Doświadczenia? Tzn? Z tym silnikiem czy w ogółe? Wcześniej żadnego silnika nie rozkładałeś i tak na czuja rozebrałeś i złożyłeś S62?
Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Re: Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Re: Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Ciężko nazwać to doświadczeniem Na razie od A do Z złozyłem jeden silnik dwucylindrowy rodzimej konstrukcji, dwie sztuki M20b25, ze trzy oplowskie V6 i to tak zawsze weekendowo/po godzinach. S62 było o tyle trudne, że każda nawet najmiejsza śrubka wymagała klucza dynamometrycznego i rozbudowanej dokumentacji (aluminiowy kadłub wymaga ostrożności) i to pierwsza jednostka z łańcuchem rozrządu + zmienne fazy, ale chylę czoła, bo wszystko rozwiązane prosto i nie potrzeba nawet jakiś specjalnych przyrzadów jak w M62.
Jak już chyba kiedyś wspominałem silnik spokojnie powinien przejechać 400kkm na fabrycznym rozrządzie i panewkach (chociaż nie wiem czy poliftowe które serwis potrafił zalewać 5w-30). Mechanicznie nalezy przy 200kkm - dorkęcić szpilki głowicy i zregenerować VANOS.
Fakt, studia robiłem w kierunku pojazdów, ale silników specjalnie nie dotykaliśmy niestety.
Jak już chyba kiedyś wspominałem silnik spokojnie powinien przejechać 400kkm na fabrycznym rozrządzie i panewkach (chociaż nie wiem czy poliftowe które serwis potrafił zalewać 5w-30). Mechanicznie nalezy przy 200kkm - dorkęcić szpilki głowicy i zregenerować VANOS.
Fakt, studia robiłem w kierunku pojazdów, ale silników specjalnie nie dotykaliśmy niestety.
Re: Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Hello
Zrobione jakieś 5000km od naprawy, dynamika się raczej nie zepsuła, kultura pracy też (choć rurowe kolektory wydechowe są głośniejsze od seryjnych), zużycie oliwy jak w aucie do codziennej jazdy - między wymianami nie trzeba dolewać. Powoli zaczyna się sezon, pogoda dopisuje, więc wybrałem się z córką na roczpoczęcie sezonu w Gdańsku. Ludzie chętnie podpytywali i zaglądali tu i tam:
Zrobione jakieś 5000km od naprawy, dynamika się raczej nie zepsuła, kultura pracy też (choć rurowe kolektory wydechowe są głośniejsze od seryjnych), zużycie oliwy jak w aucie do codziennej jazdy - między wymianami nie trzeba dolewać. Powoli zaczyna się sezon, pogoda dopisuje, więc wybrałem się z córką na roczpoczęcie sezonu w Gdańsku. Ludzie chętnie podpytywali i zaglądali tu i tam:
Re: Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Hej Panowie.
Na Pomorzu w końcu warunki na jakieś małe testy, bo ostatnio mało co miałem okazje mierzyć. Sucho, temperatura około 0-1stopnia, setup zimowy (18') na niskim ciśnieniu (2.2bar) i z paliwem 95 v-power, każdy z wyników był przynajmniej dwukrotnie powtórzony (poza 100-150km/h, best wyszedł 3.6s)
Na koniec dolanie "zupki" do stanu 1/2 żeby za ciężko nie było , ale tym razem "100" i sprawdzenie poziomu oleju po 700km od wymiany i na szczęście może 1mm ubył na miarce, co niezmiernie mnie cieszy jak na 21 letnie auto.
Na Pomorzu w końcu warunki na jakieś małe testy, bo ostatnio mało co miałem okazje mierzyć. Sucho, temperatura około 0-1stopnia, setup zimowy (18') na niskim ciśnieniu (2.2bar) i z paliwem 95 v-power, każdy z wyników był przynajmniej dwukrotnie powtórzony (poza 100-150km/h, best wyszedł 3.6s)
Na koniec dolanie "zupki" do stanu 1/2 żeby za ciężko nie było , ale tym razem "100" i sprawdzenie poziomu oleju po 700km od wymiany i na szczęście może 1mm ubył na miarce, co niezmiernie mnie cieszy jak na 21 letnie auto.
Re: Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Ponad 10 lat razem i ciągle ma się nieźle
Re: Przemooo ///M5 Fast Edition - Winter Session
Świetna! Nie kojarzyłem, że masz ją już tak długo Gratulacje.