BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
I stało się!
Jakiś czas temu przyłapało mi panewek na drugim cyl
Niestety wał nie wyszedł cało.
Teraz jest dylemat dać to do toczenia czy szukać nominalnego? Ż racji że silnik i tak rozkopalem chce dać blok do obróbki założyć nowe pierścienie rozrząd i oczywiście panewki główne i korbowe.
Robił ktoś z was już obróbkę bloku? Jak to wyszło?
Jakiś czas temu przyłapało mi panewek na drugim cyl
Niestety wał nie wyszedł cało.
Teraz jest dylemat dać to do toczenia czy szukać nominalnego? Ż racji że silnik i tak rozkopalem chce dać blok do obróbki założyć nowe pierścienie rozrząd i oczywiście panewki główne i korbowe.
Robił ktoś z was już obróbkę bloku? Jak to wyszło?
- RONIN
- Posty: 58
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 22:53
- Auto: E46 M3 smg/E30 cabrio 328i
- Lokalizacja: UK/PL
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
kolega moj robil remont s62b50
8 nowych tulei cylindrycznych pod seryjne tloki, blok splanowany, wal na pierwszy szlif wyosiowany, panewy. glowice pelny porting
tez nie powiem ci co i jak bo sam wiesz ze wzalezy co "sie wysralo" trzeba rozebrac i zobaczyc
odnosnie dostepu czesci to bezproblemowo kwestia zasobnosci portfela
pozro
8 nowych tulei cylindrycznych pod seryjne tloki, blok splanowany, wal na pierwszy szlif wyosiowany, panewy. glowice pelny porting
tez nie powiem ci co i jak bo sam wiesz ze wzalezy co "sie wysralo" trzeba rozebrac i zobaczyc
odnosnie dostepu czesci to bezproblemowo kwestia zasobnosci portfela
pozro
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Chodzi mu to bez problemy?
Tuleje robił pod wymiar?
Boję się.troche szlify wału a w zasadzie dokładności wykonania
Tuleje robił pod wymiar?
Boję się.troche szlify wału a w zasadzie dokładności wykonania
- RONIN
- Posty: 58
- Rejestracja: pt sty 31, 2014 22:53
- Auto: E46 M3 smg/E30 cabrio 328i
- Lokalizacja: UK/PL
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Silnik odpalony chodzi i cyka bezproblemowo tyle tylko ze siedzi w e30 takze teraz trzeba wyeleminowac"choroby wieku dzieciecego" jeszcze troche czasu minie zanim zacznie to latac wtedy bedzie mozna cos powiedziec odnosnie remontu silnika
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Tuleje dał z Żeliwa czy Alusilu?
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Tuleje raczej stalowe, Alusilem sie pokrywa aluminiowy blok bez tulei.
Panewka przyłapała Ci bez żadnych oznak? Późniejsze gaszenie kontrolki ciśnienia? jakieś klekotanie na ciepłym?
Panewka przyłapała Ci bez żadnych oznak? Późniejsze gaszenie kontrolki ciśnienia? jakieś klekotanie na ciepłym?
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Noc się nie działo dosłownie nic jechałem sobie 130km/h i nagle usłyszałem dziwny szmer jak by plastik o koło pasowe zatrzymałem się i zaczęło pukać na początku myślałem że vanos do momentu aż stworzyłem filtr oleju i znalazłem opiłki metalu.
Myślę nad ewentualnym szlifem cylindrów i zakupem nadwymiarowych kompletów tłokowych
Myślę nad ewentualnym szlifem cylindrów i zakupem nadwymiarowych kompletów tłokowych
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Jeśli blok jest pokryty Alusilem to nie ma możliwości wykonania szlifu niestety. Chyba że Mówisz o szlifie wału. Najlepiej uderzyć do Bombla o sprawdzony wał, nowe panewki, plus korba na załapanej panewce. Jak coś pisz na PW, bo zabierałem się za składanie drugiego silnika i trochę badałem temat S62.
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Dzisiaj dzwoniłem do firmy z Warszawy
(http://krasnobrodzka-racing.com/pl/uslugi/sportowe" onclick="window.open(this.href);return false;)
Robią regenerację bloków z Alusilu itp twierdzą że mogą wytoczyć starą tuleje i zamontować w to miejsce nową ż Alusilu jak i zrobić szlif reszty cyl
Bmw też oferuje nadwymiarowe tłoki.
W moim przypadku pierwszy cylinder jest mocno porysowany a reszta ma już lekki próg co świadczy o zużyciu.ewentualne dobrym rozwiązaniem była by zamiana bloku na dobry i najlepiej polift dał bym to tylko do honowania nowe pierścienie i miało by to ręce i nogi oczywiście pod warunkiem że cylindry będą w małym stopniu zużyte.
(http://krasnobrodzka-racing.com/pl/uslugi/sportowe" onclick="window.open(this.href);return false;)
Robią regenerację bloków z Alusilu itp twierdzą że mogą wytoczyć starą tuleje i zamontować w to miejsce nową ż Alusilu jak i zrobić szlif reszty cyl
Bmw też oferuje nadwymiarowe tłoki.
W moim przypadku pierwszy cylinder jest mocno porysowany a reszta ma już lekki próg co świadczy o zużyciu.ewentualne dobrym rozwiązaniem była by zamiana bloku na dobry i najlepiej polift dał bym to tylko do honowania nowe pierścienie i miało by to ręce i nogi oczywiście pod warunkiem że cylindry będą w małym stopniu zużyte.
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Nie można wytoczyć starej tulei, bo..jej tam nie ma. Za mało miejsca pomiędzy cylindrami niestety (co wyklucza doładowanie tej jednostki na dłuższą metę)
Na 90% w polifcie blok jest ten sam, inne są pierścienie, ogólnie blok jest najsłabszym elementem, więc pewnie ciężko będzie kupić dobry w rozsądnej kasie, nowy kosztuje blisko 25k. Życzę szybkiego powrotu na drogi.
Na 90% w polifcie blok jest ten sam, inne są pierścienie, ogólnie blok jest najsłabszym elementem, więc pewnie ciężko będzie kupić dobry w rozsądnej kasie, nowy kosztuje blisko 25k. Życzę szybkiego powrotu na drogi.
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Być może potrafią zrobić coś w tym stylu:
https://www.youtube.com/watch?v=8NnvAhCTCEY" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=8NnvAhCTCEY" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Wiem Kolego że tam ich nie ma chodzi o zebranie materiału z cylindra a żeby zrobić miejsce dla nowej tulei.
A czy blok nie był jakoś modyfikowany w wersjach po faceliftingu ?
Jeśli masz rację to ratuje mnie tylko wymiana bloku co nie było by takie złe pod warunkiem że uda mi się znaleźć jakiś w świetnym stanie
A czy blok nie był jakoś modyfikowany w wersjach po faceliftingu ?
Jeśli masz rację to ratuje mnie tylko wymiana bloku co nie było by takie złe pod warunkiem że uda mi się znaleźć jakiś w świetnym stanie
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Nie, blok cały czas szedł taki sam.Bumas62 pisze: A czy blok nie był jakoś modyfikowany w wersjach po faceliftingu ?
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Jak duże zużycie cylindra dopuszcza się w silnikach s62?
Chodzi o próg w górnej części cylindra jest on lekko wyczuwalny i zastanawiam się czy warto kupić taki blok.
Chodzi o konkretne dane do pomiaru bo wiem że bmw dość ciasno pasuje te elementy
Chodzi o próg w górnej części cylindra jest on lekko wyczuwalny i zastanawiam się czy warto kupić taki blok.
Chodzi o konkretne dane do pomiaru bo wiem że bmw dość ciasno pasuje te elementy