Dober -->> M5 e39
Re: Dober -->> M5 e39
tez kupiłem nowy, ten też bedzie ciekł pozdro ! fajnie, że dbasz !
Re: Dober -->> M5 e39
Ostatnio były ładne pogody, więc wybudziłem M5 ze snu zimowego.
Umyta i zatankowana, więc można ruszać w trasę. W ciągu tygodnia zrobiła dwukrotnie trasę po 400 km. przy tym dając mega frajdę z jazdy
Przez sezon zimowy nic nie dłubałem, przed trasą wymieniłem tylko zbiorniczek od wspomagania, oraz przepłukałem cały układ zalewając czerwony Castrol ATF dexron II.
Umyta i zatankowana, więc można ruszać w trasę. W ciągu tygodnia zrobiła dwukrotnie trasę po 400 km. przy tym dając mega frajdę z jazdy
Przez sezon zimowy nic nie dłubałem, przed trasą wymieniłem tylko zbiorniczek od wspomagania, oraz przepłukałem cały układ zalewając czerwony Castrol ATF dexron II.
Re: Dober -->> M5 e39
Ten srodek super pasuje do lakieru, fajnie ze nie przyciemniales szyb i dobrze to widac.
Re: Dober -->> M5 e39
Ja zalałem 99 z Shella i płyn do spryskiwacza z Auchan.
Re: Dober -->> M5 e39
Witam ponownie. Ostatnio zabrałem się za to przegląd filtrowo olejowy. M5 standardowo dostała nowy olej Millers CFS 10w60 od użytkownika rorafalki.
Postanowiłem wymienić też filtr paliwa na oryginalny BMW i niestety nie obyło się bez problemów, jedna z szybkozłączek miała małe wyszczerbienie przez co nie mogłem wyciągnąć starego filtra, więc musiałem je wyrwać, co poskutkowało wymianą całego przewodu dopływowego i unieruchomienie samochodu na tydzień (tyle musiałem czekać na nowy przewód z Niemiec) Nie lubię za bardzo grzebać przy układzie paliwowym, bo boje się trochę wybuchu/zapalenia więc na wymianę tego przewodu chciałem umówić się do kliniki bmw w Tomaszowie, ale za przywóz auta na lawecie ich znajomy z tego, co pamiętam chciał ponad 300zł. (do Tomaszowa w jedną stronę spod domu mam około 45 km. więc bałem się jechać na kołach z niezapiętym dobrze wężem paliwowym.) odpuściłem i wymieniłem sam, wymiana bardzo prosta, a przy okazji rozebrałem na czynniki pierwsze Regulator ciśnienia i go przeczyściłem(nie było żadnych zanieczyszczeń z paliwa w środku)
Postanowiłem wymienić też filtr paliwa na oryginalny BMW i niestety nie obyło się bez problemów, jedna z szybkozłączek miała małe wyszczerbienie przez co nie mogłem wyciągnąć starego filtra, więc musiałem je wyrwać, co poskutkowało wymianą całego przewodu dopływowego i unieruchomienie samochodu na tydzień (tyle musiałem czekać na nowy przewód z Niemiec) Nie lubię za bardzo grzebać przy układzie paliwowym, bo boje się trochę wybuchu/zapalenia więc na wymianę tego przewodu chciałem umówić się do kliniki bmw w Tomaszowie, ale za przywóz auta na lawecie ich znajomy z tego, co pamiętam chciał ponad 300zł. (do Tomaszowa w jedną stronę spod domu mam około 45 km. więc bałem się jechać na kołach z niezapiętym dobrze wężem paliwowym.) odpuściłem i wymieniłem sam, wymiana bardzo prosta, a przy okazji rozebrałem na czynniki pierwsze Regulator ciśnienia i go przeczyściłem(nie było żadnych zanieczyszczeń z paliwa w środku)
Re: Dober -->> M5 e39
Cześć. W końcu zabrałem się za aktualizację tematu.
Początkiem maja M5 trafiła do lakiernika/blacharza na zrobienie paru pierdół.
- Lakierowanie pokrywy silnika + usunięcie starego lakieru.
- Lakierowanie błotnika lewy przód + usunięcie starego lakieru(musiałem kupić drugi błotnik, bo ten był złamany przez jazdę na zbyt niskim zawieszeniu)
- Lakierowanie + wyczyszczenie powierzchownej rdzy z lewego progu(ktoś wkręcił blachowkręta w próg, żeby przymocować osłonę podłogi, przez co wyszła delikatnie rdza, ale obyło się bez wycinania części progu.
- Częściowe lakierowanie słupka lewego(ktoś przytrzasnął pas, lub nieumiejętnie wyciągał fotel kierowcy, przez co zarysował lakier i zdarł trochę naklejkę od ciśnienia opon)
- Lakierowanie dolnej części pokrywy bagażnika(przy oświetleniu tablicy wychodziła delikatnie ruda)
- Lakierowanie lusterek.
Przy okazji kupiona nowa naklejka na słupek, 4 siłownika maski i bagażnika, nowe klosze od oświetlenia tablicy.
Było:
W trakcie prac:
W lipcu samochód trafił do studia autodetailingowego. Wykonane usługi to tylko:
- Korekta lakieru One step + wosk fusso coat.
- Czyszczenie wnętrza.
Początkiem maja M5 trafiła do lakiernika/blacharza na zrobienie paru pierdół.
- Lakierowanie pokrywy silnika + usunięcie starego lakieru.
- Lakierowanie błotnika lewy przód + usunięcie starego lakieru(musiałem kupić drugi błotnik, bo ten był złamany przez jazdę na zbyt niskim zawieszeniu)
- Lakierowanie + wyczyszczenie powierzchownej rdzy z lewego progu(ktoś wkręcił blachowkręta w próg, żeby przymocować osłonę podłogi, przez co wyszła delikatnie rdza, ale obyło się bez wycinania części progu.
- Częściowe lakierowanie słupka lewego(ktoś przytrzasnął pas, lub nieumiejętnie wyciągał fotel kierowcy, przez co zarysował lakier i zdarł trochę naklejkę od ciśnienia opon)
- Lakierowanie dolnej części pokrywy bagażnika(przy oświetleniu tablicy wychodziła delikatnie ruda)
- Lakierowanie lusterek.
Przy okazji kupiona nowa naklejka na słupek, 4 siłownika maski i bagażnika, nowe klosze od oświetlenia tablicy.
Było:
W trakcie prac:
W lipcu samochód trafił do studia autodetailingowego. Wykonane usługi to tylko:
- Korekta lakieru One step + wosk fusso coat.
- Czyszczenie wnętrza.
-
- Posty: 287
- Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:56
- Auto: M3 E46,E30 S50
- Lokalizacja: ok.Augustowa
Re: Dober -->> M5 e39
Jak to mówią "jak dbasz tak masz" i to widać. Super bryka
Re: Dober -->> M5 e39
Dzieki.KROPA_BMW 530d pisze: ↑czw sie 19, 2021 21:42Jak to mówią "jak dbasz tak masz" i to widać. Super bryka
Cześć. Niestety przydarzyła mi się pierwsza awaria ///M5.
Ostatnio jeździłem nią 11 lipca, wracając do domu, samochód stracił trochę mocy, byłem blisko domu więc jakoś dojechałem, podłączam pod komputer i wywaliło błąd - czujnik temperatury spalin, wchodzę do kanału odkręcam czujnik i rzeczywiście jest przerwany(ktoś już go lutował) doraźnie go zlutowałem, ale wiedziałem, że zaraz znów się urwie, bo przewodu wystawało około 1 mm, więc było ciężko, 1 km zrobiony i to samo, wracam do domu i już nawet nie biorę się za lutowanie, bo nie chce z polutowanym czujnikiem jeździć. Nowy czujnik jest nie do kupienia, owe czujniki w ///M5 występowały tylko do listopada 2000 roku, szukałem po różnych osobach, nikt nie ma, znalazłem na m5board informację, że można go wykodować lub zaktualizować sterownik, więc dzwonię do aso bmw, ale odmawiają wykonania usługi, bo nie posiadają już programu DIS, aby go zaktualizować, inni specjaliści boją się, że uszkodzą sterownik, więc też odmawiają. W końcu 14 września umówiłem się do kliniki BMW w Tomaszowie, aktualizacja do najnowszej wersji, bodajże z 2005 roku trwała z 15 minut, ale udało się. Odpalam samochód i chodzi przez około 5-10 minut, gdy złapała temperaturę to nagle zaczęła się dusić aż zdechła, odpalam i zaraz gaśnie, na komputerze już zero błędów, w tym tygodniu pewnie coś już będę wiedział, w ubiegłym tygodniu nie mieli czasu do niej zajrzeć, byłem umówiony tylko na aktualizację sterownika. Zobaczymy co będzie dalej, sezon się kończy a ja chce nią jeszcze pojeździć
Re: Dober -->> M5 e39
Odnośnie do ostatniej awarii, chłopaki w klinice BMW wymienili pompę paliwa, pojeździłem dzień i przy stanie benzyny około 19l. samochód zdechł, musiałem jeździć z pełnym bakiem Dwa tygodnie temu samochód oddałem ponownie do kliniki, tym razem wymienili Pompę ssącą strumieniową, która nie przepompowywała paliwa do drugiej komory. M5 odebrałem w piątek i jeszcze nie zdążyłem wyjeździć całego baku, żeby sprawdzić, czy diagnoza była trafna Obie wymiany zostały wpisane do systemu BMW.
- Przy okazji oddawania ///M5 do warsztatu wymontowałem tuner BM24 i wysłałem do http://www.bm54.pl ponieważ radio nieraz potrafiło się nie włączyć, lub wyłączyć podczas słuchania, przy naprawie poprosiłem o dołożenie bluetooth i teraz można słuchać muzyki z telefonu
Zdążyłem jeszcze porobić parę amatorskich fotek, przed zimowym snem
- Przy okazji oddawania ///M5 do warsztatu wymontowałem tuner BM24 i wysłałem do http://www.bm54.pl ponieważ radio nieraz potrafiło się nie włączyć, lub wyłączyć podczas słuchania, przy naprawie poprosiłem o dołożenie bluetooth i teraz można słuchać muzyki z telefonu
Zdążyłem jeszcze porobić parę amatorskich fotek, przed zimowym snem
Re: Dober -->> M5 e39
Temat do zamknięcia ///M5 dzisiaj została sprzedana
Ale wrócę, prawdopodobnie z e92 M3
https://youtu.be/7NDDNmCwvR0
Ale wrócę, prawdopodobnie z e92 M3
https://youtu.be/7NDDNmCwvR0