Witam, czytalem to forum ladnych kilka lat temu i juz wtedy chorowalem na modele ze znaczkiem M, a dokladnie na M3 E30, ale jak widac na dzien dzisiejszy ceny sa kosmiczne i jak narazie musze to odstawic na polke Moze kiedys! Od dwoch lat gdy sprzedalem mocno przerobiona 130 stwierdzilem ze niechce pakowac juz wiecej siana w cos co nie jest emka i tak zaczely sie poszukiwania. Na poczatku szukalem e34 ale e39 tez wchodzilo w gre, gdyz auto mialo dostac u mnie dozywocie
Chcialem zaczac od e34 ale i z tym coraz ciezej dostac cos w miare zdrowego. Jezdzilem kilkoma sztukami i powiem szczerze ze kiepsko to wygladalo, az dwa tygodnie temu znalazlem tego niebieskiego smerfa
I nie wiem czy tez tak macie, ale jak auto wjechalo na parking to od razu wiedzialem ze zabieram je do domu i ze bedzie to moje pierwsze M i pierwsze V8. Przejazdzka i ogledziny auta, ksiazki serwisowej i dolaczonych faktur tylko to potwierdzily i wkoncu ziscilo sie to male marzenie i moge przedstawic swoja emke
Auto pochodzi ze szwedzkiego salonu, nie jest importem a to duzy plus dla mnie i dla ubezpieczalni Emka miala 4 wlascicieli ze szedzkimi nazwiskami a nie jakimis "abdullahami" ktorzy tylko palowali i nic nie robili, a jak juz ledwo zipie to do sprzedania. Jezdzilem dwoma takimi po wlasnie takich naziwskach i naprawde tragedia zeby doprowadzic te auta do stanu uzywalnosci, nie wiem ile bylo by trzeba wsiadzic w nie siana. Ostani wlasciciel zrobil nia 6 tysiecy kilometrow przez 2 lata.
Stan auta:
lakier mocno na plus, aczykolwiek sa ryski i odpryski od kamyczkow, szwedzka zima i sypane kamyczki na bocznych drogach
ale i na naprawe tego tez przyjdzie czas
srodek jak dla mnie jest mocno zadbany i jak na plus dla mnie sprzedajacy dal mi dwie butelki jakiegos srodku do skory i powiedzial zebym o nia dbal
Zawieszenie: zadnych stukow, halasow. Prowadzenie super, auto slucha sie nie lata po drodze. To tak na szybko o plusach.
Minusy: nie dziala wskazowka temp. oleju, aczykolwiek lapie raz na jakis czas i pokazuje wlasciwa temp. po czym znowu zatrzymuje sie na czerwonym polu.
Wyciek oleju z pompy wspomagania, cieknie ze zlaczki weza.
Emka jest cala wolna od rdzy, poza wlewem w srodku. Kolo wlewu wychodzi pecherz z ktorym cos trzeba zrobic odrazu
to tyle na razie. W weekend jestem umowiony u znajomego ktory przerabial mi stare auta i obejrzymy ja dokadnie z kazdej strony.
Plany!
Doprowadzic najpierw mechanicznie do jak najlepszego stanu, dopiero pozniej wezmiemy sie za kosmetyke i wyglad koncowy auta. Jak napisalem dostaje u mnie dorzywocie jako pierwsza emka i mam nadzieje ze nie ostatnia, dlatego bedzie robiona bez zadnych polsrodkow. Interesuje mnie tylko o doprowadzenie jej do jak najlepszego stanu, auto bedzie uzytkowane tylko pozna wiosna i cale lato, reszta w garazu. To narazie tyle. Ale sie rozpisalem ale poki co jestem caly czas pod mega wrazeniem tego auta. Postaram sie zdawac relacje ze wszystkiego co bedzie robione.
Pozdrawiam wszystkich!
Pierwsze M Droga do perfekcji
Re: Pierwsze M Droga do perfekcji
Witam ponownie.
Dzisiaj mialem chwile zeby zrobic pare kilometrow i zaczac poznawac auto ale to wciaz jest za wczesnie bo caly czas jest ekscytacja z kazdym dodaniem gazu i chyba chwile to potrwa az mi to przejdzie i bede mogl ocenic te auto na chlodno. I co dzisiaj zaobserwowalem ze nie dzialaja czujniki parkowania po wrzucenie wstecznego odzywa sie jeden dlugi sygnal i nic wiecej, mial ktos taki przypadek moze?? Co to moze byc lub gdzie zaczac szukac? W sobote lece na podnosnik to zobaczymy co tam wyjdzie, a tym czasem zrobilem jeszcze kilka fotek.
Pozdrawiam
Dzisiaj mialem chwile zeby zrobic pare kilometrow i zaczac poznawac auto ale to wciaz jest za wczesnie bo caly czas jest ekscytacja z kazdym dodaniem gazu i chyba chwile to potrwa az mi to przejdzie i bede mogl ocenic te auto na chlodno. I co dzisiaj zaobserwowalem ze nie dzialaja czujniki parkowania po wrzucenie wstecznego odzywa sie jeden dlugi sygnal i nic wiecej, mial ktos taki przypadek moze?? Co to moze byc lub gdzie zaczac szukac? W sobote lece na podnosnik to zobaczymy co tam wyjdzie, a tym czasem zrobilem jeszcze kilka fotek.
Pozdrawiam
Re: Pierwsze M Droga do perfekcji
Czujnik lub czujników kilka jest w stanie klękającym . Podłącz pod komputer to powinno Ci pokazać z którym jest problem. P.S Bardzo ładne auto. Gratuluję zakupu.
Re: Pierwsze M Droga do perfekcji
Maly uptade.
Dzieki kisiel, auto jest mega i daje mega frajde z jazdy.
Auto wstepnie sprawdzone, tak jak sie spodziewalem auto nie jest wolne od wad:
-delikatnie poci sie miska olejowa
-tylny defer rowniez sie poci wiec zostanie wyciagniety tej zimy i poddany grutownej odbudowie. I teraz pytanie do was, czytalem na forum ze ponoc warto wyslac dyfer do firmy ktora znajduje sie w Pruszczu Gadanskim, ponoc chlopaki wiedza co robia i zrobia od A do Z, a cos takiego mnie wlasnie interesuje.
-potwierdzil sie rowniez wyciek z pompy wspomagania, a dokladnie laczenia na dole. Wyciek ten strasznie zabrudzil wszystkie pokrywy i wszystko dookola jak sie okazalo wystarczylo zmienic metalowa opaske bo stara miala przekrecony gwint.
-i najgorsze na koniec, cieknie z laczenia silnika ze skrzynia i to bedzie robione w pierwszej kolejnosci. Wyjedzie skrzynia i odrazu sprawdzimy jak wyglada sprzeglo i dwumasa chociaz ten zestaw byl wymieniany 40 tysiecy km temu jesli dobrze pamietam, a swoja droga jaka jest zywotnoasc takiego zestawu? Wiem ze duzo zalezy od stylu jazdy ale mniej wiecej powiedzmy przy normalnej jezdzie z malymi poslizgami raz na jakis czas i strzeleniu ze sprzegla?
Auto zostalo umyte od spodu i teraz czekam tylko na termin i zaczynamy powolutku ale do celu.
Dzieki kisiel, auto jest mega i daje mega frajde z jazdy.
Auto wstepnie sprawdzone, tak jak sie spodziewalem auto nie jest wolne od wad:
-delikatnie poci sie miska olejowa
-tylny defer rowniez sie poci wiec zostanie wyciagniety tej zimy i poddany grutownej odbudowie. I teraz pytanie do was, czytalem na forum ze ponoc warto wyslac dyfer do firmy ktora znajduje sie w Pruszczu Gadanskim, ponoc chlopaki wiedza co robia i zrobia od A do Z, a cos takiego mnie wlasnie interesuje.
-potwierdzil sie rowniez wyciek z pompy wspomagania, a dokladnie laczenia na dole. Wyciek ten strasznie zabrudzil wszystkie pokrywy i wszystko dookola jak sie okazalo wystarczylo zmienic metalowa opaske bo stara miala przekrecony gwint.
-i najgorsze na koniec, cieknie z laczenia silnika ze skrzynia i to bedzie robione w pierwszej kolejnosci. Wyjedzie skrzynia i odrazu sprawdzimy jak wyglada sprzeglo i dwumasa chociaz ten zestaw byl wymieniany 40 tysiecy km temu jesli dobrze pamietam, a swoja droga jaka jest zywotnoasc takiego zestawu? Wiem ze duzo zalezy od stylu jazdy ale mniej wiecej powiedzmy przy normalnej jezdzie z malymi poslizgami raz na jakis czas i strzeleniu ze sprzegla?
Auto zostalo umyte od spodu i teraz czekam tylko na termin i zaczynamy powolutku ale do celu.
Re: Pierwsze M Droga do perfekcji
Sprzęgłowarto wymienić jeśli ma 40kkm, drogie nie jest (1.1k)
Podaj nazwę firmy z Pruszcza, bo jeśli chodzi o Drypę, to sam u niego robiłem wzmocnienie szpery.
Podaj nazwę firmy z Pruszcza, bo jeśli chodzi o Drypę, to sam u niego robiłem wzmocnienie szpery.