Dober -->> M5 e39
Dober -->> M5 e39
M5 kupiłem 26 lipca. Samochód został sprowadzony z Włoch w 2010r. przez krótki czas miał go handlarz z Płocka, potem kupił go człowiek z Oławy od którego Krisu_K13TL ją odkupił. Poprzednik Krzyśka miał ją 6 lat, a Krisu_K13TL kolejne 3 lata - od kiedy jest w Polsce, M5 jest ciągle garażowana, oraz nie była użytkowana zimą :super: dostałem od nich sporo faktur. Z tego co pamiętam lakierowane ponownie 3 elementy, malutka Rdzawka przy podświetlaniu rejestracji, oraz na progu. Z rzeczy nieoryginalnych w aucie jest wydech supersprint race - xpipe+końcowe tłumiki, oraz zawieszenie gwintowane ST Suspension. Link do galerii Krisu_K13TL https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685
Aktualny przebieg- 194000km.
Poprzednik zrobił min:
-wymiana panewek
-regeneracja vanosa przez BSS BMW Vanos Repair
-poprawka regeneracji vanosa - brak jakichkolwiek błędów.
-wymiana olejów silnik+skrzynia+dyfer- millers
-regeneracja felg
-nowe hamulce przód komplet (tarcza OEM+klocek hawk hps)+tył klocki (z tego co pamiętam to Jurid, albo ATE)
-nowy wkład lusterka kierowcy fotochrom OEM
-nowe krótkie nadkola do zderzaka m-pakietowego OEM
-nowy czujnik położenia wałka OEM
-nowa OEM osłona pod silnik
-nowy znaczek na maskę OEM+ znaczki do felg
-lakier do zaprawek z ASO
-nowy cup holder przód i tył febi
-nowe OEM uszczelki szyby przedniej i tylnej
-regeneracja shadowline tył
-dystanse 15mm przód Dystom+nowe śruby
-nowe klosze reflektorów TYC
-regeneracja skór klinika wnętrz Kraków
-nowe dywaniki
-geometria
-nowe opony Michelin Pilot Super Sport 245/40+275/35 R18 (DOT 19)
-nowy uchwyt podłokietnika OEM
-nowy dekor nussbaum pod przycisk RDC
-navi 16:9+nowe gałki OEM
-wymiana tulei wahacza z przodu
-wymiana przegubu wał ->dyfer OEM+uszczelka
Plany:
- Wyciągnąć parę wgniotek.
- Wypolerować końcówki wydechu.
- Naprawić guzik od oparcia przy siedzeniu kierowcy, bo się rusza - ale działa.
- Wymienić świece.
- Wymienić termostat(zapobiegawczo)
- Ogarnąć komorę silnika bo jest delikatnie zakurzona.
- Będę chciał wywalić gwint i wrzucić oryginalny zawias.
- Zakonserwować całą podłogę.
- Naprawić zderzak przedni, bo jest delikatnie pęknięty.
- Korekta lakieru.
- Dbać i dopieszczać ją na bieżąco
M5 będzie samochodem typowo weekendowym, nie będę nią robił dużych przelotów. Jesienią, oraz zimą nie będzie użytkowana
VIN: WBSDE91000GJ20211
Kod typu DE91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S62
Pojemność skokowa 5.00
Moc 294
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)
Tapicerka WALK NAPPA/CARAMEL (M3CR)
Data prod. 2000-06-02
S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)
S352A DOPPELVERGLASUNG Pod. oszklenie izolacyjne
S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S602A BORDMONITOR MIT TV Monitor pokładowy z TV
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
Te ślady opon nie należą do mnie, gdybym to ja zrobił nie mógłbym w nocy spać, bo miałbym wyrzuty sumienia
Aktualny przebieg- 194000km.
Poprzednik zrobił min:
-wymiana panewek
-regeneracja vanosa przez BSS BMW Vanos Repair
-poprawka regeneracji vanosa - brak jakichkolwiek błędów.
-wymiana olejów silnik+skrzynia+dyfer- millers
-regeneracja felg
-nowe hamulce przód komplet (tarcza OEM+klocek hawk hps)+tył klocki (z tego co pamiętam to Jurid, albo ATE)
-nowy wkład lusterka kierowcy fotochrom OEM
-nowe krótkie nadkola do zderzaka m-pakietowego OEM
-nowy czujnik położenia wałka OEM
-nowa OEM osłona pod silnik
-nowy znaczek na maskę OEM+ znaczki do felg
-lakier do zaprawek z ASO
-nowy cup holder przód i tył febi
-nowe OEM uszczelki szyby przedniej i tylnej
-regeneracja shadowline tył
-dystanse 15mm przód Dystom+nowe śruby
-nowe klosze reflektorów TYC
-regeneracja skór klinika wnętrz Kraków
-nowe dywaniki
-geometria
-nowe opony Michelin Pilot Super Sport 245/40+275/35 R18 (DOT 19)
-nowy uchwyt podłokietnika OEM
-nowy dekor nussbaum pod przycisk RDC
-navi 16:9+nowe gałki OEM
-wymiana tulei wahacza z przodu
-wymiana przegubu wał ->dyfer OEM+uszczelka
Plany:
- Wyciągnąć parę wgniotek.
- Wypolerować końcówki wydechu.
- Naprawić guzik od oparcia przy siedzeniu kierowcy, bo się rusza - ale działa.
- Wymienić świece.
- Wymienić termostat(zapobiegawczo)
- Ogarnąć komorę silnika bo jest delikatnie zakurzona.
- Będę chciał wywalić gwint i wrzucić oryginalny zawias.
- Zakonserwować całą podłogę.
- Naprawić zderzak przedni, bo jest delikatnie pęknięty.
- Korekta lakieru.
- Dbać i dopieszczać ją na bieżąco
M5 będzie samochodem typowo weekendowym, nie będę nią robił dużych przelotów. Jesienią, oraz zimą nie będzie użytkowana
VIN: WBSDE91000GJ20211
Kod typu DE91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S62
Pojemność skokowa 5.00
Moc 294
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)
Tapicerka WALK NAPPA/CARAMEL (M3CR)
Data prod. 2000-06-02
S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Kontrola ciśnienia w oponach (RDC)
S352A DOPPELVERGLASUNG Pod. oszklenie izolacyjne
S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S884A ITALIENISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa w jęz. włoskim
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA
S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon
S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S602A BORDMONITOR MIT TV Monitor pokładowy z TV
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
Te ślady opon nie należą do mnie, gdybym to ja zrobił nie mógłbym w nocy spać, bo miałbym wyrzuty sumienia
Ostatnio zmieniony pn sie 05, 2019 22:35 przez dober, łącznie zmieniany 10 razy.
Re: Dober -->> M5 e39
Bardzo fajna. Dobra kombinacja lakier-srodek. Szkoda ze nie polift choc przedlift tez ma swoj urok. Juz nie przesadzaj z tymi wyrzutami sumienia ;-) to jest 400km emka, na ktorej skrecenie kilku bokow od czasu do czasu nie robi wrazenia. Oczywiscie po zagrzaniu, bez katowania, itp. Gratuluje wozu.
Re: Dober -->> M5 e39
Dzięki Mi akurat przedlift bardziej się podoba niż polift tutaj jest spory plus bo jest to rocznik 2000 i motor jest już po pierwszych poprawkach i nie powinien brać litra oleju na 1000km.Juras pisze: ↑pn sie 05, 2019 09:51Bardzo fajna. Dobra kombinacja lakier-srodek. Szkoda ze nie polift choc przedlift tez ma swoj urok. Juz nie przesadzaj z tymi wyrzutami sumienia ;-) to jest 400km emka, na ktorej skrecenie kilku bokow od czasu do czasu nie robi wrazenia. Oczywiscie po zagrzaniu, bez katowania, itp. Gratuluje wozu.
W czwartek dotarła pierwsza paczka do M5, a w niej:
- Termostat.
- Nowe świece.
- Wiskoza.
- Uszczelki, pierścień uszczelniający termostatu.
Chciałem zabrać się sam za wymianę termostatu, ale nie mam zestawu do osadzania simeringów i uszczelniaczy, aby osadzić ten pierścień 11531312287, oddam prawdopodobnie do kliniki bmw. Świece to nie problem, a z wiskozą już sobie poradziłem w piętek.
Re: Dober -->> M5 e39
Dobra sztuka.
Po fotkach widać, że Vanos poliftowy, więc i pierścienie powinny być poliftiwe, więc z olejem nie powinno być kłopotu.
Po fotkach widać, że Vanos poliftowy, więc i pierścienie powinny być poliftiwe, więc z olejem nie powinno być kłopotu.
Re: Dober -->> M5 e39
Miesiąc temu miałem problem z układem chłodzenia. Jadąc autostradą z prędkością 200+ (temperatura na dworze 27°C) wskazówka zaczęła nagle wychylać się w prawo, odpuściłem gaz, włączyłem ogrzewanie na maksa i temperatura zaczęła się normować, po tym incydencie wymieniłem termostat, zrobiłem od razu test szczelności układu chłodzenia - tester nie zmienił koloru, więc się uspokoiłem na chwilę.
Kolejny wypad na autostradę, temperatura skoczyła do 100 °C, w instrukcji wyczytałem taką wzmiankę
Between the blue and red zones
Normal operating range. It is not unusual
for the needle to rise as far as the
edge of the red zone in response to
high outside temperatures or severe
operating conditions.
ale niezbyt mnie to uspokoiło, chłopaki z mforum doradzili mi abym sprawdził jak wygląda chłodnica, zastałem taki widok:
Przemooo odradził mi nissens'a więc musiałem się wykosztować i kupić nową OE
Po wymianie temperatury są już idealne :hurra:
Lista wymienionych części:
- Nowa OE chłodnica.
- Płyn chłodniczy K2 Kuler.
- Czujnik temperatury OE 2x (Spod tego wkręcanego w obudowę termostatu trochę się pociło.)
- Korek wlewu oleju OE(spod starego trochę się pociło.)
- Korek zbiorniczka wyrównawczego OE.
- Nowe świece NGK BKR6EQUP.
- 2x Przepływomierz Bosch.
- 2x sondy regulacyjne Bosch.
- Usunąłem wyciek spod zbiorniczka płynu od wspomagania, tam się lało chyba kilka dobrych lat, na podłużnicy było kilka dobrych mm brudu wymieszanego z płynem od wspomagania, wystarczyło wymienić dwie opaski :zalamany:
- Kupiłem nową oryginalną książkę serwisową e39 M5, gdzie będę odnotowywał wszystkie naprawy/wymiany.
Przy okazji demontażu paru elementów postanowiłem umyć silnik, był mega zakurzony - jest dobrze ale nie idealnie.
Zarejestrowałem M5, niestety nie dostałem jakiś super tablic, liczyłem na EL 5M539 ale już jest zajęta, pewnie jakiś dziadek wziął do tico :zdegustowany:
Kolejny wypad na autostradę, temperatura skoczyła do 100 °C, w instrukcji wyczytałem taką wzmiankę
Between the blue and red zones
Normal operating range. It is not unusual
for the needle to rise as far as the
edge of the red zone in response to
high outside temperatures or severe
operating conditions.
ale niezbyt mnie to uspokoiło, chłopaki z mforum doradzili mi abym sprawdził jak wygląda chłodnica, zastałem taki widok:
Przemooo odradził mi nissens'a więc musiałem się wykosztować i kupić nową OE
Po wymianie temperatury są już idealne :hurra:
Lista wymienionych części:
- Nowa OE chłodnica.
- Płyn chłodniczy K2 Kuler.
- Czujnik temperatury OE 2x (Spod tego wkręcanego w obudowę termostatu trochę się pociło.)
- Korek wlewu oleju OE(spod starego trochę się pociło.)
- Korek zbiorniczka wyrównawczego OE.
- Nowe świece NGK BKR6EQUP.
- 2x Przepływomierz Bosch.
- 2x sondy regulacyjne Bosch.
- Usunąłem wyciek spod zbiorniczka płynu od wspomagania, tam się lało chyba kilka dobrych lat, na podłużnicy było kilka dobrych mm brudu wymieszanego z płynem od wspomagania, wystarczyło wymienić dwie opaski :zalamany:
- Kupiłem nową oryginalną książkę serwisową e39 M5, gdzie będę odnotowywał wszystkie naprawy/wymiany.
Przy okazji demontażu paru elementów postanowiłem umyć silnik, był mega zakurzony - jest dobrze ale nie idealnie.
Zarejestrowałem M5, niestety nie dostałem jakiś super tablic, liczyłem na EL 5M539 ale już jest zajęta, pewnie jakiś dziadek wziął do tico :zdegustowany:
Re: Dober -->> M5 e39
W poprzednim poście zapomniałem napomnieć o dwóch sprawach
- M5 zaraz po kupnie dołączyła do programu BMWKoneser, dzięki czemu nowe oryginalne części mogę kupić trochę taniej :hurra:
- Druga rzecz to wynik 100-200. Od razu po wymianie przepływomierzy, oraz sond regulacyjnych skasowałem adaptację, spokojny przejazd około 20 km.(w s62b50 podobno pełna adaptacja potrafi nastąpić nawet po około 200km.)ale długo nie wytrzymałem i sprawdzian, dwa powtarzalne wyniki bez specjalnej spiny, był duży ruch na autostradzie. Wynik na pewno do poprawienia, nawet samym short shifterem, który zamierzam kupić z e60 545, dla mnie skok lewarka w fabrycznej M5 jest trochę za długi, ponadto wcześniej zauważyłem parę razy uślizg sprzęgła, ale czy teraz też tak było? nie wiem, byłem skupiony na drodze.
- M5 zaraz po kupnie dołączyła do programu BMWKoneser, dzięki czemu nowe oryginalne części mogę kupić trochę taniej :hurra:
- Druga rzecz to wynik 100-200. Od razu po wymianie przepływomierzy, oraz sond regulacyjnych skasowałem adaptację, spokojny przejazd około 20 km.(w s62b50 podobno pełna adaptacja potrafi nastąpić nawet po około 200km.)ale długo nie wytrzymałem i sprawdzian, dwa powtarzalne wyniki bez specjalnej spiny, był duży ruch na autostradzie. Wynik na pewno do poprawienia, nawet samym short shifterem, który zamierzam kupić z e60 545, dla mnie skok lewarka w fabrycznej M5 jest trochę za długi, ponadto wcześniej zauważyłem parę razy uślizg sprzęgła, ale czy teraz też tak było? nie wiem, byłem skupiony na drodze.
- e39540
- Posty: 156
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
- Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dober -->> M5 e39
Bardzo dobre czasy, zdrowa seria
Re: Dober -->> M5 e39
Cześć! Czas na odświeżenie tematu.
Z racji że Krisu przy sprzedaży M5 poinformował mnie że przedni zderzak może być zamiennikiem, postanowiłem to sprawdzić. Gdy miałem rozebrany przód dostrzegłem parę zardzewiałych śrub, które dość mocno zaczęły mnie irytować, więc szybka decyzja - wymieniam wszystkie śrubki, podkładki, klamerki od: nadkoli, ślizgów zderzaka, wlotów powietrza, uchwytu od pompy powietrza wtórnego, uchwytu kompresora dsc. Przy okazji wymieniłem, dwa przednie nadkola, aluminiowe wloty powietrza na tarcze hamulcowe, kanał powietrza przedni. Polakierowałem uchwyt od kompresora dsc i uchwyt od pompy powietrza wtórnego. Do wszystkich otworów technologicznych poszedł wosk do profili zamkniętych firmy BOLL, a karoseria za nadkolami została dokładnie wymyta i wyczyszczona.
Tak to wyglądało:
Tutaj zdjęcie nowych śrub i pomalowanych uchwytów, niestety zapomniałem zrobić zdjęcia pozostałych zamówionych części.
Lista nowych części, wszystko z programu BMW KONESER, więc zawsze trochę taniej:
51718176503 Klamra 10 SZT
51718218323 Śruba półobrotowa 10 SZT
51718218852 Śruba 2 SZT
51718195383 Pierścień zabezp. 10 SZT
51718176504 Podkładka 10 SZT
51712498939 WLOT POWIETRZA 1 SZT
51718229003 Kołek Wwa 4 SZT
22316760944 Nakrętka 4 SZT
51718159423 NADKOLE PLAST 1 SZT
51718159424 NADKOLE 1 SZT
63171367868 Gniazdo śruby 10 SZT
07147129161 Śruba 30 SZT
07129904217 Nakrętka 8 SZT
51478166992 Kołek 6 SZT
07119904288 Śruba 6 SZT
63121374075 Nakrętka 6 SZT
51127070202 Zaczep 3 SZT
07119904524 Śruba 3 SZT
51712752359 Śruba 2 SZT
11727559515 Podkładka gum.-met. 3 SZT
07119905544 Nakrętka 3 SZT
07119916822 ŚRUBA 3 SZT
07129904231 Nakrętka 3 SZT
07119916966 Śruba 8 SZT
07147144276 Klamra 8 SZT
M5 stała rozebrana od 31.05 do 04.07 ponieważ handlarz z Wielkopolski kręcił z wysyłkami. Najpierw 2 aluminiowe wloty powietrza na tarcze wysyłał przez dwa tygodnie, później zderzak przedni oryginalny do M5 wysłał z otworami pod spryskiwacze wyciętymi przez jakiegoś pseudo speca nie fabrykę. Z jednej strony zderzaka jest 25 cm do otworu spryskiwacza, z drugiej 30, przy próbie reklamacji nagle przestali odbierać telefony, jak odebrali to zaraz rozłączali mówiąc że oczywiście zderzak wyślą drugi pod kolor, dni mijały i nagle na otomoto zmieniają nazwę firmy i numer telefonu, ale nic nękam ich dalej telefonami i jakoś udało się, po ponad miesiącu od dnia zmówienia, przyszedł drugi, ale że chciałem już jeździć m5 to założyłem swój stary zamiennik, oryginalny czeka na malowanie. Ogólnie o tych handlarzach można by napisać książkę jak nie prowadzić swojej firmy. Zamawiam paczki od kilkunastu lat przez internet i nigdy tak fatalnie nie byłem obsłużony jak przez nich.
Na początku maja wymieniłem olej w silniku, przed zalaniem świeżego poszła płukanka. Wszystko firmy millers od rorafalki :cwaniak: Od dnia zakupu M5 do wymiany oleju przejechałem około 2000km.(oczywiście zimą nie była użytkowana, stała w garażu) i nic nie musiałem dolewać oleju :hurra:
Wrzucę parę aktualnych zdjęć.
Tutaj bez wygłuszenia maski, zdjąłem ją do wyprania.
Ostatnio urwałem klamkę ale zaraz będzie nowa, oddam ją razem ze zderzakiem do malowania.
Z racji że Krisu przy sprzedaży M5 poinformował mnie że przedni zderzak może być zamiennikiem, postanowiłem to sprawdzić. Gdy miałem rozebrany przód dostrzegłem parę zardzewiałych śrub, które dość mocno zaczęły mnie irytować, więc szybka decyzja - wymieniam wszystkie śrubki, podkładki, klamerki od: nadkoli, ślizgów zderzaka, wlotów powietrza, uchwytu od pompy powietrza wtórnego, uchwytu kompresora dsc. Przy okazji wymieniłem, dwa przednie nadkola, aluminiowe wloty powietrza na tarcze hamulcowe, kanał powietrza przedni. Polakierowałem uchwyt od kompresora dsc i uchwyt od pompy powietrza wtórnego. Do wszystkich otworów technologicznych poszedł wosk do profili zamkniętych firmy BOLL, a karoseria za nadkolami została dokładnie wymyta i wyczyszczona.
Tak to wyglądało:
Tutaj zdjęcie nowych śrub i pomalowanych uchwytów, niestety zapomniałem zrobić zdjęcia pozostałych zamówionych części.
Lista nowych części, wszystko z programu BMW KONESER, więc zawsze trochę taniej:
51718176503 Klamra 10 SZT
51718218323 Śruba półobrotowa 10 SZT
51718218852 Śruba 2 SZT
51718195383 Pierścień zabezp. 10 SZT
51718176504 Podkładka 10 SZT
51712498939 WLOT POWIETRZA 1 SZT
51718229003 Kołek Wwa 4 SZT
22316760944 Nakrętka 4 SZT
51718159423 NADKOLE PLAST 1 SZT
51718159424 NADKOLE 1 SZT
63171367868 Gniazdo śruby 10 SZT
07147129161 Śruba 30 SZT
07129904217 Nakrętka 8 SZT
51478166992 Kołek 6 SZT
07119904288 Śruba 6 SZT
63121374075 Nakrętka 6 SZT
51127070202 Zaczep 3 SZT
07119904524 Śruba 3 SZT
51712752359 Śruba 2 SZT
11727559515 Podkładka gum.-met. 3 SZT
07119905544 Nakrętka 3 SZT
07119916822 ŚRUBA 3 SZT
07129904231 Nakrętka 3 SZT
07119916966 Śruba 8 SZT
07147144276 Klamra 8 SZT
M5 stała rozebrana od 31.05 do 04.07 ponieważ handlarz z Wielkopolski kręcił z wysyłkami. Najpierw 2 aluminiowe wloty powietrza na tarcze wysyłał przez dwa tygodnie, później zderzak przedni oryginalny do M5 wysłał z otworami pod spryskiwacze wyciętymi przez jakiegoś pseudo speca nie fabrykę. Z jednej strony zderzaka jest 25 cm do otworu spryskiwacza, z drugiej 30, przy próbie reklamacji nagle przestali odbierać telefony, jak odebrali to zaraz rozłączali mówiąc że oczywiście zderzak wyślą drugi pod kolor, dni mijały i nagle na otomoto zmieniają nazwę firmy i numer telefonu, ale nic nękam ich dalej telefonami i jakoś udało się, po ponad miesiącu od dnia zmówienia, przyszedł drugi, ale że chciałem już jeździć m5 to założyłem swój stary zamiennik, oryginalny czeka na malowanie. Ogólnie o tych handlarzach można by napisać książkę jak nie prowadzić swojej firmy. Zamawiam paczki od kilkunastu lat przez internet i nigdy tak fatalnie nie byłem obsłużony jak przez nich.
Na początku maja wymieniłem olej w silniku, przed zalaniem świeżego poszła płukanka. Wszystko firmy millers od rorafalki :cwaniak: Od dnia zakupu M5 do wymiany oleju przejechałem około 2000km.(oczywiście zimą nie była użytkowana, stała w garażu) i nic nie musiałem dolewać oleju :hurra:
Wrzucę parę aktualnych zdjęć.
Tutaj bez wygłuszenia maski, zdjąłem ją do wyprania.
Ostatnio urwałem klamkę ale zaraz będzie nowa, oddam ją razem ze zderzakiem do malowania.
Re: Dober -->> M5 e39
Mała aktualizacja.
- Udało się w końcu zabrać za wymianę lewej przedniej klamki zewnętrznej, trochę trzeba było się nagimnastykować w drzwiach żeby przesunąć blaszkę trzymającą klamkę, ale się udało.
- Wymieniłem ostatnio 2x separatory oleju. Objawem było pocenie się pod korkiem wlewu oleju, który de facto wymieniłem w ubiegłym roku, bo myślałem że on jest winny, ale niestety nic to nie dało i pod korkiem nadal się pociło. Po wymianie odmy objawy ustały.
Po lewo stary, po prawo nowy.
Od dawna szukałem oryginalnego przedniego zderzaka, ponieważ mój jest zamiennikiem, więc trochę mi to nie dawało spokoju. Po przygodach z handlarzem z Wielkopolski, wreszcie znalazłem coś sensownego w dodatku w Łodzi :super: , za dość dobre pieniądze, kompletny. Podzespoły zderzaka sprzedałem i kupiłem wszystko nowe
Tak wyglądał:
Profesjonalne przewożenie zderzaka od lakiernika, na kocyku żeby się nie porysował :hyhy:
Teraz w pokoju czeka na uzbrojenie
Po założeniu i spasowaniu zderzaka, M5 odwiedzi w końcu jakieś studio auto detailingu.
- Udało się w końcu zabrać za wymianę lewej przedniej klamki zewnętrznej, trochę trzeba było się nagimnastykować w drzwiach żeby przesunąć blaszkę trzymającą klamkę, ale się udało.
- Wymieniłem ostatnio 2x separatory oleju. Objawem było pocenie się pod korkiem wlewu oleju, który de facto wymieniłem w ubiegłym roku, bo myślałem że on jest winny, ale niestety nic to nie dało i pod korkiem nadal się pociło. Po wymianie odmy objawy ustały.
Po lewo stary, po prawo nowy.
Od dawna szukałem oryginalnego przedniego zderzaka, ponieważ mój jest zamiennikiem, więc trochę mi to nie dawało spokoju. Po przygodach z handlarzem z Wielkopolski, wreszcie znalazłem coś sensownego w dodatku w Łodzi :super: , za dość dobre pieniądze, kompletny. Podzespoły zderzaka sprzedałem i kupiłem wszystko nowe
Tak wyglądał:
Profesjonalne przewożenie zderzaka od lakiernika, na kocyku żeby się nie porysował :hyhy:
Teraz w pokoju czeka na uzbrojenie
Po założeniu i spasowaniu zderzaka, M5 odwiedzi w końcu jakieś studio auto detailingu.
Re: Dober -->> M5 e39
Z jednej strony przedlift, z drugiej strony drewno i te pionowe przeszycia. Nie w moim typie. Ale jakoś to wszystko siadło i pasuje. Bardzo mi się podoba, super emka.
Re: Dober -->> M5 e39
Tak wyjechała z fabryki. Drewno też średnio mi się widzi w M5, ale ze skórą NAPPA/CARAMEL na żywo dość fajnie się to prezentuje
Re: Dober -->> M5 e39
Hejka, ładna sztuka.
Ja jeszcze się nie wjezdziłem w swoją - dlatego pytam - na jakim biegu robiłeś próby 100 - 200km/h - chcę to sprawdzić, jak to u mnie wygląda
Ja jeszcze się nie wjezdziłem w swoją - dlatego pytam - na jakim biegu robiłeś próby 100 - 200km/h - chcę to sprawdzić, jak to u mnie wygląda
Re: Dober -->> M5 e39
Dzięki
Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba żeby rozpędzić się do 200 trzeba jechać na 3 biegu i zmienić na 4.
Re: Dober -->> M5 e39
Zdjęcia wykonane na szybko przed zimowaniem
Umyta wyczekuje do wiosny, no chyba że zimą będzie sucho to na pewno coś pojeżdżę.
Na black friday kupiłem kamerkę samochodową przód + tył - 70 mai a800.
Denerwował mnie ten zbiorniczek na płyn od wspomagania, ciągle gdzieś z niego leci - chyba się rozszczelnił, więc musiałem kupić nowy.
Przy okazji kupiłem parę innych dupereli jak:
- Filtr paliwa.
- Wspomniany wyżej zbiorniczek od wspomagania.
- Oring do filtra paliwa.
- Opaski.
- 2 wężyki od separatorów oleju, jeden jest lekko zagięty od ciepła.
Umyta wyczekuje do wiosny, no chyba że zimą będzie sucho to na pewno coś pojeżdżę.
Na black friday kupiłem kamerkę samochodową przód + tył - 70 mai a800.
Denerwował mnie ten zbiorniczek na płyn od wspomagania, ciągle gdzieś z niego leci - chyba się rozszczelnił, więc musiałem kupić nowy.
Przy okazji kupiłem parę innych dupereli jak:
- Filtr paliwa.
- Wspomniany wyżej zbiorniczek od wspomagania.
- Oring do filtra paliwa.
- Opaski.
- 2 wężyki od separatorów oleju, jeden jest lekko zagięty od ciepła.
Re: Dober -->> M5 e39
Spora satysfakcja jak samochod po odswiezeniu czeka w garazu na sezon. Fajna emka.