Strona 2 z 3

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: pt lut 22, 2008 12:13
autor: SyTy
wszyskto o czym piszesz z mechaniką i wymianami jest już w planie, szukam jeszcze przewodów hamulcowych w oplocie, w ori szybko gotuje sie płyn, nawet ten 5.1
PAWEŁ M5E34 pisze:bo tego nauczysz się pózniej tylko spokojnie i dokładnie
spokojnie, przewineło mi się już przez garaż e36 M3 '93 manual, e36 M3 '98 manual, e46 M3 '03 cabrio manual - jakoś smg mi nie leży ;) więc wydaje mi się że nauke mam już za sobą, a w trójkach tych z 6-tką nie zauważyłem jakiś specjalnych kłopotów ze skrzynią - chyba że w e34 jest jakaś delikatniejsza
PAWEŁ M5E34 pisze:swoją kupiłem do zabawy i do jazdy na co dzień a m-ka ma zapierdalać a nie wygladać a jeśli te słowa idą w parze to trzeba się cieszyć
ja bardziej do zabawy ale i jedno i drugie musi być top :cool:

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: pt lut 29, 2008 15:20
autor: SyTy
PAWEŁ M5E34 pisze:trochę jestem ciekawy tej tarczy przedniej jak byś miał czas zrobić zdjęcie i co to za producent pływającej tarczy jest
PAWEŁ - nowa tarcza, to jest ori, nie wiem co to za producent, wszędzie wytłoczenia ///M

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: śr mar 12, 2008 15:55
autor: SyTy
babcia juz po lakierze, jedzie na inspekcje, zrobiłem liste do warsztatu :roll: coś jeszcze???

1. Olej w silniku+filtr,
2. Regulacja zaworów+nowa uszczelka pod pokrywę,
3. Olej w skrzyni biegów + sprawdzić wysprzęglik, jak się poci to wymienić, oceń też sprzęgło, jak trzeba będziemy wymieniać od razu,
4. Olej w tylnym moście,
5. Filtry – powietrza (oryginał), paliwa, oleju, kabinowy – jakieś jeszcze?
6. Płyn chłodniczy,
7. Płyn hamulcowy – co najmniej 5.1 - wybierz (taki który nie zagotuje się zbyt szybko na torze), sprawdzić hamulce – chodzi mi o tłoczki żeby każdy chodził luźno i równomiernie
8. Płyn we wspomaganiu,
9. Płyn w EDC – CHF 7.1?
10. Sprawdzić stan pompy wody, termostatu – da się?
11. Sprawdzić stan napinacza łańcucha – ponoć bolączka wszystkich M5 E34 – całe elaboraty na ten temat w sieci: http://www.bmwe34m5.com/node/224
12. Sprawdzić stan zawieszenia – gumy, końcówki, amory, sprężyny(!!!) jak są podmęczone - wymienić,
13. Klima – wymiana filtra kabinowego, sprawdzić szczelność, dobić jak trzeba,
14. Alternator, rozrusznik – sprawdzić
15. Pasek, paski klinowe – co trzeba - wymieniać,
16. Świece + przewody wysokiego napięcia – sprawdzić czy są ok., jak trzeba – wymieniać,

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: śr mar 12, 2008 20:48
autor: Marcin_Os
4. Olej w tylnym moście,
Pamiętaj, że do szpery musi być specjalny olej.

7. Płyn hamulcowy
Wg. mnie najlepiej Motul

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: śr mar 12, 2008 20:54
autor: SyTy
Marcin_Os pisze:4. Olej w tylnym moście,
Pamiętaj, że do szpery musi być specjalny olej.
wszystkie rzeczy idą z BMW, po VIN-nie dadzą chyba dobry?
Marcin_Os pisze:7. Płyn hamulcowy
Wg. mnie najlepiej Motul
jaki?

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: śr mar 12, 2008 21:13
autor: Marcin_Os
SyTy pisze:
Marcin_Os pisze:4. Olej w tylnym moście,
Pamiętaj, że do szpery musi być specjalny olej.
wszystkie rzeczy idą z BMW, po VIN-nie dadzą chyba dobry?
Powinni wiedzieć ale dla pewności sprawdź.
SyTy pisze:
Marcin_Os pisze:7. Płyn hamulcowy
Wg. mnie najlepiej Motul
jaki?
RBF600, taki mam i jest ok. Pokusiłbym się jeszcze na twoim miejscu o zrobienie wyłącznika ABS ze środka auta. Sam też będę musiał to zrobić.

Dla przykładu mój ABS reaguje dosyć dziwnie. Hamuje mocno zbliżając się do zakrętu, lekko odpuszczam i ponownie mocno hamuje, ABS odpycha pedał hamulca w górę i samochód hamuje dosyć słabo.

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: śr mar 12, 2008 21:29
autor: mateush
Marcin_Os pisze:RBF600, taki mam i jest ok.
Jest juz nowszy RBF660, wyzsze punkty wrzenia na sucho i mokro.
W Tomsonie maja od reki i cena OK.

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: śr mar 12, 2008 21:30
autor: zietas
co do 2 punktow to mam watpliwosci ? EDC tam niema zadnego plynu !!! No i twoj silnik nieposiada rowniez przewodow zaplonowych bo w tej wersji wystepoja cewki jak w m50.Z reszta sie zgadzam POZDRAWIAM !!!

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: śr mar 12, 2008 21:38
autor: SyTy
mateush pisze:Jest juz nowszy RBF660, wyzsze punkty wrzenia na sucho i mokro.
W Tomsonie maja od reki i cena OK.
dzięks
zietas pisze:EDC tam niema zadnego plynu !!!
już wiem, mój magik mnie oświecił, twardość jest ustawiana elektrycznie :oops: do niedawna myślałem inaczej...

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: śr mar 12, 2008 22:11
autor: Marcin_Os
Ja jeszcze bym wymienił gumki stabilizatorów, po tylu latach mogą już być troche zużyte, niewiele kosztują, szybko się wymienia, a dużo dają.

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: ndz mar 16, 2008 02:54
autor: PAWEŁ M5E34
w twoim modelu płyn do wspomagania chf 11.s czy jakoś tak ( w pełni syntetyk), do mojego grata był zielony chf7,1 jest wygrawerowany napis na korku czarnej bańki z lewej strony pod maską; w edc jest sterowane prądem ale są akymulatory ciśnieniowe i nie wiem czy sa połaczone przewodami z tym czarnym zbiornikiem ( w niwomatach tak jest) ;
tarcza bardzo ładna i oryginalna bmw nie robią zamienników ale można kupić lepsze klocki i naprawdę jest spora różnica jak się szybko jezdzi
co do kierownicy to kolega miał z e36 m power 97R i weszła nawet mnie namawiał na taką operację jego byłą z 94 roku, być może to zależy od rocznika przekładni i w starym e34 nie wejdzie a w nowym bangla -ale tego nie rozstrzygnę bo nie zakładałem
co do klimy to dolej więcej oleju
płyn hamulcowy chłopaki podpowiadają bardzo dobry, jest lepszy od ferodo 5,1

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: ndz mar 16, 2008 16:23
autor: SyTy
PAWEŁ M5E34 pisze:można kupić lepsze klocki i naprawdę jest spora różnica jak się szybko jezdzi
jakie, Pagid-y? teraz mam nowy set ale pewnie jeszcze w tym sezonie zejdzie

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: ndz mar 16, 2008 21:20
autor: zietas
te jak to kolega nazwal akumulatory sluza tylko i wylacznie do podtrzymania cisnienia nivo,niemaja nic wspolnego z edc,plyn w nivo oczywiscie ten sam so wspomagania

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: czw paź 02, 2008 10:12
autor: Karol M5
Mam pytanie. Gdzie SYTY kupiłeś tą M5 ? W Radomiu? Widze że jest ze Szwajcarii.

Re: e34 M5 '95 Avus Blau

: czw paź 02, 2008 13:19
autor: SyTy
W Szwajcarii. W Radomiu same zdechlaki mają :mrgreen: