Venom --->>> E34 M5

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pn kwie 30, 2012 00:19

Dziś mam okazję przedstawić Wam mój kolejny nabytek.

Jak większość z Was wie w ostatni weekend marca sprzedałem dwie z moich M5. Jak niewielu z Was w ten sam weekend stałem się również posiadaczem kolejnej M5 E34, o której właśnie ten wątek :) Wcześniej nie miałem czasu zrobić żadnych sensownych zdjęć, więc dlatego wątek zakładam dopiero teraz. Tym razem jest to takie auto o jakim marzyłem od początku mojej przygody z M5 E34, a marzenia trzeba spełniać. Auto poliftowe z listopada 1994, ostatni rocznik modelowy M5 E34, jedna z 404 sztuk wyprodukowanych w tej specyfikacji i jedna z kilku sztuk w Polsce. Kolor Avus Blue w kompozycji z czarnych wnętrzem. Seryjnie duże hamulce, osiemnasto calowe koła M Parallel Spoke, sześcio biegowa skrzynia biegów, szerkoki grill, zawieszenie EDC w pakiecie Nürburgring, wszystko to co wyróżnia poliftowe auta.

Auto sprowadzone przez kolegę z UK, gdzie spędziło praktycznie cały swój żywot. Obecny stan pozostawia wiele do życzenia, ale sukcesywnie będzie coraz lepszy. Trzeba trochę przy nim porobić, lakier, wnętrze, felgi i opony oraz kilka rzeczy mechanicznych. Obecnie trwa proces rejestracji samochodu w kraju. Kolor nadwozia: Avus Blue mettallic [276], wnętrze: Black extended Nappa leather [L7SW].

Unikalność: W HC91 po lifcie powstało 404 sztuki M5 E34 z czego:
- 62 sztuki w powyższym kolorze nadwozia,
- tylko 15 sztuk w powyższej konfiguracji koloru nadwozia i tapicerki.

Wyposażenie seryjne:
- [216] servotronic,
- [243] 2 x airbag,
- [302] oryginalny alarm,
- [339] pakiet shadowline,
- [401] elektryczny szyberdach,
- [416] roleta tylna - elektryczna,
- [417] rolety boczne - mechaniczne,
- [423] welurowe dywaniki,
- [459] elektryczna regulacja przednich foteli z pamięcią ustawień,
- [494] podgrzewane przednie fotele,
- [500] spryskiwacze reflektorów, intensywne spryskiwanie,
- [528] automatyczna recyrkulacja powietrza (AUC),
- [534] automatyczna 2 strefowa klimatyzacja,
- [540] tempomat,
- [669] radio BMW BUSINESS RDS
- [676] zestaw głośników,
- [686] anteny Diversity,
- [710] czteroramienna kierownica obszyta skórą,
- [784] aerodynamiczne lusterka zewnętrzne ///M,
- [818] główny wyłącznik akumulatora,
- [900] immobilaizer,

Auto posiada kilka modyfikacji:
- chip sterujący pracą silnika,
- klocki hamulcowe EBC yellow stuff,
- kolektor dolotowy od S38B36,
- sprężyny obniżające H&R,
- kit Powerflex.


Oto kilka zdjęć:

[1]Obrazek[2]Obrazek[3]Obrazek[4]Obrazek

[5]Obrazek[6]Obrazek[7]Obrazek[8]Obrazek

[9]Obrazek[10]Obrazek[11]Obrazek[12]Obrazek

[13]Obrazek[14]Obrazek[15]Obrazek[16]Obrazek

[17]Obrazek[18]Obrazek[19]Obrazek[20]Obrazek

[21]Obrazek[22]Obrazek[23]Obrazek[24]Obrazek

[25]Obrazek[26]Obrazek[27]Obrazek[28]Obrazek

[29]Obrazek[30]Obrazek

Pozdrawiam odwiedzających :)
Ostatnio zmieniony pn kwie 30, 2012 10:46 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

M5 e34 Avus

Post autor: RoboCop » pn kwie 30, 2012 06:56

Świetnie się prezentuje, jakoś mi umknęło jak rozmawialiśmy o Twoim nowym nabytku, że ten polift to ma być Avus*. Mam nadzieję, że prędzej czy później zobaczę autko na żywo.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Oleg » pn kwie 30, 2012 08:12

No, wreszcie jest jakaś galeria nowego nabytku. Musze powiedzieć, że na fotach prezentuje się bardzo ładnie i nawet fotel kierowcy nie wykazuje nadmiernych oznak zużycia. Kolor - mój ulubiony w E34. Gratuluję zakupu i powodzenia w doprowadzaniu jej do stanu idealnego.
Mam nadziję, że na DNND się nią pojawisz :cool:

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Frank » pn kwie 30, 2012 08:42

Genialne auto.

Gratuluję.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pn kwie 30, 2012 10:30

Dzięki, do ideału jeszcze bardzo daleko. Teraz priorytetem jest proces rejestracji, auto będzie zarejestrowane jako kolekcjonerskie z wpisem do rejestru zabytków - na żółtych tablicach, ale na to jeszcze trzeba poczekać :)

Olaf, na DNND chyba przyjadę czarną, przynajmniej taki mam plan.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: SyTy » pn kwie 30, 2012 10:37

Fajna i szybka E34. Szybsza od mojej :twisted: Zapomniałeś o sprężynach, nie czuć żeby była wyraźnie twardsza a wizualnie jest dużo lepiej.
Venom pisze:- [818] główny wyłącznik akumulatora,
masz to samo co u mnie, gdzie to jest?
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pn kwie 30, 2012 10:48

SyTy, najważniejsze jest spełnione marzenie. Poliftówka w domu :)
SyTy pisze:Fajna i szybka E34. Szybsza od mojej :twisted: Zapomniałeś o sprężynach, nie czuć żeby była wyraźnie twardsza a wizualnie jest dużo lepiej.
No mam gdzieś ten filmik z Waszych prób i faktycznie jest wyraźnie szybsza. Ciekawe. Dzięki za przypomnienie, już poprawiłem, że auto ma sprężyny H&R.
SyTy pisze:
Venom pisze:- [818] główny wyłącznik akumulatora,
masz to samo co u mnie, gdzie to jest?
Tego jeszcze nie znalazłem. Muszę tego poszukać :)

RoboCop
Posty: 69
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:50
Auto: 325&M5
Lokalizacja: TrójkątTrzechCesarzy

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: RoboCop » pn kwie 30, 2012 13:47

Venom pisze:priorytetem jest proces rejestracji, auto będzie zarejestrowane jako kolekcjonerskie z wpisem do rejestru zabytków - na żółtych tablicach, ale na to jeszcze trzeba poczekać :)
:shock: Jak się uporasz z żółtymi numerami do e34, to napisz potem co i jak, bo to zdaj-esie pierwsze M5 jakie byłoby w Polsce. Na forum bmw klub pl jest temat o rejestracji "na zabytek" e32 - UDANE.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pn kwie 30, 2012 16:48

RoboCop pisze:
Venom pisze:priorytetem jest proces rejestracji, auto będzie zarejestrowane jako kolekcjonerskie z wpisem do rejestru zabytków - na żółtych tablicach, ale na to jeszcze trzeba poczekać :)
:shock: Jak się uporasz z żółtymi numerami do e34, to napisz potem co i jak, bo to zdaj-esie pierwsze M5 jakie byłoby w Polsce. Na forum bmw klub pl jest temat o rejestracji "na zabytek" e32 - UDANE.
Ja już mam praktycznie wszystko ustalone, czekam tylko na sporządzenie dokumentacji oraz wpis do rejestru. Opowiem co i jak kiedy już będzie po wszystkim.

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Lejkers » pn kwie 30, 2012 16:55

Venom, gratuluję auta. Prezentuje się naprawdę bardzo ładnie i chociaż w sumie jestem zwolennikiem koloru czarnego to ten avus w e34 bardzo mi się podoba :-)
Od razu mam parę pytań:
Jakie odczucia co do yellow stuff'ów? Jak to hamuje, czy czuć zdecydowana poprawę co do standardowego zestawu na tych hamulcach (mniewam, że masz porównanie co do czarnej)?
Po co zakładany kolektor dolotowy od B36, jest lepszy od tego z B38 mimo że ma mniejsze średnice kanałów ssących?
No i co to za mod z tymi dziurkami na lewej osłonie obok halogenu i osłonie lamp? :grin:
Co do H&R to miałem te sprężyny u siebie i powiem, że sprawowały się bardzo dobrze. W sumie niewiele twardsze od seryjnych, przez co komfort był akceptowalny, a wygląd poprawiały. Co prawda u mnie przód stał nieco niżej niż w Twojej, więc nie wiem z czego to wynika, bo jak sprawdzałem po numerach u H&R to oni robią tylko jeden rodzaj tych sprężyn do M5 E34 o jednakowym i to nie dużym obniżeniu, chyba 20/15 mm. W każdym razie koniec końców i tak dla mnie były za miękkie i za wysokie więc uległy zmianie :twisted:
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pn kwie 30, 2012 17:05

Jest wiele fajnych kolorów w M5. Wiadomo że wszelkie odcienie czarnego na czele z Cosmosem oraz Jet black rządzą, ale Daytona oraz Avus mi się bardzo podobają, takie klasyczne kolory dla M5 E34.

Hamulców jeszcze nie porównywałem, bo po pierwsze tarcze wymagają wymiany, po drugie autem jeszcze nie miałem czasu pojeździć. Ciężko też będzie porównać do czarnej bo tam mam nieseryjne tarcze, co może mieć mały wpływ. Ponadto ja aż tak agresywnie nie hamuję moimi autami, jeżdżę jak emeryt :).

Nie udało mi się skontaktować z poprzednim właścicielem w sprawie kolektora, ale podejrzewam, że po nic nie został tam założony tym bardziej, że oryginalny z B38 też dostałem z autem. Jeszcze nie wiem czy będę go przekładał, muszę to obczaić.

Dziurki w osłonie lamp oraz w zderzaku miały na celu polepszyć trochę napełnianie cylindrów, auto kiedyś miało założone Carbon Intake z Racing Dynamics. Widocznie przy robieniu chipa brakowało powietrza.

Jakie masz teraz sprężyny u siebie? I kiedy odświeżysz temat Twojej M5, bo chodzą słuchy, że grubo się tam u Ciebie dzieje!!!

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Lejkers » pn kwie 30, 2012 18:03

Ciekawy temat z tym kolektorem... Jak obczaisz temat daj znać, bo jestem bardzo ciekawy co ten mod miał na celu :-)
O hamulce pytałem bo będę miał ten sam klocek u siebie, z tym że do nawiercanych tarcz - zimmermann'ów, oczywiście też na czterotłoku, stąd moja ciekawość. No nic, sprawdzę sam organoleptycznie ;)
Co do tych dziurek, to właśnie coś tak podejrzewałem, że ma to związek z zasysanym powietrzem, ale powiem szczerze, że akurat nie jestem zwolennikiem robienia modów w ten sposób ("kaleczenie" karoserii przez jakieś dziwne patenty, mimo że mają one rację bytu i spełniają swoją funkcję), gdyż myślę, że można by było osiągnąć to w jakiś inny sposób.

Sprężyny u mnie będą teraz Eibach'a Sportline'y 50/30.
Co do mojego tematu, to ciekawe kto takie wieści rozpowszechnia hehe :cool:
Jeszcze trochę, jeszcze trochę, bo kompletowanie gratów do silnika niestety zajmuje najwięcej czasu, no ale właśnie ostatnio odebrałem ostatnie graty do zakucia, także motor zaczyna się w końcu składać :twisted:
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Venom » pn kwie 30, 2012 18:41

Zimmermanny masz 324 mm? Czterotłok z logiem BMW ?
Ja też nie jestem zwolennikiem tego typu modów, na szczęście to tylko plastiki więc łatwo wrócić do oryginału, co też mam w planach.

Ty masz zwykły amortyzator (bez EDC), prawda?

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Łukasz///M5 » pn kwie 30, 2012 19:55

Piękne auto, wygląda rewelacyjnie. Gratulacje !!!

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: Venom --->>> E34 M5

Post autor: Gregor/// » pn kwie 30, 2012 19:58

Sliczna jest a kolorek idealny Avus blau :) ktory lezy blisko mojemu sercu :)

ODPOWIEDZ