Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Chciałem przedstawić Panom mój niedawny zakup. Tradycyjne e39 M5 z V.99' bez wodtrysków i bajerów, z kilkoma małymi defektami, ale co wazne ze zdrową nadwoziem, zawiasem i wnętrzem oraz ciekawą udokumentowaną historią serwisową u naszych zachodnich sąsiadów
Fotek tylko kilka, bo nie ma za bardzo warunków, ale obrazowo coś się znajdzie:
Tutaj moje stadko "teoretycznych" 640ps na trawniku:
Uploaded with ImageShack.us
Standardowy pakiet startowy do M5
Oraz gazetka którą ostatnio znalazłem, a od której wszystko się zaczęło będąc jeszcze zagorzałym fanem 911Turbo...
Auto nie jest idealne, ale jak przy każdym moim samochodzie w momencie zakupu dostrzegłem potencjał, nie powiem jest pare rzeczy na starcie do ogarnięcia zwłaszcza pod maską, ale po testach drogowych jestem pozytywnie nastawiony do tematu:
http://www.youtube.com/watch?v=bSfA2Zb4" onclick="window.open(this.href);return false; ... Yg&index=1
W końcu 12sek to chyba nie taki zły wynik, choć widywałem lepsze.
Fotek tylko kilka, bo nie ma za bardzo warunków, ale obrazowo coś się znajdzie:
Tutaj moje stadko "teoretycznych" 640ps na trawniku:
Uploaded with ImageShack.us
Standardowy pakiet startowy do M5
Oraz gazetka którą ostatnio znalazłem, a od której wszystko się zaczęło będąc jeszcze zagorzałym fanem 911Turbo...
Auto nie jest idealne, ale jak przy każdym moim samochodzie w momencie zakupu dostrzegłem potencjał, nie powiem jest pare rzeczy na starcie do ogarnięcia zwłaszcza pod maską, ale po testach drogowych jestem pozytywnie nastawiony do tematu:
http://www.youtube.com/watch?v=bSfA2Zb4" onclick="window.open(this.href);return false; ... Yg&index=1
W końcu 12sek to chyba nie taki zły wynik, choć widywałem lepsze.
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2015 16:22 przez Przemooo, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: Przemooo e39
Witam ładna betka za podaj jak w środku wygląda
Re: Przemooo e39
W środku seria praktycznie, bez navi ani innych bajerów, ale na dniach wrzuce jakieś foto.
Mam zasadniczo jeden kłopot z autem: nie mam pojęcia gdzie jest "odcinka"... Dwukrotnie dokręciłem auto do 7500obr, a limitera nie znalazłem, ma ktoś jakiś pomysł na taki stan?
Mam zasadniczo jeden kłopot z autem: nie mam pojęcia gdzie jest "odcinka"... Dwukrotnie dokręciłem auto do 7500obr, a limitera nie znalazłem, ma ktoś jakiś pomysł na taki stan?
Re: Przemooo e39
Standardowo odcinka w M5 e39 jest na poziomie 7000 obrotów.
Masz może zdjęty ogranicznik prędkości? Jeżeli tak, to może przy okazji ktoś podniósł także odcinkę - to stosunkowo częste dla firm tunningowych, np. program ESS podnosi w standardzie odcinkę do 7200, a na życzenie nawet do 7600. Więc gdzieś tam powinien być ogranicznik
Zresztą widać na Twoim filmiku, że coś masz zmienione, bo na 3 jedziesz prawie do 170, podczas gdy w seryjnym M5 e39 trójka kończy się na 160 albo chwilkę przed. Niestety na filmiku nie widać obrotomierza - pamiętasz do ilu kręciłeś auto? Jak masz kompletną dokumentację, to poszperaj - może jest jakaś faktura od tunera?
Masz może zdjęty ogranicznik prędkości? Jeżeli tak, to może przy okazji ktoś podniósł także odcinkę - to stosunkowo częste dla firm tunningowych, np. program ESS podnosi w standardzie odcinkę do 7200, a na życzenie nawet do 7600. Więc gdzieś tam powinien być ogranicznik
Zresztą widać na Twoim filmiku, że coś masz zmienione, bo na 3 jedziesz prawie do 170, podczas gdy w seryjnym M5 e39 trójka kończy się na 160 albo chwilkę przed. Niestety na filmiku nie widać obrotomierza - pamiętasz do ilu kręciłeś auto? Jak masz kompletną dokumentację, to poszperaj - może jest jakaś faktura od tunera?
Re: Przemooo e39
Bardzo ładny kolor, choć jestem miłośnikiem czerni to jak pierwszy raz zabierałem się i miałem w planach zakup ///M e39 to chciałem taki kolor. Jednak ta którą oglądałem wtedy niestety miały za duży stosunek ceny do jakości i odpuściłem.
Gratuluję zakupu, no i ciekawa sprawa z tą odcinką.
Pozdrawiam i bezawaryjności!
Gratuluję zakupu, no i ciekawa sprawa z tą odcinką.
Pozdrawiam i bezawaryjności!
Re: Przemooo e39
Przeglądałem kwitki, niestety mój niemiecki słaby, ale nic szczególnego nie rzuciło mi się w oczy, poza innymi zmianami bezposrednio na aucie:
-x-pipe zamiast środkowego tłumika
-filtry K&N które natychmiast zostały wymienione na seryjne.
-no i brak nieszczęsnej odcinki, na filmiku dokręciłem motor do 7500 dalej jakoś zbrakło mi odwagi w końcu nie chciałem "przekręcić" zbyt szybko silnika
Ogólnie od początku co udało mi się zdziałać:
-pakiet startowy (nowe filtry/8 cewek/8 świec/2 przepływki/ olej w skrzyni i silniku)
-walka z vanosami z lewej strony - regeneracja zaworków oraz wymina diod na płytce, co zaowocowało odzyskaniem "dołu" i likwidacją błędów na ECU
-zmiana koloru felg (jakoś czarny mi nie leży), niestety na stardardowy srebrny.
-poprawa podwieszenia tłumików ( nadmiernie odstawały)
-obczycie własnoręcznie gałki i wymina mieszka
-wymiana klocków tył (ATE ceramic)
-jakies pierdołki w stylu:mała tulejka fotela kierowcy (choć znawcy twierdzili, że fotel jest zarwany ), hałasujący ogranicznik drzwi pasażera itd itd
Teraz co zostało:
-piksele w radiu (licznik zmieniony w 2005r w ASO, więc jest ok)
-eliminacja drgań od silnika (nadal nie wiem dwumas/ tłumik drgań/ poduszki silnika)
-rozwiązanie kwestii limitera obrotów - ewentualnie "zbudowanie go" ECU masterem
-regeneracja wałeczków i likiwdacja lekkiego terkotania po rozruchu na ciepło (na zimno cisza)
-budowa kolektorów wydechowych na wzór Dinana
- oczekiwanie na suchy asfalt
-x-pipe zamiast środkowego tłumika
-filtry K&N które natychmiast zostały wymienione na seryjne.
-no i brak nieszczęsnej odcinki, na filmiku dokręciłem motor do 7500 dalej jakoś zbrakło mi odwagi w końcu nie chciałem "przekręcić" zbyt szybko silnika
Ogólnie od początku co udało mi się zdziałać:
-pakiet startowy (nowe filtry/8 cewek/8 świec/2 przepływki/ olej w skrzyni i silniku)
-walka z vanosami z lewej strony - regeneracja zaworków oraz wymina diod na płytce, co zaowocowało odzyskaniem "dołu" i likwidacją błędów na ECU
-zmiana koloru felg (jakoś czarny mi nie leży), niestety na stardardowy srebrny.
-poprawa podwieszenia tłumików ( nadmiernie odstawały)
-obczycie własnoręcznie gałki i wymina mieszka
-wymiana klocków tył (ATE ceramic)
-jakies pierdołki w stylu:mała tulejka fotela kierowcy (choć znawcy twierdzili, że fotel jest zarwany ), hałasujący ogranicznik drzwi pasażera itd itd
Teraz co zostało:
-piksele w radiu (licznik zmieniony w 2005r w ASO, więc jest ok)
-eliminacja drgań od silnika (nadal nie wiem dwumas/ tłumik drgań/ poduszki silnika)
-rozwiązanie kwestii limitera obrotów - ewentualnie "zbudowanie go" ECU masterem
-regeneracja wałeczków i likiwdacja lekkiego terkotania po rozruchu na ciepło (na zimno cisza)
-budowa kolektorów wydechowych na wzór Dinana
- oczekiwanie na suchy asfalt
Re: Przemooo e39
No to widzę, że grubo wziąłeś się do pracy. Odcinka ładnie ,,przeniesiona" jak przy 7500 jeszcze nie odcięło. Powodzenia.
Re: Przemooo e39
Przeglądu technicznego ciąg dalszy:
-pomiar ciśnienia pompy vanosa - 100-105bar, wiec OK
-ciśnienie paliwa 4.5bar na postoju, równo 5bar przy odłączonym podciśnieniu oraz po dodaniu gazu, nie wiem niestety jak pod obciążeniem to wygląda, bo mam za krótki przewód.
Ma ktoś rozpiskę pinów lub schemat sterownika silnika?
-pomiar ciśnienia pompy vanosa - 100-105bar, wiec OK
-ciśnienie paliwa 4.5bar na postoju, równo 5bar przy odłączonym podciśnieniu oraz po dodaniu gazu, nie wiem niestety jak pod obciążeniem to wygląda, bo mam za krótki przewód.
Ma ktoś rozpiskę pinów lub schemat sterownika silnika?
Re: Przemooo e39
Pogoda się poprawiła, więc postanowiłem zrobić sobie mały wypad poza miasto, trasa S6, okolice Gdańska i niestety po około kilometrze od wyjazdu ze stacji w tylnym lusterku zobaczyłem tylko niebieski dym dym i latające kawałki opon, przymusowy postój:
Nie mając zapasu ani lewarka z nadzieją, że jakoś to wygląda wbiłem pianke w koło, ale jak widać zupełnie niepotrzebnie
Godzinny postój i przyjazd rodziny z zimówkami umożliwił mi dopiero dalszą jazde Zrobiłem też test limitera prędkości, efekt - brak
Nie mając zapasu ani lewarka z nadzieją, że jakoś to wygląda wbiłem pianke w koło, ale jak widać zupełnie niepotrzebnie
Godzinny postój i przyjazd rodziny z zimówkami umożliwił mi dopiero dalszą jazde Zrobiłem też test limitera prędkości, efekt - brak
Re: Przemooo e39
I ile tam Mka pokazała na zegarze ?
Wspołczuje z oponą, nie są to przyjemne przygody.
Wspołczuje z oponą, nie są to przyjemne przygody.
Re: Przemooo e39
W związku z wiatrem odpuściłem przy końcu 5biegu, co daje u mnie licznikowe 2zł70gr
Ostatnio zakupiłem polecane przez Dinan przełożenie 3.46, ze zwykłego e39, zobaczę co da się z tym wykombinować (nie wiem w sumie czy obudowy są p&p?)
Ostatnio zakupiłem polecane przez Dinan przełożenie 3.46, ze zwykłego e39, zobaczę co da się z tym wykombinować (nie wiem w sumie czy obudowy są p&p?)
-
- Posty: 5
- Rejestracja: pn sie 22, 2011 17:05
- Lokalizacja: Polska
Re: Przemooo e39
Cześć
Ten kolor zawsze bardzo mi się podobał na Emce . Szkoda tylko że z zewnątrz nie oryginał i tak słabo wyposażona . Bardzo mi się podoba że wymieniłeś na początku podstawowe rzeczy co wiadomo w M5 nie są tanie . Ogólnie Samochód bardzo mi się podoba ! Chciałbym abyś mi kolego wytłumaczył w jakich okolicznościach pękła ci ta opona bo dla mnie to jest szok jak to zobaczyłem...Wyjeżdżając na taką trasę M5 nie jeden z was po jednym kilometrze miał już ponad 200km/h .No i co daje zmienienie przełożenia w tylnym dyferencjale bo to mnie też ciekawi Życzę miłej i bezpiecznej jazdy .
Ten kolor zawsze bardzo mi się podobał na Emce . Szkoda tylko że z zewnątrz nie oryginał i tak słabo wyposażona . Bardzo mi się podoba że wymieniłeś na początku podstawowe rzeczy co wiadomo w M5 nie są tanie . Ogólnie Samochód bardzo mi się podoba ! Chciałbym abyś mi kolego wytłumaczył w jakich okolicznościach pękła ci ta opona bo dla mnie to jest szok jak to zobaczyłem...Wyjeżdżając na taką trasę M5 nie jeden z was po jednym kilometrze miał już ponad 200km/h .No i co daje zmienienie przełożenia w tylnym dyferencjale bo to mnie też ciekawi Życzę miłej i bezpiecznej jazdy .
Re: Przemooo e39
Nie wiem jak w e39, ale w e46 po przekroczeniu licznikowych 270 załącza się ogranicznik. Komputer wówczas pokazuje 252-253.Przemooo pisze:W związku z wiatrem odpuściłem przy końcu 5biegu, co daje u mnie licznikowe 2zł70gr
Re: Przemooo e39
U mnie ogranicznik włacza sie przy 258-259 na OBC, licznik pokazuje wtedy 265.
Re: Przemooo e39
tam na foto to jest pęknięcie felgi czy piksele coś przetrąciło?