BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
uszczelniacze raczej wykluczam.chodź to może też być przyczyną.
Rozbiorę całą magistrale olejową i sprawdzę drożność tego układu ,może też występować np wysokie podciśnienie które jest w stanie pociągnąć ten olej przez separator.Chodź to trochę naciągana teoria.Jest pewna zależność jeśli nie widzę dymu itp to auto nie spala więcej niż 0.5l na 1000km a jeśli jest dym to dużo dużo więcej i wtedy wszystko w kolektorze ocieka olejem najbardziej przy separatorach a od strony skrzyni prawie czysto .
Cóż przeczyszczę cały odpływ oleju i wymienie przewody ,pozbędę sie każdej kropli oleju z kolektora.Zastosuję pomysł kolegi z oil catch tank i zobaczymy jakie rezultaty to przyniesie.a
Rozbiorę całą magistrale olejową i sprawdzę drożność tego układu ,może też występować np wysokie podciśnienie które jest w stanie pociągnąć ten olej przez separator.Chodź to trochę naciągana teoria.Jest pewna zależność jeśli nie widzę dymu itp to auto nie spala więcej niż 0.5l na 1000km a jeśli jest dym to dużo dużo więcej i wtedy wszystko w kolektorze ocieka olejem najbardziej przy separatorach a od strony skrzyni prawie czysto .
Cóż przeczyszczę cały odpływ oleju i wymienie przewody ,pozbędę sie każdej kropli oleju z kolektora.Zastosuję pomysł kolegi z oil catch tank i zobaczymy jakie rezultaty to przyniesie.a
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
tak zrób, tylko ten oil catch tank to imho trochę maskowanie problemu. A vanosy regenerowales juz? ile auto ma przebiegu?Bumas62 pisze:uszczelniacze raczej wykluczam.chodź to może też być przyczyną.
Rozbiorę całą magistrale olejową i sprawdzę drożność tego układu ,może też występować np wysokie podciśnienie które jest w stanie pociągnąć ten olej przez separator.Chodź to trochę naciągana teoria.Jest pewna zależność jeśli nie widzę dymu itp to auto nie spala więcej niż 0.5l na 1000km a jeśli jest dym to dużo dużo więcej i wtedy wszystko w kolektorze ocieka olejem najbardziej przy separatorach a od strony skrzyni prawie czysto .
Cóż przeczyszczę cały odpływ oleju i wymienie przewody ,pozbędę sie każdej kropli oleju z kolektora.Zastosuję pomysł kolegi z oil catch tank i zobaczymy jakie rezultaty to przyniesie.a
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
wiem ale przynajmniej zdiagnozuje problem.
Podpowiedzcie po czym poznać że w vanosie coś jest nie tak? teraz ma 199000km a vanosy robione były przy około 140tyś .za kilka godzin będzie wszystko jasne zabieram sie za to i zobaczymy co w trawie piszczy.
Z innej beczki byłem ostatnio na hamowni i okazuje sie że jest wielki problem ze sprawdzeniem mocy tego auta gdyż max do 5500obr sie kręci z racji braku obrotu przednich kół.Obracaliśmy kołami podczas testu i nic to nie dało wynik przy 5500obr wyszedł 358 KM ma ktoś dla porównania wykres albo poleci mi hamownie w woj łódzkim gdzie dam rade to sprawdzić bez kręcenia przednimi kołami ręcznie
Podpowiedzcie po czym poznać że w vanosie coś jest nie tak? teraz ma 199000km a vanosy robione były przy około 140tyś .za kilka godzin będzie wszystko jasne zabieram sie za to i zobaczymy co w trawie piszczy.
Z innej beczki byłem ostatnio na hamowni i okazuje sie że jest wielki problem ze sprawdzeniem mocy tego auta gdyż max do 5500obr sie kręci z racji braku obrotu przednich kół.Obracaliśmy kołami podczas testu i nic to nie dało wynik przy 5500obr wyszedł 358 KM ma ktoś dla porównania wykres albo poleci mi hamownie w woj łódzkim gdzie dam rade to sprawdzić bez kręcenia przednimi kołami ręcznie
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
W Radomiu jest hamownia ktora bez problemu ogarnie to auto ale możesz to zrobić takze u siebie wystarczy ze wyjmiesz bezpiecznik pompy DSC
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
wydało sie że odpływ z separatora po stronie wlewu oleju był całkowicie zapchany olej zatrzymywał sie zaraz za wężykiem elastycznym i w ten sposób został wciągany do kolektora.
Przyczyna banalna gdyż powinienem to sprawdzić w pierwszej kolejności.
Miałem spory problem z demontażem a potem udrożnieniem układu.
Okaże sie czy sie poprawiło po kilku dniach jazdy ale na tą chwile dymu nie widać.
Co do tego bezpiecznika DSC to dzięki za podpowiedź jak tylko znajdę chwile to podjadę i spróbuje raz jeszcze na hamowni.
Przyczyna banalna gdyż powinienem to sprawdzić w pierwszej kolejności.
Miałem spory problem z demontażem a potem udrożnieniem układu.
Okaże sie czy sie poprawiło po kilku dniach jazdy ale na tą chwile dymu nie widać.
Co do tego bezpiecznika DSC to dzięki za podpowiedź jak tylko znajdę chwile to podjadę i spróbuje raz jeszcze na hamowni.
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
macie może rozeznanie jakie czasy M5 e39 powinna kręcić do 100 km/h do 200 km/h i od 100 do 200 km/h albo jakieś inne czasy do porównania.Dzisiaj starłem sie sprawdzić moją i jestem ciekawy innych wyników
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Sprzętem pomiarowym seria 100-200km/h robi w około 12s, po liczniku 1-2s mniej
0-100km 5.3s podaje katalog i ciężko zejść niżej bez świeżych dobrych opon.
0-100km 5.3s podaje katalog i ciężko zejść niżej bez świeżych dobrych opon.
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Bumas62 pisze:macie może rozeznanie jakie czasy M5 e39 powinna kręcić do 100 km/h do 200 km/h i od 100 do 200 km/h albo jakieś inne czasy do porównania.Dzisiaj starłem sie sprawdzić moją i jestem ciekawy innych wyników
Swoją nagrałem takie cuś. https://www.youtube.com/watch?v=uo-sbtYEEFo" onclick="window.open(this.href);return false;
palantini3
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
panowie mam mały problem i nie wiem co jest nie tak słabo ostatnia rano Autko mi zapala i nierówno chodzi na ssaniu jedyny błąd jaki mam w inpie to
174 Układ paliwowy Banku Diagnoza 1
175 Układ paliwowy Banku Diagnoza 2
ale nie wiem za co odpowiadają te błędy i przez to nie moge tego zrobić.
174 Układ paliwowy Banku Diagnoza 1
175 Układ paliwowy Banku Diagnoza 2
ale nie wiem za co odpowiadają te błędy i przez to nie moge tego zrobić.
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Moze pompa paliwa siada? Albo ten filtr weglowy paliwilowy??? Kumpel miał podobne problemy jednak nie wiem czy przy tym byly jakies bledy...
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
a czy z tymi błędami można powiązać przepływomierze?
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Witam ponownie.
Mam mały problem z silnikiem i nie wiem jak go rozwiązać mianowicie silnik lekko gubi moc w górnym zakresie obrotów tak jak by chwilami brakowało mu paliwa a dodatkowo bardzo ciężko pracuje na ssaniu.
Komputer nie zapisuje żadnych błędów dodatkowo wymieniłem przepływomierze i filtr paliwa świece są po 4tyś km .
Będę wdzięczny za każdą pomoc
Mam mały problem z silnikiem i nie wiem jak go rozwiązać mianowicie silnik lekko gubi moc w górnym zakresie obrotów tak jak by chwilami brakowało mu paliwa a dodatkowo bardzo ciężko pracuje na ssaniu.
Komputer nie zapisuje żadnych błędów dodatkowo wymieniłem przepływomierze i filtr paliwa świece są po 4tyś km .
Będę wdzięczny za każdą pomoc
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Moze zaczyna sie problem z pompką paliwa
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
a jakie są objawy już słabej pompy?
dodam jeszcze że przed wymianą przepływomierzy w teście 4/2 pokazywało 120 do 125 l/h a po wymianie na nowe pokazuje od 125 do 130 l/h
czy one muszą jakoś sie zaadaptować ? wymieniłem je jakieś 50km temu.
Jest jeszcze coś czego nie rozumiem mianowicie przy odpalonym silniku odłączam jeden przepływomierz i silnik reaguje a przy odłączaniu drugiego po stronie prawej nie ma żadnej reakcji czy to normalne?
dodam jeszcze że przed wymianą przepływomierzy w teście 4/2 pokazywało 120 do 125 l/h a po wymianie na nowe pokazuje od 125 do 130 l/h
czy one muszą jakoś sie zaadaptować ? wymieniłem je jakieś 50km temu.
Jest jeszcze coś czego nie rozumiem mianowicie przy odpalonym silniku odłączam jeden przepływomierz i silnik reaguje a przy odłączaniu drugiego po stronie prawej nie ma żadnej reakcji czy to normalne?
Re: BMW E39 M5 po Rehabilitacji
Mniej więcej pod fotelem kierowcy jest regulator ciśnienia paliwa i wyjście na miernik, zapinasz, manometr przyklejasz do szyby i ogień, sprawdzając czy mocno spada poniżej pięciu barów.