E34 ///M5 CALYPSOROT

marekzegarek
Posty: 18
Rejestracja: pn mar 18, 2013 16:13
Lokalizacja: warszawa

E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: marekzegarek » czw sie 13, 2015 22:22

Witam
Nadszedł czas przedstawić swoją M5.
Samochód zakupiłem jakiś czas temu od użytkownika RobertoDesign.

Rozkodowany VIN:

Dane pojazdu

Art. Wartość
Numer podwozia WBSHC91030GD63831
Kod typu HC91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S38
Pojemność skokowa 3.80
Moc 255
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor CALYPSOROT METALLIC (252)
Tapicerka (0330)
Data prod. 1993-04-20


Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Podgrzewanie fotela tylne
S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S564A INNENLICHTPAKET Pakiet oświetlenia wnętrza
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S662* BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S781A LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse Obr. BMW, st. le. M Kontur
S782A NUERBURGRING-FAHRWERKSPAKET Podwozie Nürburgring
S784A AERODYNAMIKSPIEGEL M Lusterko zewnętrzne
S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Wyposażenie na życzenie Klienta


Indywidualne dane pojazdu

Tekst
0940 Special request
= - Front- und Heckschürze sowie Seitenschweller in
geänderter Kontrastlackierung
granitsilber-metallic, wie Schl.Nr. 237


Niedawno samochód trafił do Auto Classic Service w Raszynie gdzie przeprowadzono:
- generalny remont silnika
- regeneracja sprzęgła
- wymiana olejów, filtrów i świec
- likwidacja luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym
- likwidacja luzu drążka zmiany biegów
- likwidacja wycieków
- wymiana pompy wody
- naprawa klimatyzacji

Z mechanicznych rzeczy zostało ogarnięcie układu hamulcowego.
No i potem blacha+lakier.

Oto kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: Piotrek_M5 » czw sie 13, 2015 22:50

Witam kolegę z okolicy :)
Gratulacje zakupu, ładna sztuka :)
Napisz dokładniej co było robione przy silniku.

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: ciah » pt sie 14, 2015 00:35

Pamiętam to auto bardzo dobrze ,super , że pociągnąłeś jego temat , również ze względu na ciekawe wyposażenie :)
Z ciekawości:
-Hamowałeś może auto po remoncie i dotarciu ?
- Wydaje mi się, czy seryjne amory z EDC zastąpione czymś innym ?
- Jaki olej został zalany do silnika ?
Piotrek_M5 pisze:
Napisz dokładniej co było robione przy silniku.

Również przychylam się do pytania Piotrka ;)

Szczerze Gratuluję ciekawego egzemplarza i pozdrawiam !
P.S.Dopiero teraz zauważyłem..moją wyprodukowano dwa dni później jako szósty egzemplarz za Twoją ;) ( GD63831-GD63837)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: Venom » pt sie 14, 2015 14:43

Witaj, bardzo fajne auto pod względem unikalności :)
Unikalność: W HC91 przed liftem powstały 2272 sztuki M5 E34 z czego:
- 56 sztuk w powyższym kolorze nadwozia,
- tylko 1 sztuka w powyższej konfiguracji koloru nadwozia i tapicerki.
Prócz pytania kolegów o "generalny remont silnika" zapytam Cie jeszcze czy to Ty przy zakupie dokonywałeś oględzint tego auta w firmie bavarian works?

marekzegarek
Posty: 18
Rejestracja: pn mar 18, 2013 16:13
Lokalizacja: warszawa

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: marekzegarek » pn sie 17, 2015 15:08

Venom, tak, to ja.

Remont silnika obejmował:
- regeneracja bloku - tulejowanie cylindrów
- regeneracja głowicy
- wymiana panewek
- wymiana pierścieni tłokowych
- wymiana zaworów
- wymiana rozrządu
- wymiana uszczelek bloku i głowicy

Silnik jest jeszcze na dotarciu, więc nie był hamowany.
Niestety samochód nie posiada amortyzatorów z EDC, zastąpione zostały utwardzanym zawieszeniem, ale nie wiem co to jest.
Silnik obecnie pracuje na oleju Valvoline. Po dotarciu zalalany będzie Castrol 10W60.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: Lassie » pn sie 17, 2015 17:09

marekzegarek pisze: Po dotarciu zalalany będzie Castrol 10W60.
Nie szkoda Ci motoru po całej tej robocie?

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: Piotrek_M5 » pn sie 17, 2015 23:09

Gdzie robiłeś tulejowanie cylindrów?
Podobno silnik dobrze jest docierać na mineralnym przez ok 500km.
Ja osobiście Castrola nie polecam.

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: kris/// » śr sie 19, 2015 17:13

Ładna sztuka. Dobrze wypasiona. CALYPSO ze srebrnym dolem wygląda zdecydowanie lepiej niż z czarnym jak to ma miejsce u mojego brata.
Jakim lakierem malowales nadwozie? wodnym?czy ołów?
Co do oleju to polecam millersa lub motula.

muszido
Posty: 2
Rejestracja: śr sie 19, 2015 22:04
Auto: m3 e46, m5 e60
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: muszido » śr sie 19, 2015 22:16

marekzegarek pisze:Remont silnika obejmował:
- regeneracja bloku - tulejowanie cylindrów
- regeneracja głowicy
- wymiana panewek
- wymiana pierścieni tłokowych
- wymiana zaworów
- wymiana rozrządu
- wymiana uszczelek bloku i głowicy
marekzegarek czy mógłbyś zdradzić (może być na PW) ile kosztował Cię ten remont silnika? Przymierzam się do E34 i pewnie też mnie to czeka, więc byłbym bardzo wdzięczny za informację (zresztą pewnie nie tylko ja).

A przy okazji cześć Wam wszystkim, obserwuję to forum już od dawna, ale w końcu postanowiłem się zarejestrować i zaktywizować:) Kuba

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: Venom » śr sie 19, 2015 22:20

Cześć Kuba,

Remont silnika - dużo zależy od użytych części i źródła ich zakupu + ceny robocizny. Koszty tego co wymienił kolega to myślę , ze za same części trzeba liczyć około 10 tyś zł.

muszido
Posty: 2
Rejestracja: śr sie 19, 2015 22:04
Auto: m3 e46, m5 e60
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: muszido » śr sie 19, 2015 22:36

Venom dzięki za szybką odpowiedź. Uznaję dobrej jakości zamienniki, ale raczej nie w silniku. Jak robić remont s38b38 to na oryginalnych częściach. A pytam, bo w egzemplarzu, który oglądałem jest jeszcze karoseria do odświeżenia (trzeba pozbyć się rdzy). Silnik teoretycznie chodzi bardzo dobrze, ale auto ma swoje lata, swój przebieg i kto wie co tam w środku siedzi, a lepiej zapobiegać niż potem płakać jak się panewka obróci.

Choruję na E34 od dawna, ale znaleźć coś sensownego, nawet w poza naszym krajem to chyba graniczy z cudem. Szukam małego projekciku, ale nigdy tego nie robiłem, dlatego zbieram tyle informacji ile zdołam, dzięki za wszelką pomoc.

marekzegarek
Posty: 18
Rejestracja: pn mar 18, 2013 16:13
Lokalizacja: warszawa

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: marekzegarek » czw sie 20, 2015 19:52

Samochód oddałem do ACS i stamtąd odebrałem. Nie wiem gdzie była robiona obróbka poszczególnych części silnika jak blok, czy głowica.
Nadwozie nie było jeszcze malowane.
Na olejach się nie znam. W ACS polecono Castrola.
Remont tani nie był, ale mam nadzieję, że było warto :)

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: Lassie » pt sie 21, 2015 01:06

Cytat z ich (ACS) strony: "....Posiadamy autoryzację CASTROL’a i jesteśmy partnerem BMW Auto Fus." Dziękuję, dobranoc...

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: Endru » pt sie 21, 2015 07:48

Mam nadzieje, ze remontujac silnik w Marka E34 staneli na wysokosci zadania, gdyz szkoda byloby zmarnowac fajne auto. Moje osobiste doswiadczenia z ta firma sa negatywne. A szkoda, kiedys zapowiadali sie niezle.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 ///M5 CALYPSOROT

Post autor: Venom » pt sie 21, 2015 11:10

Mój post nie jest atakiem Marku, ale czy przed remontem tego silnika rozmawiałeś z kimś na ten temat? Szczególnie z kimś kto już miał do czynienia z takim remontem ?
Czy może najzwyczajniej zaufałeś tej firmie?

Ja rozumiem, że ktoś może się nie znać na olejach, na remontach itd, ale po to jest forum by o tym podyskutować. Mnie osobiście odstrasza fakt, że warsztat leje do silnika olej marki, której jest partnerem biznesowym. Nie zależnie od silnika, jakości wymaganego oleju zawsze zaleją Castrola. Wydałeś na remont kupę kasy i możesz wymagać czegoś innego.

Zastanawia mnie też dlaczego przed remontem nie zalogowałeś się by choć trochę popytać :)

Takie moje rozmyślania...

ODPOWIEDZ