BMW E39 M5 po Rehabilitacji

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: pauldv8 » czw mar 17, 2016 14:14

Bumas62 pisze:a jeśli chodzi o olej to żaden problem to dolewanie przynajmniej świeży jest ciągle :lol: czasami chmurkę puści od świateł, myśle że 70% oleju znika przez układ dolotowy tam widać ten olej ciągle mimo wymiany separatorów i myślę że winą jest konstrukcja silnika,separatory tylko część oleju wysyłają w dół reszta jest w oparach oleju spalana.kiedyś przeglądając neta trafiłem na mod zmieniający układ separacji oleju poprzez dodanie dodatkowego separatora jeszcze przed tym oryginalnym.
za olej w dolocie to nie tylko separatory odpowiadaja. w przepływkach masz olej? spływy oleju sa jeszcze w deklach rozrzadu przednich

Bumas62
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: Bumas62 » czw mar 17, 2016 18:20

chodzi tu o odpływ z separatorów?one są drożne.Chodzi o osad z oleju taki pot z oleju,występuje aż do filtrów powietrza ,do kolektora dostają sie opary oleju podobne do pary wodnej i wydaje mi sie ze to jest przyczyną.
Czy te opary to normalka? może warto by zmienić olej? do tej pory leje TWS chodź uważam ze to ten sam olej co Edge 10w60

Awatar użytkownika
krzysiokm
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
Auto: e39 M5
Lokalizacja: DW

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: krzysiokm » czw mar 17, 2016 19:45

miałem podobny przypadek, po ostrej jeździe przy kolejnym odpaleniu przepalałem olej z dolotu, olej wypływał otworem którym powinien spływać z misy dolotu (plenum) , winą za to odpowiedzialne są najprawdopodobniej regulatory cisnienia pod vanosami , ja zastosowałem u siebie oil catch tank , który zbiera olej wychodzący z regulatora oleju w vanosie od strony kierowcy i łaczy sie ze spustem z plenum. Po wpięciu w szereg oil catch tanka zero problemów :)))) ciężko to opisać:D

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: pauldv8 » pt mar 18, 2016 09:07

krzysiokm pisze:miałem podobny przypadek, po ostrej jeździe przy kolejnym odpaleniu przepalałem olej z dolotu, olej wypływał otworem którym powinien spływać z misy dolotu (plenum) , winą za to odpowiedzialne są najprawdopodobniej regulatory cisnienia pod vanosami , ja zastosowałem u siebie oil catch tank , który zbiera olej wychodzący z regulatora oleju w vanosie od strony kierowcy i łaczy sie ze spustem z plenum. Po wpięciu w szereg oil catch tanka zero problemów :)))) ciężko to opisać:D
tak dokladnie vanosy - splyw z vanosów w deklach.

zrób zdjęcie catch tanka u siebie jak mozesz

Awatar użytkownika
krzysiokm
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
Auto: e39 M5
Lokalizacja: DW

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: krzysiokm » pt mar 18, 2016 22:08

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jak znajdę dokładniejsze to wrzuce :) po tej operacji zero oleju w dolocie :) oczywiście separatory oleju nowe:) bo od nich zacząłem :)

Bumas62
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: Bumas62 » pt mar 18, 2016 23:30

ciekawie to wymyśliłeś.
czyli olej spływa z kolektora przez oil catch tank aż do pokrywy rozrządu.Myślę że sporo oleju ucieka w ten sposób więc warto zbadać temat.

Awatar użytkownika
krzysiokm
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
Auto: e39 M5
Lokalizacja: DW

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: krzysiokm » sob mar 19, 2016 07:56

własnie czasami jest odwrotnie, tym kanałem którym olej ma spływać z plenum do pokrywy rozrzadu i później do miski olejowej , wpływa olej z vanosa który zamiast trafiać też do miski olejowej potrafi chlapnąć do dolotu :) przerobiłem taką sytuację u siebie, po tym zabiegu jak ręką odjął , podejrzewam że do wymiany są własnie regulatory ciśnienia w vanosie, albo taki urok :) oil catch tank załatwił sprawę:) dolot czysty i suchy cały czas :) po ostrzejszej jeździe przed operacją auto potrafiło po odpaleniu kopcić na niebiesko przepalając olej z dolotu, przez przepustnice :) przepływki były aż mokre od oleju , teraz jest już suchuteńko :)

Obrazek

Bumas62
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: Bumas62 » sob mar 19, 2016 17:07

Dzięki za pomysł spróbuję i zobaczymy jaki będzie rezultat.A jaki olej lejesz?

Awatar użytkownika
krzysiokm
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 04, 2016 00:15
Auto: e39 M5
Lokalizacja: DW

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: krzysiokm » sob mar 19, 2016 19:14

wcześniej valvoline vr1 10w60 , teraz millers cfs 10w60 nt, znacznie mniej go zużywa :) , większych zmian nie ma, silnik pracuje identycznie , jedynie mniejsze zużycie przy ostrej jeździe do 600ml-800ml na 1000km. w trasie przy prędkościach 160-200km/h do 500ml na 1000km. jazda do 120km/h minimalne zużycie , przy valvoline było znacznie większe :) temperatury oleju przy podobnej zewnętrznej takie same, co do stabilności temp się nie wypowiem bo nie zwracałem na to uwagi większej :)

Jaki koszt wymiany dwumasy i sprzęgła z dociskiem i co trzeba jeszcze kupić, przymierzam się do tego zabiegu w tym roku, lekko podszarpuje mi auto jak jest zimne przy delikatnym puszczaniu sprzęgła , dzięki za info

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: pauldv8 » sob mar 19, 2016 22:41

dwumasa ~2800, kpl sprzeglo ~1100

Bumas62
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: Bumas62 » sob mar 19, 2016 22:56

Sprzęgło czyli docisk łożysko i tarcza firmy SACHS -1300zł
Koło dwumasowe LUK 3300zł
Wysprzęglik 300zł
No i ewentualne koszta robocizny około 700zł ale lepiej zrobić samemu.mi zajęło to 12godzin bardzo spokojnej pracy łącznie z wymianą oleju w skrzyni.
warto przy okazji zajrzeć do rozrusznika ja musiałem dać do regeneracji bo prawie sie rozpadł a kręcił dobrze.
Co do oleju to ja leje TWS ale zastanawiam sie nad Liqui moly 10w60 podobno sporo mniej też go znika z racji wysokiego progu zapłonu (tak słyszałem)

Bumas62
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: Bumas62 » wt mar 22, 2016 22:26

sprawdziłem i w moim przypadku to nie pomogło okazuję sie że olej dostaje sie najprawdopodobniej poprzez separatory.Przy normalnej jezdzie jest ok ale kiedy gwałtownie ruszam z pod świateł często zostawi chmurę ze spalonego oleju.Wiecie może jak te separatory są zbudowane?? mają jakiś filtr w sobie? i czy w każdym M5 e39 tak dużo oparów wydostaje sie przez separatory do kolektora.

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: pauldv8 » śr mar 23, 2016 10:39

Bumas62 pisze:sprawdziłem i w moim przypadku to nie pomogło okazuję sie że olej dostaje sie najprawdopodobniej poprzez separatory.Przy normalnej jezdzie jest ok ale kiedy gwałtownie ruszam z pod świateł często zostawi chmurę ze spalonego oleju.Wiecie może jak te separatory są zbudowane?? mają jakiś filtr w sobie? i czy w każdym M5 e39 tak dużo oparów wydostaje sie przez separatory do kolektora.
http://i1095.photobucket.com/albums/i46 ... l/M5OS.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

separatory jesli są zapchane to trzeba je wymienić i tyle, albo porządnie przeczyścić.. ale one chmury niebieskiej raczej niebieskiej nie spowodują z wydechu. Olej biegnąć z powietrzem do cylindra osadza się wszędzie wieć ile by musiało Ci go rzygać, żeby był ślad w wydechu. Może Vanosy masz do roboty i spływy z nich? ale też dziwnę, jeśli przy bucie masz niebieski dym z wydechu...kompresję na cylindrach mierzyłeś? :)

Bumas62
Posty: 56
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 11:39
Auto: BMW e39 M5

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: Bumas62 » śr mar 23, 2016 18:30

Separatory są nowe wraz z przewodami.
Nie zawsze dymi robi to tylko po dość długiej jeździe spokojnie i nagłym ostrym wciśnięciu gazu albo po tygodniowym postoju i bucie ale tylko przy pierwszym max drugim
razie potem jest ok.
Czy odpływy z separatorów mogą sie zapchać?bo to nimi olej dostaje sie do kolektora gdyż pierwsze rury do przepustnic są mokre dokładnie w miejscu gdzie opary z separatorów
wpadają .
Olej sam w sobie do wydechu nie trafia i po odłączeniu separatorów od kolektora tak jak robią to w doładowanych S62 problem całkowicie znika.
Pytanie tylko czemu olej nie spływa cały do miski tylko trafia do kolektora może warto wymienić cały system odprowadzający olej do miski.
Kompresja jest idealnie równa

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji

Post autor: pauldv8 » śr mar 23, 2016 20:06

Bumas62 pisze:Separatory są nowe wraz z przewodami.
Nie zawsze dymi robi to tylko po dość długiej jeździe spokojnie i nagłym ostrym wciśnięciu gazu albo po tygodniowym postoju i bucie ale tylko przy pierwszym max drugim
razie potem jest ok.
Czy odpływy z separatorów mogą sie zapchać?bo to nimi olej dostaje sie do kolektora gdyż pierwsze rury do przepustnic są mokre dokładnie w miejscu gdzie opary z separatorów
wpadają .
Olej sam w sobie do wydechu nie trafia i po odłączeniu separatorów od kolektora tak jak robią to w doładowanych S62 problem całkowicie znika.
Pytanie tylko czemu olej nie spływa cały do miski tylko trafia do kolektora może warto wymienić cały system odprowadzający olej do miski.
Kompresja jest idealnie równa
Nie zaszkodzi wymienic przewodów i przeczyscic stalowa rurkę która wchodzi w miske. Po postoju hmmm. A uszczelniacze zaworów ?

ODPOWIEDZ