E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » śr sie 27, 2014 20:14

Witam serdecznie wszystkich! :)

Chciałbym zaprezentować moje M5. Jestem jego posiadaczem od 3 lat, przez ten czas samochód był dopieszczany i otrzymał dużo nowych części.

Wielkie podziękowania dla Kokiego za okazaną pomoc i masę części :)

Poniżej kilka fotek, które znalazłem na komputerze:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam,
Piotrek

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Gregor/// » śr sie 27, 2014 21:47

Piękna sztuka. Gdzie takie cudo się chowało. Dbaj onią dobrze . Pozdro

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » śr sie 27, 2014 21:50

Witaj na forum :)

Bardzo ładne auto. Możesz coś więcej napisać o jego historii? Gdzie go kupiłeś?
Scorpion od Kokiego zawitał u Ciebie?

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Łukasz///M5 » śr sie 27, 2014 22:16

Bardzo ładne auto daj więcej zdjęć i rozkodowany VIN.

Skrzeku
Posty: 314
Rejestracja: pt sty 24, 2014 19:57
Auto: E36 M3 3.0

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Skrzeku » śr sie 27, 2014 22:42

Wspaniale autko :) nic dodac nic ujac :)

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » śr sie 27, 2014 23:04

Bardzo dziękuję za miłe komentarze :)

Historia samochodu jest dość bogata i opiszę ją przy okazji.

Między innymi wydech Skorpiona jest od Kokiego.
W piątek będę wymieniał tarczę sprzęgła na spiekową to dorzucę kilka fotek samochodu.

A tym czasem jeszcze 3 foty z telefonu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: ciah » śr sie 27, 2014 23:11

Venom pisze:Witaj na forum :)
Scorpion od Kokiego zawitał u Ciebie?
Jedna z pierwszych rzeczy jaka rzuciła się w oko.
Świetny kolor, napisz coś więcej o historii auta, pozdrawiam :)
EDIT: Wrzuć fotki środka w wolnej chwili.
Ostatnio zmieniony śr sie 27, 2014 23:19 przez ciah, łącznie zmieniany 1 raz.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » śr sie 27, 2014 23:16

Skrzynia pewnie też od Kokiego. A dyfer zostawiłeś 3.91?
Co Cię kieruje w stronę spiekowej tarczy sprzęgła?

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » śr sie 27, 2014 23:25

Dyfer 3.45
Obecnie przy silniku jest jednomas z nowym kompletnym sprzęgłem i mam wrażenie delikatnego uślizgu przy szybkiej zmianie biegu.
Tarcza długi już czas leży w garażu to chętnie sprawdzę jak się będzie na niej jeździło, a wymiana jest dość szybka :)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » czw sie 28, 2014 08:43

VIN to : GD63265...

Rozumiem, a silnik skąd do niej załatwiłeś? Też od Kokiego ?
Cieszę się, że to auto dostało drugie życie, po tym jak jeździło w drifcie, a później długo stało bez silnika w Skierniewicach.

Oby tak dalej! :)

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » czw sie 28, 2014 21:21

Dokładnie tak było jak Venom napisałeś :) Samochód pierwszy raz widziałem w Skierniewicach ok 5 lat temu, będąc po części do innej e34. Sebastian namawiał mnie wtedy, żebym nie inwestował pieniędzy w inny samochód tylko kupował M5. Półtora roku później ponownie się tam pojawiłem i ewidentnie eMka czekała na mnie przez ten czas. Wiedząc, że to przeznaczenie powiedziałem, że zabieram ją ze sobą.
Dwa lata zajęły mi prace nad nią. Powoli kompletowałem części a silnik składałem w zimowe wieczory w piwnicy u kolegi, co drugi dzień latając do ASO po różne elementy :)
Gdy w końcu udało mi się wszystko złożyć i po wielkich bojach i przeprawach wykonać pierwszą jazdę testową to chyba nigdy wcześniej nie byłem z czegoś tak bardzo szczęśliwy :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Venom » czw sie 28, 2014 21:56

Szacunek :) Dla takich chwil warto żyć !!
Oby tak dalej :)

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: ciah » czw sie 28, 2014 22:16

Pamiętam auto z ogłoszeń na allegro i później ze zdjęć w rejestrze Venoma..przykuwał właśnie ten piękny kolor 8) . Brawo za podejście, gratuluję zawziętości !
Ze zdjęć wynika, że remontowałeś silnik B38 . O ile to nie tajemnica,to czy mógłbyś przybliżyć techniczne informacje dotyczące tej operacji i co wymagało wymiany / naprawy ,który nadwymiar , koszty części etc ? Takie swoiste kompendium było by fajną sprawą dla potomnych.
Pozdrawiam :)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Piotrek_M5
Posty: 152
Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: Piotrek_M5 » czw sie 28, 2014 23:18

Dzięki za miłe słowa :)
O silnik było bardzo ciężko. Dół kupiłem oddzielnie, górę oddzielnie i powoli dokupowałem osprzęt. Za częściami jeździłem po całej polsce.
Blok został sprawdzony i poddany planowaniu, to samo głowica. Wymienione zostały uszczelniacze zaworowe. Założyłem nowe pierścienie i nowe panewki. Kupiłem nowy łańcuch rozrządu i pompy oleju oraz ślizgi i napinacze (rozrządu poszedł z S50B32). Wszystkie nowe uszczelki, fajki od cewek, szpilki głowicy, dużo różnych śrubek, świece. Tłoki i panewki są w nominale.
Po złożeniu wyregulowałem zawory i przepustnice. Zalałem Motulem 10W60. Docieranie odbywało się przez 2000km w tym czasie olej został zmieniony dwukrotnie. Po przejechaniu 2000km ponownie zrobiłem regulację zaworów (musiałem wykonać delikatne korekty luzów) i znowu został wymieniony olej.
Starałem się aby złożyć silnik jak najlepiej.
Nie sprawdzałem jeszcze mocy na hamowni ale e34 540 w manualu kolegi nie ma startu :D , alpinie B10 4.6 też daje radę :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: E34 M5 3.8 6-gang Daytonaviolett > Piotrek

Post autor: ciah » pt sie 29, 2014 10:36

Dzięki za odpowiedź .Moje E39 też nie ma podejścia do eMki , pomimo niedużej różnicy w mocy - o radości z jazdy ,,kanciakiem'' już nie wspomnę :) . Miłego użytkowania !
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

ODPOWIEDZ