Venom --->>> e34 M5

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » pt mar 20, 2009 23:39

SyTy pisze:Fajnie Venom idzie robota, tak trzymaj! Nie jeden podpatruje jak się powinno traktować nasze dzikie trzydziechyczwóry :twisted:
Heh :) dzieki :P

Acha :) wymienilem jeszcze lozysko pilotujace walek sprzeglowy, elastyczny przewod hydrauliczny silownika sprzegla oraz czujnik cisnienia plynu. Dorzucam 3 fotki z prac nad sprzeglem

[164]Obrazek[165]Obrazek[166]Obrazek
Ostatnio zmieniony pn sie 24, 2009 21:01 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarny8800
Posty: 207
Rejestracja: pt lip 11, 2008 00:59
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: czarny8800 » sob mar 21, 2009 00:57

Ja poszedłem dalej i tarczę zmieniłem na 3 łopatkowego spieka. Naprawdę kozak klei teraz, latam nią na dwójce bokami i nawet się nie uślizgnie, a niestety zwykła tarcza po 5-6 razie już się odzywała. Nie zmieniałeś koła? Zostałeś przy dwumasie.
bez prawka, a punkty się zbiera.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » sob mar 21, 2009 14:56

czarny8800 pisze:Ja poszedłem dalej i tarczę zmieniłem na 3 łopatkowego spieka. Naprawdę kozak klei teraz, latam nią na dwójce bokami i nawet się nie uślizgnie, a niestety zwykła tarcza po 5-6 razie już się odzywała. Nie zmieniałeś koła? Zostałeś przy dwumasie.
Przy dwumasowym kole spiekowa tarcza nie jest zalecanym rozwiazaniem. W ten sposob mozna szybko wykonczyc kolo. Poza tym moj motor nie jest zmodyfikowany - a bokiem nie jezdze zbyt czesto heh :)

Nie poszedlem w jednomasa bo moj dwumas jest w calkiem dobrym stanie.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » pt kwie 10, 2009 17:17

Update 10.04.2009

Znow moge cos dodac :) Po wymianie sprzegla przejechalem juz niecaly 1000km i poki co sprawuje sie super :) (chcialem napisac jak nowe ale ono przeciez jest nowe) :) heh :)

Poza tym zrobilem pewne doswiadczenie. Udalem sie na hamownie pomierzyc moja niunie... Chcialem sie dowiedziec ile koni tam jeszcze biega pod maska. Pomysl byl prosty. Sprawdzic moc auta ale w 2 niezaleznych miejscach. W tym celu wybralem 2 obiekty na slasku.
1. EKO-CAR Jastrzębie-Zdrój ul. Przemysłowa 21 - Hamownia LPS 3000 (jednoosiowa - chyba bezwladnosciowa, ale pewny nie jestem),
2. Rocar Czerwionka-Leszczyny ul. Furgoła 155 - Hamownia LPS 3000 (dwuosiowa - obciazeniowa)

Wyniki byly dosyc zaskakujace :) Nie spodziewalem sie az takich roznic w pomiarze mocy. Autko mierzone bylo w odstapie kilku dni - na tych samych kolach i w tym samym setupie :P
Oto wyniki:

Trzy pomiary wykonane na hamownii nr 1 :)

[167]Obrazek

Dwa pomiary wykonane na hamownii nr 2 :)

[168]Obrazek[169]Obrazek

A teraz mala dyskusja. Hah. Pomiar pierwszy byl wykonywany metoda wybiegu bez obciazenia (silnik bardzo swobodnie osiagnel obroty maksymalne). Pomiar drugi natomiast, przeprowadzony zostal pod obciazeniem z powolnym narostem predkosci obrotowej silnika. Po osiagnieciu przez silnik maksymalnych obrotow w obu przypadkach przeprowadzony byl tzw. pomiar strat. I teraz popatrzcie sobie na wartosci strat na obu wykresach. Czy jest mozliwe aby straty w ukladzie napedowym (bo chybe te sa na wykresie z hamownii 2) siegaly tak gigantycznych wartosci? 60kW? Cos mi tu nie gra :)... Pozostawiam te kwestie do wolnej dyskusji... 60kW to bardzo, ale to bardzo duzo ciepla. Czy az tyle jest tracone w ukladzie napedowym? Z tego co pamietam to sprawnosci zazebien (mechanizmu roznicowego) jest na poziomie minimum 95% - zaznaczam ze szpera nie dziala. Ida c ta droga wsadzajac do mojej niuni silnik 60kW to auto nawet by nie ruszylo :) heh.

Wartosci zmierzone w obu przypadkach zostaly skorygowane wzgledem temperatury i cisnienia otoczenia zgodnie z norma DIN 70020 (ktora ma nieco inny wzor korygujący niz dla przykladu norma SAE).

Wg mnie szkopul tkwi w pomiarze strat ukladu napedowego.
Ponizej wykres porownawczy ktory zrobilem wlasnorecznie aby lepiej zobrazować problem. Dodatkowo nanioslem krzywa homologacyjna BMW Motorsport.

[170]Obrazek

1. M_target - homologacyjna krzywa mocy silniki S38B38 podawana w materialach BMW Motorsport.
2. M_jastrzebie - krzywa mocy zmierzona na hamownii w Jastrzebiu
3. M_Czerwionka - krzywa mocy zmierzona na hamownii w Czerwionce Leszczynach

Porownujac moc na kolach widac jednak ze na kolach moc we wszystkich przypadkach jest bardzo zblizona. Jak to mozliwe ze jedna hamownia mierzy sraty na zupelnie innym poziomie? Oczywiscie z wykresow wyraznie widac ze straty te sa traktowane tak samo czyli wg rowniania = Psilnika = Pkol + Pstrat. Wiadomo ze im wieksze straty tym wieksza moc na silniku przy tej samej mocy na kolach... Co o tym myslicie ?

Podczas pomiaru na hamownii obciazeniowej samochod byl mocno przypiety co powodowalo zwiekszenie oporu toczenia kol. Ponadto przy odbiorze mocy od kol do rolek nastepowalo dosyc znaczne nagrzewanie opon - a wiec jakas energia byla tracona. Na hamownii pierwszej nie bylo tego efektu. Zjawisko to rzutowalo bezposrednio na czas swobodnego hamowania pojazdu (na obciazeniowej auto zhamowalo sie duzo szybciej), a wiec na pierwszy rzut oka wyglada ze oba pomiary byly wiarygodne.

Wiadomo sprawa jest ze pomiar mocy silnika na hamowniach podwoziowych nalezy do grupy pomiarow posrednich, a wiec obarczonych jakims tam bledem, ale zeby az takie byly rozbieznosci?

Moze jeszcze uda sie odwiedzic kolejna hamownie w okolicy. Zobaczymy.

Ponadto po zimie wypralem sobie dywaniki - metoda domowa :) Widac ze nie sa juz nowe :)

Zdjecia przed

[171]Obrazek[172]Obrazek[173]Obrazek[174]Obrazek

Zdjecia po :)

[175]Obrazek[176]Obrazek[177]Obrazek[178]Obrazek

Ponadto w zeszlym roku po renowacji felg M System II brakowalo mi oryginalnych naklejek. Zdobylem je w koncu i nakleilem jak nalezy :) Przy okazji odwiezylem sobie polerowane ranty - troche roboty z tym bylo ale z efektu jestem zadowolony.

[179]Obrazek[180]Obrazek[181]Obrazek[182]Obrazek[183]Obrazek

Autko jeszcze w zimowym setupie :)

[184]Obrazek[185]Obrazek[186]Obrazek

I dalej fotki z zakladania M System II.

[187]Obrazek[188]Obrazek[189]Obrazek[190]Obrazek[191]Obrazek

[192]Obrazek[193]Obrazek[194]Obrazek[195]Obrazek[196]Obrazek

Jak widac na zdjeciach po zimie przestal mi funkcjonowac SLS - :| na szczescie niebawem zniknie z mojego auta :)

Pozdrawiam Was i Wesolych Swiat zycze :)
Ostatnio zmieniony pn sie 24, 2009 21:02 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: kris/// » sob kwie 11, 2009 11:41

tez chcialem shamowac moja niunie u Swiatka ale braklo czasu . Teraz niewiem czy warto ?.Co sie stalo z sls bo ja po fotkach nic nie moge wywnioskowac. Myslalem o polerowanym rancie do swojej czarnuli ale niewiem czy bedzie pasil do shadown line.pozdro

Przemas137
Posty: 69
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:37
Lokalizacja: Polska

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Przemas137 » sob kwie 11, 2009 13:19

Ten gość potrafi zadbać o maszynkę, fele idealnie współgrają z kolorem, polerowany rant, hmn, brakuje słów. Z tymi wykresami rzeczywiście ciekawa sprawa. Venom powodzenia w dalszych pracach.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » sob kwie 11, 2009 14:29

Koledzy,

Polerowany rant to kwestia gustu. Roznie to wyglada na roznych autach. Ja zdecydowalem sie na ten zabieg i jestem zadowolony.

kris/// mysle ze do czarnej pasowalby jak ulal :). Co do SLS to po prostu sie nie dzwiga i tyl auta jest dosyc nisko.

Przemas137 Dzieki dzieki :)

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Kudłaty » sob kwie 11, 2009 19:57

Ja tam jestem zdania, że jeśli autko miało SLS to lepiej naprawić bo szkoda.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » ndz kwie 12, 2009 11:46

Kudłaty pisze:Ja tam jestem zdania, że jeśli autko miało SLS to lepiej naprawić bo szkoda.
Tez jestem takiego zdania jesli ktos bedzie go uzywal. U mnie SLS bedzie obecne jeszcze okolo 2 tygodni - w tym praktycznie nie planuje jezdzic poza dzisiejszym spocikiem w Czechach. Pozniej SLS pojdzie out a jego miejsce zajmie inne zawieszenie MLS (Manual Leveling Suspension :P:P ) hehehe

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » pn kwie 13, 2009 13:39

Update 13.04.2009

KIlka fotek z wczoraj. Wyprawa na spocik ///M do Czech.

Przygotowania :)

[197]Obrazek[198]Obrazek[199]Obrazek[200]Obrazek[201]Obrazek

[202]Obrazek[203]Obrazek[204]Obrazek[205]Obrazek[206]Obrazek

[207]Obrazek[208]Obrazek[209]Obrazek[210]Obrazek[211]Obrazek

[212]Obrazek[213]Obrazek

A tu juz na Spocie :)

[214]Obrazek[215]Obrazek[216]Obrazek[217]Obrazek[218]Obrazek

[219]Obrazek[220]Obrazek[221]Obrazek[222]Obrazek[223]Obrazek

[224]Obrazek[225]Obrazek[226]Obrazek[227]Obrazek[228]Obrazek

[229]Obrazek[230]Obrazek[231]Obrazek[232]Obrazek[233]Obrazek

[234]Obrazek[235]Obrazek[236]Obrazek[237]Obrazek[238]Obrazek

[239]Obrazek
Ostatnio zmieniony pn sie 24, 2009 21:02 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Koki » wt kwie 14, 2009 12:14

Jurek , widzę że konsekwentnie wprowadzasz plany związane z M5 w życie :grin:
Oby tak dalej :!:

Awatar użytkownika
porutaaaa
Posty: 186
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 08:02
Auto: M3
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: porutaaaa » wt kwie 14, 2009 12:25

Na prawde ladne m5 :wink: Wszystkie prace na plus :grin:
Obrazek

http://www.bmw-motorsport.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » wt kwie 14, 2009 12:50

Koki pisze:Jurek , widzę że konsekwentnie wprowadzasz plany związane z M5 w życie :grin:
Oby tak dalej :!:
porutaaaa pisze:Na prawde ladne m5 :wink: Wszystkie prace na plus :grin:
Dzieki koledzy, powoli a do przodu! :D

Pietrek///M3
Posty: 90
Rejestracja: pn mar 31, 2008 15:21
Lokalizacja: Chałupki
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Pietrek///M3 » wt kwie 14, 2009 21:33

Bardzo ładna M5 a na żywo jeszcze ładniejsza.. Pozdrawiam :-)
Pietrek///M3

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » sob maja 23, 2009 21:00

Update 23.05.2009

Mka stoi w garazu i czeka az Pan powroci z wygnania. Tymczasem wrzucam zalegly (04.04.2009) filmik z pomiarow mocy.

http://www.youtube.com/watch?v=ffqP3ZI-CoE

Zablokowany