Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Mały update.
Niedawno został zamontowany dyfer po remoncie. Jest super, po ułożeniu - ok 500 km -będzie wymagało jedynie skontrolowanie luzu wałek atakujący-koło talerzowe. Zalany 75W140 Liqui Moly.EDC zaczęło znów być aktywne , po rozładowaniu akumulatora - nie wiem czy to była wina i powinienem wiązać ten fakt z niesprawnością tego układu. Komunikat NIVO nadal wyskakuje z różnymi częstotliwościami. Wpadły też nowe świece oraz program od Venoma. Auto jest zdecydowanie żwawsze, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów. Pomiarami z przyrostów podzielę się po wizycie na hamowni..w bliżej nieokreślonym czasie. Ze swojej strony jestem bardzo zadowolony i chciałbym podziękować Jurkowi oraz polecić Jego usługi w tej materii.
Dwa dni wstecz eMMa poddana została kontroli patrolu policji wyspecjalizowanego w radiowóz do badań stanu technicznego. Kontrolowali starsze auta, więc i moje się załapało. Wykonany został test na głośność wydechu - zasugerowali się zapewne odgłosem pompy powietrza, która dała o sobie znać po zgaszeniu i zapaleniu silnika .Gdy ów test przeszła pomyślnie, Panowie zrezygnowali z badania składu spalin twierdząc , że i tak ,,norma dla auta z tego roku jest na równi z Trabantem'' i grzecznie wspomnieli o zdjęciu folii przyciemniającej z przednich szyb ( co uczyniłem później) bez zabierania dowodu.Cała kontrola odbyła się w spokojnej atmosferze , co nie jest takie oczywiste w tych czasach, po czym zamieniliśmy kilka słów o samochodzie i na koniec pożyczyliśmy sobie miłego dnia.
Pozdrawiam czytających.
Niedawno został zamontowany dyfer po remoncie. Jest super, po ułożeniu - ok 500 km -będzie wymagało jedynie skontrolowanie luzu wałek atakujący-koło talerzowe. Zalany 75W140 Liqui Moly.EDC zaczęło znów być aktywne , po rozładowaniu akumulatora - nie wiem czy to była wina i powinienem wiązać ten fakt z niesprawnością tego układu. Komunikat NIVO nadal wyskakuje z różnymi częstotliwościami. Wpadły też nowe świece oraz program od Venoma. Auto jest zdecydowanie żwawsze, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów. Pomiarami z przyrostów podzielę się po wizycie na hamowni..w bliżej nieokreślonym czasie. Ze swojej strony jestem bardzo zadowolony i chciałbym podziękować Jurkowi oraz polecić Jego usługi w tej materii.
Dwa dni wstecz eMMa poddana została kontroli patrolu policji wyspecjalizowanego w radiowóz do badań stanu technicznego. Kontrolowali starsze auta, więc i moje się załapało. Wykonany został test na głośność wydechu - zasugerowali się zapewne odgłosem pompy powietrza, która dała o sobie znać po zgaszeniu i zapaleniu silnika .Gdy ów test przeszła pomyślnie, Panowie zrezygnowali z badania składu spalin twierdząc , że i tak ,,norma dla auta z tego roku jest na równi z Trabantem'' i grzecznie wspomnieli o zdjęciu folii przyciemniającej z przednich szyb ( co uczyniłem później) bez zabierania dowodu.Cała kontrola odbyła się w spokojnej atmosferze , co nie jest takie oczywiste w tych czasach, po czym zamieniliśmy kilka słów o samochodzie i na koniec pożyczyliśmy sobie miłego dnia.
Pozdrawiam czytających.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Miłego użytkowania chipa życzę. Fajnie jak taka modyfikacja cieszy . Dodam tylko dla innych czytających, że odcinka w Twoim przypadku została seryjna.
EDC zaczęło Ci działać po rozładowaniu aku? Dobrze rozumiem ?
Jeśli chodzi o pompę powietrza to kiedy ona Ci się włącza? Na nagrzanym silniku też?
Co do norm spalin to mają rację, jedyną rzeczą jaką mogą sprawdzić jest lambda, reszta ich pomiarów i tak się na nic nie nadaje.
Czytający Jurek dziękuje za pozdrowienia
EDC zaczęło Ci działać po rozładowaniu aku? Dobrze rozumiem ?
Jeśli chodzi o pompę powietrza to kiedy ona Ci się włącza? Na nagrzanym silniku też?
Co do norm spalin to mają rację, jedyną rzeczą jaką mogą sprawdzić jest lambda, reszta ich pomiarów i tak się na nic nie nadaje.
Czytający Jurek dziękuje za pozdrowienia
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Dokładnie, jak dla mnie jest w zupełności wystarczająca. Cały program jest bardzo fajny, auto w całym zakresie i również na elastyczności odczuwalnie zyskało na plus.Venom pisze:Miłego użytkowania chipa życzę. Fajnie jak taka modyfikacja cieszy . Dodam tylko dla innych czytających, że odcinka w Twoim przypadku została seryjna.
Pokojarzyłem z rozładowanym aku, ale mogę być w błędzie, bo przed chwilą miałem krótką trasę i przed odpaleniem nie aktywne, zrobiłem kilka km, odpaliłem znowu i jest aktywne...Venom pisze: EDC zaczęło Ci działać po rozładowaniu aku? Dobrze rozumiem ?
Na zimnym pracuje dłużej, na ciepłym czasem się włącza po odpaleniu - rzadziej niż na zimnym. ,,Wyłączam'' ją krótką przegazówką w razie potrzeby.Venom pisze: Jeśli chodzi o pompę powietrza to kiedy ona Ci się włącza? Na nagrzanym silniku też?
Venom pisze: Co do norm spalin to mają rację, jedyną rzeczą jaką mogą sprawdzić jest lambda, reszta ich pomiarów i tak się na nic nie nadaje.
Czytający Jurek dziękuje za pozdrowienia
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Właśnie o to chodzi w tym chipie, że poprawiłem też częściowe obciążenia, nie tylko pełny gaz. Tak, żeby to było odczuwalne w całym zakresie pracy silnika. Poza tym możliwe, że będzie troszkę mniejsze spalanie, ale jest to raczej trudno mierzalne w normalnym użytkowaniu.
Co do Aku, to może centralka EDC łapać jakiś błąd? Trudno diagnozowalna to jest sprawa.
U mnie pompa włączała się tylko po długim postoju = zapalanie z całkiem zimnego silnika. Przy nagrzanym silniku się nie włączała. Nie wiem jak mają inni.
Co do Aku, to może centralka EDC łapać jakiś błąd? Trudno diagnozowalna to jest sprawa.
U mnie pompa włączała się tylko po długim postoju = zapalanie z całkiem zimnego silnika. Przy nagrzanym silniku się nie włączała. Nie wiem jak mają inni.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Piszesz dokładnie to, co odczułem. Ze spalaniem będzie problem z wiadomej kwestii W sobotę przewiozłem znajomego lekarza i był bardzo zdziwiony że 23 letnie pudło może tak przyjemnie jeździćVenom pisze:Właśnie o to chodzi w tym chipie, że poprawiłem też częściowe obciążenia, nie tylko pełny gaz. Tak, żeby to było odczuwalne w całym zakresie pracy silnika. Poza tym możliwe, że będzie troszkę mniejsze spalanie, ale jest to raczej trudno mierzalne w normalnym użytkowaniu.
Dokładnie. Kolega Stekmen naświetlił mi, by posprawdzać/podmieniać czujniki EDC, ale niestety w tym roku z czasem kiepsko ,również jak wspomniałem z elektryką nie lubimy sięVenom pisze:Co do Aku, to może centralka EDC łapać jakiś błąd? Trudno diagnozowalna to jest sprawa.
Ten temat u mnie również odsunięty jest ,,na zaś'' z w/w powodów .Venom pisze: U mnie pompa włączała się tylko po długim postoju = zapalanie z całkiem zimnego silnika. Przy nagrzanym silniku się nie włączała. Nie wiem jak mają inni.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
witam u mnie tez tylko i wyłącznie na zimnym 90sek. co do nivo to wymień ten przełącznik nr1 z diagramu http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... l/vGD63623" onclick="window.open(this.href);return false; i na 90% to on wywala błąd tylko najpierw sprawdź wiązkę używki chodzą po 50-100zl tam niema nic
więcej co możne powodować ten komunikat nivo to bardzo prosty system pozdro.
więcej co możne powodować ten komunikat nivo to bardzo prosty system pozdro.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
U mnie pompa też zalancza się tylko na zimnym.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Dzięki po raz kolejnystekmen pisze:witam u mnie tez tylko i wyłącznie na zimnym 90sek. co do nivo to wymień ten przełącznik nr1 z diagramu http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... l/vGD63623" onclick="window.open(this.href);return false; i na 90% to on wywala błąd tylko najpierw sprawdź wiązkę używki chodzą po 50-100zl tam niema nic
więcej co możne powodować ten komunikat nivo to bardzo prosty system pozdro.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr sie 27, 2014 19:17
- Auto: E34 M5 3.8, E30 325iC, E38 740
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Skoro chip już zamontowany to teraz trzeba będzie porównać eMeczki na drodze Pamiętaj tylko jeszcze o wymianie napinacza rozrządu.
Odnośnie pompy to u mnie też działa tylko na zimnym silniku.
Odnośnie pompy to u mnie też działa tylko na zimnym silniku.
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Na pewno wpadnie napinacz z S50w niedługim czasie , a na testa musiałbyś się jakoś pojawić w okolicy.
Po Waszych postach do listy życzeń dodaję jeszcze pompę powietrza.
Wczoraj zrobiłem trasę ok 200 km, raczej spokojnie do 100 i kultura jazdy do 3000 rpm na niższych biegach znacznie się poprawiła. Może być coś na rzeczy z tym spalaniem, bo wielokrotnie zapominałem się i wyprzedzałem piątym biegiem tam, gdzie wcześniej repetowałem do czwórki - przy podobnym stylu. Miarodajne wyniki będą po jakiejś dłuższej trasie. Zamysł kupna tego chipa był raczej by go sprawdzić i mieć...teraz już go nie wyjmę
Po Waszych postach do listy życzeń dodaję jeszcze pompę powietrza.
Wczoraj zrobiłem trasę ok 200 km, raczej spokojnie do 100 i kultura jazdy do 3000 rpm na niższych biegach znacznie się poprawiła. Może być coś na rzeczy z tym spalaniem, bo wielokrotnie zapominałem się i wyprzedzałem piątym biegiem tam, gdzie wcześniej repetowałem do czwórki - przy podobnym stylu. Miarodajne wyniki będą po jakiejś dłuższej trasie. Zamysł kupna tego chipa był raczej by go sprawdzić i mieć...teraz już go nie wyjmę
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Ciah regenerowales dyfer? Wcześniej zaciesniony na 40% i wrociles do seri tak?bo już się pogubiłem:)
PS.Redukcja do 3ki!! Te suki to lubią:)
PS.Redukcja do 3ki!! Te suki to lubią:)
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
W seryjnym 25 % posypały się łożyska i poszedł do remontu. Jako zastępczy wziąłem tą 40-tkę od Venoma. Teraz jest seria po remoncie ,a 40-tka odpoczywakris/// pisze:Ciah regenerowales dyfer? Wcześniej zaciesniony na 40% i wrociles do seri tak?bo już się pogubiłem:)
PS.Redukcja do 3ki!! Te suki to lubią:)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju
Re: Dawidek BMW e34 M5 3.8l
Własnie miałem zadacć to samo pytanie co Venom. Jest gdzieś w necie co prawda obszerny wywód na temat taj modyfikacji oraz jej wad i zalet. Ale wychodzę z założenia że skoro s38 na oryginalnym dedykowanym napinaczu często i gęsto robią po 200 i 300+ tys km to nie widzę potrzeby modzenia w tym temacie. Ale chetnie wysłucham kolegów w tym temacie.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??