności wykonania
Bumas62
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez RONIN » N cze 11, 2017 22:09

Silnik odpalony chodzi i cyka bezproblemowo tyle tylko ze siedzi w e30 takze teraz trzeba wyeleminowac"choroby wieku dzieciecego" jeszcze troche czasu minie zanim zacznie to latac wtedy bedzie mozna cos powiedziec odnosnie remontu silnika
Avatar użytkownika
RONIN
 
Posty: 58
Dołączył(a): Pt sty 31, 2014 22:53
Lokalizacja: UK/PL
Auto: E46 M3 smg/E30 cabrio 328i

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Bumas62 » Pn cze 12, 2017 16:59

Tuleje dał z Żeliwa czy Alusilu?
Bumas62
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Przemooo » Pn cze 12, 2017 22:45

Tuleje raczej stalowe, Alusilem sie pokrywa aluminiowy blok bez tulei.
Panewka przyłapała Ci bez żadnych oznak? Późniejsze gaszenie kontrolki ciśnienia? jakieś klekotanie na ciepłym?
Przemooo
 
Posty: 301
Dołączył(a): Pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Bumas62 » Wt cze 13, 2017 10:51

Noc się nie działo dosłownie nic jechałem sobie 130km/h i nagle usłyszałem dziwny szmer jak by plastik o koło pasowe zatrzymałem się i zaczęło pukać na początku myślałem że vanos do momentu aż stworzyłem filtr oleju i znalazłem opiłki metalu.
Myślę nad ewentualnym szlifem cylindrów i zakupem nadwymiarowych kompletów tłokowych
Bumas62
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Przemooo » Wt cze 13, 2017 12:45

Jeśli blok jest pokryty Alusilem to nie ma możliwości wykonania szlifu niestety. Chyba że Mówisz o szlifie wału. Najlepiej uderzyć do Bombla o sprawdzony wał, nowe panewki, plus korba na załapanej panewce. Jak coś pisz na PW, bo zabierałem się za składanie drugiego silnika i trochę badałem temat S62.
Przemooo
 
Posty: 301
Dołączył(a): Pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Bumas62 » Wt cze 13, 2017 20:10

Dzisiaj dzwoniłem do firmy z Warszawy
(http://krasnobrodzka-racing.com/pl/uslugi/sportowe)
Robią regenerację bloków z Alusilu itp twierdzą że mogą wytoczyć starą tuleje i zamontować w to miejsce nową ż Alusilu jak i zrobić szlif reszty cyl
Bmw też oferuje nadwymiarowe tłoki.
W moim przypadku pierwszy cylinder jest mocno porysowany a reszta ma już lekki próg co świadczy o zużyciu.ewentualne dobrym rozwiązaniem była by zamiana bloku na dobry i najlepiej polift dał bym to tylko do honowania nowe pierścienie i miało by to ręce i nogi oczywiście pod warunkiem że cylindry będą w małym stopniu zużyte.
Bumas62
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Przemooo » Wt cze 13, 2017 22:51

Nie można wytoczyć starej tulei, bo..jej tam nie ma. Za mało miejsca pomiędzy cylindrami niestety (co wyklucza doładowanie tej jednostki na dłuższą metę)
Na 90% w polifcie blok jest ten sam, inne są pierścienie, ogólnie blok jest najsłabszym elementem, więc pewnie ciężko będzie kupić dobry w rozsądnej kasie, nowy kosztuje blisko 25k. Życzę szybkiego powrotu na drogi.
Przemooo
 
Posty: 301
Dołączył(a): Pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Greg » Wt cze 13, 2017 23:46

Być może potrafią zrobić coś w tym stylu:
https://www.youtube.com/watch?v=8NnvAhCTCEY
Avatar użytkownika
Greg
 
Posty: 166
Dołączył(a): Pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Bumas62 » Śr cze 14, 2017 11:48

Wiem Kolego że tam ich nie ma chodzi o zebranie materiału z cylindra a żeby zrobić miejsce dla nowej tulei.
A czy blok nie był jakoś modyfikowany w wersjach po faceliftingu ?
Jeśli masz rację to ratuje mnie tylko wymiana bloku co nie było by takie złe pod warunkiem że uda mi się znaleźć jakiś w świetnym stanie
Bumas62
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Oleg » Śr cze 14, 2017 11:57

Bumas62 napisał(a):A czy blok nie był jakoś modyfikowany w wersjach po faceliftingu ?

Nie, blok cały czas szedł taki sam.
ORYGINALNE CZĘŚCI BMW / OLEJE MILLERS
BBS / H&R / Eibach / HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Avatar użytkownika
Oleg
Moderator
 
Posty: 836
Dołączył(a): Pn lut 08, 2010 12:11
Lokalizacja: Katowice
Auto: M3 E46/F80, M5 E60

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Bumas62 » So cze 17, 2017 18:39

Jak duże zużycie cylindra dopuszcza się w silnikach s62?
Chodzi o próg w górnej części cylindra jest on lekko wyczuwalny i zastanawiam się czy warto kupić taki blok.
Chodzi o konkretne dane do pomiaru bo wiem że bmw dość ciasno pasuje te elementy
Bumas62
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Postprzez Bumas62 » So lip 08, 2017 20:01

Obrazek

Obrazek
Bumas62
 
Posty: 56
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do E39

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość