E34 ///M5 CALYPSOROT
-
- Posty: 18
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 16:13
- Lokalizacja: warszawa
E34 ///M5 CALYPSOROT
Witam
Nadszedł czas przedstawić swoją M5.
Samochód zakupiłem jakiś czas temu od użytkownika RobertoDesign.
Rozkodowany VIN:
Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBSHC91030GD63831
Kod typu HC91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S38
Pojemność skokowa 3.80
Moc 255
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor CALYPSOROT METALLIC (252)
Tapicerka (0330)
Data prod. 1993-04-20
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Podgrzewanie fotela tylne
S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S564A INNENLICHTPAKET Pakiet oświetlenia wnętrza
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S662* BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S781A LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse Obr. BMW, st. le. M Kontur
S782A NUERBURGRING-FAHRWERKSPAKET Podwozie Nürburgring
S784A AERODYNAMIKSPIEGEL M Lusterko zewnętrzne
S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Wyposażenie na życzenie Klienta
Indywidualne dane pojazdu
Tekst
0940 Special request
= - Front- und Heckschürze sowie Seitenschweller in
geänderter Kontrastlackierung
granitsilber-metallic, wie Schl.Nr. 237
Niedawno samochód trafił do Auto Classic Service w Raszynie gdzie przeprowadzono:
- generalny remont silnika
- regeneracja sprzęgła
- wymiana olejów, filtrów i świec
- likwidacja luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym
- likwidacja luzu drążka zmiany biegów
- likwidacja wycieków
- wymiana pompy wody
- naprawa klimatyzacji
Z mechanicznych rzeczy zostało ogarnięcie układu hamulcowego.
No i potem blacha+lakier.
Oto kilka zdjęć:
Nadszedł czas przedstawić swoją M5.
Samochód zakupiłem jakiś czas temu od użytkownika RobertoDesign.
Rozkodowany VIN:
Dane pojazdu
Art. Wartość
Numer podwozia WBSHC91030GD63831
Kod typu HC91
Typ M5 (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik S38
Pojemność skokowa 3.80
Moc 255
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor CALYPSOROT METALLIC (252)
Tapicerka (0330)
Data prod. 1993-04-20
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Podgrzewanie fotela tylne
S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S564A INNENLICHTPAKET Pakiet oświetlenia wnętrza
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S662* BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S781A LM Rad 9Jx17 auf Hinterachse Obr. BMW, st. le. M Kontur
S782A NUERBURGRING-FAHRWERKSPAKET Podwozie Nürburgring
S784A AERODYNAMIKSPIEGEL M Lusterko zewnętrzne
S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Wyposażenie na życzenie Klienta
Indywidualne dane pojazdu
Tekst
0940 Special request
= - Front- und Heckschürze sowie Seitenschweller in
geänderter Kontrastlackierung
granitsilber-metallic, wie Schl.Nr. 237
Niedawno samochód trafił do Auto Classic Service w Raszynie gdzie przeprowadzono:
- generalny remont silnika
- regeneracja sprzęgła
- wymiana olejów, filtrów i świec
- likwidacja luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym
- likwidacja luzu drążka zmiany biegów
- likwidacja wycieków
- wymiana pompy wody
- naprawa klimatyzacji
Z mechanicznych rzeczy zostało ogarnięcie układu hamulcowego.
No i potem blacha+lakier.
Oto kilka zdjęć:
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Witam kolegę z okolicy
Gratulacje zakupu, ładna sztuka
Napisz dokładniej co było robione przy silniku.
Gratulacje zakupu, ładna sztuka
Napisz dokładniej co było robione przy silniku.
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Pamiętam to auto bardzo dobrze ,super , że pociągnąłeś jego temat , również ze względu na ciekawe wyposażenie
Z ciekawości:
-Hamowałeś może auto po remoncie i dotarciu ?
- Wydaje mi się, czy seryjne amory z EDC zastąpione czymś innym ?
- Jaki olej został zalany do silnika ?
Również przychylam się do pytania Piotrka
Szczerze Gratuluję ciekawego egzemplarza i pozdrawiam !
P.S.Dopiero teraz zauważyłem..moją wyprodukowano dwa dni później jako szósty egzemplarz za Twoją ( GD63831-GD63837)
Z ciekawości:
-Hamowałeś może auto po remoncie i dotarciu ?
- Wydaje mi się, czy seryjne amory z EDC zastąpione czymś innym ?
- Jaki olej został zalany do silnika ?
Piotrek_M5 pisze:
Napisz dokładniej co było robione przy silniku.
Również przychylam się do pytania Piotrka
Szczerze Gratuluję ciekawego egzemplarza i pozdrawiam !
P.S.Dopiero teraz zauważyłem..moją wyprodukowano dwa dni później jako szósty egzemplarz za Twoją ( GD63831-GD63837)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Witaj, bardzo fajne auto pod względem unikalności
Prócz pytania kolegów o "generalny remont silnika" zapytam Cie jeszcze czy to Ty przy zakupie dokonywałeś oględzint tego auta w firmie bavarian works?Unikalność: W HC91 przed liftem powstały 2272 sztuki M5 E34 z czego:
- 56 sztuk w powyższym kolorze nadwozia,
- tylko 1 sztuka w powyższej konfiguracji koloru nadwozia i tapicerki.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 16:13
- Lokalizacja: warszawa
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Venom, tak, to ja.
Remont silnika obejmował:
- regeneracja bloku - tulejowanie cylindrów
- regeneracja głowicy
- wymiana panewek
- wymiana pierścieni tłokowych
- wymiana zaworów
- wymiana rozrządu
- wymiana uszczelek bloku i głowicy
Silnik jest jeszcze na dotarciu, więc nie był hamowany.
Niestety samochód nie posiada amortyzatorów z EDC, zastąpione zostały utwardzanym zawieszeniem, ale nie wiem co to jest.
Silnik obecnie pracuje na oleju Valvoline. Po dotarciu zalalany będzie Castrol 10W60.
Remont silnika obejmował:
- regeneracja bloku - tulejowanie cylindrów
- regeneracja głowicy
- wymiana panewek
- wymiana pierścieni tłokowych
- wymiana zaworów
- wymiana rozrządu
- wymiana uszczelek bloku i głowicy
Silnik jest jeszcze na dotarciu, więc nie był hamowany.
Niestety samochód nie posiada amortyzatorów z EDC, zastąpione zostały utwardzanym zawieszeniem, ale nie wiem co to jest.
Silnik obecnie pracuje na oleju Valvoline. Po dotarciu zalalany będzie Castrol 10W60.
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Nie szkoda Ci motoru po całej tej robocie?marekzegarek pisze: Po dotarciu zalalany będzie Castrol 10W60.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Gdzie robiłeś tulejowanie cylindrów?
Podobno silnik dobrze jest docierać na mineralnym przez ok 500km.
Ja osobiście Castrola nie polecam.
Podobno silnik dobrze jest docierać na mineralnym przez ok 500km.
Ja osobiście Castrola nie polecam.
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Ładna sztuka. Dobrze wypasiona. CALYPSO ze srebrnym dolem wygląda zdecydowanie lepiej niż z czarnym jak to ma miejsce u mojego brata.
Jakim lakierem malowales nadwozie? wodnym?czy ołów?
Co do oleju to polecam millersa lub motula.
Jakim lakierem malowales nadwozie? wodnym?czy ołów?
Co do oleju to polecam millersa lub motula.
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
marekzegarek czy mógłbyś zdradzić (może być na PW) ile kosztował Cię ten remont silnika? Przymierzam się do E34 i pewnie też mnie to czeka, więc byłbym bardzo wdzięczny za informację (zresztą pewnie nie tylko ja).marekzegarek pisze:Remont silnika obejmował:
- regeneracja bloku - tulejowanie cylindrów
- regeneracja głowicy
- wymiana panewek
- wymiana pierścieni tłokowych
- wymiana zaworów
- wymiana rozrządu
- wymiana uszczelek bloku i głowicy
A przy okazji cześć Wam wszystkim, obserwuję to forum już od dawna, ale w końcu postanowiłem się zarejestrować i zaktywizować:) Kuba
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Cześć Kuba,
Remont silnika - dużo zależy od użytych części i źródła ich zakupu + ceny robocizny. Koszty tego co wymienił kolega to myślę , ze za same części trzeba liczyć około 10 tyś zł.
Remont silnika - dużo zależy od użytych części i źródła ich zakupu + ceny robocizny. Koszty tego co wymienił kolega to myślę , ze za same części trzeba liczyć około 10 tyś zł.
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Venom dzięki za szybką odpowiedź. Uznaję dobrej jakości zamienniki, ale raczej nie w silniku. Jak robić remont s38b38 to na oryginalnych częściach. A pytam, bo w egzemplarzu, który oglądałem jest jeszcze karoseria do odświeżenia (trzeba pozbyć się rdzy). Silnik teoretycznie chodzi bardzo dobrze, ale auto ma swoje lata, swój przebieg i kto wie co tam w środku siedzi, a lepiej zapobiegać niż potem płakać jak się panewka obróci.
Choruję na E34 od dawna, ale znaleźć coś sensownego, nawet w poza naszym krajem to chyba graniczy z cudem. Szukam małego projekciku, ale nigdy tego nie robiłem, dlatego zbieram tyle informacji ile zdołam, dzięki za wszelką pomoc.
Choruję na E34 od dawna, ale znaleźć coś sensownego, nawet w poza naszym krajem to chyba graniczy z cudem. Szukam małego projekciku, ale nigdy tego nie robiłem, dlatego zbieram tyle informacji ile zdołam, dzięki za wszelką pomoc.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 16:13
- Lokalizacja: warszawa
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Samochód oddałem do ACS i stamtąd odebrałem. Nie wiem gdzie była robiona obróbka poszczególnych części silnika jak blok, czy głowica.
Nadwozie nie było jeszcze malowane.
Na olejach się nie znam. W ACS polecono Castrola.
Remont tani nie był, ale mam nadzieję, że było warto
Nadwozie nie było jeszcze malowane.
Na olejach się nie znam. W ACS polecono Castrola.
Remont tani nie był, ale mam nadzieję, że było warto
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Cytat z ich (ACS) strony: "....Posiadamy autoryzację CASTROL’a i jesteśmy partnerem BMW Auto Fus." Dziękuję, dobranoc...
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Mam nadzieje, ze remontujac silnik w Marka E34 staneli na wysokosci zadania, gdyz szkoda byloby zmarnowac fajne auto. Moje osobiste doswiadczenia z ta firma sa negatywne. A szkoda, kiedys zapowiadali sie niezle.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: E34 ///M5 CALYPSOROT
Mój post nie jest atakiem Marku, ale czy przed remontem tego silnika rozmawiałeś z kimś na ten temat? Szczególnie z kimś kto już miał do czynienia z takim remontem ?
Czy może najzwyczajniej zaufałeś tej firmie?
Ja rozumiem, że ktoś może się nie znać na olejach, na remontach itd, ale po to jest forum by o tym podyskutować. Mnie osobiście odstrasza fakt, że warsztat leje do silnika olej marki, której jest partnerem biznesowym. Nie zależnie od silnika, jakości wymaganego oleju zawsze zaleją Castrola. Wydałeś na remont kupę kasy i możesz wymagać czegoś innego.
Zastanawia mnie też dlaczego przed remontem nie zalogowałeś się by choć trochę popytać
Takie moje rozmyślania...
Czy może najzwyczajniej zaufałeś tej firmie?
Ja rozumiem, że ktoś może się nie znać na olejach, na remontach itd, ale po to jest forum by o tym podyskutować. Mnie osobiście odstrasza fakt, że warsztat leje do silnika olej marki, której jest partnerem biznesowym. Nie zależnie od silnika, jakości wymaganego oleju zawsze zaleją Castrola. Wydałeś na remont kupę kasy i możesz wymagać czegoś innego.
Zastanawia mnie też dlaczego przed remontem nie zalogowałeś się by choć trochę popytać
Takie moje rozmyślania...