Strona 1 z 1
Regulacja luzów zaworowych S50B32
: ndz lut 07, 2016 17:42
autor: Foinix
Hej,
Zanim wyjadę z garażu na wiosne chciałbym przeprowadzić regulację luzów zaworowych w moim S50B32.
Bardzo bym prosił kogoś o podanie odpowiednich wartości luzów zaworowych dla zaworów ssących i wydechowych dla seryjnych wałków.
Kolejna sprawa to jakiej grubość płytki kupić i ile sztuk? Czy może najpierw zdjąć pokrywę zaworów, pomierzyć luzy i i grubości płytek, a dopiero później po wyliczeniu zamawiać potrzebne płytki?
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
: ndz lut 07, 2016 19:35
autor: tony_rider
Luz zaworów, wlot (zimny/gorący) 0,18 - 0,23 (Max. 35° C)
Luz zaworu wylotowego (zimny/gorący) 0,28 - 0,33 (Max. 35° C)
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
: ndz lut 07, 2016 19:49
autor: Foinix
Te max 35* C ?
Czyli to maksymalna temperatura zewnętrzna przy jakiej powinno się mierzyć ? Ponieważ metal rozszerza się od ciepła, i mogło by dojść do przekłamań pomiaru ?
A zimny/gorący ? Co masz na myśli ?
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
: ndz lut 07, 2016 22:34
autor: tony_rider
Przekopiowałem Ci to z HGS daty, szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tą temp 35 stopni, ale może rzeczywiście o temp zewn.
Jeśli chodzi o zimny gorący to z tego zapisu rozumiem że na zimnym i ciepłym luz ma być taki sam.
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
: czw lut 11, 2016 22:03
autor: Foinix
tony_rider, dzięki za info...
A czy ktoś mi powie jak jest z doborem płytek ? Czy jest jakiś standardowy zestaw z wymiarami od xx do xx ? Czy nie bawić się tak i zamawiać rozmiary płytek dopiero po zmierzeniu luzów ?
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
: pt lut 12, 2016 07:40
autor: stekmen
witam najpierw zmierz a potem pozamawiaj odpowiednie pozdro.
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
: sob lut 13, 2016 10:57
autor: ww296
To nie jest tak, że wkładamy płytkę o odpowiedniej grubości. Po prostu mierzymy luz - na wyjętych starych płytkach najlepiej i od nowa je wkładamy. Na jeden zawór może być nawet kilka płytek. w zestawie jest bardzo wiele płytek o rożnych grubościach - nie opłaca się kupować całego zestawu dla jednej czy dwóch regulacji - lepiej zamówić tylko pojedyncze po zmierzeniu luzów - ale może się okazać, że coś nie gra w takim przypadku i trzeba np domawiać znowu lub nie zrobić tego idealnie. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest pojechać do warsztatu dysponującego odpowiednimi płytkami i im zlecić całą zabawę.
Ps. słyszałem, że pasują jakieś płytki od któregoś z aut PRL-owskich - teoretycznie nie ma większego znaczenia dokładność ich wykonania - bo i tak je mierzymy osobiście i dobieramy odpowiednio - jednak osobiście wolałbym jednak oryginał.
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
: sob lut 13, 2016 12:34
autor: stekmen
strasznie komplikujesz prosta operacje mierzymy luz zaworowy z stara płytka
jeśli jest dobrze to zostawiamy jeśli jest źle to z czytujemy rozmiar ze starej płytki i zamawiamy o odpowiednim rozmiarze.
lepiej zrobić to samemu bo wiemy ze jest dobrze .pozdro.
Re: Regulacja luzów zaworowych S50B32
: ndz lut 14, 2016 12:12
autor: ww296
stekmen - racja, że komplikuję - ale zwykle warto zrobić za duzo dobrze niż za mało źle - szczególnie jesli dotyczy to M-ki i użytkownika bez praktycznego doświadczenia z mechanika silnika.